שיווק ופרסום

פרסומת השבוע: "טרי טרי" של עמותת Vegan Friendly

בעמותה המעודדת טבעונות ניצלו את הטיימינג של פרסומת הזהב בגמר הישרדות VIP, כדי להעביר מסר חד וברור למאות אלפי צופים. זה עלה בהשקעה של מאות אלפי שקלים שגויסו בפרויקט מימון המונים, והתוצאה היא הצלחה
שרון טל |  6
פרסומת השבוע - טרי טרי (צילום DIBOOR)
אחד האירועים הטלוויזיוניים של השבוע היו גמר הישרדות VIP, שהביא למעלה מחצי מיליון צופים למסכי הטלוויזיה. מי שהשכילה לנצל את ההזדמנות כדי להעביר מסר חד וברור, היא עמותת ויגן פרנדלי Vegan Friendly המעודדת טבעונות ואי אכילת בעלי חיים, ב"פרסומת" שלא השאירה אף עין יבשה.
היא החלה כמו כל פרסומת רגילה למוצרי בשר בסופר. כשהזוג הישראלי הממוצע (השחקנית מיטל גל סוויסה ומנכ"ל ויגן פרינדלי עומרי פז) מבקש מהקצב "בשר טלה טרי טרי". והטרי טרי אכן הגיע - בדמות טלה צעיר חי. אז לחלק או לארוז? לשאלה זו העיניים כבר החלו לדמוע, כשהצופים מבינים כי אותו טלה "טרי טרי" צריך לאבד את חייו בשם התיאבון של הקרניבורים, אך בעמותת ויגן פרינדלי רצו להראות שאפשר גם אחרת. על ניצול הטיימינג של פרסומת הזהב באופן מבריק ועל המסר החד כסכין קצבים, "טרי טרי" - זו פרסומת השבוע של ice.

 
כפי שכבר הבנתם, לא מדובר בפרסומת רגילה. אך בשונה מפרסומות אחרות הממומנות על ידי חברות ענק, הפעם התקציב לפרסומת הגיע מקמפיין מימון-המונים של עמותת ויגן פרנדלי. הפרסומת הופקה בהשקעה של כ450,000 שקל על ידי חברת Team Stefansky ומשרד הפרסום Diboor. מה עומד מאחורי הקלעים של הפרסומת? הנה מה שאומרים הצוות מאחורי פרסומת השבוע.

דבר הבמאי/ת:

איך עלה הרעיון לפרויקט הנוכחי?
"הרעיון, או הרצון להחדיר מסר טבעוני לפריים טיים בזמן שידור שיא טלוויזיוני, היה בראש של אנשי עמותת ויגן פרנדלי כבר זמן רב. זוהי משבצת ששמורה בדרך כלל לפרסומות המעודדות את תרבות הצריכה, ואנחנו רצינו את פרסומת הזהב כדי להגיע למיינסטרים ולאנשים שאינם נחשפים למסרים טבעוניים באופן יום יומי. ניסינו ליצור אצל הצופה את הקשר בין המקור של המזון ומה שהוא מניח על הצלחת".
האתגר או הפיצוח הכי גדול בפרויקט?
"האתגר הכי גדול היה איך אנחנו פוקחים לאנשים עיניים מבלי שהם ירגישו אשמה או תתעורר בהם התנגדות. איך אנחנו אומרים להם 'התרבות שלכם שנים היא כזו, כי ככה גדלתם, ככה אתם מכירים וככה אתם אוהבים. אבל זה לא חייב להימשך. אני חושב שבכל מסר חברתי, האתגר הוא לפקוח לאנשים את העיניים ולעורר בהם תהיה, שאלה, או הנעה לפעולה. לא ניסינו להטיף אלא ליצור מציאות טובה יותר לכולם. לקחנו את הפרסומת למקום עדין ככל הניתן, לא אמרנו מה טוב ומה לא, רק הראנו את המציאות מבלי להגיד 'נו נו נו' לצופה".
משפט קאלט שנתפס במהלך ההפקה?
"'טרי טרי'. סלוגן שאנחנו מכירים בפרסומות של רשתות מזון, מוצרי בשר וחלב. הרשתות הן אלו שהגדירו את המוצר הטוב ביותר לצרכן כמוצר הטרי ביותר, וזה מה שאנחנו רוצים כשאנחנו מגיעים לסופר. אנחנו רצינו להגיד לאנשים שלמעשה טרי טרי, זה יצור חי ונושם וחמוד. אני רואה שאנשים לוקחים את צמד המילים האלה וכותבים עליו, משתמשים בו המון מאז הפרסומת".
מה הדבר שזרם הכי בקלות?
"העבודה עם תומר הטלה. למעשה החלטתי להפתיע את השחקנית, מיטל גל סוויסה ואחרי כמה חזרות רגילות למדי להוציא אליה את הטלה בהפתעה. כך קיבלנו תגובה כנה, וזה גם השוט שנבחר להיות בפרסומת".
בעמותת ויגן פרינדלי מסרו ל-ice: "אנחנו רוצים להודות לכל מי ששיתף איתנו פעולה, ובמיוחד לקהל התורמים הנאמן שלנו שבזכותו הפרויקט יצא לפועל. הפרסומת הצליחה להעלות את נושא הטבעונות לשיח הציבורי הרחב, ואף תשפיע בעתיד על הרבה אנשים לעשות בחירה שונה כשהם ניגשים לסופר. "
 
רשימת קרדיטים:
סמנכ"ל קריאייטיב: אייל גיא
סמנכ"ל לקוחות: אלעד לוי
קופי: לי מלאך
ארט: שירי בר לב
מנהלת לקוח: ענת פרי
הפקה: ירדן סטפנסקי
במאי: אור טייכר
צלם : עופר בן יהודה
ע.במאי נועה שחם
ע.צלם: מגדלנה סימנוביץ'
תאורן ניר רחמין
ע.תאורן ראשון: יואב קסטנברג
ע.תאורן שני:  בן רם דויד
גריפ: עומר עג'מי
ע.גריפ: ייבגני סרוב
ע.הפקה: צחי לבנון, יונתן בר זיו 
ארט: מתן ברוכים
סאונדמן: רוברט שילוני
איפור: שירי שמשה
הלבשה: ענבל
שחקנים: מיטל גל סויסה, דניר ניצן, רפי תמים, אבי אופיר
מנהל לוקיישן: ברק קימל
ציוד: ברודקאסט מדיה
עריכה עומר זייטמן
און ליין: פלג לוי
עריכת סאונד:
אופיר לוקיי - "סאונד סטודיו" - עורך ומעצב פסקול
איתן קריף
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    פלראיים לתיבות דואר
    אבירן אברהם 10/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי תחפשו לי פלראיים לחלק בתיבות דואר גבוע סבבה
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד!!!! (ל"ת)
    קרניבור לשעבר 09/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    את התסכול שלכם אל תהליכי על הציבור
    אזרח מודאג 09/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אחד אוכל את מה שבא לו. די מהתנהגות הבלתי ראויה
    סגור
  • 3.
    מצוין
    אני 09/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרסומת מעולה. מעבירה את המסר, ואפילו קצת מרגשת. אני שמח להיות אחד מהמוני הטבעונים בארץ
    סגור
  • 2.
    תותחים
    עבודה יפה מאוד 09/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד
    סגור
  • 1.
    אלופין
    דן 09/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוריד את הכובע, כל הכבוד לכם
    סגור