שיווק ופרסום

המפרסמות של שבועות: מי מהמחלבות הגדולות השקיעה הכי הרבה כסף בפרסום לחג?

המחלבות המובילות בישראל משקיעות מיליוני שקלים מדי שנה בפרסום לקראת שבועות – בעיקר בטלויזיה ובדיגיטל. מי מהמחלבות השקיעה הכי הרבה כסף ומי נעלמה השנה מהמסך? סקירה מיוחדת 
שרון טל |  1
המחלבות המובילות בישראל (צילום freepik)
חג השבועות ידוע גם כחגיגה של גבינות, מועד בו הישראלים נוהגים לאכול מוצרי חלב בשלל טעמים וצבעים. מדי שנה, עם הצריכה הגוברת של גבינות לקראת שבועות, גם המחלבות הגדולות מגדילות את מאמצי השיווק ואת השקעתן בפרסום לקראת החג. אז מי מהמחלבות השקיעה הכי הרבה כסף בפרסום לקראת שבועות, ומי נעלמה השנה מהמסך?
לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, חלה השנה עלייה של כ-127% בהשקעה בפרסום בטלויזיה לקראת שבועות, כ-9.5 מיליון שקל ב-2020 לעומת כ-4.16 מיליון שקל ב-2019.
המפרסמת הגדולה ביותר בטלויזיה לשנת 2020 היא תנובה, שהשקיעה השנה כ-3.85 מיליון שקל בפרסום בטלויזיה לפני שבועות, כ-7% יותר משנת 2019, אז השקיעה כ-3.6 מיליון שקל. במקום השני חברת טרה, שהשקיעה לקראת שבועות כ-2.53 מיליון שקל וזינקה ביותר מ-3,500% מאשר בשנת 2019, אז השקיעה כ-70 אלף שקל בלבד בפרסום בטלויזיה.
במקום השלישי משק צוריאל, שהשקיע השנה כ-2.52 מיליון שקל בפרסום בטלויזיה וגם רשם זינוק של 14,000 אחוזים לעומת 2019, אז השקיע כ-17.8 אלף שקל בלבד בפרסום בטלויזיה. במקום הרביעי שטראוס, שהשקיעה כ-568 אלף שקל בפרסום בטלויזיה לקראת שבועות, כ-72% יותר משנת 2019, אז השקיעה כ-330 אלף שקל בלבד.
במקום האחרון מחלבות גד, שהשנה ירדה מהמקום השני למקום החמישי, וצנחה בהשקעה ב-16 אלף אחוזים. גד נעלמה השנה מהמסך עם השקעה זניחה של כ-2,859 שקל בלבד בפרסומות בטלויזיה, לעומת כ-473 אלף שקל ב-2019.

המחלבות משלשות את השקעתן בפרסומות בדיגיטל
מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי חל השנה זינוק של כ-93% בהשקעה של מחלבות בפרסומות בדיגיטל לקראת שבועות, כ-2.87 מיליון שקל ב-2020 לעומת כ-1.49 מיליון שקל ב-2019. חלק מהמחלבות הכפילו ואף שילשו את היקף ההשקעה שלהן בפרסומות בדיגיטל.
תנובה מובילה גם השנה את הפרסום בדיגיטל לקראת שבועות עם השקעה של כ-1.3 מיליון שקל, 176% יותר משנת 2019, אז השקיעה כ-473 אלף שקל, כמעט פי שלושה. במקום השני והשלישי טרה ומשק צוריאל, שהשקיעו בפרסום לקראת שבועות 471,486 שקל כל אחת. אולם, אם בוחנים את הזינוק היחסי מהשנה שעברה, משק צוריאל זינק ב-265% לעומת טרה שזינקה ב-188%. משק צוריאל השקיעה בפרסום השנה פי 3.6 יותר מאשר בשנה שעברה, מה שנותן לה את שיאנית הזינוק של שנת 2020. גם בדיגיטל ניכר שמחלבות גד נעלמה מעוגת הפרסום, עם ירידה של כ-61.7% בהשקעה לקראת שבועות ביחס לשנת 2019. גד השקיעה כ-181 אלף שקל בפרסום בדיגיטל, לעומת כ-473 אלף שקל ב-2019.
מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי שיאנית הפרסום המשוקלל בטלויזיה ובדיגיטל היא תנובה, עם השקעה של 5.16 מיליון שקל לקראת שבועות 2020, כ-27% יותר מ-2019 אז השקיעה כ-4 מיליון שקל. במקום השני טרה, שהשקיעה כ-3 מיליון שקל, לעומת כ-233 אלף שקל בשנת 2019, זינוק של כ-1,187%.
במקום השלישי משק צוריאל שהשקיעה קצת פחות ממחלבות טרה, כ-2.93 מיליון שקל, אך טרה זוכה בשיאנית הזינוק בהשקעה הכוללת, כ-1937% יותר משנת 2019, אז השקיעה כ-147 אלף שקל בלבד. במקום הרביעי שטראוס עם השקעה של כמיליון שקל, כ-74% יותר משנת 2019, אז השקיעה כ-580 אלף שקל בלבד. במקום האחרון מחלבות גד עם צניחה של כ-80% בהשקעה בפרסום לקראת שבועות 2020. גד השקיעה כ-184 אלף שקל בלבד, לעומת כ-945 אלף שקל ב-2019.

ככלל, מבחינת נתוני ההשקעה בפרסום לקראת שבועות, ניכר זינוק משמעותי, כ-127% בפרסום בטלויזיה וכ-93% בדיגיטל. בעיתונות לעומת זאת, המגמה הפוכה. היקף ההשקעה בפרסום בעיתונות ב-2020 נאמד בכ-47 אלף שקל בלבד, ירידה של כ-239% לעומת 2019, אז הושקעו כ-160 אלף שקל. ניכר כי הדיגיטל תופס נתח גדול יותר ויותר בעוגת הפרסום, כאשר הנפגע המרכזי הוא הפרינט שמאבד משמעותית מהכנסותיו. עוד ניכר מהנתונים כי המחלבות כמעט ולא נוטות לפרסם ברדיו, אלא מעדיפות פלטפורמות ויזואליות כדי לשווק את מוצריהן לקראת החג.  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צוריאל וטרה זה בבעלות אחת, החברה המרכזית (ל"ת)
    יעקב 05/2020/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור