שיווק ופרסום

גל תורג'מן: "בקרוב הטלויזיה תבחר לנו את הפרסומות"

מנכ"ל ארטימדיה היוצא מעריך כי הפרסום הממוקד יתפוס את מרבית הנתח בשוק ויחדור גם למכשירי הטלוויזיה הביתיים. על דרכו בחברה, על היעדים שטרם הספיק להגשים ועל הביקורת שלו על הרשות לתחרות, מספר גל תורג'מן בריאיון סיכום 
שרון טל |  3
גל תורג'מן (צילום יחצ, freepik, pixabay)
השבוע הכריזו בחברת הפרסום הפרוגרמטי "ארטימדיה" על חילופי מנכ"לים – את גל תורג'מן, ששימש כמנכ"ל החברה ב-5 השנים האחרונות, תחליף סמנכ"לית הלקוחות בחברה יעל בר יעקב. תורג'מן יעבור לשמש כמנהל הפיתוח העסקי של חברת האם של ארטימדיה בסינגפור. בראיון ל"אייס", מספר תורג'מן איך החלה דרכו בעולם המדיה, ועל התכניות הגדולות להמשך.
"התחלתי את הדרך שלי בקריירה בתפקידים בטחוניים, ומשם התגלגלתי למגזר העסקי", מספר תורג'מן. "נכנסתי לעולם הטכנולוגי של וידאו ובהמשך הקמתי כמה סטארטאפים בתחום, אחד מהם הוא VBOX שהקמתי עם אחי הגדול, ושימשתי שם כסמנכ"ל שיווק". בדרך, מספר גל, גם ייעץ לחברות גדולות במשק ביניהם גופי שידור, ערוצי טלויזיה ומשרד התקשורת, עד מינויו למנכ"ל ארטימדיה ב-2015.
מה סוד ההצלחה של ארטימדיה, מה הבאתם לשוק שלא היה קיים בו לפני?
"ארטימדיה נולדה מאחר שהבנו שגופי תוכן משקיעים המון אנרגיה וזמן בייצור של תוכן וידאו, אבל הוא לא מחזיר את ההשקעה בהכנסות מפרסומות, וכאן ארטימדיה נכנסה לוואקום בשוק. בנינו רשת של פרסום פרוגרמטי, כלומר פלטפורמה שיודעת לטרגט צרכני תוכן ולהנגיש להם פרסומות לפי ההעדפות שלהם, דבר שמהווה יתרון למפרסמים, שנכנסים שבדרך הזו לאתרי התוכן בישראל".
"ארטימדיה חיברה את כל אתרי התוכן שהיו רגילים לעבוד לבד בעולמות הוידאו. האתרים הבינו שישות טכנולוגית כמו ארטימדיה היא חיונית להם, כשברקע יש את הענקיות גוגל ופייסבוק שלא ניתן להתחרות מולן על תקציבי הפרסום".
מדוע ארטימדיה החלה את דרכה בשוק דווקא בישראל?
"הפעילות של ארטימדיה בישראל התחילה מתוך הבנה של חברת האם בסינגפור שאנחנו רוצים להתחיל עם השוק הישראלי, שהוא קטן יחסית אבל צריך להתחיל בו ומשם לצאת לכל העולם. נוסיף לזה שגם אחד מבעלי המניות הוא ישראלי, ויחד עם הצוות הטכנולוגי שיש לנו בישראל, זה היה המקום המושלם".
מה האתגרים שעמדו בפניך עם כניסתך לתפקיד?
"היו לא מעט אתגרים, המרכזי בהם היה לחבר את אתרי התוכן השונים לרשת אחת, ובמקביל לייצר את האקוסיסטם הטכנולוגי שיכול לתת מוצר איכותי מול המתחרים גוגל ופייסבוק. ברגע שהיה לנו את המוצר, האתגר הבא היה לקבל את אמון הלקוחות שירצו להשקיע בפרסום דרך הפלטפורמה. מהרגע שעשינו את זה התחלנו לגדול דרמטית. מאז כניסתנו לשוק ב-2015, הנתח של ארטימדיה בפרסום בוידאו בדיגיטל גדל פי שלושה, והיום אנחנו תופסים להערכתי כ-30-35% מהשוק של פרסום בוידאו בדיגיטל".
אילו מהיעדים לא הספקת להגשים?
"בעיקר בתחום של פרסום פרוגרמטי בטלויזיה. זה השלב הבא באבולוציה של פרסום פרוגרמטי בוידאו – כיום מכשירי הטלויזיה וגם הממירים עוברים כבר לאינטרנט, לכן גם הפרסום הפרוגרמטי הולך לכיוון הזה כמו בדיגיטל. השוק בשל למהלך הזה, לכן להערכתי בעוד כשנתיים כל מודל הפרסום ישתנה. כבר לא נראה פרסומת אחת שמשודרת בטלויזיה למיליון צופים במקביל, אלא פרסומות שמטורגטות לצופה לפי העדפותיו. זה כבר בידיים של מחליפתי יעל בר-יעקב".

ספר על אירוע מכונן שחווית במהלך תפקידך.
"האירוע המכונן הראשון הוא זה שהכרתי בארטימדיה את אשתי מאיה והיום אני אב לשלושה ילדים מקסימים".
"האירוע השני הוא מול הרגולטור. כשהתחלנו את הפעילות ב-2015 ארטימדיה איגדה תכנים באתרים שונים בארץ. פנינו בתמימותנו לרשות לתחרות כדי לוודא שאנחנו לא מפרים שום חוק. אבל גילינו שהרשות לתחרות, בשפה הפשוטה, לא באמת דואגת לאינטרס של המשק הישראלי, מאחר והיא לא רוצה להתעסק עם ענקיות כמו גוגל ופייסבוק ששולטות בנתח גדול של תחום הפרסום בדיגיטל. בזמן שאנחנו כגוף היינו צריכים לקבל היתר, הרשות לתחרות מאפשרת לגוגל ופייסבוק לעשות מה שהן רוצות. הרשות לתחרות זה האכזבה הכי גדולה שלי, אבל זה כבר מאחורינו".
"ארטימדיה עברה את שלב הכניסה לשוק הישראלי, בעזרת הצוות הטכנולוגי הנהדר שיש לנו כאן ועכשיו אנחנו מוכנים לחדור לשוק העולמי, בין היתר לאסיה, לאירופה ולארה"ב. המטרה היא להרחיב את נתח השוק שלנו בפרסום בדיגיטל, ולקדם את נושא הפרסום הפרוגרמטי בטלויזיה".
אתה מסיים תפקיד כשברקע משבר הקורונה, שפגע קשות בתעשיית הפרסום בישראל, איך אתם בארטימדיה הרגשתם את זה?
"ברגע שהלקוחות שלנו נפגעו גם אנחנו כמובן נפגענו, וזאת למרות שצריכת התוכן עלתה משמעותית בתקופת המשבר. להערכתי הייתה ירידה של 20%-30% בהיקף בהשוואה לשנה שעברה, אבל אנחנו כבר רואים את מגמת השיפור עם חזרת המשק לשגרה יחסית".
כיצד לדעתך משבר הקורונה ישפיע על שוק הפרסום בשנים הקרובות?
"הקורונה האיצה את המעבר לפרסום בדיגיטל, כיוון שהרבה שחקנים נאלצו לעבור בחודשים האחרונים לפרסם אונליין. התוכן עובר לדיגיטל והופך להיות מליניארי למטורגט משתמשים, לשם העולם הולך".
תכניות ליום שאחרי?
"יש לי חלום יום אחד לעסוק בהוראה וללמד היסטוריה. לחלוק את הידע והערכים שצברתי. חשוב שנשקיע בילדים, למען דור העתיד שלנו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אדם נדיר, מוכשר ואיש מעניין. מאחל לו הצלחה רבה (ל"ת)
    רובין 05/2020/31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    איש ערכי
    טל בק 05/2020/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בהצלחה
    סגור
  • 1.
    עכשיו ישנאו אותנו בכל העולם
    דור 05/2020/28
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לפי סקירה לא ממומנת נראה שאנשים מוותרים על תכנים בגלל הטכנולוגיה הזאת. ההערות נגזרו מאורך ההפסקות מיקומן על גבי סרטון וכמות הץוכם החוזר על עצמו. אנשים שביקשו לצפון בסרטון חדשותי ובו סרטון של 12 שניות מקבליםלפניו 2 פרסומות של כ 17 שניות כ"א. אנשים כאלו לא חזרו לקרוא חדשות באותו אתר. מקווה שזה לא יצליח.
    סגור