פרויקטים

ייעוץ והכוונה: החברה שמעניקה התחלה חדשה למסורבי משכנתא ובנקים

כשלמיליון ישראלים דירוג אשראי נמוך, וכ-40% ממשקי הבית במינוס - חברת ייעוץ והכוונה נכנסת לוואקום שהותירו הבנקים. "הרציונל: להתאים לכל אדם תוכנית הבראה כלכלית בהתאם לצרכיו - אם בהלוואה לכל מטרה, הלוואה כנגד שעבוד נכס, משכנתא חוץ בנקאית או איחוד הלוואות", מציין הבעלים יוסף דנוס    

תוכן מקודם |  4
צילום pexels
בשיתוף ייעוץ והכוונה
במציאות כלכלית מורכבת, שרק החריפה עם הטלטלה במשק בעידן הקורונה, מוצאים עצמם ישראלים רבים בנתיב ללא מוצא: מרבית הכסף שנצבר בעמל רב מתפזר לו בין החזרי משכנתא והלוואות, תשלום חשבונות חודשיים, הוצאות מחייה יקרות ושאר מכרסמי חסכונות המעלימים במהרה את הכספים כלא היו. בסחרור הבלתי נגמר הזה, ובמצב עניינים בו כל פנייה לסיוע מהבנקים נענית בדחייה, נקלעים משפחות ויחידים למצוקה ונזקקים לייעוץ והכוונה כדי להצליח להרים את הראש מעל המים ולייצר התנהלות פיננסית מאוזנת.
סקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) בקיץ 2020, הצביע על כך שלמעלה מ-40% ממשקי הבית בישראל – 4 מיליון אזרחים – חיים עם מינוס בבנק או דירוג אשראי שלילי. לכך צריך לצרף גם מחקר שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi, בחודש ספטמבר האחרון, ממנו עולה כי אשתקד כ-125 אלף ישראלים נוספים קיבלו דירוג אשראי נמוך. והנה נתון מדאיג נוסף לשנת 2021: למעלה ממיליון ישראלים הם בעלי דירוג אשראי נמוך, כשחלקם הגדול נמנה גם עם ציבור הולך ומתרחב של מסורבי משכנתא ובנקים.
ייעוץ והכוונה: הזדמנות להתחלה חדשה
  

בזמנים בהם הבנקים מעניקים כתף קרה לפונים, מי שנכנסת לתמונה היא חברת "ייעוץ והכוונה", המתמחה באיתור פתרונות פיננסים חוץ בנקאים, ומסייעת להמוני ישראלים להתיר את הפלונטר הכלכלי ולעלות מחדש על המסלול.
ייעוץ והכוונה פועלת למעלה מעשור ממשרדי החברה בראשון לציון וברמת גן, ומאז הקמתה ועד היום, הצליחה איפה שנכשלו הבנקים, וחוללה שינוי חיובי בחייהם של אלפי לקוחות. מצבת המומחים של החברה מורכבת מיוצאי בנקים לשעבר, כלכלנים, אנליסטים, רואי חשבון, יועצי מס ויועצים פיננסים - אשר תפקידם הוא למצוא פתרונות פיננסים גמישים ולהעניק ליווי מקצועי מקיף עבור השוק הפרטי והעסקי כאחד.
"חברת ייעוץ והכוונה מייצרת פתרונות פיננסים יצירתיים עבור מסורבי משכנתא ובנקים, ובעלי דירוג אשראי נמוך", מציין יוסף דנוס, מבעלי החברה. "פרופיל הלקוחות אצלנו מורכב באופן טבעי מאנשים שהתנהלותם ברמה הכלכלית הייתה לא נכונה, שלא לומר בעייתית – אלו אנשים שנקלעו בין היתר לריבוי הלוואות, ריבוי צ'קים חוזרים, בעלי דירוג אשראי שלילי – לקוחות שנותרו לבדם במאבק כלכלי מתמשך ללא עזרה מהבנק. ייעוץ והכוונה נמצאת כאן עבורם, כשהיעד שלנו הוא לאפשר להם לצאת לדרך חדשה וטובה יותר".
"השלב הראשון הוא בעצם לקחת צעד אחורה", מסביר דנוס. "לצאת מחוץ למסגרת ולבחון את המצב בפרספקטיבה רחבה יותר. מכאן ניתן למפות תוכנית הבראה כלכלית מסודרת, ולהתאים את הפתרון הראוי לכל אדם בהתאם לצרכיו - אם בצורה של הלוואה לכל מטרה, הלוואה כנגד שעבוד נכס, משכנתא חוץ בנקאית או איחוד הלוואות".

