שיווק ופרסום

מנייקי ועד אמזון: חברות ענק בקמפיין נגד גזענות על רקע המחאות בארה"ב

יוטיוב שינתה את הלוגו, נטפליקס ואמזון פרסמו הודעות תמיכה בטוויטר ובאינסטגרם, ונייקי גם היא יצאה נגד הגזענות עם טייק-אוף על הפרסומת האייקונית שלה, בסרטון שאפילו  אדידס שיתפה - כך הגיבו מותגי הענק למחאות בארה"ב
אילן שניג | 
קמפיין נגד גזענות בארה"ב (צילום מסך מתוך CNN)
ברקע המהומות הקשות שפשטו ברחבי ארה"ב, חברות הענק מתגייסות ומסכימות על דבר אחד – צריך להילחם בגזענות נגד שחורים.  תחת הסיסמא Black lives matter התגייסו חברות ענק, מנטפליקס ועד נייקי מיוטיוב ועד אמזון, כדי להילחם באלימות נגד שחורים ויצאו בקמפיין אינטרנטי שתופס תאוצה בימים האחרונים אחרי מותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר במיניאפוליס.
נייקי העלתה סרטון שיצר באזז גדול ברשת, הודות לסלוגן "הפעם, אל תעשו את זה" (For once, don’t do it) - משחק מילים שנשען על הסיסמא המוכרת שלה "Just Do It". 
בסרטון קוראת החברה לא להעמיד פנים שאין בעיה באמריקה ולא להפנות גב לגזענות.
 
בד"כ החברות בארה"ב לא ממהרות להתבטא בנושאים פוליטיים שאין עליהם קונצנזוס, במקרה הזה (וגם במקרה של הקורונה) ההסכמה מספיק רחבה כדי שכולם יצטרפו בלי חשש. "לשתוק משמעותו להיות שותף לעבירה "יש לנו פלטפורמה ויש לנו את האחריות", כך נכתב בהודעה שפרסמה אתמול (שבת) ענקית הסטרימינג נטפליקס בעמוד הטוויטר שלה. גם יוטיוב פרסמה הודעה והחליפה את הלוגו הקבוע שלה בלוגו לבן על רקע שחור והתחייבה לתרום מיליון דולר לתמיכה במאבק נגד אפליה חברתית.
טוויטר צבעה בשחור את סמל הציפור בתמונת הפרופיל שלה והוסיפה את התגית   #BlackLivesMatter לשורת הביוגרפיה. חברות רבות הוסיפו את ההאשטאג הזה בטוויטר: וורנר מדיה כולל HBO,TBS והפלטפורמה החדשה שלהם HBO MAX,  טיקטוק שגם פרסמה הודעת תמיכה בקהילת השחורים ובן אנד ג'ריס שכתבה "ההתקפות נגד אחינו ואחיותנו השחורים חייבות להסתיים".
אולפני אמזון פרסמו בטוויטר ובאינסטגרם הודעה "אנחנו ניצבים לצד חברי הקהילה השחורה – קולגות, אמנים, כותבים, מספרי סיפורים, מפיקים, הצופים שלנו – וכל בני בריתנו במאבק נגד גזענות וחוסר צדק". רשת הטלוויזיה הולו שבבעלות דיסני פרסמה הודעת תמיכה אף היא, אך לקמפיין שלה לא הצטרפו זרועות אחרות של דיסני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה