שיווק ופרסום

בלתי ניתנים לעצירה: הפרסומת של נייק שוב שוברת את הרשת

החברה הענקית מארה"ב שוב כובשת את לב הגולשים עם פרסומת מעוררת השראה. והפעם: לברון ג'יימס, מייגן רפינו וכריסטיאנו רונאלדו, יחד איתנו ועם הספורט, שבלתי ניתנים לעצירה
רועי נעים | 
הפרסומת של נייק (צילום צילום מסך)
האמת, כבר התרגלנו שבכל שנה נייק העולמית יוצאת עם פרסומת מעוררת השראה שמציפה לא מעט רגשות במי שצופה בה, וגם הפעם חברת הספורט לא אכזבה ושוב ריסקה את הרשת, הפעם תחת המסר - You Can't Stop Us, שמיוחס כמובן לנגיף הקורונה ששיבש את העולם ועצר את שגרת חייהם של עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם.
הפרסומת שעלתה לאוויר לפני כשלושה ימים (וצברה נכון לכתיבת שורות אלו מעל ל-31 מיליון צפיות ביוטיוב), כבשה במהירות את הרשתות החברתיות. "אתם לא יכולים לעצור אותנו" אומרת נייקי, כאשר לאורך כל הסרטון ישנו מסך מפוצל שלמעשה נכנס ומשלים אחד את השני עם קטע צילום של ספורטאים שחורים, לבנים, אסייתים ומוסלמים.
"אנחנו אף פעם לא לבד, וזה הכוח שלנו" טוענת בסרטון מייגן רפינו, כוכבת כדורגל הנשים מארה"ב ופעילה למען השוויון בחברה, "אנחנו יודעים שהדברים לא תמיד ילכו בדרכנו, אבל מה שזה לא יהיה - אנחנו מוצאים את הדרך. וכשהדברים אינם הוגנים, אנחנו מוצאים את הדרך לעשות שינוי". הפרסומת כאמור מאגדת אתלטים בעלי מוגבלויות, אנשים מכל הדתות והצבעים, יחד עם ספורטאים מקצוענים ומפורסמים.
במהלך הפרסומת כמובן לא שוכחים לתת אזכור לאצטדיונים הריקים, כאשר מוצגים עובדי אצטדיון עם חליפות מיגון מחטאים את היציעים. כמו כן, גם למחאת ה-Black Lives Matter ישנו אזכור בולט עם תמונה מפוצלת של שחקניות כדורגל ושחקני פוטבול כורעים ברך בזמן השמעת ההמנון.
התגובות המהללות ברשת לא איחרו להגיע כמובן. על העריכה, על המסר ועל הביצוע המושלם של נייק, אך יחד עם זאת היו לא מעט שטענו לצביעות מצידה של נייק, כאשר הם מעבירים ביקורת על פעילות החברה בסין ועל הפגיעה בזכויות האדם של אלו המייצרים את מוצריה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה