פרויקטים

הכירו את האנשים שסידרו לעצמם שקט כלכלי בזמן מגפה עולמית

תלמידי תוכניות ההכשרה של אינווסטור 360 מספרים מדוע החליטו באמצע החיים ללכת וללמוד את רזי שוק ההון - והאם הדבר סיפק להם את השקט הכלכלי שלו הם קיוו. וגם - באילו מגזרים הם בחרו להשקיע בעקבות משבר הקורונה?
ולאד מוסלימוב ודגנית דוד, תלמידי אינווסטור 360 (צילום פרטי)
הכתבה בשיתוף INVESTOR 360
משבר הקורונה אילץ משקי בית רבים בכל העולם, ובכלל זה גם בישראל, לחשב מסלול מחדש. כשהתשואות במרבית אפיקי ההשקעה מדשדשות, וכשאיגרות החוב גם הן כבר לא רלוונטיות, כל מי שיש ברשותו עתודות מזומנים מבין שהדרך היחידה להגדיל אותן היא באמצעות שוק המניות. בעקבות זאת מבקשים באחרונה רבים לרכוש ו/או להעמיק את הידע שלהם בשוק ההון, באופן שיאפשר להם להשביח את ההון שצברו, ובכך לשמר את רמת חייהם הנוכחית גם בעתיד, ואף לשפר אותה.
רובם עושים את זה כיום מהבית, באמצעות קורסים מקוונים המציעים לימוד והתמחות בתחום. אחד מהגופים היותר בולטים בתחום ההשכלה הפיננסית הוא פירמת אינווסטור 360, המתמחה בתכנון פיננסי וניהול עושר לצד הנגשת ידע פרקטי וחיוני למשקיעים - מתחילים ומתקדמים כאחד.
אלפי משקיעים כבר סיימו מגוון תוכניות הכשרה תחת מעטפת החברה, שעושה שימוש בכמה ממתודולוגיות ההשקעה הפופולריות והמתקדמות ביותר בשוק הזה. בין השאר לומדים המשתתפים לברור אופציות השקעה שונות, ולבודד את אלו בעלות הפוטנציאל המשמעותי ביותר לרווח – לרבות מניות שלרוב המשקיעים יעברו מתחת לרדאר.
כדי לשמוע יותר לעומק האם תוכניות ההכשרה של אינווסטור 360 באמת הצדיקו את המוניטין שלהן, פנינו לכמה מהמשתתפים בהן וביקשנו שיחלקו איתנו את רשמיהם.
דגנית דוד, 52, קרית אונו
עד לפני מספר שנים דגנית, מתכנתת במקצועה, לא הבינה דבר וחצי דבר בכל מה שקשור לעולמות הפיננסים. "באיזשהו שלב הבנתי שלא תמיד אני לוקחת החלטות נבונות. למשל, למרות שהבורסה מאוד עלתה והריבית היתה נמוכה, העדפתי לפתוח קרן השתלמות ולהקטין משכנתא; או זה שבחרתי ביטוח מנהלים ושילמתי עמלות גבוהות, במקום ללכת על קרן פנסיה עם חיסכון מירבי".
אחרי שהשתתפה בקורס "שיטת הסנדק" (הקורס הבסיסי של אינווסטור 360), החליטה דגנית לקחת כמה צעדים נוספים קדימה, ונרשמה לקורס "וולסטריט" המתקדם ול"צו 8%", קורס מורחב של אינווסטור 360 שמלמד כיצד להתאים את תיק ההשקעות האישי לעידן שאחרי הקורונה. "הדבר הכי יפה שם זה שהם מלווים כל אחד בקצב שלו. אצלי זה מאוד הורגש כי התחלתי מנקודה שבה לא היתה לי שום הבנה בשוק ההון. השינוי האמיתי שעשו לי הקורסים זה תחושת השליטה בחיי – עברתי ממצב פסיבי למצב אקטיבי, מצב שבו הכל נובע מבחירה שלי. 
"אני קצת מצטערת שלא עשיתי את הקורס בגיל 25. הרבה יותר קל להגיד לך מה לעשות מאשר ללמד אותך לחשוב. באינווסטור 360 לא בחרו באופציה הקלה - ולימדו אותי לחשוב".
השקעות בולטות בקורונה: מניות הבנקים בישראל

דגנית דוד. צילום: פרטי
עמיר בלומנקרנץ, 61, כוכב יאיר
בשנת 2015 סיים עמיר את תפקידו כמנהל Boston Scientific בישראל, אחת מחברות הציוד הרפואי הגדולות בעולם, והפך ליועץ עצמאי בתחום. כמי שהיה כל חייו שכיר, נהנה מתנאים נוחים ומשכר קבוע, מצא עצמו לפתע עמיר בעולם הרבה פחות וודאי. "אז החלטתי לעשות סדר בחיי הפיננסיים ובין היתר להתחיל להשקיע כסף שחסכתי כל השנים ושכב בצד", הוא משחזר.
"לאחר שנחשפתי לריאיון מרתק עם עומר רבינוביץ', מנכ"ל אינווסטור 360, החלטתי להירשם אצלם לשני קורסים: שיטת הסנדק ו-וולסטריט. עם סיום הקורסים הצטרפתי לפורום ניתוח השקעות בהשתתפות הבוגרים. "מעבר ללימוד של ניתוח חברות, איתור הזדמנויות וקנייה או מכירה, גיליתי שמומחי ההשקעות של אינווסטור 360 הקימו בית חינוך לעצמאות פיננסית.
"אני אישית נפגשתי עם דפי צבר, יועצת אישית של אינווסטור 360 שניתחה איתי את כל המרכיבים הפיננסיים שעמדו לרשותי: ביטוח מנהלים, ביטוח חיים, קופת גמל וחסכונות אחרים שלא נוהלו כראוי ולא התאימו לצרכיי. הפגישות איתה עזרו לי מאוד, אפשרו לי להיות אדון לגורלי ולנהל את התיקים באופן עצמאי. ככה, צעד אחר צעד, נכנסתי לעולם מרתק שלא הכרתי עד אותו הזמן, ופשוט התאהבתי בו".
 השקעות בולטות בקורונה: אשראי חוץ בנקאי, חברות "קורונה" ונדל"ן בארה"ב

עמיר בלומנקרנץ. צילום: פרטי
ולאד מוסלימוב, 32, רמת גן
ולאד הגיע לקורס הסנדק דרך חבר שכבר היה שם ועבד עמו בתעשייה האווירית. לפני חמש שנים הוא נרשם לקורס הבסיסי, שעוד הועבר במתכונת של מפגשים פרונטליים, אבל עד מהרה הפסיק להגיע בשל סיבות אישיות. "במשך כל השנים האלה הם המשיכו לשלוח לי חומרים לימודיים, סקירות מעניינות וטיפים מצולמים. מאוד הערכתי את זה. בתחילת השנה החלטתי לחזור לקורס שלהם, הפעם בגרסה המקוונת, ושמחתי לראות שבמשך השנים התכנים הישנים התעדכנו ונוספו הרבה תכנים חדשים. מאוחר יותר, בעקבות משבר הקורונה, נרשמתי גם לקורס של צו 8%. 
"הקורסים של אינווסטור 360 פתחו לי את העיניים לעולם שקשור לחיים של כולנו, ולצערי לא מלמדים עליו לא בבית הספר ולא באוניברסיטה. היום אני מבין מה החשיבות של קרן השתלמות וקרן פנסיה, איך עובדים מנגנונים של מיסוי, ואפילו יכול לזהות הזדמנויות להשקעה ולהפיק מהן רווחים".
השקעות בולטות בקורונה: בנקים, נדל"ן מניב

ולאד מוסלימוב. צילום: פרטי
פרופ' ליאורה קצנשטיין, 65, תל אביב
הנה דמות קצת שונה בנוף האנושי של תלמידי אינווסטור 360. כמייסדת והנשיאה של מכללת ISEMI ליזמות, ומשתתפת קבועה בוועדות השקעות של בנקים וחברות ביטוח, פרופ' קצנשטיין מכירה מקרוב את העולם הפיננסי. 
"כמו באקדמיה כך גם כדירקטורית, רוב הידע שלי על העולם הזה היה ברמת המאקרו", היא מסבירה את החלטתה להירשם לקורס הסנדק. "כשצללתי למיקרו ובחנתי את ההשקעות שלי, ראיתי שהתוצאות לא מאוד מעודדות. וכשיצאתי לגמלאות לפני שלוש שנים, חיפשתי גוף שיהיה אחראי על ההשקעות שלי, ואז במקרה גיליתי את הקורס.
"מיד התרשמתי מהאנשים באינווסטור 360 ומהגישה המאוד פרקטית שלהם. בכל פגישה לומדים איך לבחון דבר אחר: הערכות שווי של נדל"ן, בנקים, חברות תעשייתיות, חברות הזנק וכו'. בנוסף הם מספקים הפניות נהדרות לאתרים עם מידע אינדיקטיבי שעל פיו ניתן להעריך את סיכויי המניה לעלות בעתיד. את כל זה מכניסים לנוסחאות שנלמדות בקורס, והתוצאות שמתקבלות שונות מכל מה שהכרתי קודם".

פרופ' ליאורה קצנשטיין. צילום: פרטי
בן שחר, 22, ראשון לציון
בן, המרואיין הצעיר ביותר שאיתו דיברנו, החל להתעניין בשוק ההון עוד בהיותו בתיכון, באופן עצמאי לחלוטין. דמותו של וורן באפט כבשה אותו, והוא הבין שכסף יכול לעבוד עבורו בצורה פסיבית, מעבר להכנסה הקבועה. לפני ובמהלך השירות הצבאי הוא צבר כמה עשרות אלפי שקלים, ובמקביל עשה את קורס הסנדק. שנת 2020 שטרם הסתיימה, על אף הקורונה והטלטלות בשווקים, הניבה לו בינתיים תשואה פנטסטית של 25%. 
"בזכות הכלים שקיבלתי בקורס של אינווסטור, ובראשם היכולת למצוא חברה טובה במחיר טוב, אפשר לצלוח גם ימים כאלה. כשאתה זוכר שבאופן כללי אוכלוסיית העולם ממשיכה תמיד לצמוח והביקוש לסחורות ולשירותים ממשיך לגדול, אתה הופך למשקיע הרבה יותר שקול וחכם".
בן, כיום סטודנט לכלכלה, פעל בתקופת הקורונה למציאת חברות ש"נחתכו" במשבר, מתוך ציפייה שישובו לזנק כשהשוק יתאושש: "השקעתי בין היתר במניות של נדל"ן מניב בישראל. אף שהן נפגעו אנושות וייתכן שעוד ייקח להן זמן לחזור לעצמן, כשזה יקרה – זה יקרה בגדול".
השקעות בולטות: מניות טכנולוגיה, נדל"ן מניב

בן שחר. צילום: פרטי
אז מה הצעד הראשון עבור מי שרוצה להיכנס לעולם שוק ההון? אינווסטור 360 מאפשרת גישה חינמית לסדרת סרטונים קצרה, שמלמדת בכמה צעדים פשוטים ופרקטיים כיצד לבחור מניות להשקעה, בדומה למתודולוגיה של המשקיעים המצליחים בעולם - וורן באפט למשל. לקבלת הסדרה החינמית הקליקו כאן, ומיד תוכלו להתחיל בגיבוש נבחרת המניות המנצחת שלכם.