פרסום ושיווק

בטלויזיה, בדיגיטל ובעיתונות: 5 המותגים שהשקיעו השבוע הכי הרבה כסף בפרסום

הפרסום בטלויזיה השבוע נחלש בקרב 5 המותגים המובילים, אך מתחזק משמעותית בעיתונות ובדיגיטל. מי דחק את משרד הבריאות מהמקום הראשון בדירוג, ומי קידמה עצמה כיעד תיירותי בדיגיטל, בלמעלה ממיליון שקל? 

שרון טל | 
מותגי השבוע 30.7 (צילום pexels, unsplash)
משבר הקורונה נמשך ומשפיע גם על היקף הפרסום בכלי התקשורת. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, 5 המותגים המובילים השקיעו השבוע כ-4 מיליון שקל בלבד בפרסום בטלויזיה, לעומת 6.26 מיליון שקל בשבוע שעבר – פער של כ-34%. 5 המותגים המובילים השבוע הם (בסדר יורד): HOT, משרד הבריאות, פז YELLOW, שטראוס, שירותי בריאות כללית.
במקום הראשון חברת HOT שהמשיכה להשקיע השבוע בפרסומת שהפיקה בכיכובה של גל גדות. השבוע השקיעה HOT כ-1.132 מיליון שקל בקידום הפרסומת בטלויזיה, כ-200 אלף פחות מאשר השבוע שעבר, אז השקיעה כ-1.35 מיליון שקל בקידום הפרסומת – פער של כ-16%.
במקום השני השבוע משרד הבריאות, שמאבד את המקום הראשון לטובת HOT. משרד הבריאות השקיע השבוע כ-765 אלף שקל בלבד בפרסום הקורא לאזרחים לשמור על ההנחיות, לעומת כ-1.7 מיליון שקל בשבוע שעבר, פער של כ-55%. במקום השלישי, חברת פז שהשקיעה בפרסום אפליקציית YELLOW כ-753 אלף שקל בשבוע. במקום הרביעי שטראוס עם השקעה של כ-745 שקל וכללית סוגרת את החמישיה המובילה עם השקעה של כ-686 אלף שקלים בשבוע בפרסום בטלויזיה.
בשונה מהפרסום בטלויזיה, בקטגוריית הפרסום בדיגיטל חלה עלייה של כ-53% השבוע, בהתייחס ל-5 המותגים המובילים. בשבוע שעבר השקיעו 5 המותגים המובילים כ-2.048 מיליון שקל, והשבוע הסכום מזנק לכ-3.146 מיליון שקל. 5 המותגים המובילים השבוע שהשקיעו הכי הרבה כסף בפרסום בדיגיטל הם (בסדר יורד): עיריית ירושלים, משרד הבריאות בפרסום אפליקציית "המגן 2", כללית, Wesure, הנקל סוד כביסה.
את המקום הראשון בדירוג מובילה השבוע עיריית ירושלים, שהשקיעה מיליון ו-54 אלף שקל בשבוע בפרסום בדיגיטל ומטפסת מהמקום השני בשבוע שעבר. משרד הבריאות במקום השני עם השקעה של כ-962 אלף שקל בשבוע בקידום דיגיטלי של אפליקציית "המגן 2", זאת לאחר שצמצם משמעותית את היקף הפרסום שלו בטלויזיה בהשוואה לשבוע שעבר.
במקום השלישי כללית עם השקעה של כ-420 אלף שקל בפרסום בדיגיטל. אחריה ביטוח WeSure שנדחקת מהמקום השלישי למקום הרביעי, לאחר שהשקיעה בפרסום בדיגיטל קצת פחות מכללית – כ-410 אלף שקל בשבוע. סוגרת את החמישיה הדיגיטלית הנקל סוד כביסה עם השקעה של כ-300 אלף שקל. בסה"כ, השקיעו 5 המותגים המובילים כ-3.15 מיליון שקל בפרסום בדיגיטל בשבוע.
בקטגוריית הפרסום בעיתונות, חלה השבוע דווקא עלייה משמעותית. בשבוע שעבר השקיעו 5 המותגים המובילים כ-695 אלף שקל בפרסום בעיתונות, והשבוע ההשקעה זינקה ל-928 אלף שקל – גידול של כ-33%. בדומה לשבוע שעבר, מותגי הריהוט בולטים בטבלת המפרסמים בעיתונות. 5 המותגים המובילים הם (בסדר יורד): רהיטי ניקולטי, משרד הבריאות, סיגריה אלקטרונית IQQS, עיריית ירושלים, רהיטי נטוצי.
רהיטי ניקולטי תפסו גם השבוע את המקום הראשון עם השקעה של כ-214 אלף שקל בשבוע בפרסום בעיתונות, אולם מדובר בירידה של כ-15% מהשבוע שעבר, אז השקיע החברה כ-183 אלף שקל בפרסום בעיתונות. במקום השני, משרד הבריאות עם השקעה של כ-193 אלף שקל. במקום השלישי, חברת IQQS המשווקת סיגריות אלקטרוניות, וכדי לקדם את עצמה השקיעה כ-145 אלף שקל בשבוע בפרסום בעיתונות. במקום הרביעי עיריית ירושלים שקידמה את עצמה כיעד תיירותי ב-139 אלף שקל בעיתונות, וסוגרת את החמישיה חברת רהיטי נטוצי עם השקעה של כ-136 אלף שקל בשבוע.
ניכר מהנתונים כי המפרסמים כיוונו גם לעשרות אלפי המבודדים הנמצאים שצריכים להעביר את הזמן בבית, והגדילו את היקף הפרסום בדיגיטל ובעיתונות. החלטה דרמטית שהתקבלה השבוע היא לשנות את הקריטריונים ואת תנאי הבידוד, מה שיוביל ל"שחרור" עשרות אלפי ישראלים מהבידוד וגם לחשיפתם למודעות פרסום. ואלו היו המותגים שהשקיעו הכי הרבה כסף השבוע - בטלויזיה, בדיגיטל ובעיתונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה