שיווק ופרסום

יעקב הלפרין נגד קשת: "מנצלים לרעה את כוחם בשוק הפרסום"

הלפרין טוען כי גורמים בערוץ התנו שידור פרסומת בכך שיתחייב להעביר אליהם את רוב תקציב הפרסום של הרשת: "דרשו עסקה שנתית – או שלא יעלו אותי לשידור". בקשת מכחישים: "לא הייתה מניעה לרכוש פרסום ללא התחייבות נוספת" 
 
שרון טל |  7
יעקב הלפרין נגד קשת 12 (צילום יחצ, מערכת אייס)
האם ענקית התקשורת "קשת" מנסה לנצל את מעמדה כמובילה בשוק התקשורת כדי לגרוף רווחים גבוהים מפרסום? כך טוען יעקב הלפרין, בעליה של רשת "אופטיקה הלפרין", במכתב ששיגר עורך דינו, יגאל כהן, לרשות לתחרות וכותרתו "ניצול לרעה של מעמד בשוק ופגיעה קשה בתחרות".
במכתב, הלפרין טוען כי פנה במהלך חודש אפריל למשרד הפרסום מקאן, וביקש לפרסם את רשת האופטיקה שבבעלותו במהלך תשדירי ערוץ 12, לתקופה של עשרה ימים, במטרה לנצל את הרייטינג הגבוה בימי הסגר הביתי. אלא שלדבריו, לא רק שהפרסומת לא שודרה, גם הסברים עניינים לא זכה לקבל.
במכתב ששלח עורך דינו לשידורי קשת נכתב: "יעקב הלפרין נדהם לקבל את 'הודעתו' הבלתי ברורה של נציג מקאן בערב חג הפסח, לפיה פרסומיה וחסויותיה שביקש לפרסם 'לא יעלו' משום ש'קשת עושים בעיות' ". עוד צוין כי עובד מקאן לא הצליח לספק להלפרין הסברים מדוע לא שודרה הפרסומת, והבטיח לספק הסברים לאחר החג.
קראו עוד ב-ice
לטענת הלפרין בפנייתו לרשות התחרות, ההחלטה למנוע את שידור הפרסומת שלו התקבלה על ידי בכיר בקשת: "מר הלפרין חקירה קצרה באשר לסיבה שהובילה להחלטה זו וכאן התברר לו כי החלטה זו התקבלה ע"י בכיר בקשת (השם המלא שמור במערכת;  ש.ט), אשר 'מתעקש על עסקה שנתית' ובהעדר חתימה על עסקה מסוג זה  - 'הלפרין לא יעלו' ".
עוד טען הלפרין כי בשידורי קשת דרשו ממנו להעביר אליהם את רוב תקציב הפרסום של הרשת: "במסגרת עסקת זמני הפרסום, הציבו נציגיה של שידורי קשת את התנאי ולפיו מרשתנו תתחייב לשלם לשידורי קשת סכום השווה לחלקה היחסי של קשת  – בתחום הפרסומת במדיה זו, העולה כדי 60%". נכתב.
בעקבות כך, פנה עורך דינו של הלפרין לשידורי קשת: "ההחלטה לנצל את כוחכם המונופוליסטי בתחום המדיה, במיוחד בשעה זו אשר בה הנכם שולטים באופן מובהק בשוק הפרסום בטלוויזיה, מהווה ניצול לרעה בוטה של מעמדכם בשוק - החלטה העולה כדי הפרת הוראות חוק התחרות הכלכלית, על כל המשמעות הקשה הנלווית לכך".
בקשת הכחישו את כלל טענותיו של הלפרין והשיבו לעורך דינו כי "מרשתך מוזמנת, כפי שהייתה מוזמנת תמיד, לרכוש זמני פרסום בהתקשרות ישירה עם קשת גם ללא התחייבות לסכום שנתי, או באמצעות חברת רכש המדיה מקאן". בהמשך פנה הלפרין לחברת פרסום אחרת במטרה לרכוש זמן פרסום בקשת, אך העסקה לא הבשילה, לטענתו, בשל סירוב מצד קשת. גורמים אחרים בענף הפרסום טוענים כי מדובר היה באי הסכמות על תעריפי הפרסום, מה שהוביל לביטול העסקה.
בשידורי קשת טוענים מנגד אין כל שחר לטענותיו של הלפרין "בניגוד למתואר בפנייה, יעקב הלפרין מעולם לא היה בקשר ישיר עם קשת בנושא. מר הלפרין מוזמן, כפי שהיה מוזמן תמיד, לרכוש זמני פרסום בהתקשרות ישירה עם קשת ללא התחייבות, או באמצעות חברות רכש המדיה בשוק. מעולם לא הייתה כל מניעה לכך. אין באמור כדי למצות את טענות קשת ואת תגובתה לנושא לרבות הדיבה הכלולה בו". 
בעקבות הדברים, פנתה אופטיקה הלפרין לרשות לתחרות, במטרה להגדיר את קשת כמונופול בתחומה, בשל היותה "כוח שוק משמעותי". הלפרין אף ציין כי במקביל להליכים מול הרשות לתחרות, בכוונתו לנקוט נגד קשת באמצעים משפטיים. מפניית "אייס" אל הרשות לתחרות עולה כי הרשות בודקת את תלונתו של הלפרין וכלל טענות הצדדים.
ממקאן לא נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    יעקב היקר . . . עזוב מקאן
    רונן 05/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשביל מה הלכת למקאן . . . אתה יודע כמה טובים אחרים יש ? כאלה שעדיין 'רואים בעיניים' ? (:
    סגור
  • 6.
    הלפרין איש כוחני מתנשא ואלים. הגיע הזמן שירגיעו אותו (ל"ת)
    תמיר 05/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    נו שוין
    מאזין 05/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי התעקשת שאתה קונה את המדיה לבד וישירות, מה קרה שפנית ליוניברסל? רצית לחסוך כמה שקלים? למה שמישהו יתקשר איתך חד פעמית במחירי שנתי? יעקב, כמילות השיר, ישנת וחלמת.. אנחנו ב-2020 תתעורר
    סגור
  • 4.
    הלפרין סוחר סוסים
    פרסומאי 05/2020/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כנראה לא קיבל הנחה של כמה שקלים בפרסום והתחיל לטנף, תופעה מוכרת.
    סגור
  • 3.
    אדווה דדון טיפולך אודה (ל"ת)
    אבי ניר 05/2020/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    הלפרין את איש אמיץ! (ל"ת)
    שרה 05/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זה לא חדש
    אבי 05/2020/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המאפי של קשת ומקאן תמיד היו אלו שמכתבים את הקצב, בעיקר בכוחניות. שאפו שליעקב הלפרין יש את האומץ להגיד את זה !
    סגור