שיווק ופרסום

טוויטר עושה גוגל? חשד שהפרה פרטיות משתמשים לצרכי פרסום

ענקית הדיגיטל מצאה עצמה בחקירה פדרלית בארה"ב בחשד לשימוש לא חוקי ועלולה לעמוד בפני קנס עד כ-200 מיליון דולר. לאחרונה אירעה פריצת ענק לטוויטר מה שעורר תשומת לב מיוחדת 
רועי בהריר-פרל | 
טראמפ נגד טוויטר (צילום istock, Gage Skidmore)
ועדת הסחר הפדרלי בארצות הברית חוקרת בימים אלה את טוויטר בחשד לשימוש לא חוקי בפרטים אישיים של משתמשים לצרכי פרסום. אם וכאשר הוועדה תצליח להוכיח את טענותיה, טוויטר תידרש לשלם קנס של 150-200 מיליון דולר.
דבר החקירה נחשף בדו"ח הרבעוני האחרון של טוויטר, שפורסם ב-23 ביולי, שם נכתב כי הוועדה הפדרלית בוחנת קשר בין מידע רגיש על משתמשי הרשת החברתית שנשמר אצלה מטעמי אבטחה למערכת שבה עושים שימוש גופים פרסומיים. לטענתה של טוויטר, הדבר נעשה בטעות של תום לב, אולם אם בסופו של דבר תוכח אשמתה, מדובר בהפרה של הסכם שהיא חתמה מול הוועדה הפדרלית בשנת 2011 בנוגע לפרטיות המשתמשים שלה - הסכם שקיפות שנחתם לאור פריצות חוזרות ונשנות של האקרים לחשבונות המשתמשים ולכלים אדמיניסטרטיביים של הרשת.
כחלק ממערך אבטחת המידע הדו-שלבי שלה, טוויטר מעודדת משתמשים לספק לה את מספר הטלפון שלהם כדי לוודא שלא מדובר במתחזים, אולם חוקרי הוועדה הפדרלית טוענים כי מספרי הטלפון הללו נשארים אחר כך במערכת ונגישים, כאמור, למערכת שמסייעת למפרסמים "לתפור" לבעליהם מודעות רלוונטיות, כמו כמו גם לאתר קהלי יעד מובחנים. לדברי טוויטר, בכל אופן, לא ברור כמה משתמשים נפגעו מכך, אם בכלל. 
באוקטובר אשתקד הודתה טוויטר בקישור בין מספרי טלפון ומיילים של משתמשים למערכות פרסום והצהירה היא מדובר היה בטעות וכי כעת (כלומר, באוקטובר 2019) העניין סודר. עם זאת, אירועי האבטחה האחרונים שנוגעים לטוויטר מטילים צל כבד על ההצהרה ההיא.
כזכור, בחודש שעבר הצליחו האקרים לחדור לחשבונותיהם המאוד פעילים של נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, של איילי ההון ביל גייטס ואילון מאסק, של כוכבת הבידור קים קרדשיאן ווסט ושל בעלה הראפר קנייה ווסט. הפורצים - ביניהם נער בן 17 שנעצר ימים ספורים אחר כך - הפצירו במשתמשים להעביר לחשבונות אלה סכום כלשהו של ביטקוין ובתמורה הבטיחו להכפילו.
יש לציין כי הפרקטיקה של שימוש במספרי טלפון לצרכי אימות דו-שלבי הוכחה כבעייתית עוד בשנה שעברה, כשהוועדה הפדרלית קנסה את פייסבוק על כך ב-5 מיליארד דולר ופייסבוק, בתגובה, התחייבה לחדול מכך. מוקדם יותר השנה נחשף גם כי גוגל מנצלת את מערכת הפרסום הדיגיטלי שלה - Google Ads-  כדי ליצור לעצמה יתרון על פני מתחרותיה ולהפוך למונופול בענף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה