שיווק ופרסום

כשכולם מקצצים: חברות הענק שהכפילו במשבר את הוצאות הפרסום

המונים נתקעו בבית בגלל התפרצות הקורונה ובתעשיית הגיימינג קפצו על ההזדמנות: מכירות משחקי הוידאו, הקונסולות והציוד הנלווה זינקו - ובהתאם לכך קפצה גם ההשקעה בפרסום, כפי שמגלה מחקר חדש

רועי בהריר-פרל | 
The Witcher 3 (צילום צילום מסך)
הקורונה מכה חזק בשוק הדיגיטל, אבל מצבו של הפרסום בגזרת משחקי הווידאו מעולם לא היה טוב יותר. בעוד שההוצאות על פרסום בענפים רבים אחרים הצטמצמו עקב הפסקת הפעילות הכלכלית והסגרים על התנועה, בתעשיית הגיימינג הן רק עלו, ולפי מחר חדש אף צפויות להכפיל עצמן ברבעון הנוכחי.
מצב שבו המונים ברחבי העולם תקועים בבית, כמעט כל פעילויות החוץ מושבתות ואפילו אין שידורי ספורט להתנחם בהם הוא קטליזטור מושלם להתחזקות ענף כמו משחקי הווידאו - וזה בדיוק מה שקרה במהלך מרץ ואפריל האחרונים.  יותר ויותר אנשים שקודם לכן העדיפו להעביר את שעות הפנאי בדרכים אחרות, נכנסו לתחום, התחילו לשחק, התמכרו והקפיצו את מכירות המשחקים למחשב, קונסולות המשחק, האפליקציות בתשלום ופריטי הפרימיום שבתוך האפליקציות.
על פי נתונים שנאספו במחקר שערכה פלטפורמת המכירות MediaRadar, תעשיית משחקי הווידאו בכללותה צפויה להכפיל את הוצאותיה על פרסום במהלך הרבעון הנוכחי (רבעון 2). זאת, בהמשך להתעצמות הענף, שהיקף המכירות הכללי בו זינק ב-75% בימים הראשונים של הסגר בארצות הברית. לאחרונה גם דווח על התעניינות גוברת של מפרסמים מתחום הספורט בפלטפורמות של אי-ספורטס (ספורט דיגיטלי, תת-ענף של גיימינג).
קראו עוד ב-ice
במחקר המדובר נבדקו הוצאותיהן של חברות משחקי הווידאו בארצות הברית על פרסום בין דצמבר 2019 לאפריל 2020 ובין השאר התגלה כי אף על פי שאפריל נחשב באופן מסורתי לחודש חלש בכל הנוגע לפרסום ברשת, החברות הגדולות בתחום השקיעו סכום כפול ביחס לינואר השנה, שנחשב לחודש חזק במיוחד. בסך הכל, היקף ההשקעה בפרסום עלה, הודות לשלושת החודשים האחרונים, ב-18% מאז סוף 2019.
הראשונות שהחליטו להגביר את ההשקעה בפרסום  היו חנויות המשחקים,  בראשן גיימפליי, פלייסטיישן סטור, G2A, סטים וגיימסטופ. יחד, הן הוציאו 6.8 מיליון דולר על פרסום ברבעון הראשון של 2020. באשר למפתחות המשחקים, אלה השקיעו לא פחות מ-7.6 מיליון דולר במהלך שלושה חודשים בלבד - מה שמהווה זינוק של 60% מינואר 2020.
לכך ניתן להוסיף 3 מיליון דולר שיצרניות הקונסולות (סוני, מייקרוסופט ונינטנדו) השקיעו בפרסום, ואת אפליקציות המשחקים המובילות (לרבות קאנדי קראש) שבמרץ האחרון הוציאו בממוצע 1.4 מיליון דולר לשבוע על פרסום - מה שמשלים תמונה ורודה במיוחד עבור ענף הגיימינג. נכון לעכשיו נראה כי כל עוד המגפה פעילה, הוא ימשיך לפרוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה