שיווק ופרסום

איש השיווק של יולי: ירון עמיר, סמנכ"ל השיווק של אופטיקנה

מאחורי הקלעים של הקמפיין המשותף של עומר אדם ועדן בן-זקן, עומדים שורת אנשים מובילים בעולמות הפרסום, השיווק ויחסי הציבור. מאיפה הגיע הרעיון לקמפיין המשותף ואיך זה מרגיש לצלם ברוחות של 110 קמ"ש? איש השיווק של "אייס" - פרויקט חדש  
שרון טל |  7
ירון עמיר, סמנכ"ל שיווק אופטיקנה (צילום שרית מור)
משבר הקורונה מהווה אתגר גם עבור החברות הגדולות והחזקות ביותר. על אנשי השיווק למצוא את הדרך להעביר את המסרים השיווקיים באופן המיטבי, המהיר והקליל ביותר, שידבר לקהל צרכנים רחב ככל האפשר, והכי חשוב, גם יגרום להם לפתוח את הארנק.
אחת הדרכים לעשות זאת היא שיווק המוצר באמצעות הפרזנטורים הנכונים. החברות המובילות במשק נוהגות לשכור פרזנטורים מובילים תמורת מאות אלפי שקלים בהם זמרים, שחקנים, שפים, כוכבי ריאליטי ומשפיעני רשת, כדי לקדם את עסקיהם.
אחד הקמפיינים הבולטים החודש היה הפרסומת המשותפת של צמד הזמרים מהמצליחים בישראל -עומר אדם ועדן בן זקן. השניים חברו יחד לקמפיין למותג VERSO של אופטיקנה שבוע אחרי שהוציאו שיר משותף בשם "קוקוריקו" כשאת המהלך הוביל ירון עמיר, סמנכ"ל השיווק של אופטיקנה. על חיבור הצמד המוביל לקמפיין משותף בטיימינג מושלם – ירון עמיר הוא איש השיווק של "אייס" לחודש יולי.

ירון עמיר, סמנכ"ל השיווק של אופטיקנה. צילום: אישי
מי אתה ירון עמיר?
"אני בן 46 נשוי ואב לשני ילדים גר ברעננה. אני חי את עולם השיווק מזה כשני עשורים. את דרכי התחלתי בלימודי תקשורת באוניברסיטה העברית בירושלים. שם, בסדנה שהתקיימה במשרד הפרסום דרורי שלומי, קרה הדבר והתאהבתי בתחום וגם בטובית שלומי. באותו רגע מכונן הבנתי מה אני רוצה לעשות "כשאהיה גדול" – קופירייטר. מייד עם סיום הלימודים התחלתי לעבוד אצל מורתי ורבתי טובית שלומי במשרד הפרסום בתור תקציבאי".
אחרי כ- 5 שנים אינטנסיביות ומלאות עניין בניהול לקוח, החלטתי להגשים חלום, לחצות את הקווים ולהיות קופירייטר במשרד הפרסום ראובני-פרידן, זאת כ- 3 שנים במהלכן הייתי שותף לקמפיינים גדולים, קטפתי כמה קקטוסים ובדרך נדקרתי גם קצת מהקוצים".
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
"לאחר שסיימתי את התואר שני במנהל עסקים, עברתי לעבוד בשיווק. השילוב בין אסטרטגיה, מספרים, ניהול ביזנס ויצירתיות. ניהלתי ביוניליוור שני תחומים בעולם החטיפים, ולאחר אינספור "קליקים", פיתוח מוצרים וטעמים חדשים ו-10 ק"ג נוספים, החלטתי שהגיע הזמן להשקיע בגוף ועברתי לחברה יצרנית מובילה ומותג מוביל בתחום הטואלטיקה - מנהל שיווק בד"ר פישר. ילדתי באושר פיתוחים וחדשנויות בעולם התינוקות והילדים וחיזקתי את המובילות בעולם הטואלטיקה".
"משם עברתי לתפוח הגדול וניהלתי את מחלקת השיווק של "אידיגיטל". זכיתי לטפל במותג העולמי APPLE, לעשות השקות היסטוריות של אייפון, כניסה של אפל ווטש לישראל ופיתוח שוק וחדשנות בעולם הריטייל: השקת הבית החכם של אידיגטל וחנות קונספט חדשנית ומרהיבה. ב-3 שנים האחרונות התמזל מזלי לכהן כסמנכ"ל השיווק של אופטיקנה ולקחת חלק בתקופה של הישגים, שינויים וצמיחה. זו פרביליגיה גדולה לנהל את השיווק של הרשת המאופיינת במקצועיות שאין שנייה לה ועם עומר אדם אחד יחיד ומיוחד".

מימין לשמאל: גלוריה בבאי. ירון עמיר. עומר אדם. עדן בן זקן. צילום: שי פרנקו​
איך עלה הרעיון לחבר את עומר אדם ועדן בן זקן לקמפיין משותף, במקביל למועד השקת השיר "קוקוריקו"?
"זהו הקמפיין השלישי שאנחנו עושים למותג VERSO עם עומר אדם. שמענו מעומר שהולך להיות שיר משותף והיסטורי שלו עם עדן בן זקן והפקת קליפ שטרם נראה בישראל, ומיד שאלנו - איך משתלבים. החלטנו בשלב הראשון לקחת חסות על הפקת הקליפ, וכך קרה. כשהגענו לצילומים עצמם נפלה לנו הלסת מגודל ההפקה ובו ברגע, בלב המדבר, נפל גם האסימון: קמפיין הקיץ לקולקציית משקפי השמש החדשה של VERSO יקרה כאן. הזעקנו את צלם האופנה המוכשר שי פרנקו שהגיע בארבע בבוקר וניסינו לפנות לו"ז בתוך ימי הצילום הצפופים לטובת הקמפיין ולבנות את הסיפור בעזרת שותפנו האדירים מראובני-פרידן".
איך היה לעבוד עם עומר ועדן על הקמפיין מאחורי הקלעים?
"את עומר אנחנו כבר מכירים ויודעים שהוא שחקן נשמה, שותף, מקצוען וחרוץ בצורה בלתי רגילה. עם עדן הייתה זו הפעם הראשונה שעבדנו יחד, וללא ספק מדובר בהתאהבות. תנאי המדבר, ההפקה האינטנסיבית ובניית הקמפיין תוך כדי, זימנה הרבה מאוד רגעים משותפים. גם בתוך הלחץ הגדול עומר ועדן היו הכי רגועים, והצליחו לייצר אווירה נעימה ולהצחיק את כולם. היה תענוג".
רגע מיוחד שאתה זוכר מהתהליך?
"חמש בבוקר. זמן צילום הסטילס. אנחנו יוצאים החוצה לשטח ומגלים שמתחוללת סופת מדבר עם רוחות של 110 קמ"ש. לא התייאשנו ושני המקצוענים שלנו, עומר ועדן, עמדו בגבורה נגד הרוח, ומשם יצאו תמונות הקמפיין. אני לא חושב שאפשר היה להגדיר את הקיץ ואת התקופה ההזויה הזאת שאנחנו עוברים בצורה מדויקת יותר מאשר בשתי המלים שמלוות את הקמפיין: "קיץ קוקוריקו".
מה הוא מנהל שיווק טוב ומקצועי בעיניך?
"קצת בודהיזם לסיום. הכל משתנה ולא נשאר לנצח. מי שמבין את זה, יכול להכיל את השינויים, לאמץ אותם, וברמה הגבוהה יותר גם להקדים אותם ולחולל אותם".
טיפים למנהלי שיווק בתחילת הדרך:
"עזבו אתכם משטויות, לכו להייטק!".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מנהל על חלל
    קק 08/2020/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פיטוסי, אתה איש השיווק שלי כל השנה הקלנדרית!
    סגור
  • 6.
    איש מוכשר - מגיע לך (ל"ת)
    איתי 08/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ברכות שאפו! (ל"ת)
    עופר 08/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    איזה חתיך!!! (ל"ת)
    יוני 07/2020/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    מה זה נותן למותג להתחבר לעומר ועדן
    שירי 07/2020/31
    הגב לתגובה זו
    3 3
    רק מוזיל ולא נותן כלום. רמה נמוכה ביותר
    סגור
  • 2.
    ירון - אתה תותח על חלל!
    אילנה 07/2020/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כפרה, חולה עליך, כיף לעבוד איתך, איש עם רעיונות מדהימים שיודע מה הוא רוצה ועם יכולת ביצוע על חלל בתנאים לא תנאים. בהצלחה בקמפיין הבא.
    סגור
  • 1.
    ברכות על הזכייה באיש השיווק של יולי
    ליאור, א, תל אביב 07/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירון איש מדהים, כיף לעבוד איתו, מגיע לך.
    סגור