פרויקטים

בדרך שלה: מוברסט הישראלית משנה את כללי המשחק בתחום השיווק במובייל

החברה שהחלה את דרכה ב-2013 ממשרד קטן ברעננה, ממצבת עצמה כאחד השמות המובילים בתחום, עם לקוחות בינלאומיים דוגמת גוגל וסמסונג. היום, מהמטה בניו יורק, מוברסט ממשיכה להתרחב ולהגדיל את מצבת העובדים. הבעלים גלעד בכר: "אנחנו מכשירים את הדור הבא"

ליאור אלדן, גלעד בכר
הסנריו הבא כבר מוכר לכולם: כל גלישה בטלפון הנייד תלווה מיד בקפיצה של מודעה שיווקית  המותאמת לעולם התוכן ולפרופיל הגולש - מה שמכונה בז'רגון המקצועי טירגוט. מאחורי המודעות הללו עומדים אנשי שיווק שהתאמת תכנים לציבור הגולשים היא מהות העיסוק שלהם. בשנים האחרונות תחום השיווק במובייל הולך וצובר תאוצה, ובעולם הטכנולוגי של המילניום השלישי הוא מקבע את מעמדו כאחד המקצועות הנדרשים והנחשקים.
אמנות השיווק במובייל  
היום, כאשר סמארטפונים הם חלק בלתי נפרד מחיינו, הטכנולוגיה במובייל נותנת את הטון. כל גוף או חברה המבקשים למקסם את פעילותם מכירים בכך ומנתבים תקציבים בהתאם. הדברים מקבלים משנה תוקף בשוק התעסוקה המשתנה של עידן הקורונה, כשהזירות הדיגיטליות מספקות את האקלים האופטימלי לצמיחה ולהתפתחות מקצועית. 
תחום השיווק במובייל מתמקד בקידום אפליקציות בשלל צורות עבור משתמשי הסלולר, הטאבלט והאייפד. התהליך כולל מגוון אמצעים שיווקיים שמטרתם לסייע לעסקים לא רק לייצר נוכחות בעולם המובייל, אלא גם לגבש אינטראקציה רציפה עם קהל היעד הרחב והאיכותי ביותר - ובעקבות כך, להתפתח ולשגשג.  
את המנטרה הזו מיישמת הלכה למעשה החברה הישראלית מוברסט (Moburst), שהחלה את דרכה ב-2013 במשרד צנוע ברעננה, והיום פועלת מהשדרה החמישית בניו יורק מול ארסנל לקוחות נוצץ הכולל שמות כמו Google, Samsung, Uber ו-Discovery. 
 



"אנחנו ממזגים טכנולוגיה, דאטה, קריאייטיב וחדשנות", אומר מייסד ומנכ"ל חברת מוברסט, גלעד בכר. "מודל העבודה הייחודי של החברה מאפשר לנו לאפיין את הלקוחות ואת הצרכים שלהם, לבנות עבורם תמהיל קריאייטיב מונחה תוצאות, לשכלל את חוויית המשתמש ולנצל את התקציבים בצורה האפקטיבית ביותר".

"כאשר מדובר באפליקציות מובייל, בין 70%-80% מהיוזרים נוטשים את עמוד הפריט באפסטור", הוא מוסיף. "היעד שלנו הוא להביא יחס המרה חיובי של היוזרים הללו, ולגרום להם להוריד ולהשתמש באפליקציה".
החמישייה הפותחת 
"מתודת העבודה שלנו מבוססת על חמישה שלבים עיקריים", מרחיב בכר. "הכל מתחיל בליצור תמהיל קריאייטיב שמכיל את המסר הנכון, וישלח בטיימינג הנכון ליוזר הנכון - זו הנוסחה. לאחר מכן אנו מתכננים את מילות המפתח ומבצעים אופטימיזציה בחנויות היישומים APP STORE ו-GOOGLE PLAY".
לדבריו, "בשלב הבא אנו יוצרים 'Dashboard', לוח מכוונים שמרכז את הפרמטרים הרלוונטיים ביותר לשיווק האפליקציה – כמה חשיפות, כמה הורדות, כמה משתמשים פעילים וכמה משלמים – כל פיסת דאטה שתצייר לנו תמונת מצב מקיפה בכל רגע נתון. כאן מגיע השלב של עיצוב חוויית המשתמש: אנחנו מלווים את הלקוחות, נותנים פידבק למוצר הקיים ומסייעים לעצב את המוצר בצורה כזו שתגרום ליוזר לעשות פעולות שהוא לאו דווקא רוצה לעשות  – כמו למשל לאשר גישה למיקום הפיזי או ביצוע LOGIN באמצעות חשבון הפייסבוק שלו – ובאופן הזה עושים את ההבדל בין עוד יוזר שמוריד אפליקציה, לכזה שמשתמש בה באופן קבוע ואף משלם על גרסת הפרימיום".
לאחר הפעולות הללו, מגיע השלב האחרון:

קניית המדיה, או כמו שמכנים זאת בחברה –"Brandformance", הלחמה של המונחים   Brand Awareness ו-Performance. "פה העבודה מתמקדת בחשיפה שיווקית שתוביל לתפישה נכונה של האפליקציה בקרב קהלי היעד", מציין בכר. "אנו רוכשים מדיה כמעט בכל פלטפורמה קיימת במובייל כדי להביא לחשיפה רחבה ככל שניתן, החל מ-Facebook ו-Instagram, דרך TikTok, משפיענים ורשתות פרסום בינלאומיות, ועד אפליקציות ספציפיות כמו Spotify". 


מרעננה למנהטן. מצבת העובדים של מוברסט ממשיכה להתרחב צילום: באדיבות מוברסט
"המשקיעים זיהו את הפוטנציאל" 
את צעדיה הראשונים בתחום עשתה החברה בהובלת בכר ושותפו ליאור אלדן, כשתחתם בסך הכל שישה עובדים, אולם כבר אז אותתה מוברסט על כוונותיה: קצב ההורדות האורגני של אחת מהאפליקציות שקידמה, Vodio, גדל פי 5 תוך זמן קצר הודות למלאכת שיווק קפדנית ופורצת דרך. הנתון לא נעלם מעיניו של אחד המשקיעים באפליקציה, שבכובע נוסף שימש גם מנהל בקרן Elevator המשקיעה בחברות מתחום המדיה והשיווק. מפגש בינו ובין ראשי החברה הוביל לסבב גיוס כספים ראשון שהסתכם ב-340 אלף דולר, מה שהיה הסיפתח שסלל את הדרך בפני מוברסט לשוק האמריקאי. 
"לא חיפשנו באופן יזום להכניס משקיעים", מדגיש בכר. "הם אלו שזיהו את הפוטנציאל שלנו, פנו אלינו, ובשיתוף פעולה עזרו לנו להגיע לקדמת הבמה העולמית. לאחר הגיוס הראשון הגיע לאחר פחות מחצי שנה סבב גיוס נוסף, הפעם על סך 500 אלף דולר על ידי משקיעים מחברה בשם מיילווייז, לה סייענו לה לגדול פי 166 בכמות ההורדות האורגניות. הסבב השלישי היה ב-2016, ובו כבר גויסו 1.6 מיליון דולר בהובלת הבעלים של הבנק השוויצרי סנטרלווי, שגם היה לקוח של החברה. כשגיוס הכספים עמד על סכום של 2.4 מיליון דולר, החלטנו לעצור, ולהתחיל לפעול ללא תלות בכסף חיצוני. מ-2018 מוברסט כבר הפכה להיות רווחית". 
בשנה שעברה החלה מוברסט בתהליך התרחבות בכיוונים נוספים כשרכשה את סטודיו הקריאייטיב קלאצ', שעוסק בהפקות וידאו מורכבות, אנימציה בדו-מימד ותלת-מימד ובניהול ובניית אתרי אינטרנט. בשנים האחרונות התפתח הסטודיו משמעותית והוא עובד עם לקוחות כמו ,HP  Amdocs ,Jfrog ואחרות. לאור ההצלחה עם סטודיו קלאצ', ממשיכה מוברסט לבחון את פוטנציאל הרכישה של חברות ישראליות נוספות. 

גלעד בכר (מימין) וליאור אלדן, חוגגים זכייה בפרס הקמפיין השיווקי האפקטיבי ביותר בשיחת זום חוצת יבשות
צילום : באדיבות מוברסט
על מעמדה האיתן של החברה, תעיד העובדה שכמחצית מתוך 15 האפליקציות שרשמו למעלה ממיליארד הורדות, שווקו על ידי מוברסט. בנוסף, זכתה החברה ב-2019 בפרס יוקרתי מטעם המגזין הבריטי הנחשב Mobile Marketing Magazine עבור הקמפיין השיווקי האפקטיבי ביותר. הישג זה מצטרף לזכייה של החברה שנה קודם לכן בפרס הקמפיין האפקטיבי ביותר בתחום הברנד אוורנס בארה"ב מטעם Mobile Marketing Association האמריקאי, פרס שניתן למוברסט עבור פעילותה עם סמסונג.
אווירה של סטארט-אפ, יציבות של תאגיד 
על אף התפרצות הקורונה והמשבר הכלכלי, מצליחה מוברסט לייצר גם בעת הזו הזדמנויות חדשות, ולתגבר הן את מעגל לקוחותיה והן את מצבת עובדיה. "דווקא השנה שברנו שיאים בהכנסות וברווחים", מתגאה בכר. "מרץ-אפריל היו חודשים רעים, לקוחות גדולים החליטו לשבת על הגדר ולהקפיא את התקציבים, כשהסיטואציה הזו דרשה מאיתנו לייצר פתרונות מחוץ לקופסה. כך למשל, החלטנו במאי להשיק קמפיין שיווקי עבור השירותים שלנו, שהניב למעלה מ-20 לקוחות חדשים, בעוד לקוחות נוספים נמצאים ברשימת המתנה עד מרץ 2021. אני יכול לספר שהחברה מקבלת כ-150 פניות בממוצע בחודש מלקוחות פוטנציאליים, ובוחרת בפינצטה את מי לצרף אליה. לשמחתנו מוברסט לא תלויה במשקיעים ובהון חיצוני - דבר המעניק לחברה חוסן ומצמצם את פוטנציאל הסיכון, בטח במציאות השברירית של התקופה האחרונה".   

צוות מוברסט ביום גיבוש. "נותנים לעובדים חופש ליצור, להוביל ולצמוח". צילום: באדיבות מוברסט
דבריו של בכר בנוגע לצמיחת החברה משתקפים היטב בשטח והיא ממשיכה לצרף לשורותיה כוח אדם איכותי. "סבב הגיוסים הנוכחי מוכוון לאנשים עם שליטה באנגלית ברמת שפת אם, בעלי יכולת למידה מהירה של עולם השיווק במובייל המתעדכן בתדירות גבוהה", מפרט בכר. "מי שמבקש לעבוד מול לקוחות בעלי שם עולמי, בשוק גלובלי ומתפתח ובתקציבים הגדולים פי כמה וכמה מהשוק הישראלי מוזמן להצטרף אלינו. אנו מקצים משרות בין היתר לאנשי SEO, אנליסטים, ASO, אנשי קריאייטיב, מעצבים, מושן וקופירייטרים, מנהלי מדיה וכותבי תוכן".
"החברה מעסיקה עשרות עובדים, ובשנה הקרובה צפויה הכמות להכפיל עצמה, לכן מבחינתנו זה הזמן להכשיר את דור העתיד של מוברסט", מסכם בכר. "האווירה אצלנו היא של חברת סטארט-אפ, אווירה משפחתית ותומכת. אנו מסתכלים על הערך שהעובד מביא עמו לחברה, ולא מתמקדים רק בוותק או בניסיון שלו בתחום. יש אצלנו עובדים שהתחילו במשרות ג'וניור ותוך פחות משלוש שנים התקדמו לתפקידי דירקטורים וסמנכ"לים. אנו מעניקים הזדמנויות צמיחה שקשה למצוא בחברות אחרות, וזה בא לידי ביטוי בשטף הפניות ובמוניטין שבנתה לעצמה מוברסט תוך שנים ספורות".
מוברסט – תעודת זהות
נוסדה: 2013.
מייסדים: גלעד בכר, ליאור אלדן.
שלוחות: ניו-יורק וכפר סבא.
התמחות: שיווק במובייל.
לקוחות מרכזיים: גוגל, סמסונג, אובר, גט, דיסקברי, פלייטיקה, פלריום, רדיט, דאנקן דונאטס ועוד.
אתר החברה: www.moburst.com.