שיווק ופרסום

בחו"ל חגגו את החזרה למגרש, בארץ אנשי השיווק של הקבוצות נרדמו בשמירה

ההתנעה המחודשת של ליגות הכדורגל לוותה ברעש גדול של כל מי שעוסק בתחום - למעט הקבוצות עצמן. כך פוספסה הזדמנות גדולה לקדם מהלכי תוכן שייצרו ערך עבור האוהדים, וגם עבור נותני החסות
ערן ראוכר |  1
משחק מכבי חיפה נגד הפועל חיפה (צילום מסך מאתר ספורט 1)
הכדורגל הישראלי סוף סוף חזר, אחרי חודשים שכולנו חיכינו לו. זה היה רגע גדול ומשמח לא רק עבור חובבי הספורט בישראל, אלא לכל מי שביקש לראות עוד תמונת ניצחון של חזרה לשגרה אחרי תקופת הקורונה.
החגיגה סביב החזרה למשחקים הייתה גדולה, אתרי האינטרנט והרשתות החברתיות התמלאו בכתבות ובפוסטים לקראת פתיחת משחקי הפלייאוף בליגה הלאומית, הערוצים מירקו את המסכים עם פרומואים נוגעים ומרגשים וזכויות השידור של המשחקים נמכרו לחו"ל. אולם, מי שבלטו בהיעדרן מהחגיגה הזאת היו קבוצות ליגת העל, שנדמה שכל כך התרכזו בהקפדה על הוראות הריחוק החברתי, עד ששכחו להתייחס לקהל המעריצים שמלווים אותן.
ההחלטה להתניע מחדש את ענף הספורט התקבלה לפני קרוב לחודש ולקבוצות היה מספיק זמן להתארגן לא רק לחזרה למגרשים – אלא גם לחזרה למרכז הבמה. אלא שבניגוד לקבוצות רבות בעולם, הקבוצות הישראליות פספסו הזדמנות לייצר מהלכי תוכן שיחברו את האוהדים לקבוצה, יעמיקו את הקשר בין השחקנים לאוהדים.
עקב ההגבלות על ההתקהלות, אוהדים רבים רכשו מנויים בהם אינם יכולים להשתמש עדיין וסביר שחלקם מצפים לפיצוי. דווקא על רקע זה נכון היה לצאת במהלכים שיחזקו את הקשר של האוהדים לקבוצות ויעזרו לשמרם כמנויים.
 
קראו עוד ב-ice
באצטדיונים בדנמרק, למשל, הציבו מסכים ביציעים הריקים ומכרו "כרטיסים וירטואלים", כלומר משבצות על המסך בהם יופיעו האוהדים שיתחברו למשחק דרך שיחת זום. בגרמניה הניחו על המושבים דמויות קרטון של האוהדים בתמורה לתשלום, כשההכנסות הוקדשו לתרומה לקהילה. מהלכים אלה זכו לחשיפה גדולה בהרבה מעבר לבמות הסיקור של הספורט.

ומה אצלנו? כאמור הקבוצות לא התפנו לחגוג את החזרה לפעילות. אמנם היו מכבי תל-אביב שהדפיסה על חולצות השחקנים שורות משירי אוהדים, ובית"ר ירושלים שבדומה לדנמרק הציגה במסכים בטדי במשחק מול הפועל ב"ש את האוהדים שהתחברו לזום. עדיין, בשונה ממועדוני הספורט הגדולים מעבר לים, פעולות אלה לא זכו לקידום מספיק מצד הקבוצות.
עוד ראוי היה לנסות לייצר ערך גם עבור הספונסרים. לו היו מנסים ליצור תוכן שמשיק לתחום הפעילות של נותני החסות, אלה היו מגלים שהקורונה אולי הרחיקה את האוהדים מהמגרש אבל לא פגעה בערך החשיפה שקבוצות הכדורגל מספקות להם.
אם כן, החזרה למגרשים לוותה ברעש גדול של כל מי שעוסק בתחום - למעט הקבוצות עצמן. הכדורגל הישראלי רוצה להתקדם וכיום באמצעות האתרים הרשמיים של הקבוצות והרשתות החברתיות, אלה יכולות לפתח ערוץ קשר בלתי אמצעי עם האוהדים. הגיע הזמן שאנשי השיווק של מועדוני הספורט יצאו מהקופסה (בנתניה היא נסגרה מזמן), יגייסו יכולות קריאטייב ובפרפרזה לעולם הכדורגל – יצאו להתקפה.
*הכותב הוא בעלי משרד יחסי הציבור והתוכן ER x PR
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הספורט בישראל תקוע
    נדב 06/2020/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין כמעט חשיבה שיווקית, אין מהלכים יוצאי דופן למעט הבלחות קטנות בעיקר של מכבי תל-אביב. מפסידים קהלים חדשים וחבל על זה
    סגור