שיווק ופרסום

פרסומת השבוע: Quik - "ללכת לסופר זה סיוט"

הפרסומת שהזכירה יותר סרט אימה עוררה לא מעט שיח ציבורי ותקשורתי, הכל כחלק מהרצון של Quik לדאוג שחוויית הסופר שלכם תעבור דרכם אונליין. כעת, ב-Quik מגיבים לביקורת ולשיקולים מאחורי הפרסומת שעלולה חלילה לרדוף אותנו בפעם הבאה שנלך לסופר 

שרון טל |  10
קוויק - ללכת לסופר זה סיוט

מי שצפה השבוע בחדשות או בפריים טיים בטלוויזיה סביר להניח שחשב לרגע שהוא צופה בסרט אימה שמתרחש באופן מוזר בסופר מרקט. אלא שהיה מדובר בפרסומת של Quik סופר אונליין, שיצאו בקמפיין קצת שונה מהרגיל, בהובלת משרד הפרסום סיטימדיה. בניסיון להראות כמה הביקור בסופר יכול להפוך לסיוט, יצאה החברה בפרסומת "טיפה מפחידה". אלא שמוטיב סרט האימה עורר גם לא מעט תגובות זועמות וביקורת על התחושות שהפרסומת העבירה לצופים בפריים טיים, ביניהם גם ילדים. 

באופן חריג, התגובות הקשות מצד הצופים אף הובילו את החברה לעדן את הפרסומת. דורין פישר, מנהלת השיווק של Quik הגיבה לגולשים: "ניסינו להעביר מסר אמיתי שאתם סיפרתם לנו בשנה האחרונה - כמה זה סיוט ללכת לסופר. וכמו כל דבר שאנחנו עושים לקחנו את זה ברצינות. אולי יותר מדי ברצינות  [😉]  גם אני אמא לילדים קטנים. הפרסומת אכן טיפה מפחידה אבל במידה. ובינינו, הילדים שלנו חשופים לתכנים לא פחות מפחידים בכל יום. כמובן שלא הייתה לנו כוונה להפחיד אף ילד או מבוגר. בסופו של דבר מדובר בפרסומת עם הומור, הקצנה וקריצה ואנחנו מקווים שתיקחו אותה ברוח טובה. בכל מקרה, לאור התגובות שלכם, מבטיחים שנחזור לחדר העריכה וננסה לעדן אותה". למרות התגובות הקשות, אין ספק שהפרסומת של Quik עוררה שיח ציבורי, והמסר שרצו להעביר לצופים ללא ספק הועבר, גם אם לא בדרך הקונבנציונלית. על היצירתיות, על הביצוע וגם על לקיחת האחריות, זו פרסומת השבוע של ice. 

 
דבר הבמאי/ת: "לא הרבה פעמים מגיע לידיים שלך כזה תסריט, קונספט ברור, ולקוח שמוכן לאתגר את התפישות הקיימות בשוק הפרסום. המטרה הברורה כאן הייתה לייצר חוויה קולנועית מהסוג שגדלנו עליה, עם רפרנסים לקלאסיקות קולנועיות ושהתוצר הסופי יהיה זכיר וכיפי. המסע שאנחנו יוצאים אליו הוא ספק חלום, ספק מציאות, שלוקח את הסיוטים הקטנים של הסופר ומקצין אותם. התאורה, זוויות צילום, המוזיקה והצבעוניות של הסרט, כולם נועדו לחזק את התחושה שאנחנו נמצאים בתוך סיוט עם אלמנטים קומיים ברורים".
איך נכנסת לפרויקט ואיך יצאת ממנו?
"נכנסנו לפרויקט עם אמונה שיש לנו פיצוח קריאייטיב חזק, ויצאנו ממנו עם תוצר כזה, שונה בנוף, זכיר, ומעניין. וכן, לצד הרבה אהדה, אנשים בסוף מקבלים כאן דקה של בידור טהור באמצע ברייק פרסומות, יש גם לא מעט ביקורת על המהלך הזה, אבל זה גם קשור לתפיסה השמרנית של מושג "פרסומת" בישראל. אם הפרסומת הזו הייתה יוצאת בארצות הברית, סביר להניח ששם היא הייתה עוברת הרבה יותר חלק בגרון".
משפט קאלט שתפס על הסט:‏ "איזה סיוט"
מה הדבר שזרם הכי בקלות? ‏ "הקונספט הקריאייטיבי – כולם היו מאוחדים סביבו"
הפרסומת שלכם יצרה לא מעט רעש, ואף זעם בקרב חלק מהצופים, מדוע בחרתם ללכת על הקו הזה ומה התגובה שלכם לביקורת על האופי ה"מאיים" של הפרסומת?

"אם אתה רוצה לבלוט תייצר רעש כי בתחרות של ענקים אין לך ברירה, אחרת תישאר מאחור. הכוונה שלנו הייתה לשעשע, לא להפחיד אף אחד. אבל כנראה לקחנו את זה יותר מדי ברצינות. בסוף פרסומת היא אמצעי בידור שנועד להעביר מסר, וסרט אימה הוא ז'אנר בידור פופולארי שהשתמשנו בו כדי להקצין חוויות מוכרות מחיי היום יום של כולנו".

"מי לא נאבק עם העגלה החורקת בסופר, שנתקעת ומתעקמת ככל שמעמיסים עליה יותר? מי לא קופא ליד המקררים? מי לא מקבל הודעות מהבעל או מהאישה עם עוד דברים שצריך ושהם שכחו לכתוב ברשימה? מי לא מצטמרר קצת לעבור בקצבייה ולראות את הקצב עם הסכינים ועם הדם על הכפפות? וזה עוד בלי לדבר על הצפיפות ועל התורים המטורפים, שהם לא נעימים גם בימים רגילים, ועכשיו בקורונה - בכלל. עם זאת, היינו קשובים למה שקורה, והמטרה שלנו בכל זאת היא לבדר, אז עשינו את ההתאמות הנדרשות ועידנו במעט את התוכן והפרסומת משודרת רק בשעות הערב המאוחרות".
רשימת קרדיטים:
לקוח - Quik שירות סופר אונליין
משרד פרסום - Citymedia
מנכ״ל - דניאל וינר
סמנכ"ל קריאייטיב - ליאור ששון
מנהל קריאייטיב - יורם בן ציון
קופי - נסיה גבאי
סמנכ"ל לקוחות - נטלי דוטן
ניהול לקוח - ליטל בהר"ל
אסטרטגיה - בר פביאן
ארט וסטודיו - אודי לוין, טל סימסולו ונתן קטש
במאי - אביב מערבי
חברת הפקה - מולה הפקות
צלם ראשי - אבי קרפיק
יחסי ציבור - זאביק דרור

תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    פרסומת מדליקה וזכירה
    דבורה 10/2020/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אל תהיו כבדים.. ברור שקנייה בסופר אינה בגדר סכנת חיים, אבל זה מעביר את המסר של נוחות הקנייה מהבית בצורה משעשעת
    סגור
  • 7.
    שם
    ימית 10/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום מי השחקן הראשי שמשתתף בפירסומת הזאת?
    סגור
  • איתי (ל"ת)
    תומר גליק 10/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    סיטימדיה שולטים!
    יואב 10/2020/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סוף סוף קמפיין זכיר ובועט!!
    סגור
  • 5.
    פרסומת מדהימה!! (ל"ת)
    עדי 10/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    פרסומת מפחידה ולא נעימה, לא יקנה מהם!!! (ל"ת)
    אינס 10/2020/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    לקנות בסופר זה אולי לא כיף גדול אבל זה לא סיוט.
    אסף 10/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפרסומת לוקחת את הצופה למחוזות סרטי האימה בהן מרחף פחד מוות (ועוד מוות ביסורים) מעל ראשו של גיבור הסרט. לא זוכר שאי פעם חשתי פחד מוות בעת שהייה בסופר... אין ספק שהפרסומת מפספסת בענק.
    סגור
  • 2.
    כמה זיבולי מוח במקום להגיד נכון. הגזמנו (ל"ת)
    אומי 10/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מי השחקן המדהים הזה???
    סקרן 10/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוכר לי מפרסומות אחרות....
    סגור
  • תומר גליק המדהים (ל"ת)
    יונתן אבינועם 10/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור