שיווק ופרסום

בלי חסויות, בלי מטבלים: הפרסומות בארה"ב שנזרקו לפח

פרסומות שהושקעו בהן מיליוני דולרים נזרקו לפח עוד בטרם העלאתן לאוויר בשל חוסר הלימה לרוח התקופה, ומפרסמים שהשקיעו במתן חסויות לאירועי ספורט מחכים בדריכות לראות מה יעלה בגורל הון העתק שלהם
מערכת אייס | 
פרסומות יורדות מהמסך (צילום freepik ,pixabay)
פרסומת של חברת מינט מובייל, שעלתה לפני מספר שבועות לאוויר בערוץ CNN האמריקאי, נאלצה לרדת מהמסך כלעומת שהפציעה. הסיבה: חוסר הלימות צורם למציאות החדשה שהנחית נגיף הקורונה על תעשיית הפרסום (ועל האנושות בכלל).
החברה, המוחזקת בין השאר בבעלותו של השחקן ריאן ריינולדס ופונה בעיקר לקהל הצעיר, הציגה בתשדיר סצנה של מסיבה שבה המבלים אוכלים מקערת מטבלים משותפת בידיהם החשופות, ואף מאכילים אחד את השני באותה הדרך. שלא במפתיע, זמן קצר לאחר תחילת שידוריה עשתה הפרסומת הרבה "רעש" – לא מהסיבות הנכונות – ונאלצה להיגנז.
הסיפור של מינט מובייל מספר למעשה את קורותיה בימים אלה של כל תעשיית הפרסומות הטלוויזיוניות בארה"ב, המגלגלת מדי שנה מיליארדי דולרים. תכנים שהושקעו בהם מיליוני דולרים נזרקו לפח עוד בטרם העלאתם לאוויר, וכל הענף נכנס ל"עוצר" משלו, בהמתנה דרוכה להתפתחויות במאבק בקורונה.
ענקי הפרסום בארה"ב שרדו זמנים קשים כמו התקופה שאחרי פיגועי 11 בספטמבר והמיתון של 2008. ואולם מגיפת נגיף הקורונה עוררה רמה של חוסר ודאות שטרם נודעה כמותה בענף המדיה המקומי. גם במקרים פחות מובהקים כמו זה של מינט מובייל, ישנם מפרסמים רבים שלא בטוחים אם הפרסומות שלהן, שנוצרו לפני זמן לא רב, בכלל מתאימות לטון התקופה. אחרים חוזים בעסקיהם מתפוררים וקורסים.
אך נראה כי מי שהכי מתוח בתקופה זו הם אותם מפרסמים רבים שהשקיעו הון עתק במתן חסות לכמה מאירועי הספורט הגדולים בעולם, לרבות אולימיפיאדת טוקיו שנדחתה לקיץ הבא. אלה נותרו כעת "בערפל", בלי לדעת אם ההוצאות הכבירות יחזרו לכיסם.
אי היכולת לדעת אם אירועי הספורט הללו אכן יתרחשו היא "הנושא הגדול ביותר כרגע בתעשייה", אמרה השבוע לאתר "וראייטי" קתרין סאליבן, מנהלת ההשקעות הראשית בקבוצת אומניקום מדיה, מגופי התקשורת הגדולים בארה"ב. "חוסר הוודאות בעניין הזה מחולל כרגע הרס בענף, ויש לו השפעה עצומה על שאר השוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה