שיווק ופרסום

אשת השיווק של דצמבר: אילנית רוט, סמנכ"לית השיווק של טרה

ענקית החלב יצאה החודש במהלך "מלאכים בלבן" והאירה את המרכזים הרפואיים בנרות חנוכה. המהלך שודר בכלי התקשורת המרכזיים וחימם את הלב של הישראלים. את המהלך הובילה סמנכ"לית השיווק של החברה אילנית רוט, שחושפת את הנעשה מאחורי הקלעים 
שרון טל |  2
אילנית רוט, סמנכ"לית שיווק טרה (צילום פרטי)
חודש דצמבר הגיע אלינו וכך גם חג החנוכה, בו הישראלים קנו סופגניות והתקהלו יחדיו (במסגרת ההגבלות כמובן), כדי להדליק נרות חנוכה. החודש גם יזמה טרה מהלך בשם "מלאכים בלבן", במסגרתו הוקדש נר לבן בשבוע חנוכה, לכבוד הצוותים הרפואיים בישראל, "המלאכים בלבן", ובו נכחו צוותים ממרכזים רפואיים ברחבי ישראל.
טרה, שיזמה את המהלך בהובלת סמנכ"לית השיווק אילנית רוט, הזמינה את הציבור להעלות לאתר 'מלאכים בלבן' תמונות מהדלקת הנרות הביתית שלהם, כאשר על כל תמונה תרמה חבילת מוצרי חלב לצוותים הרפואיים, כשמדובר באלפי חבילות בסך הכל.
 
חברת טרה זיהתה את הפוטנציאל שבחג החנוכה ויזמה את "הדלקת הנרות הגדולה של ישראל", מהלך חוצה מדיות שהופץ הן בערוצי החדשות, והן בפלטפורמות השונות בדיגיטל. על היוזמה שצברה חשיפה גדולה והטיימינג המוצלח, החלטנו להעניק לאילנית רוט את תואר אשת השיווק של דצמבר 2020.
מי את אילנית רוט?
"בת 43, נשואה לחגי, ואמא של אדם (בן 5) ויוני (בן 3) ההורסים. משמשת כסמנכ"לית השיווק של טרה מזה 2.5 שנים. בעברי שימשתי במגוון תפקידי ניהול שיווק בחברות: שטראוס, נסטלה, קימברלי-קלארק וניאופרם מוצרי צריכה".


 אילנית רוט, סמנכ"לית השיווק של טרה. צילום פרטי
ספרי על המהלך השיווקי שלכם - מאיפה נולד הרעיון, מה היו הצעדים המשמעותיים מאחורי הקלעים?
"מהלך "מלאכים בלבן" הגיע לראשונה לעולם כבר בתקופת הסגר הראשון, כשהבנו שבחזית המלחמה הזו, עומדים אנשים במדים...לבנים, שהנשק העיקרי שלהם הוא יכולתם לרפא ולהציל חיים, שהם עושים זאת כמעט בלי הפסקה ומנוחה. היה לנו, בטרה, חשוב להוקיר להם תודה על כך, ויתר על כן, רצינו לאפשר גם לציבור בבית לקחת חלק בהודיה הזו.
לכן יצרנו שיתוף פעולה. הגענו ל-17 בתי חולים עם אלפי חבילות של מוצרי ובתוכם ברכות וציורים אישיים ששלחו משפחות מהבית, ואנחנו צרפנו אותם לחבילות. כך שכל חבילה שאיש צוות רפואי קיבל היה מסר אישי ממשפחה שישבה בסגר בבית, ובדרך הזו יכלה לומר תודה!
לקראת חג החנוכה הרגשנו שההתשה, מהקורונה המתמשכת, גרמה לכולנו להתעייף מלפרגן ל-"מלאכים בלבן", למרות שהם המשיכו לעבוד כל הזמן הזה ואף קשה יותר.
קיבלנו החלטה, ליצר מהלך המשך שיהיה אף גדול יותר ויגיע להרבה יותר אנשי סגל רפואה. שוב בחרנו בפלטפורמה של שיתוף פעולה עם הציבור בבית: הפעם קראנו לציבור לשלב נר בצבע לבן בחנוכייה בכל ערב בהדלקת החנוכייה בבית, נר שהפך לסימבול של "נר תודה לבן" לצוותים הרפואיים, ואנחנו בטרה שלחנו חבילות ממגוון מוצרינו לצוותים הרפואיים".

מאחורי הקלעים של "מלאכים בלבן". צילום טרה  
"היה לנו חשוב שצוותים רפואיים בכל הארץ יקבלו את המחווה והתודה הזו, ולכן על אף מורכבות לוגיסטית לא מבוטלת הגענו עד ליוספטל שבאילת. לשמחתנו, שיתוף הפעולה עם הציבור בבית היה מיידי ועוצמתי, ועשרות אלפי משפחות בכל ערב בחרו לשלב נר תודה לבן בחנוכייה שלהם.
הריטואל הזה לוו בכל ערב, בהדלקת נרות עם מיטב האומנים בישראל שנרתמו למהלך, ובשם הציבור הדליקו בכל ערב ממרכז רפואי אחר את החנוכייה שכללה את נר התודה הלבן לצוותים הרפואיים. הדלקת הנרות שודרה סימולטנית בכל אמצעי התקשורת המרכזיים הן בערוצי הטלוויזיה השונים, בתחנות רדיו רבות ובאתרי הדיגיטל המרכזיים.
אין ספק שהמהלך הצליח לגרש לא מעט מהחושך של הקורונה, ולהביא הרבה מאורות החג למלאכים בלבן".
מה המסרים שרציתם להעביר בקמפיין, ואילו דברים יצאו בצורה אחרת משציפיתם?
"המסר המרכזי היה מסר של ערבות הדדית: הוקרת תודה לצוותים הרפואיים מחברת טרה וכלל החברה הישראלית. היה לנו חשוב לגעת במגוון קהלים, וכשם שהקורונה פגעה בכל האוכלוסיות ללא הבחנה, גם אנחנו בחרנו להגיד תודה לצוותים רפואיים בכל האוכלוסיות, ולכן הגענו לבתי חולים דוגמת מעייני הישועה בבני ברק, ובית החולים האיטלקי בנצרת וכד'.  ציפינו שזה ירומם את רוחם, אך לא הצלחנו לשער עד כמה חזקה תהיה עוצמת התודה שלהם בחזרה.
הוצפנו באין ספור תגובות תודה, הן מסגלי הרפואה והן מהסגלים הניהוליים, ובעיקר מהציבור הכללי, שהרגיש גאווה גדולה שגיבוריו בחזית המהלך, והתרגשנו מהחיבוק החם שקיבלנו מהציבור בחזרה".
מה היו התגובות על הקמפיין?
"זהו מהלך שיווקי שבזמן שלא השאיר אף עין יבשה, הוא הצליח לשים את הציניות בצד.
התגובות, הן של הצד הנותן והן של הצד המקבל, היו חמות ומרגשות, והישראלי היפה פרץ החוצה. זה כמעט אירוני שבתקופה של "ריחוק חברתי" , מהלך מלאכים בלבן יצר "חיבוק אנושי" מהחזקים שהיו פה".
מה הייתם עושים אחרת?
"בדיעבד, אולי שוקלים להקדים את המהלך, כדי שהצוותים הרפואיים ירגישו כבר לפני מספר חודשים שהציבור הישראלי זוכר אותם ולא התעייף מלפרגן להם".
רגע מיוחד שאת זוכרת מהמהלך עצמו?
"בחלוקת החבילות שנעשתה בעשרות בתי חולים לקחו חלק עובדי טרה והחברה המרכזית. אלו התנדבו לקום מוקדם, כדי שכבר ב-6 בבוקר יוכלו להתחיל לחלק את החבילות לצוותי הרפואה שמסיימים משמרת לילה ולאלו שמגיעים למשמרת בוקר. רגע אחד שהיה מאוד מיוחד עבורי הוא שיחת טלפון שקיבלתי הרבה לפני השעה שמונה בבוקר מאחד מעובדי החברה שהתנדב בחלוקת החבילות באותו הבוקר, שיחה שהתחילה בהתנצלות על השעה, והמשיכה במשפט "אם יכולתי לקום בכל יום ב- 5 בבוקר כדי לעשות כל כך טוב לכל כך הרבה אנשים טובים, הייתי עושה את זה בשמחה, זהו אחד הבקרים המיוחדים שחוויתי", עבורי זו הייתה שיחת טלפון מכוננת".
מה הוא מנהל שיווק טוב ומקצועי בעינייך?
"מנהל שיווק טוב בעיניי, הוא זה שמרגיש שמהלכי השיווק הטובים ביותר שעשה עד היום, הם רק ההכנה למהלך הבא שעדיין לא קרה. הכיף הגדול בתחום השיווק הוא ש-"חדשות האתמול" הן היסטוריה רחוקה, ואנחנו כל הזמן מאותגרים ו-"נמתחים" לקראת הדבר הבא. מי שמלא בסקרנות ואוהב את הגילוי המתמיד הזה, יש לו פוטנציאל טוב להיות מנהל שיווק מצוין, ומי שיודע גם להוציא אותו לפועל, מצליח לממש את הפוטנציאל ולהפוך לכזה".
טיפים למנהלי שיווק בתחילת הדרך:
"לא לפחד ממהלכים פחות מוצלחים, הם בדרך כלל שכר לימוד הוגן ללמוד ליצר סיפורי הצלחה".
לפני שנסיים, משהו שתרצי להוסיף?
"אני אשמח לנצל את ההזדמנות להגיד תודה גדולה להרבה חברים טובים שהם השותפים שלנו, הן בתוך טרה והחברה המרכזית, והן השותפים האסטרטגיים שלנו בכל הדיסיפלינות. כולם נרתמו למהלך ועשו לילות כימים להצלחת פרויקט "מלאכים בלבן", וכבר התחלנו לחשוב על מהלך הנתינה הבא. פשוט כי אכפת לנו".

קרדיטים:
משרד יחסי הציבור 'דני לוי תקשורת' ומשרד היח"צ 'תאברי' (במגזר הערבי)
חברת הקד"מ וההפקה 'כפיים'
משרדי הפרסום 'שמיר גליקמן סמסונוב', 'מימד' (במגזר החרדי) ו-'אפאק' (במגזר הערבי)
סוכנות המדיה 'יוניון'
המפיקה סימונה שרם
צוות השיווק, הדיגיטל והלוגיסטיקה של טרה
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כייף שיש אנשים שיודעים להגיד תודה
    המפרגנים 01/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה כייף לראות שתאגיד גדול מראה לנו שהוא יודע להגיד תודה מכל הלב לצוותי הרפואי ומעריך אותו במעשה מיוחד ומחמם את הלב של כולנו , כל הכובד למנכלית השיווק שגרמה לנו להמשיך להעריך את צוותי הרפואה הנפלאים שתמיד שם בשבילנו ובמיוחד עכשיו , נסיים בתודה רבה על הישראליות היפה שנמצאת בו כל הכבוד אילנית שתמשכי להפיץ את הטוב שבנו
    סגור
  • 1.
    עאלק...
    חיים 01/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עאלק מובילת המהלך. גנבת קרדיטים ידועה. צוות השיווק הגה, עשה, פירפר וטיזז והיא קיבלה את ההוקרה. פאתט
    סגור