פרסום ושיווק

אסם נסטלה יוצאת למכרז: ענקיות הפרסום יתחרו על תקציב עתק

תקציב המדיה של ענקית המזון מוערך בכ-50 מיליון שקל, עליו צפויות להתמודד זניט, מדיה קום ויוניברסל מקאן, שמנהלת את התקציב מ-2008
שרון טל |  1
מפעל אסם (צילום יחצ, מתוך אתר אסם, freepik)
חברת אסם נסטלה, אחת המפרסמות הגדולות בישראל, החליטה להוציא למכרז את תקציב המדיה שלה המוערך בכ-50 מיליון שקל. על התקציב צפויות להתמודד החברות מדיה קום, זניט מדיה ויוניברסל מקאן, שמנהלת את התקציב מ-2008.
סמוך לפרוץ משבר הקורונה, הנהלת אסם ניהלה סדרת פגישות עם ההנהלה הבכירה בחברות המדיה הגדולות, כדי לבחון את חלוקת תקציב המדיה שלה. לפי תנאי המכרז, להצעה המסחרית יינתן משקל של כ-85%, כש-23% מתוך הניקוד להצעה המסחרית יינתנו להצעה על הדיגיטל, כך שמרבית התקציב ילך לפרסום בטלויזיה.
 
קראו עוד ב-ice
בשונה מתקציב המדיה, מערך הפרסום של אסם נסטלה מחולק בין ארבעה משרדי פרסום שונים – גיתם המטפל בתקציבים של חטיבות הקולינרי, המאפה, הקורפורייט וטבעול;  גליקמן-שמיר סמסונוב המטפל בתקציבים של גלידות נסטלה ומותגי NESCAFE; מקאן מטפל בתקציבים של דגני הבוקר, צבר נסטי, פורינה וחטיבת החטיפים של אסם. משרד JWT שטיפל עד לפני כמה חודשים בתקציב הפרסום של מטרנה, נסגר, כאשר הבעלים לשעבר יורם דמבינסקי מטפל בתקציב באופן אישי, ואת המדיה רוכשת עבורו יוניברסל מקאן.
המתחרה העיקרית של אסם היא שטראוס, שלפני מספר חודשים ביצעה שינויים משמעותיים במערך הפרסום שלה, בין היתר באמצעות ריכוז מותגיה הגדולים תחת משרד פרסום אחד – באומן בר ריבנאי. השינויים בשטראוס יצרו מצב בו חברת המדיה של שטראוס – זניט מדיה, יכולה להתמודד על תקציב המדיה של אסם. התחרות בין שתי החברות הגדולות סייעו להורדת מחירים ולחיסכון כספי משמעותי לטובת שטראוס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גדעון עמיחי
    מאיר 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קחו את גדעון ותראו איך אתם מזניקים את המכירות שלכם - תפסיקו לפחד מחזקים
    סגור