אמיר כהן (מימין) ויוסף דנוס, מבעלי חברת ייעוץ והכוונה צילום: באדיבות ייעוץ והכוונה
הלוואה כנגד שעבוד נכס ואיחוד הלוואות
לחברה ארגז כלים נרחב וסל פתרונות מגוון - כך למשל, מעניקה ייעוץ והכוונה הלוואה לכל מטרה כנגד שעבוד נכס. מדובר בהלוואה המועברת בתוך זמן קצר אל חשבון הבנק של הלקוח וניתנת לפריסה לאורך כל חיי המשכנתא הקיימת. בהלוואה שכזו, לא פעם, הזמן משחק תפקיד מרכזי, ולכן נדרש מענה מהיר שיאפשר ללקוח לקבל אשראי זמין ומיידי.
"עבור כל אלו שספגו מהלומה כלכלית קשה בעקבות משבר הקורונה", מרחיב דנוס, "השקנו מסלול מיוחד - הלוואה לכל מטרה עד 70% מימון. זוהי הלוואה כנגד שעבוד נכס - תהליך פשוט המאפשר להפחית במידה ניכרת את הריבית על הלוואות, וכן לפרוס אותם בצורה רחבה ופרופורציונלית גם לשנים רבות קדימה. חשוב לנו להבהיר כי הלוואה שכזו ניתנת אצלנו לא רק עבור כיסוי חובות קיימים, אלא גם עבור מנעד רחב של מטרות: משיפוץ הדירה, דרך טיפולי שיניים או פרוצדורות רפואיות ועד טיול לחו"ל או רכישת רכב חדש – בקיצור, הלוואה לכל מטרה שהלקוח סימן לעצמו. לכן אנו פונים לפלחי אוכלוסייה רחבים - כולל עובדי מדינה, ובעלי דירוג אשראי גבוה - שמבקשים למצוא הלוואה חוץ בנקאית בתנאים אטרקטיביים".
תופעה כלכלית נוספת המאפיינת חלק נכבד מהאזרחים בישראל בתקופה הנוכחית, נושאת את השם "ריבוי הלוואות". היות ונתח ההכנסות החודשי של אותם אזרחים מתחלק ברובו לתשלום החזרים חודשיים על ריבוי הלוואות או כיסוי המינוס בבנק - נוצר גירעון חודשי שמחודש לחודש הולך ומעמיק. בסיטואציה שכזו הקוף הקטן על גבם כבר הופך לגיבנת של ממש. גם כאן ייעוץ והכוונה מציעה פתרון פיננסי הולם – איחוד הלוואות תוך הקטנת ההחזר חודשי. 
"מהלך של איחוד הלוואות מעניק למעשה ללקוחות את היכולת לכסות את כל החובות וההלוואות שלקחו מהבנק, לא פעם גם בשיעור ריבית גבוה מהרגיל, ולאחד אותן להלוואה חוץ בנקאית בתנאי ריבית מוזלים יותר. ייעוץ והכוונה זו החברה היחידה שמשיגה הלוואה כנגד נכס בסדר גודל של 50 אלף שקל ומעלה – מבלי לגעת במשכנתא הקיימת, במה שנקרא בעגה המקצועית שיעבוד שני לנכס".
ליווי בהווה, הכוונה לעתיד
כדי לצאת מהמינוס החונק, להשתקם ולהתאושש, הלוואה חוץ בנקאית בתנאים טובים היא צעד חשוב, אך היא מחויבת גם בשינוי תודעתי ובזניחת הרגלים ישנים.
"אחנו לא מאמינים במתווה פשטני של 'להלוות ולשכוח'", מדגיש דנוס. "מעבר לפתרונות הפיננסים שאנו מציעים, המומחים שלנו מלווים את הלקוחות באופן רציף - ובאים לשנות את דפוסי ההתנהלות הכלכלית שאפיינו אותם לאורך שנים ולהנחיל התנהלות פיננסית שקולה ואחראית. הרעיון בתקשורת השוטפת מול הצוותים של ייעוץ והכוונה משלב בין מציאת פתרונות פיננסים מתאימים להווה, לבין הענקת ידע מקצועי להתנהלות פיננסית נבונה בעתיד".
"בזכות המיומנות והניסיון שלנו בתחום, הצלחנו עד היום להשיג עבור הלקוחות איחוד הלוואות שחתך כ-50% משיעור הריביות ששילמו" מסכם דנוס, "בכך, עזרנו להם לפתוח פרק חדש בחייהם הכלכליים ולהשיג שקט נפשי לטווח המיידי ולטווח הארוך".   
אם כך, השורה התחתונה ברורה: בחיים דינמיים המחייבים ניווט תמידי בין מכשולים כלכליים, יש גוף שיודע לחשוב מחוץ לקופסה ולהוביל את אלו שנקלעו למבוי סתום, לאופק חדש.