פרסום ושיווק

החרם בדרך? שר התקשורת קורא לבחון את ההשקעה הממשלתית בגוגל ובפייסבוק

השר הנדל פנה ללפ"מ כדי שתחשוף את נתוני ההשקעה. הנדל: "חברות שאינן משלמות מיסים בישראל משפיעות לרעה על התחרות ועל השיח הציבורי"
אילן שניג | 
יועז הנדל (צילום Pixabay, פייסבוק/ יועז הנדל, iStock)
כמה משקיעה הממשלה בפרסום ברשתות החברתיות? ברקע חרם המפרסמים העולמי נגד הרשת החברתית ולאור ירידה בהיקף הפרסום המקומי בייחוד בתקופת הקורונה השר יועז הנדל פנה ללשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) כדי שזו תחשוף את נתוני ההשקעה הממשלתית בפרסום בפייסבוק ובגוגל במטרה לבחון את צמצומו.
בהודעה מתייחס הנדל לגופי התקשורת שחווים ירידה דרמטית בפרסום לאחרונה: "תקופת הקורונה הכניסה גופים אלו למשבר כלכלי עצום והם כיום בסכנת קריסה מיידית". לדבריו, "מזה זמן אנו חוזים בתכנים הקוראים לפעילות דה-לגיטימציה של ישראל המפורסמים ברשתות, והחברות אינן עושות די בכדי להילחם בתופעות אלו ולמגרן. הנדל כחלק מבחינה רחבה של כשלי השוק לבדוק מחדש גם את הקולות הקוראים לפרסום במדיה חברתית". לטענתו החברות שאינן נדרשות לשלם מיסים בישראל משפיעות לרעה על התחרות ועל השיח הציבורי. אתמול פרסם ירון אברהם בחדשות 12 כי הנדל אמר בישיבות סגורות כי "יש להיזהר מפרסום במדיה שלא מונעת פרסומי הסתה ופייק ניוז"
לפ"מ נחשבת לאחד המפרסמים הגדולים בארץ מבחינת ההשקעה בדיגיטל. ב-2017 פרסמה לפ"מ מכרז לבחירת משרדים שיטפלו בתקציב הדיגיטל שלה, שהיקפו נאמד אז ב-70 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה