שיווק ופרסום

"תוריד את השם של ראש העיר מהשלט – ואז אהיה מוכן לפרסם"

התאחדות התעשיינים פנתה לחברות שילוט חוצות באיזור הצפון וביקשה לפרסם שלט מחאה נגד ראש עיר, אולם החברות סירבו. בעל חברת פרסום חוצות: "אני לא יכול לשים שלט כזה בוטה. לא מתאים לי, אתה מבין?"
אנגלינה יוסים |  3
שלט מחאה נגד ראש העיר - אילוסטרציה
מדוע חברות פרסום בצפון חוששות לפרסם שלטים המתנגדים לראש עיריית יקנעם סימון אלפסי? ממידע שהגיע למערכת ice עולה כי התאחדות התעשיינים פנתה לאחרונה לשני משרדי פרסום באיזור הצפון, וביקשה לפרסם שלט נגד ראש עיריית יקנעם, כמחאה על העלאת הארנונה לעסקים בשיא משבר הקורונה. על השלט נכתב מסר חריף: "סימון אלפסי, די לעשוק את העסקים! בעיקר בקורונה, לא מייקרים ארנונה".
הרקע לאותו שלט לוחמני הוא החלטה של עיריית יקנעם והעומד בראשה סימון אלפסי, להעלות את הארנונה לחמישה מפעלים בעיר בשיא משבר הקורונה, לטענת התאחדות התעשיינים, עקב שינוי סיווג שטח ומדידה מחדש. בחודשים האחרונים שיגרה עיריית יקנעם דרישת תשלום ארנונה רטרואקטיבית ל-5 מפעלים בסכום של 22.9 מיליון שקל, כלומר, כ-4.5 מיליון שקל בממוצע לכל מפעל.
מדובר במפעלים הנמצאים במלחמת הישרדות בשל הקורונה וחלקם פיטרו או הוציאו עובדים לחל"ת. עבורם, דרישת התשלום הנוכחית מעיריית יקנעם משמעותה התמוטטות כלכלית והשארת עשרות משפחות ללא פרנסה. ההחלטה לדרישת התשלום העדכנית, לדברי התאחדות התעשיינים, הוצדקה על ידי עיריית יקנעם בטענה כי השטח נמדד בעבר בצורה לא נכונה בעבר וכעת אחרי מדידה חדשה – יש צורך בתשלום רטרואקטיבי. בנוסף, העירייה שינתה את סיווג השטח של המפעלים שהכפיל את התעריף.
בניסיון לשנות את ההחלטה, התאחדות התעשיינים ניסתה לצאת בקמפיין שילוט חוצות נגד ראש עיריית יקנעם. אלא שהתברר כי בעלי שלטי חוצות באיזור אינם מוכנים לפרסם שלט נגד ראש העיר אלפסי, המכהן בתפקיד כמעט שלושה עשורים, זאת סביר להניח, מחשש כי הדבר יביא לפגיעה בעסקאות אפשריות עתידיות שלהן מול עיריית יקנעם. לדברי התאחדות התעשיינים, שתי חברות שילוט חוצות סרבו לפרסום השלט ללא הסבר מספק.

(השלט שהתאחדות התעשיינים ביקשו לפרסם, אילוסטרציה)
"כל אחד והשיקולים שלו"
בהקלטת שיחה שהגיעה לידי המערכת, מסרב בעלי אחת החברות לפרסם את שלט התאחדות התעשיינים נגד ראש העירייה. "העניין הוא כזה, אני לא יכול לשים שלט כזה בוטה שמדבר על סימון אלפסי בפנים. לא מתאים לי, אתה מבין? אומר לך בכנות". אמר הבעלים לנציג התאחדות התעשיינים.
בעלי משרד הפרסום לא היה מוכן לנמק מדוע סירב לשלט אך התעקש, "טוב בלי להיכנס לפרטים או לדברים, אתה יודע – כל אחד יש לו את השיקולים שלו".
לאחר שנציג התאחדות התעשיינים שאל פעם נוספת, "מה אני צריך לעדן בשלט כדי שכן תסכימו?". קיבל תשובה שחשפה את הסיבה לסירוב, "בלי השם, אני מנסה לחשוב אם היה שלט 'די לעשוק את העסקים – בקורונה לא מעלים ארנונה' אתה יודע מבחינתכם די לחכימא ברמיזא ומי שצריך להבין יבין, אז גם בסדר".
בעלי חברת שילוט החוצות המשיך בדבריו, "לא רוצה להיכנס לפינה הזאת. אבל בלי (השם, א"י) אין פה משהו שהוא בוטה מידי. אין לי בעיה לנסות עוד כמה אופציות ואני אסתכל איך זה נראה".
נציג התאחדות התעשיינים: "לא אבל אתה יודע אנחנו מדברים על התייקרות ארנונה ביקנעם – אני חייב שם את ראש העירייה של יקנעם". 
"זאת אומרת רק ביקנעם?", התעניין הבעלים.
נציג התאחדות התעשיינים: "כן!"
בעלים: "לא זה אני לא אוכל, צריך לחשוב פה על משהו אחר. תן לי רגע להתייעץ עם מישהו פה. בקיצור אני רוצה לבדוק את זה עם עורך דין. אני חייב פה להיות עדין. אתם רוצים שאני אעזור לכם ושאני אעלה שלט, אני צריך לראות מה עושים", סיכם בעל חברת שלטי החוצות, ולא חזר אל ההתאחדות. בחברה סירבו להתייחס לידיעה.
עיריית יקנעם: "אי ביצוע סקר נכסים כנדרש הינה סיבה לחיוב אישי"
יו"ר מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים, הנרי צימרמן, מסר כי "כדי להעלות ארנונה לעסקים בזמן שהם עסוקים במלחמת הישרדות ומנסים להמשיך ולייצר כנגד כל הסיכויים, צריך להיות מנותק או אכזר. מאות ראשי ערים בישראל הבינו את מה שסימון אלפסי ואנשיו לא הבינו - בזמן הקורונה לא מייקרים את הארנונה".
עיריית יקנעם מסרה כי "הסיווג לא שונה. בהתאם לדרישת משרד הפנים מחויבת העירייה לבצע סקר נכסים לצורך חיובי ארנונה. עיריית יקנעם ביצעה כמתחייב, באמצעות חברה חיצונית, מיפוי של כל המפעלים וחלוקה בהתאם לשימוש בהם, ובהתאם לממצאים נשלחו הודעות תשלום עדכניות. לעניין הקורונה יצוין שהעירייה פועלת ככל יכולתה לסייע בשל משבר הקורונה, אך יחד עם זאת היא מחויבת לחוק, וממונה המחוז הוציא מכתב שקבע כי 'הקורונה אינה עילה לאי ביצוע הסקר לרשויות הנדרשות לבצע את הסקר. נגזר עלינו לחיות בצל הקורונה ועלינו לקיים שגרה ככל האפשר גם אם הקורונה תימשך עוד זמן רב. למותר למציין כי אי ביצוע סקר נכסים כנדרש הינה סיבה לחיוב אישי'".
ממונה מחוז צפון במשרד הפנים, בועז יוסף, הורה לעיריות באיזורו לבצע סקר עדכון נכסים לחיוב בארנונה. במכתב שנשלח לראשי הערים נכתב כי הרשויות מחוייבות בעדכון סקר נכסים (מדידה) אחת לחמש שנים למרות מגיפת הקורונה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אלפסי התעשרתה מהעיר
    וקנין .נ 10/2020/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    די מספיק כל משפחתך מיליונרים מזה שאתה ראש עיר , הבן שלך משווק את כל הפרויקטים של יקנעם ואתה עושה עבודות דפוס לכול המפעלים ולעירייה ממש שחיתות
    סגור
  • 2.
    יקנעם
    משה 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תתבייש סימון אלפסי מה היתחרפנתה?
    סגור
  • 1.
    עיריית יקנעם באמת צריכה להתבייש שהיא פועלת על פי החוק..
    אשר 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדינה הזויה
    סגור