שיווק ופרסום

כתבת ידיעות על הפרסומת של טרה: "המזרחיות מוצגות כבורות", השחקנית לא נשארה חייבת

חן ארצי סרור טענה: "הייצוגים בפרסומות ובתוכניות של גברים ונשים ממוצא מזרחי הם תמיד בלתי נסבלים, פרסומת מטומטמת לגבינה צהובה מבהירה עוד נותר לתקן ולשנות", שיפי אלוני ענתה: "הגיע הזמן להיפטר מהרגלים מגונים ועתיקים כמו "השד העדתי""
כפיר אדר |  14
חן ארצי סרור ושיפי אלוני (צילום ויקיפדיה וצילום פרטי)
לא בכל פעם שחקן או אמן יוצא בגלוי כנגד ידיעה שנכתבה אודותיו. לרוב הדברים עוברים ליד, אך לא עבור שיפי אלוני. השחקנית נפגעה מדבריה של העיתונאית חן ארצי סרור מידיעות האחרונות והגיבה בצורה חריפה.
ארצי סרור העלתה נקודה לגבי פרסומת בה מופיעה אלוני: "הייצוגים בפרסומות ובתוכניות של גברים ונשים ממוצא מזרחי הם תמיד בלתי נסבלים, אבל תמיד אפשר לשבור שיא חדש. בפרסומת של טרה לגבינה צהובה נעם, האמא המזרחית (שכמובן לא יודעת לקרוא תוויות מזון) לא קולטת שאין במוצר היוקרתי חומרים משמרים. רק כשהאמא האשכנזייה (עם הקארה המעוצב ופס לבן שיקי מקדימה) צוחקת עליה ומבהירה שמדובר בשיא של בריאות, האמא המזרחית משנה תקליט בשנייה".
"בהילוך איטי היא סורקת את כל הפארק, רואה כיצד כל הילדים הלבנבנים עם העיגולדים זוללים גבינה צהובה, ומיד מיישרת קו. בעילגות היא מצהירה שאין כמו נעם, שכל הסנדוויצ'ים בבית שלהם עשויים מגבינה צהובה בלבד, וכמובן מתבלת הכל בעברינגליש, כיאה לפרחה. השם של הסבתות האהובות שלנו, שהפך למילת גנאי איומה".
"שוב נשים מזרחיות מוצגות כבורות, מביכות, מתחנפות ונחותות. שום דבר לא מפתיע בהתחשב בכך שבתוכנית הסאטירה המרכזית של ישראל, "ארץ נהדרת", כך נראות כל הנשים המזרחיות באשר הן. שם תפגשו את אמא של שפע, בהמית ואלימה, או הטורטלים – הנובורושים הטיפשים. אין סיכוי שתפגשו בפריים־טיים של הסדרות והפרסומות שום ייצוג אחר. לא משנה אילו הישגים מדהימים כבר הושגו, בסוף פרסומת מטומטמת לגבינה צהובה בעיקר מבהירה עד כמה הדרך ארוכה, וכמה עוד נותר לתקן ולשנות".
אלוני העלתה פוסט משלה בפייסבוק בו כתבה: "היי לכולם, אני בדר"כ לא מתבטאת על דברים, אבל הפעם מרגישה שחייבת...בשבוע האחרון לצערי, עלתה ביקורת שטוענת כי נבחרתי לפרסומת לגבינה צהובה בה אני משחקת, משיקולים לא מקצועיים, אלא מתוך כוונה לפגוע ולזלזל באוכלוסייה (שאליה אני משתייכת, כן?). טענות על גזענות, אישה מזרחית, נחותה, בורה, פרחה...ועוד שלל ביטויים "מחמיאים"... חברים הלכתם רחוק מידי".
עוד הוסיפה: "כואב לי שמחפשים בכוח סימנים לדברים שלא היו ולא נבראו אפילו לא במחשבה...ואגלה לכם סקופ קטן: באודישנים לפרסומת של טרה, גם אני וגם דקלה הדר, השחקנית הנפלאה והמוכשרת שלצידי, נבחנו לשתי הדמויות! אני ישראלית גאה שהוריי עלו מעירק ופרס. בעלי ישראלי גאה שמשפחתו שרדה ועלתה מאירופה, והבנות שלנו ישראליות גאות, שכבר אין איך להגדיר אותן מבחינת "עדה"! אנחנו בשנת 2021 בתוך אחד המשברים הגדולים של האנושות... אולי הגיע הזמן להיפטר מהרגלים מגונים ועתיקים כמו "השד העדתי" ופשוט לחבק אחד את השני ולהתמקד בטוב!! יאאאלה מקווה לראותכם מהבמה בתאטרון הבימה בקרוב מאוד. [❤️] שיפי".
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    היא כל מה שרע ומגעיל במזרחיות. תמצית (ל"ת)
    מיצי השפן 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    היא כל מה שרע ומגעיל במזרחיות. תמצית (ל"ת)
    מיי השפן 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    למה אין מידע בשום מקום על הצוות קריאייטיב?
    שרית 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי כתב את הדבר הזה?
    סגור
  • 11.
    פרסומת מחרידה בכל קנה מידה והטענות על גזענות מדוייקות
    יעקב 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    9 2
    השחקנית עצמה מקסימה ולא אשמה שמישהו הגה קונספט כל כך ירוד ונמוך.
    סגור
  • 10.
    סתם מחפשים להפגע
    אבי 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 6
    כתוניסאי אני אומר את זה. אין לנו תווית על המצח שרשום העדה, כולם שם ניראים די ישראלים. גם חן ארצי סרור שכאילו נפגעת בשם המזרחיים באשר הם, אם הייתה בפרסומת הייתה מקוטלגת כאשכנזייה כי היא בהירה? איך זה עובד?
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    טרה
    ליצי 02/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שחקנית נטולת מינימום כבוד עצמי פרסית לקחה תכסף וזהו לא מפתיע
    סגור
  • 8.
    טרה
    ליצי 02/2021/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גזענים עשו מופע לקופה והקהל נהנה כמו בספארי בפולין ורומניה
    סגור
  • 7.
    פרסומת גזענית
    חיים 02/2021/05
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לכל מי שלא מבין למה הפרסומת הזו גזענית שישים שחקנית ערביה או אתיופית עם אותו טקסט עילג ומטומטם. כל המדינה תזעק איזו גזענות. אבל לנשים מזרחיות זה עובר בשקט. אולי הגיע הזמן שהפרסומאים ואנשי השיווק של טרה יעשו חשבון נפש. בינתיים אני אמשיך עם המחאה הקטנה שלי ואמנע לחלוטין מקניה של המוצרים של החברה הזו.
    סגור
  • 6.
    באמת פרסומת קקה...בלי קשר (ל"ת)
    אשכנתתתתווווז 02/2021/04
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 5.
    גזענות יונקים
    גדי 02/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כל האשכנזים שבאו מאירופה הארורה קיבלו בירושה את הגזענות לשונה,ולא מוכנים להפסיק, את החינוך לערכים הם לא יודעים מה זה,רק שהמיזרוחניק ההוא,והפרענק,הזה,קיבלו מהורים מפגרים וחלולים וחבל שעלו ארצה, היו צריכים להישאר שם וליראות ולהרגיש את נחת זרועם של כל המהגרים שבאו לאירופה, לכן הגזענות לא מרפה כי היניקה ממשיכה דרך הנינים גם,חולירות של האנושות
    סגור
  • 4.
    זה הטייפקאסט שלה
    גל 02/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גם ב"לה פמיליה" שיחקה אותה דמות.
    סגור
  • 3.
    השחקנית פיספסה את הנקודה. אף אחד לא בא בטענות לשחקנית. (ל"ת)
    נו נו 02/2021/04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 2.
    אני בצד של חן ארצי סרור
    Nonconcept 02/2021/03
    הגב לתגובה זו
    12 2
    איזו נאיביות התמימות אויש
    סגור
  • 1.
    בושה
    ציפי 02/2021/03
    הגב לתגובה זו
    8 1
    פרסומת תת רמה
    סגור