שיווק ופרסום

חושש מפגיעה בתחרות: הרגולטור מעכב את מיזוג טאבולה-אאוטבריין

רשות התחרות הבריטית בוחנת כיצד עתיד להשפיע המיזוג על התחרות בענף ועל אתרי התוכן השונים. החלטה צפויה להתקבל בנושא עד דצמבר הקרוב
שרון טל | 
ירון גלאי, אדם סינגולדה (צילום פייסבוק/ירון גלאי, יחצ)
שתי חברות קידום התוכן הישראליות – טאבולה ואאוטבריין, עומדות בימים אלו בפני מכשול משמעותי. רשות התחרות הבריטית הודיעה כי בכוונתה להרחיב את החקירה שלה בנוגע להשפעות האיחוד של שתי חברות התוכן, מחשש שמיזוגן יפגע בתחרות.
ברשות התחרות הבריטית תיארו כי הם חוששים כי המיזוג יפגע באתרי תוכן שונים, בעוד שהמפרסמים יוכלו לבחור במגוון פלטפורמות פרסום כמו גוגל, פייסבוק, ומנועי חיפוש ורשתות חברתיות נוספים.
החקירה של הרגולטור הבריטי תעסוק בהיבטים שונים של השפעות המיזוג של שתי החברות, בין היתר אופי הטכנולוגיה, השימוש במידע וכן התמחור שלהן. בכוונת אאוטבריין לבחון את היקף השחקנים האחרים בשוק (כמו גוגל, שעתידה להיכנס כמתחרה), מה שצפוי להשפיע על ההחלטה. הרגולטור הבריטי הודיע כי החלטה בנושא תתקבל עד ה-23 בדצמבר, שנה וחודשיים כעבור ההכרזה של שתי החברות על העסקה ביניהן.
בהנחה והמיזוג בין השתיים יצא לפועל, בעלי המניות של אאוטבריין יקבלו 250 מיליון דולר ו-30% ממניות החברה הממוזגת. טאבולה תמשיך להחזיק ב-70% מהחברה הממוזגת כשהמייסד טאבולה אדם סינגולדה ישמש כמנכ"ל החברה. אולם במידה והרגולטור הבריטי לא יאשר את העסקה (כפי שכבר עשו בארה"ב ובגרמניה), החברות יספגו מכה אנושה, ויצטרכו להפוך שוב מחברות – למתחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה