עמוד ראשי | לחם עבודה| צרו קשר
Velvet Underground > הכתבים הישראלים כמשרתי ...פוסט אורח

הכתבים הישראלים כמשרתי הצבא/ פוסט אורח

מקס בלומנטל: "רבים מדי מקרב התקשורת הישראלית הרשו לצבא לגייס אותם למלחמת הסברה אומללה, והשאירו את משימת חקירת המשט לעיתונאים עצמאיים, שעדיין זוכרים שיש להתייחס בספקנות קיצונית לטענות של כל צבא, בכל מדינה בעולם"

18/06/10 | 07:55

מקס בלומנטל
(תורגם מאנגלית)

אם הפשיטה על משט החופש לעזה הייתה כשלון עבור צה"ל, הימים שלאחריו היו לא פחות מביכים עבור התקשורת הישראלית. מאז הפשיטה, דובר צה"ל שחרר טענה מטעה אחרי טענה מטעה, כל אחת יותר מופרכת מקודמתה, בניסיון עיקש לשתול בתודעה הציבורית גרסה בלתי-מציאותית לאירועים. במידה מסוימת, זאת בדיוק ההתנהלות שניתן היה לצפות מדו"צ. אבל היה מפתיע ומפליא לראות כיצד כמה מהכתבים המוערכים ביותר בישראל התגייסו לשרת ככתבנים צבאיים.

התקשורת הישראלית שידרה בלי לחשוב פעמיים את טענות צה"ל בדבר קשרים בין נוסעי המשט לאל-קעידה, נאצות אנטישמיות שהושמעו לכאורה כלפי חיל הים, וכוונותיהם הטרורסיטיות לכאורה של הנוסעים. כאשר עיתונאים עצמאיים אילצו את הצבא למשוך או "להבהיר" את הטענות, כלי התקשורת בישראל סירבו לפרסם תיקונים, או שערכו שינויים בדיווחיהם מבלי הסבר.

הגעתי לישראל לנסיעת מחקר שתוכננה מראש ביום לאחר הפשיטה על המשט. כיוון שכך, התאפשר לי לעסוק במשהו שתמיד ראיתי כטכניקה עיתונאית בסיסית, כל כך בסיסית שהיא אמורה להיות הרגל: להתקשר לצד בפרשה ולבקש שיספק הוכחות לטענותיו. להפתעתי, מהדיווחים שהתפרסמו בתקשורת הישראלית נראה שמעט, אם בכלל, עיתונאים מקומיים עשו את אותו הדבר, או טרחו לתקן כשעיתונאי אחר, המבקר פה, עשה בשבילם את עבודתם.




מקס בלומנטל (משמאל) וג''וזף דנה, אתמול במשרדי בן אור תקשורת בתל אביב, שם נערך מפגשולחן עגול עם כמה אנשי תקשורת ובלוגרים ישראלים. במסגרת התחקיר לספר הבא שלו, בלומנטל רצה לשמוע מהנוכחים, החיים כאן, על "המצב"


ב-2 ביוני צה"ל הפיץ הודעה לעיתונות תחת הכותרת "תוקפי החיילים התגלו כשכירי חרב של אל-קעידה". הראיות שליוו את ההאשמה לא היו מכריעות או חד משמעיות. למשל, הצבא טען שלנוסעים היו, רחמנא ליצלן, מכשירי ראיית לילה. זה לא מנע מרון בן-ישי, שהתלווה אל חיילי השייטת, להפיץ ולהאשים ב-ynet האשמות חסרות בסיס. כשהוא מסתמך על "חקירה" של נוסעי המרמרה - או "מבצעי הלינץ''," כפי שקרא להם - בן ישי כתב, עוד באותו היום: "לחלק מאנשי הקבוצה הזו יש כנראה קשרים עם ארגוני ג''יהאד עולמי, כלומר אל-קאעידה". בכתבה לא הייתה התייחסות לניסיון מצד בן ישי לחקור את אמיתות הטענה, ונראה שהוא לא חשב לשאול מדוע הצבא עומד לשחרר ולגרש פעילי אל-קעידה מסוכנים.

ב-3 ביוני, העיתונאית הישראלית ליה טאראצ''נסקי (מאתר Real News Network) ואני התקשרנו לדובר צה"ל בדרישה לראיות נוספות לקשר בין נוסעי המרמרה לאל-קעידה. קיבלנו תשובות זהות מדסק צפון אמריקה וישראל של דו"צ: "אין לנו אף ראיה. ההודעה לעיתונות התבססה על מידע מהמועצה לבטחון לאומי". כמה שעות מאוחר יותר צה"ל משך את הטענות וערך מחדש את ההודעה לעיתונות באתר האנגלי שלו, תוך שינוי הכותרת ל"תוקפי החיילים נתפסו בלא מסמכים מזהים". על אף ההתכחשות הרשמית לטענות, הן עדיין מופיעות בלא סייג או תיקון בכתבה המקורית של בן ישי.

ב-4 ביוני, צה"ל שחרר הקלטה קצרה, לכאורה של תקשורת בין ספינה של חיל הים למרמרה. בהקלטה נשמע קול, לכאורה של מישהו על סיפון המרמרה, שצעק לחיילים "לחזור לאושוויץ". ynet והארץ דיווחו על ההקלטה ופרסמו אותה בלא סייג. אבל אם הכתבים היו עורכים חיפוש בסיסי ביותר באתר דו"צ, הם היו מוצאים הקלטה ארוכה בהרבה של שיחה עם המרמרה, בלא שום אזכור של השואה, ששוחררה ב-31 במאי. אם לא די בכך, הרי שב"קלטת אושוויץ" נשמע קולה של אחת ממארגנות המשט, הוואידה עראף אבל עראף לא הייתה כלל על המרמרה, אלא על אחת הספינות האחרות, צ''אלנג''ר 1. הייתכן שצה"ל ערך את הקלטת כדי לנצל את את ההיסטריה הציבורית סביב אנטישמיות?

יום לאחר שפרסמתי בבלוג שלי רשימה של סתירות שעלו מן הקלטת, והעליתי את שאלת העריכה, אישר שהוא ערך את הקלטת, והוציא "הבהרה" והקלטה חדשה, לכאורה בלתי-ערוכה, של "כלל" חילופי הדברים בין חיל הים למשט. למרבה הצער, בינתיים אין אפשרות לוודא באופן עצמאי את אמיתות הגרסה החדשה.

על אף הודאת צה"ל, ynet והארץ לא תקנו את הדיווחים המקוריים, אם כי הארץ לפחות טרח לשנות את הכותרת. עם חשיפת העריכה הניו יורק טיימס פרסם דיווח מפורט על הפרשה, עם דגש על נצחונה של עיתונאות מקוונת עצמאית, לעומת מה שנראה ככשלונה של העיתונות הישראלית הממסדית.

ב-7 ביוני, אנשיל פפר דיווח בהארץ שצה"ל טוען כי לחמישה מנוסעי המשט היו קשרים לארגוני טרור בינלאומיים. ההודעה של צה"ל הייתה מלאה בטענות בלתי סבירות בעליל - כמו למשל שקן או''קיף, שמנהל ארגון סיוע בינלאומי יחד עם גיסתו של טוני בלייר, תכנן לאמן יחידת קומנדו של חמאס בעזה. כשהתקשרתי לדובר צה"ל, גיליתי שוב שהצבא לא יכל להציע ראיות לתמוך בטיעוניו. "‪ יש מעט מאוד ידיעות מודיעיניות שאנחנו יכולים לתת במקרה המסוים הזה", אמר לי סמל חן ערד, "כמובן שאינני יכול לתת לך עוד מידע". האם פפר דרש ראיות נוספות? אם הוא דרש מידע נוסף, ונענה, כמוני, בשלילה, מדוע הארץ פרסם ספין חסר-בסיס כדיווח עובדתי?

פפר, יחד עם הכתבים הצבאיים של הארץ עמוס הראל ואבי יששכרוף, הפך ערוץ להונאה נוספת מטעם צה"ל. ב-31 במאי, שלושת הכתבים פרסמו רשימה המבוססת כולה על עדויות החיילים - תוך התעלמות מוחלטת מנקודת מבטם של משתתפי המשט - המכילה טענות כאילו החיילים נתקלו באש חיה וניסיונות לינץ'' מצד נוסעי המרמרה. הכתבה לוותה בתמונה חשודה מטעם דו"צ, שהציגה מוסלמי מזוקן מנופף סכין ומוקף בצלמי עיתונות. מהחלון מאחורי בקע אור יום. הכתובית של הארץ, שציטטה את דו"צ, טענה שהתמונה צולמה "אחרי" שהחיילים עלו על הספינה. אבל השייטת פשטה על הספינה בלילה, ואילו התמונה צולמה ביום. שוב, משהו בסיפור של הצבא הסריח.

התקשרתי לדו"צ. שוב נאמר לי שאין לו ראיות שיתמכו בכיתוב המפוקפק של התמונה. כמעט מיד לאחר השיחה שלנו הארץ שינה בשקט את הכיתוב, והוריד את הטענה שהתמונה צולמה לאחר הפשיטה. הכתובית השקרית ניצבה באתר במשך כמעט שבוע. מדוע הארץ שינה אותה לפתע? ההסבר ההגיוני היחיד הוא שהעיתון קיבל עצה מדו"צ. אם זה נכון, הרי שזה מרמז על תיאום שערורייתי ממש בין הצבא לתקשורת.

הפשיטה על משט הסיוע נתנה לעיתונאים ישראלים הזדמנות ייחודית לעמוד בראש התקשורת העולמית בחקירת מרחץ הדמים על סיפון המרמרה. הרי אין עיתונאים זרים הנהנים מאותה גישה למקורות צבאיים או לעדי ראייה למתרחש. במקום לנצל את ההזדמנות הזאת, רבים מדי מקרב התקשורת הישראלית הרשו לצבא לגייס אותם למלחמת הסברה אומללה, והשאירו את משימת חקירת המשט לעיתונאים עצמאיים, שעדיין זוכרים שיש להתייחס בספקנות קיצונית לטענות של כל צבא, בכל מדינה בעולם.

כיצד קרה שעיתונאים מקושרים ומנוסים כל כך עוקבים בהכנעה אחרי שרביט-המנצחים של צה"ל, ולא טורחים לתקן אפילו כשהצבא עצמו מושך את טענותיו שלו? האם הם פשוט משוחדים ומשתוקקים להוציא את צבאם באור המחמיא ביותר, משתוקקים עד כדי זניחת חובתם הבסיסית כלפי הקוראים לאמת מידע טרם פרסומו? האם הם חוששים מסנקציות, מלאבד גישה למקורות ולמידע? האם הם חוששים מנקמה אישית? הקוראים, והתקשורת העולמית שעדיין רואה בעיתונאים ישראלים מקור מידע חיוני, זכאים לדעת את התשובות.

מקס בלומנטל
על בלומנטל מתוך הבלוג שלו
twitter facebook mail print home

אידישאית  |  08:24 18/06/10

נו שוין

אר גזוקט.

תמונה אחת שווה אלף  |  08:40 18/06/10

מילים, על אחת כמה וכמה הרבה תמונות

http://tinyurl.com/37r8nwg

velvet  |  08:48 18/06/10

תקלה קשה כל הקישורים לא עלו.



אני מצטערת, מקווה שאצליח תכף להעלות אותם, מאחר שאני חייבת לצאת מהבית.
מקסימום אחר כך

velvet  |  08:55 18/06/10

גם התמונה כמובן.

אני מקווה שהדברים יתוקנו בקרוב.

סוריקטה  |  08:50 18/06/10

אמריקה כמשל

אין לי טענות עובדתיות נגד מה שנאמר פה - ככל הנראה הטיפול של דו"צ בפרשה היה באמת לקוי, כושל ואולי נבע מחוסר מוכנות. כנראה הצבא שלנו - בכל הנוגע לתקשורת - עוד לא הגיע למאה ה-21.
יש לי טענות על העיסוק בטפל - כיתוב תמונה כן או לא. כעת כולם מבינים שמדובר בשאהידים שבאו להתאבד על חיילי צה"ל. בנס זה לא נגמר עם נפגעים בנפש לכוחותינו. זה העיקר, מה כותב על התמונה או לא זה חשוב, אך לא ישנה את התמונה הכללית.
למר בלומנטל ולחבר מרעיו שתוהים אם יש תאום בין הצבא לתקשורת (אולי יש, יש שטוענים שדובר צה"ל הוא בעצם כתב צבאי בחדשות 2) אני מזכיר את פרשיית הטבח בוואקו טקסס, של כורש. עד היום הצבא מסתיר את המידע על מה שקרה שם.

ZOO ARATZ ZOO  |  10:31 18/06/10

אינטגרטי כמשל(ל"ת)

רחביה ברמן  |  13:58 18/06/10

לא, כולם יודעים שהם באו מוכנים למות בתגובה

לא פרופורציונלית של חיילי צה"ל. יש הבדל גדול בין להרגיז את היריב שלך עד שירצח אותך ובין "להתאבד עליו", במשמעות שאת מתכוונת. היו להם דקות ארוכות להרוג חיילי צה"ל שהיו בידיהם. במקום זה, הם אפילו לא כבלו אותם וטיפלו בפצעיהם. אם הם היו רוצים להתאבד על חיילי צה"ל, ובמיוחד אם היו ביניהם מחבלים כאלה מסוכנים, אז הם עשו עבודה גרועה במידה שאין לה הסבר הגיוני.

שועלן  |  15:25 18/06/10

מבצע אנטבה זה גם פשע נגד האנושות?

אם החוטפים היו רוצים, הם היו יכולים להוציא להורג את כל החטופים.

שאול  |  19:19 18/06/10

כרונולוגיה

במבצע אנטבה קודם חטפו אח"כ בא צה"ל.
במשט בא צה"ל ואז, לטענת אבי בניהו חטפו.

שועלן  |  19:25 18/06/10

וזה משנה כי?

אם היום היתה מתבצעת פעולה של סיירת מטכ"ל שמשחררת את גלעד שליט תוך כדי חיסולם של כל שומריו, גם אז זה היה פשע נגד האנושות?
הרי אם הם היו רוצים, הם היו יכולים להרוג את שליט ממזמן, ועובדה שהם לא עושים זאת.

שאול  |  20:05 18/06/10

בוא נעשה את זה לאט ובעברית

אם סיירת מטכ"ל הייתה פושטת על בית שאין בו מחבלים. מסתבכת וחייל היה נחטף ואז מצילה אותו בגבורה, דבקות במטרה לאור המשימה, ביוזמה ובהתקפיות, בתחבולה, שומרת על עומק ועתודה, וכו וכו וכו. היה זה פשע מלחמה !

ל-א. השאול  |  20:24 18/06/10

אתה מוכיח שוב ושוב שאתה הזוי לחלוטין

איך בית שאין בו מחבלים יחטוף חייל? כאילו כדי שהחייל יביא להם מים מהבאר בין הערביים?

עובר אורח  |  20:56 18/06/10

הנפלא בשאול זה השיפוט המהיר

הבטוח, היעיל, התכלתי, המוגמר ללא ערעור והכי חשוב שבו ישראל וישראלים תמיד יוצאים אשמים. בהשוואה כמובן לבג"צ. כבר המציא מצב. כבר סנגר, קיטרג, הגיש עדויות, וברגע שנים קבע שזה פשע מלחמה, הכל הכל בעצמו לבדו, הוא ואין אחר. ואאלה סטלין, פול פוט ומאו בטח מאוד מרוצים מיורשיהם בישראל.

שועלן  |  00:41 19/06/10

נמשיך את הדוגמא שלך

אם סיירת מטכ"ל הייתה פושטת על בית שיש חשד כלשהו לגביו (הרי זה לא שהם פשטו על סתם בית של אזרחים תמימים ללא סיבה), ומסתבר שבבית הזה אין מחבלים, אלא רק פעילי שלום שהכינו מראש אלות, סכינים, אפודים, אמר"ל ותכנית פעולה לחטיפת חיילים (שעיקרה: הלוואי ואמות - כך אהיה שהיד), ואיך שנכנסים החיילים הראשונים לבית מתברר שהם נכנסו למארב מתוכנן מראש, הם מוכים קשות ונחטפים לחדרים פנימיים בבית.
אז, במקרה כזה, אני חושב שמוות של 9 מתוך 50 פעילים בפעולת השחרור של החיילים החטופים (כשאי אפשר לדעת אם הם הולכים להרוג אותם או לא, במיוחד לאור המכות הקשות שהם חטפו, כולל ירי מנשק חם ודקירות סכין בבית חזה), זה סביר בהחלט, ובוודאי שזה לא פשע מלחמה.
צריך גם לזכור שפרט לאותם 50 פעילי שלום אלימים יש באותו בית גם 600 אזרחים תמימים שאין להם קשר לאלימות, ואף אחד מהם לא נפגע בפעולה, על אף הצפיפות הרבה בבית. לדעתי זה מרשים מאוד, ומראה על רמה גבוהה מאוד של טוהר נשק.

נ.ב.
החטפו זה לא רק לטענת בניהו, זה גם לטענת הטורקים, וגם מגובה בתמונות.

שאול  |  16:35 19/06/10

טיפשים(ל"ת)

עובר אורח  |  21:02 18/06/10

לא לטענת צה"ל בכלל לא

אני לא מאמין לאיש. בעיניים שלי על מסך
ה TV ראיתי חיילים חטופים מורדים לבטן האוניה בידי החוטפים ואחר כך מוחזקים על הסיפון התחתון בידי חוטפיהם. כל זה בסרט שצולם כמו כל מבצעי החיזבאללה והחמאס. כמעט כל חטיפה או נסיון חטיפה מצולמים על ידיהם וכך כאן. הכל לפי נוהלי החטיפה שלהם. גם כאן המצאתי? מה המצאתי? גם זה זיוף והמצאה ישראלית?.

ערן  |  16:35 02/07/10

לא חטופים. שבויים

ואם חיילי צבא זר היו פורצים לבית שלי ותוקפים אותי, הייתי מנסה לשבות אותם גם. העובדה היא שהם טופלו ושוחררו.

אמת בפירסום  |  16:26 18/06/10

הם באו לשבות חיילי צה"ל כדי להתמקח על הגעה

לנמל עזה. גם לשקר צריך לדעת.

אותי זה הצחיק  |  08:56 18/06/10

פרס עם פרס

http://tinyurl.com/23p99s8

ZOO ARATZ ZOO  |  09:40 18/06/10

למי בתמונה שייכת האינפוזיה הצמודה!?

לפרס או לפרס?
מזכיר קצת את תמונת הפרופ'' שבתאי רוזן עם ריקו הפיליפיני שלו

בישראל היום  |  09:06 18/06/10

דרום אמריקה או דרום אפריקה, למי איכפת?

http://i50.tinypic.com/dwsa5f.jpg

ZOO ARATZ ZOO  |  09:36 18/06/10

לבחור יש רק ''אמריקה'' בראש!(ל"ת)

ZOO ARATZ ZOO  |  10:22 18/06/10

פוסט חשוב, אני מקווה מאוד שעתונאים יגיבו כאן

יגיבו ויסבירו את העמדה שלהם מול הדברים המאוד לא פשוטים שהביא כאן מקס בלומנטל
אלו לא טענות חדשות כנגד דו"צ
טענות קשות עלו גם במלחמת עזה האחרונה כמו לדוגמא ההתייחסות של דו"צ לירי פגז הטנק לביתו של ד"ר עז א-דין אבו אל-עייש והרג שלוש מבנותיו.
צה"ל ודו"צ עשו הכל ע"מ להציג את ההרג כמקרה של תאונת עבודה חמאסית למרות שידעו את האמת ומרחו את המסקנות על פני יותר מחודשיים עד שהודו כי מדובר בפגז צה"לי
במקרה הזה אילולאי היה עייש מקושר לתקשורת וידידו של שלומי אלדר גם המקרה הזה היה נעלם מעינינו כמו מקרים רבים אחרים
וכך גם במקרה של החייל מגבעתי שירה והרג אישה פלסטינית בת 64 ובתה בת ה-35 ללא שנשקפה כל סכנה לחייו, המקרה שעמד במרכזו של דוח גולדסטון המושמץ (כן ההוא שקיבל מיידע מ''בצלם'' הנתמכת ע"י הקרן החדשה) והשבוע שנה לאחר מעשה, הצליח הצבא עם ''מערכת הסקת המסקנות הטובה בעולם לחקור את עצמו סוף סוף ולהודות באחראיות
אולי תבוא גם התנצלות...
.
דו"צ איבד בזכות את האמון של הציבור
הואמ כבר איננו נהנה מאמינות אבל באמת, מה עם העיתונאות!?
למה הם ממשיכים לקנות בעיניים עצומות את הסחורה הפגומה של דו"צ למרות שאינו זכאי לאמונם?
יש כאן שיעור חשוב ללמוד ממקס בלומנטל ע"מ לשמור את האמון שלנו בעיתונאות החופשית ותודה דבורית שהבאת את הדברים.

אבו דאוד אל כזב  |  11:08 18/06/10

שקרנות היא המקצוע הערבי העתיק בעולם

צריך להתייחס לדבריו של מקס בלומנטל, כמו שצריך להתייחס למחקרו של פרופ'' בלומנטל (רופא עיניים מפורסם, ז"ל) הקובע שאנשים נעשים שמאלנים קיצוניים חסרי שפיות כתוצאה מהמכות שהיכו אותם הוריהם בילדותם.

לך אבו כזב  |  11:14 18/06/10

It''s takes one to know one

וכדאי שתקבל טיפול על מה שעשו לך הורייך בילדותך.
לעולם לא מאוחר מדי

ד"ר מקס  |  20:52 18/06/10

בלומנטל ערבי? מעניין(ל"ת)

יאיר דקל  |  13:12 18/06/10

מי הפיץ תמונות שקריות בעניין ד"ר אל עייש?

כאשר הסתובב באינטרנט מייל עם תמונות שקריות מ"ביתו של ד"ר אל עייש", תהיתי מי הפיץ את התמונות הללו.
היום, בעקבות הפוסט-אורח, יש לי חשד ברור יותר.
כתבתי על כך בזמני בבלוג שלי (עם התמונות) http://www.notes.co.il/deckel/52223.asp

ZOO ARATZ ZOO  |  14:22 18/06/10

תודה על הקישור יאיר, נראה שזו הפכה לשיטה

של דו"צ ליצור מראית עין שכזו ולא לחשוב על מחיר האמינות שהוא יאבד אח"כ...

לדאוד  |  15:15 18/06/10

כמה חכם לא לשכוח

ללקק לדבורית. לא שזה נחוץ כל כך.

שאול  |  19:25 18/06/10

מי צריך אמון ציבור כשיש פופולאריות ?

אין מה לצפות מתא הכתבים הצבאיים לכלום. כל המקורות שלהם מוטים ושום ביקורת שהיא מעבר לועד ההורים של חיילי גולני לא יוצא החוצה. ראה ערך דייטון ברמאללה ונסיון ההפיכה של אש"ף בעזה.

הלל  |  10:26 18/06/10

יש הרבה מה לומר

אבל במילה אחת: פחחח.

ובכמה מילים: כשהכתבים הזרים והישראלים יפסיקו לאכול כל מילה שהטרוריסטים מאכילים אותם, בלי ביקורת ובלי בחינה, תחזור אליי.

ZOO ARATZ ZOO  |  10:35 18/06/10

זו לא התייחסות ענינית הלל, תתיחס לטענות

למי האמנו במקרה של אבו אל עייש ו3 בנותיו ההרוגות?
למי האמנו במקרה של חייל גבעתי שהרג אישה פלסטינית בת 64 ובתה בת ה-35 (חלק מרכזי בדוח גולדסטון)
נכון האמנו לדו"צ...
האם הוא היה זכאי שם לאמוננו?
האם ללא שלומי אלדר וללא בצלם ודוח גולדסטון היינו מגיעים לחקר האמת במקרים האלו?
ולמה יש תאום בין עיתונאים לדו"צ!?
אלו שאלות מטרידות מאוד.

אבו דאוד אל כזב  |  11:11 18/06/10

אנחנו מאמינים למוחמד דורה

אנחנו מאמינים ליאסר ערפאת שטען ששכם הופגזה בפגזים מאורניום מדולל
אנחנו מאמינים להפצצות ח"א בכפר קנא II ושכל עשרות הגופות הן מקוריות ולא הוסעו בלילה מבירות על משאיות
אנחנו מאמינים שהיה טבח בג''נין
אנחנו...ואנחנו...ואנחנו...אתה והכינים!

הלל  |  11:21 18/06/10

התייחסות עניינית

בבקשה:

טענה ראשונה: אין לצה"ל כל ראיה לקשר בין נוסעי המשט לאלקאעדה.

הנתונים: http://www.terrorism-info.org.il/malam_multimedia/Hebrew/heb_n/html/hamas_105.htm

אין מידע קונקרטי על קשר בין ארגון IHH לבין אלקאעדה היום, "אולם מאפייני פעילותו הידועים בעבר, מעידים על אופיו". לגבי נוסעי משט מסוימים, דווח (גם על ידי צה"ל וגם על ידי התקשורת) על חשד בלבד.

טענה שנייה: הקלטת על הצעקות האנטישמיות מפי אנשי המשט הייתה ערוכה.

ממש נורא ואיום. פשוט בושה וחרפה. בפרט שאחת מהמחרפות ומהמגדפות הייתה על ספינה אחרת במשט (!). תוקם ועדת חקירה לאלתר, איך מרשה לעצמו צה"ל להוציא חומרים ערוכים. ואיך הוא מעז לא להבחין בין ספינה לספינה. ומה לאחר שחרור הגרסה המלאה? "למרבה הצער, בינתיים אין אפשרות לוודא באופן עצמאי את אמיתות הגרסה החדשה". בקיצור, אין לך מושג מה לומר.

טענה שלישית: צה"ל לא חשף חומר חסוי שהוביל אותו למסקנה ששישה מאנשי המשט היו טרוריסטים.

שוב, נורא ואיום. רחמנא ליצלן.

וכל זאת כשהבלוגר המכובד שלנו אינו מתייחס לראיות המצולמות והמתועדות ללינץ'' שנערך בחיילים, כשהוא מכנה זאת "טענות כאילו".

אגב מרפרוף בבלוג שלו הוא עושה רושם של פרופרגנדיסט אנטי-צה"לי, ללא שום ניסיון לבחון דברים באופן אובייקטיבי או לבקר את ה"מידע" שהציגו טרוריסטי המשט. ממש טלית שכולה תכלת.

ZOO ARATZ ZOO  |  12:36 18/06/10

הלל חוץ מטון מזלזל ולעג לא הצלחת לסתור אף אחת

מהטענות של מקס
ולא ברור מה עומד מאחורי האתר שקישרת אליו- מרכז המידע למודיעין ולטרור
המרכז למורשת המודיעין (מל"מ)
אם זה אתר רשמי של המודעין הישראלי אז בדיוק על זה מקס מדבר שאי אפשר יותר לתת אמון בגופים כאלו ובמה שהם מפרסמים

ברור לכולנו שהאמירה: "לינץ" היא פרופגנדה מוגזמת לתיאור מאבק בין לוחמים חמושים באקדחים לבין חבורת נערי רחוב טורקים עם מקלות שבחרו שלא להרוג את לוחמי צה"ל שנפלו בידיהם וגם זו דוגמא לאיבוד אמינות של דו"צ כאשר הוא בוחר לכנות בתואר לינץ היכן שלא היה לינץ

הלל  |  12:55 18/06/10

אם אתה לא טורח להיכנס ללינקים, אל תטרח להגיב(ל"ת)

ZOO ARATZ ZOO  |  13:10 18/06/10

נכנסתי ללינק ואפילו קראתי(ל"ת)

הלל  |  13:14 18/06/10

עדיף בשבילך היה לומר שלא קראת

אחרת לא ברור מדוע טענת שאין אסמכתאות בגוף הדברים.

ZOO ARATZ ZOO  |  14:08 18/06/10

כי מה שהוא ''אסמכתא'' עבורך-עבורי הוא מצגת שוא

ואני מוכן לבחון אתך אחד לאחד את הדברים
ועדיין לא התייחסת בעצמך הלל לדברים הכתובים בתגובה שלי אז מה אתה שולח אותי לקישורים אחרים
בוא נדבר על התגובות כאן
אני לא מכיר ולא יודע מי כותב שם את הדברים באתר המודעין

שועלן  |  14:09 18/06/10

עזוב נו, זה לא יעזור

כבר אבחנו שיש לו לקות בשם ראייה חד-צדדיטיס. זה לא מאפשר לו פיזיולוגית לראות דברים שלא נוחים לו.

ZOO ארץ ZOO  |  14:27 18/06/10

שועלן, מעבר לקנטרנות האישית האם אתה מסוגל

לראות את העיוות בדרכי ההתנהלות של דו"צ מול עיתונאים כפי שהוא מוצג אצל מקס?
אם כן היה אמיץ ואמור זאת ברורות.
עזוב אותי, אני באמת לא חשוב כאן

שועלן  |  15:31 18/06/10

דובר צה"ל אכן גרוע במיוחד

חלק מהטענות נכונות נגדו, חלק לא.
בכל מקרה, שדה הקרב התקשורתי הזה בו מצד אחד גוף גדול, איטי ומיושן כמו צה"ל ומהצד השני המוני פעילים ובלוגרים עם אג''נדה אנטי-ישראלית מזכיר לי מאוד את שדה קרב של לוחמה א-סימטרית. לרוב, היתרון נמצא אצל הצד החלש יותר. גם כאן.

ZOO ארץ ZOO  |  16:47 18/06/10

אפשר לשמוע את הדאגה בקולך שועלן ואת זה אני מכ


אבל את כל הפחדים שלך את משליך על אנשים טובים שבדיוק כמוך דואגים לגורל המדינה מזווית הראיה שלהם...תכבד גם את זה
ותאמין לי שאתה סתם בשמאל פוביה
השמאל היום חלש יותר מאי פעם בישראל
זוהי מלחמה אבודה של השמאל אל מול מדינה שמתדרדרת בצעדי ענק אל האבדון לפשיזם מלוכני ואפרטהייד מדאיג
כמה בלוגרים נחושים ככל שיהיו לא יצליחו לעצור את ביבי והימין ואת כל ה''ביטחוניסטים''

ZOO ארץ ZOO  |  16:48 18/06/10

היה צ"ל :

אפשר לשמוע את הדאגה בקולך שועלן ואת זה אני מכבד
.
משום מה זה נקטע

עובר אורח  |  13:20 18/06/10

גן חיות כמו הבלוגר מ.... את השכל

מה שאתה רואה בסרטונים זו חטיפה של חילי צה"ל. כך זה גם נראה בסרטים שהאו"ם צילם על חטיפות בלבנון והסתיר. התבונן בעיניים שלך אם באמת אתה מסוגל לראות וד"ר בלומנטל טעה כשכתב או אמר על הראייה המשובשת של שמאלנים. החמאס החיזבאללה כבר הודיעו מזמן כמה פעמים שמטרתם היא לא הרג חיילים [לא שהם מתנגדים לכך ] המטרה היא חטיפה. תיכף תגיד שגם אמירות אלו הנם שקר של דובר צה"ל. עובדה שלא זרקו לים. חטפו והורידו למטה. הפצעים היו שטחיים. כי כך חוטפים.מכאן הטיפול הרפואי מכאן הכל. מתי יזמו את החטיפה? אתה לא יודע ואני לא יודע? ההתנגדות אורגנה ע"י מומחים ללוחמה עירונית השמות פורסמו. מלחמה זה בלגן נורא והחטיפה השתבשה.

ZOO ARATZ ZOO  |  14:18 18/06/10

עובר אורח- וכי מה הרבותא? מוסכם שזו חטיפה

ומוסכם שחטיפה איננה ''לינץ''
וכי מדוע שלא ישתלטו נוסעי הספינה בכח על לוחמי השייטת שבאו משמים להשתלט עליהם!?
למה שנתבכיין אם בחרנו אנחנו בדרך הכוח ולא בדרך אחרת
עד כמה מאורגן זה היה?...ספק...זה נראה כבלאגן גדול שלמזלנו לא הסתיים גרוע יותר ולאסונם של 9 טורקים הסתיים במוות

וקבל קישור לעצלנים:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%96%D7%95_%D7%90%D7%A8%D7%A5_%D7%96%D7%95

שועלן  |  14:31 18/06/10

כי מי שחוטף חיילי קומנדו

דמו בראשו. בכל צבא בכל העולם. חוץ מבישראל כנראה.

ZOO ארץ ZOO  |  14:36 18/06/10

ומי שחוטף 600 אזרחים, היכן דמו?

דמו של החוטף במקרה הזה הוא 9 הרוגים ו- 30 פצועי ירי... שלא היו נפגעים אילו לא היו חיילי צה"ל בידי הטורקים

ומי חד צדדי עכשיו ומתעלם ממה שלא נעים לקרוא?

שועלן  |  15:35 18/06/10

הסטה של אוניה זה לא חטיפה

אתה זה שמתעלם מהחוק הבינ"ל.
מקרים בהם מסיטים אוניות שמנסות לפרוץ מצור ימי קרו המון פעמים במהלך ההיסטוריה האנושית. רוב האוניות הקשיבו להוראות. חלק מאלה שלא הוטבעו.

ZOO ארץ ZOO  |  16:49 18/06/10

הסתה של אוניה...?

זו התממות שועלן

שועלן  |  16:57 18/06/10

הסתה? לא.

הסטה? כן.
ביקשו מהם לשנות נתיב כי הם נכנסים לאזור של מצור. הם לא הסכימו והצהירו שמטרתם לשבור את המצור. זה נותן לצה"ל זכות לפעול לעצירת/הסטת האוניה באמצעים שונים, וצה"ל בחר באופציה הרכה ביותר (שהביאה בסופו של דבר לתוצאה גרועה ביותר).
המטרה בעליית כח צה"ל על האוניה היתה להסיט אותה (וזה גם בוצע), לא להרוג את הפעילים.
לקרוא לעלייה של כח צבאי על אונייה שמצהירה שהיא מתכוונת לפרוץ מצור ימי "חטיפה" או "פיראטיות" זה לא להיות עיוור, זה סתם להיות מטומטם.

ZOO ארץ ZOO  |  00:54 19/06/10

אכן לעיוור דמינו כאן

וכסילים יצאנו מן המצר הזה
בשיר הנפלא של ערן צור הוא כותב:
"בחלום אגם שקט בין העצים
ובחלום אגם ודגי זהב שטים
יום אסוני הוא יום ששוני
ויום ששוני הוא יום אסוני
*עיוור* בלב ים
מי אותו יציל
נפשי ביקשה רחם
שבת שלום

עובר אורח  |  16:13 18/06/10

גישה אופיינית לשמאל שטוף מוח

לנוסעי האוניה אין שום מעמד בעניין. האוניה בשליטת רב החובל והצוות. האוניה נתבקשה לעצור בנוהל בין לאומי מוכר ומכובד. כך עוצר הצי התורכי וציים אחרים אוניות בכל ימי העולם. עצם הרעיון של נוסעים משתוללים בצורה מאורגנת תחת פיקוד זה דבר בלתי חוקי בלתי סביר לא מקובל בשום חוק או נוהל ימי. תכתבתי וכתבתי ואחרים כתבו אך המוח של השמאלן לא מסוגל לקלוט. איש לא חטף את האזרחים עצם השימוש במילה חטף הנו שטיפת מוח שמאלנית אופיינית. האוניה נעצרה כפי שנעצרות אוניות. אני אישית ועוד יכטונרים ישראליים ואוניות סוחר נעצרנו על ידי הצי התורכי במים בין לאומיים המשמר ביקש להזדהות לפעמים עלה שוטר-קצין-חייל על כלי השייט ואיש לא חשב להתנפל על התורכים. לא היה לינץ לינץ מטרתו להרוג הייתה חטיפה. אין על האוניה ולו מנוף אחד לפריקת סחורות. מה בדיוק הם באו לעשות. שום דבר שנאמר לפני השייט לא מסתדר עם עובדות טכניות פשוטות. אין בעזה רציף, לא ניתן להוריד מכלי שייט זה לסירות הדייג בעזה שום דבר משמעותי. שק מלט אחד כל פעם? מכל בחינה זה אוסף שקרים ופרובוקציה מאורגנת. הארגון שארגן זאת הנו ארגון שלוחם נגד ישראל ומארגן פעולות אנטי ישראלות. ישראל בטפשותה סמכה על מידע תורכי על ארגון זה שנאסף ע"י התורכים.

ZOO ארץ ZOO  |  16:51 18/06/10

"נתבקשה לעצור בנוהל בין לאומי מוכר ומכובד"?

נו באמת?
קפיצה ממסוק זה מכובד?
מחוץ למים של ישראל היא לא נדרשת לעצור

שועלן  |  17:03 18/06/10

שועלן

היא נתבקשה לעצור / לשנות נתיב בקשר, בהתאם לכל הנהלים, וסירבה.
קפיצה ממסוק זה מכובד בדיוק כמו עלייה מסירה עם סולמות. אלא הדרכים בהם עולים על אוניות אחרות.
גם מחוץ למים של ישראל היא נדרשת לעצור אם יודעים שבכוונתה להיכנס למים טריטוריאלים של ישראל, בטח ובטח אם בכוונתה לשבור מצור ימי שהטילה ישראל.

עובר אורח  |  19:15 18/06/10

אכן גן חיות הנו שמאלן שטוף מוח

ראה את שאלת הכסיל "קפיצה ממסוק זה מכובד" כסיל אומלל איך תגיע מכלי שייט נע לכלי שייט נע. הוסבר לך סתום מוח שאין מושג כזה מים טריטוריאליים. וזהו זה. יש חוקי דייג, חוקי נפט, חוקי מכרות וחוקי ביטחון. בכל העולם צבא משטרה משמר חופים עוצרים אוניות חשודות בלב ים, והן נדרשות לעצור לפי כל החוקים הבין לאומיים. מצא עו"ד שיגיד אחרת. אם לא עצרו אבדו את טענת התמימות והמעבר בתום לב, ההוכחה עליהן. ראה התכתבותי עם ברמן שכאדם שפוי קורא חושב ומחליט אם יש אמת בדברי. יש נוהל כיצד אוניות אלו אמורות להגיב. רב החובל של כלי השייט הישראלי פנה לכלי השייט התורכי כפי שכלי שייט מלחמתי פונה לכלי שייט אזרחי בחוק הבין לאומי. הוא לא נשמע וכפי שעושים ציי מלחמה במקרים כאלו נציגי הצי הישראלי עלו על האוניה התורכית. מי שעומד מולם לפי החוק הנו הנו רב החובל ורב החובל בלבד שגם יכול להגיש מחאה או התנגדות. אבל ברגע זה הוא איבד שליטה והאוניה נוהלה על ידי המון משתולל שפוקד ונוהל על ידי מערכת פיקוד וניהול שהוכנה מראש. זה האמת הגלויה הבהירה המוכרת לכל
אתה ממשיך בשלך לקבוע דברים שנאמר שייתכן והם שקרים בוטים. וטענות כזב.

ZOO ארץ ZOO  |  00:49 19/06/10

אשרי הלועס כל שמאכילים אותו

ר'' בן זומא אומר: איזה הוא מכובד - המכבד את הברייות, שנאמר "כי מכבדיי אכבד ובוזיי ייקלו" (שמואל א ב,ל)
ור'' אליעזר אומר: "יהי כבוד חבריך חביב עליך כשלך."
אילו נפעל לפי עצת חכמים יהיו דברינו נשמעים
בכל העולם כולו ונזכה אנו לכבוד
אילו נפעל מתוך כבוד לא נמצא עצמנו פוגעים בכבודם של אחרים
שבת שלום

עובר אורח  |  22:06 18/06/10

נו טוב הנה יוצא סרט המראה

הכנות להתקלות אלימה של האספסוף המאורגן על הספינה לפני הפגישה עם צה"ל אבל כלום לא יעזור גן חיות החליט וזהו זה.

רחביה ברמן  |  14:01 18/06/10

לא היה לינץ''. אני לא מבין איך אתם לא מתביישים

לכנות התנגדות בנשק קר ללוחמים הכי טובים שלנו "לינץ''" מה הלאה? כשאנחנו הולכים לתקוע טיל בחיזבלבולה, כמו שאמר עייזר ויצמן פעם, נבכה על לינץ'' אם יירו עלינו נ"מ?

לצר-יה ה-barman  |  15:19 18/06/10

מתי, מתי, מתי

תעשה מעשה משנה מציאות ותעבור לדור יחד עם כל המשפחה במקום המתאים לך בתימן או באפגניסטן או בסודן. יש שם המונים שחושבים כמוך ורק תחשוב כמה טוב יהיה לך כשלא תצטרך לשכנע אחרים ולזהם ולנבל כדי שתישמע.

מעלי  |  20:59 18/06/10

הלוואי שהיו יורים עליך נ"מ

זה היה חוזר להיות בלוג על תקשורת(אולי).
נ"מ? אולי נ"ב נגד בוגדים.

רחביה ברמן  |  14:07 18/06/10

תגיד, הציטוט הזה נראה לך משכנע?

"אולם מאפייני פעילותו הידועים בעבר, מעידים על אופיו".קשקושים. זה שארגון תורם כסף לקרנות צדקה של החמאס לא מוכיח שום קשר לטרור. אתה חושב שבגלל שאתה הגדרת את חמאס כמוקצה, כל העולם חייב להסכים אתך.

"פשוט בושה וחרפה. בפרט שאחת מהמחרפות ומהמגדפות הייתה על ספינה אחרת במשט (!). "

אז זהו, שהיא לא חירפה וגידפה. היא אמרה "נגטיב, נגטיב, יעדנו הוא עזה".

"איך מרשה לעצמו צה"ל להוציא חומרים ערוכים. ואיך הוא מעז לא להבחין בין ספינה לספינה. "

כשאתה רוצה להוכיח באמצעות חומרי זמן אמת, מוטב לא לערוך אותם. אתה לא מהדורת טלוויזיה שיש לה שיקולי מקום. אין שום בעיה שבעולם לשים מראש קטע של חמש וחצי דקות ולכתוב "נאצות אנטישמיות ב-05:10". ואם אתה לא שומע שזה שמקלל נשמע שונה לחלוטין, הן בקולו, הן בצורת דיבורו והן ברעשי הרקע שלו מכל מי שבא לפניו... לא יודע מה להגיד לך.

הלל  |  11:22 18/06/10

משום מה לא נכנסה התגובה שלי

בבקשה:

טענה ראשונה: אין לצה"ל כל ראיה לקשר בין נוסעי המשט לאלקאעדה.

הנתונים: http://www.terrorism-info.org.il/malam_multimedia/Hebrew/heb_n/html/hamas_105.htm

אין מידע קונקרטי על קשר בין ארגון IHH לבין אלקאעדה היום, "אולם מאפייני פעילותו הידועים בעבר, מעידים על אופיו". לגבי נוסעי משט מסוימים, דווח (גם על ידי צה"ל וגם על ידי התקשורת) על חשד בלבד.

טענה שנייה: הקלטת על הצעקות האנטישמיות מפי אנשי המשט הייתה ערוכה.

ממש נורא ואיום. פשוט בושה וחרפה. בפרט שאחת מהמחרפות ומהמגדפות הייתה על ספינה אחרת במשט (!). תוקם ועדת חקירה לאלתר, איך מרשה לעצמו צה"ל להוציא חומרים ערוכים. ואיך הוא מעז לא להבחין בין ספינה לספינה. ומה לאחר שחרור הגרסה המלאה? "למרבה הצער, בינתיים אין אפשרות לוודא באופן עצמאי את אמיתות הגרסה החדשה". בקיצור, אין לך מושג מה לומר.

טענה שלישית: צה"ל לא חשף חומר חסוי שהוביל אותו למסקנה ששישה מאנשי המשט היו טרוריסטים.

שוב, נורא ואיום. רחמנא ליצלן.

וכל זאת כשהבלוגר המכובד שלנו אינו מתייחס לראיות המצולמות והמתועדות ללינץ'' שנערך בחיילים, כשהוא מכנה זאת "טענות כאילו".

אגב מרפרוף בבלוג שלו הוא עושה רושם של פרופרגנדיסט אנטי-צה"לי, ללא שום ניסיון לבחון דברים באופן אובייקטיבי או לבקר את ה"מידע" שהציגו טרוריסטי המשט. ממש טלית שכולה תכלת.

נאור  |  10:29 18/06/10

הרסס לא עובד

וולווט,
כשמנסים להדביק את הרסס שלך בGoogle Reader, הפוסטים מוצגים בג''יבריש.

דן מדען  |  16:31 18/06/10

לדוגמא

׳”׳›׳×׳‘׳™׳ ׳”׳™׳©׳¨׳ ׳ ׳™׳ ׳›׳ ׳©׳¨׳×׳™ ׳”׳¦׳‘׳ / ׳₪׳•׳¡׳˜ ׳ ׳•׳¨׳—

velvet  |  17:17 18/06/10

ביום ראשון, בלי נדר(ל"ת)

עמיתוש  |  11:04 18/06/10

חתיךךךך!!

מי זה מקס בלומנטל?! כמו שאמרה מנקה חדר המדרגות שלנו: "כולה בלוגריסט הנמצא בשולי השוליים של התקשורת. כמו ההן מארץ נהדרת...נו! אלו שעושות ממממ...ביי"

ZOO ARATZ ZOO  |  11:09 18/06/10

מיהו מקס בלונטל?...כדאי להכנס לקישור

לא סתם הניחה דבורית קישור:
Max Blumenthal is an award-winning journalist and bestselling author whose articles and video documentaries have appeared in The New York Times, The Los Angeles Times, The Daily Beast, The Nation, The Huffington Post, Salon.com
והשאר בקישור:
http://maxblumenthal.com/about/
ממש לא "בלוגר של שוליים".

לדאוד  |  11:19 18/06/10

כמו המקס הזה יש כאלה עשר בלירה

כמעט כל בלוגר שכותב מעל שבועיים וחצי מקבל תהודה בכל מיני אתרים שרק מחפשים כותבים ללא תשלום שמחפשים תהילה.

מה עוד חדש במקומותינו ובמקומותיהם?

זה חדש  |  11:28 18/06/10

שה- The New York Times, The Los Angeles Time

הם רק "כל מיני אתרים שרק מחפשים כותבים ללא תשלום שמחפשים תהילה"
טוב לדעת

ג''ון בול  |  11:58 18/06/10

ההארלד טריביון והגארדיאן ישמחו מאד אם תכתוב

שם על העדפותיה של המלכה האנגלית בקשר לצבע לבניה. לא רק שמובטחת הדפסה אלא גם כמה פאונדים טבין ותקילין.

עמיתוש  |  11:19 18/06/10

דבורית צירפה לינק לבלוג שלו וגם אתה

וכידוע כשאדם מאונן על עצמו, הוא עושה את זה הכי טוב. קח את העצה העתיקה של נתן זהבי, דוויד, תתחיל לזיין!

עזר לציון  |  11:33 18/06/10

יבואנית שונאים

לא מספיק יהודונים שונאי ישראל חיים פה? צריך ליבא זבל מחו"ל?
הבלוג הזה הפך למדברר כל חלאה ששונאת את ישראל, עכשיו איזה יהודון שכותב באלג''זירה והופינגטון, מה נהיה פה? מאמרי שטנה של איזה טורקי, אמירה הס, יזהר באר..
תתפלא יהודון עלוב, יש עוד עיתונאים (בודדים) שאוהבים את הארץ שלהם, מאמינים לדו"ץ מאמינים לצה"ל ..פי אלף מה שלך לערבים ולכתבים האחרים שחיים משנאת יהודים וישראל.
בקיצור:תקפצו לנו!

מקי  |  12:36 18/06/10

אף אחד לא אמר לך לא להיות ציוני

הדרישה המינימלית מעיתונאים היא להיות ביקורתיים. והעיתונאים הישראלים, מה לעשות, לא הפעילו חוש ביקורת.
ואת הביטוי "יהודון" תשמור לחברים שלך.

עובר אורח  |  22:13 18/06/10

לא ! הדרישה המינימלית היא לכתוב

אמת בדוקה גם בהעברת מידע, גם בשבח, גם בביקורת. רק בחברה חולה ובעיתונים ועיתונאים עצלים ומושחתים העיתונאי עוסק בעיקר בביקורת. בחברה בריאה הוא מדווח על עובדות ומקפיד על הדיוק בהן ועל כך שאכן ייצגו נאמנה את כלל העובדות הנוגעות לעניין.

ציוני  |  11:39 18/06/10

הבלוג הזה פוזל יותר מדי שמאלה

טורקים,אמריקאים שונאי ישראל - מה נהיה? דבורית, אם את לא מספקת במה גם לצד השני את לא עיתונאית ולא ישרה. אבל אולי חבל על הזמן לדבר איתך וצריך לפנות ישירות למנהלים של אייס, שידעו מה קורה אצלהם מתחת לאף. ואני מקווה שלא תורידי את התגובה הזו.

פוסט שמאלני  |  14:55 18/06/10

איי סקנד איט(ל"ת)

רג''ינה ספקטור  |  22:06 18/06/10

אצלם, לא אצלהם.

ל-רוגיינה  |  22:33 18/06/10

וואוו

חשוב ביותר.

מעניין כמה שגיאות א-ת לא טורחת לתקן בתגובות, ולמה. הרי יש המון אצל ידידייך.

ד"ר אופטימוס  |  10:05 19/06/10

זה לא משהו שרופא עיניים טוב לא יצליח לתקן

זו רק פזילה קטנטנה
ראיתי כבר מקרים קשים מאלו של פזילה שמאלה וימינה בבת אחת!!
איחולי החלמה לבלוג.

נורית  |  11:42 18/06/10

ביקורת

מאד לא נעים לשמוע/לקרוא ביקורת. מי מאתנו אוהב ביקורת? שיקום. רובנו לא מוכנים לשמוע מילה על הטעם שלנו בלבוש שלא לדבר על בני הזוג שלנו, אז על צה"ל? השם ישמור!

אף אחד עוד לא מת מביקורת וכדאי להשאיר ראש פתוח ולשמור את התגובה הפבלובית "כולם אנטישמים/שמאלנים" בתוכנו. לא יזיק לקרוא מה מישהו מהחוץ כתב ואולי יש צדק בדבריו או לפחות קמצוץ של צדק? מה יקרה אם נפנים שצה"ל על שלל דובריו כמו גם לשכת ראש הממשלה, לא מדייקים בלשון המעטה. הם לא היחידים, זה נעשה בכל עולם התקשורת.

צריך לקבל גם ביקורת כדי שלא נהפך ל"קול אדוננו".

יניבל1  |  12:25 18/06/10

זה שהוא מבחוץ לא אומר שלו עצמו אין אג''נדה את יודעת

עו"ד  |  11:49 18/06/10

במאמר שפרסם אלוף בן ב"הארץ" אי שם ב 2002, צוטט האלוף איילנד שהתבטא כי תפיסת המציאות חשובה יותר מהמציאות עצמה. להערכתי, זהו מוטו שדוברי צה"ל לדורותיהם מאמינים בו, גם אם לא יודו בכך במפורש. אני חושב שדובר צה"ל רואה את תפקידו כצורך לקדם לקדם שתי מטרות: א. יצירת קונצנזוס פנימי בציבור הישראלי ב. יצירת לגיטימציה בינלאומית לפעולות צה"ל. אשר על כן, הוא אינו מחויב בהכרח לאמת עובדתית אשר סותרת או מתנגשת במטרות אלה. זה צד אחד של המשוואה - צד הדוברות. מצד השני עומדת התקשורת ומי שניזון ממנה - הציבור. אני לא בא בטענות לדובר צה"ל. מבחינתי, אין הבדל בין דובר צה"ל לדובר אחר, הדובר תפקידו להציג את הגוף שמינה אותו ומשלם את שכרו באופן המיטבי כפי שהוא נתפס ע"י הגוף הממונה. הצד השני של המשוואה - התקשורת - זו ראויה לביקורת חמורה בהרבה בגין התגייסותה האוטומטית להפצת המידע שמקורו בדובר צה"ל, ללא בחינה ביקורתית. הסיבות לכך, לדעתי מגוונות והכותב מצביע עליהם: החל מהסיבה הפרקטית שאם דובר צה"ל מחרים אותך ככתב - מלאכתך הופכת לכמעט בלתי אפשרית, עבור למצב שמרבית הציבור הישראלי זנח כמעט לחלוטין ספק או ביקורת בעניינים הקשורים בצה"ל והכתבים הם חלק מהציבור מסתמא, וכלה - כאן אני נכנס לשדה מוקשים וירטואלי - התקשורת בישראל היא מזמן "ימנית" ו"ימניות", כידוע, נתפסת (בטעות) כפטריוטיות. המסקנה מכל אלה: שראוי לכל אחד מאיתנו לבחון את הודעות דובר צה"ל עם קורטוב (לפחות) של ביקורת. מה אני עושה? אני בכל עניין מסוג זה - נניח אירועי המשט - מקליד את מילות המפתח הרלבנטיות במנועי החיפוש וקורא גם מה שאחרים בעולם כותבים. עניין של ספקנות טבעית שנמצאת אצלי, אני מניח, לגבי כל עניין כמעט.

ZOO ARATZ ZOO  |  12:25 18/06/10

ניסחת את הדברים היטב

אבל חשוב לדרוש מעצמנו לא רק להטיל ספק ולגגל מילים אלא לתבוע מעיתונאים לעשות את מלאכתם.

עובר אורח  |  13:10 18/06/10

לעו"ד אני אני אני משלם את שכרו של דובר צה"ל.

קודם כל הוא חייב לי לציבור. לפי התיאוריה שלך זה נכון הגון סביר ותקני שכל פוליטיקאי שכיר שלי ושלך יקח דובר וישלם לו והנ"ל ישקר לי כאהבת נפשו. ולפי האינטרסים הרגעיים של אותו פוליטיקאי. זה שזה קורה זה רע נורא ועל המלחמה בתופעה זו אתה קורא ושומע יום יום. אבל לתת לזה צידוק תיאורתי?

עו"ד  |  16:38 18/06/10

לא נתתי לכך צידוק אוניברסלי. אמרתי שלי אין טענה נגד דובר זו עבודה גם אם זה דובר צה"ל.

פוטית (סול)  |  11:54 18/06/10

ניוז פלאש !! הנשיא אובמה התוודה לפני הכומר

שלו שהוא לא הולך לישון בלי שקרא קודם בבלוג של מקס בלומנטל. שמועות אומרות שאלטון ג''ון כשעלה על מטוסו אתמול אמר לקברניט "תשיג לי את המקס בלומנטל הזה".

שניהם כמובן לא מתעניינים מה נכתב בעיתון זניח וחסר השפעה כמו הוול סטריט ז''ורנל שרק בשבועיים האחרונים כתב 3 מאמרים פרו ישראלים לוהטים ו/או מאמרים מותחי ביקורת על מדיניות החוץ של אובמה במיוחד בהתיחס לישראל.

הבעייה בבלוג הזה מתחילה בבעלים שלו שחייה בשולי תהילתה כעיתונאית מוערכת ונסחפת יותר ויותר לצדדים השוליים של תעשיית התקשורת ומעודדת עוד חשובים בעיני עצמם אבל עדיין גורמים שוליים תחובים בפינות תקשורת אפלות וטחובות.

מקי  |  12:39 18/06/10

אז מה, פוטנה, אין שכל - אין דאגות

מישהו מתייחס כאן ללגיטימיות של ישראל או לזכותה למנוע את המשט? תקרא שוב את הדברים, ותראה שהביקורת היא רק על תפקוד התקשורת.
אבל את מי אני מנסה לשכנע?

מקי סכינאי  |  16:34 18/06/10

תראו מי שמדברת?

קרא טוב יותר את הדברים של פוטית (לא פוטנה ואין לך מושג מה זה) ותבין את הפרופורציות. בלומנטל הוא אדם בלתי חשוב בעליל ואין שום צורך להתייחס לדבריו, מה שאתה ודאוד (או שניכם בקליפה אחת) מנסים בכל הכוח.
בעיתון "בול" ז"ל דווח שאחותך עוסקת במקצוע העתיק ביותר. שנתייחס גם לזה?

אורן  |  11:57 18/06/10

אני רואה כאן מקבץ של כתבות

שמציגות את עמדת צה"ל, שלא מתייחס לכתובת שהציגו את העמדה ההפוכה (http://tinyurl.com/3xcqgo3).

רון בן ישי אכן מיהר לקשר בין הפעילים לאל-קאידה, אך לא ציין זאת כעובדה אלא כהנחה.

בכל שאר המקרים, אני לא מבין במה אפשר להאשים את התקשורת:

1. הקלטת הלא ערוכה רק מחזקת את האינטגריטי של הקלטת הערוכה, ולכן לא היה להם מה לתקן.

2. אנשל פפר כתב ש"צה"ל טוען" לגבי משהו שצה"ל אכן טען.

3. עדויות החיילים פורסמו תחת הכותרת "עדויות החיילים" ולא תחת הכותרת "עדותה של ח"כ זועבי".

4. כל הסיפור התרחש בבוקר. לכן, תמונה שצולמה בצהריים, אכן צולמה אחרי שהחיילים עלו לסיפון.

עזר לציון  |  12:06 18/06/10

הצרפתים מפסידים בכדוגל, מרויחים בשכל,

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1174765.html
גם הם מבינים מי זה ? בטח יותר ממעריציו בשוליים הסהרורים של ישראל.

אורן  |  12:21 18/06/10

איפה השכל? הם מחרימים את חומסקי כבלשן

מצד אחד "דעותיו הפוליטיות מופצות כיום בצרפתית" ומצד שני "חסידי הבלשנות הגנרטיבית הם מיעוט זניח בצרפת".

דרך אגב, בארץ רק באוניברסיטה העברית אפשר ללמוד בלשנות סטרוקטורלית ובכל האוניברסיטאות (כולל העברית) אפשר ללמוד בלשנות גנרטיבית.

רחביה ברמן  |  14:08 18/06/10

הקלטת הלא ערוכה גם ערוכה. מה פה לא ברור?

מה, זה שהם הוציאו גרסה שנייה מוכיח שזו גרסה לא ערוכה? שומעים שזה ערוך, וזה גם הוכח בניתוחי מעבדה. הקטע של האושוויץ וה9-11 לא דומים לשום קטע אחר בהקלטה ה"מקורית".

אביד  |  16:37 18/06/10

שלום לך עורך סרטים וסאונד אנליסט

יש עוד איזה מקצוע שכבודו לא מומחה בעל שם עולמי בו?

שי אריה  |  13:01 18/06/10

זה לא כבר פאסה?

כל העניין של המשט וכד''?

עובר אורח  |  13:04 18/06/10

צה"ל ובזיונותיו

בני כמה האנשים שמפיצים את השטויות לעיתונות? מה החינוך שלהם? מי יושב שם?מי מגייס? מי בוחן? מי מדריך? מי מנחה? מי מפקח? סגני אלופים בגיל 38 מה הם ראו בחייהם? זה בזיון מתמשך. ראו לפעמים תגובות לבלוגים מכילי ידע עובדתי. מפחיד באמת מפחיד.
הנה מי ראה מידע מסודר מאורגן על מים טריטוריאליים? באיזה מרחק עוצרים בעולם ספינות חשודות? בשיטוט של דקות תגלו שמשמר החופים של ארה"ב עוצר אוניות במרחק 200 מהחוף וזה חוקי. מישהו בכלל הכין תיק מסודר כזה ממקורות גלויים לפיקוד צה"ל? מישהו ניסה לארגן תיק כזה לעיתונות העולם? מפחיד.
כמה קל להיות בסדר, כמה קל להכין תיקים מסודרים על אנשי האוניה, כמה קל לחשוב ולדבר שבוע שבועים לפני הבזיון? כמה קל לשוחח על ממשלת תורכיה ולהקליט את הכל. כמה כמה כמה. האם העולם, לא אנחנו המטומטמים, יכול לסמוך על העילית הישראלית בנושאים קשים ומורכבים באמת.
וכך זה בצד השני, העיתונאי, קשה ביותר לסמוך לא על התוכן לא על הסגנון לא על שיפוט הדעת. הנה היום יוצא אדם "בארץ" לשחוט את לפיד: שי גולדן"השבוע" עמוד 3 בתוק-בק הכי פרוע תמצא סגנון מולכלך כזה, למה? מדוע? לאיזה צורך? יש לך באמת מישהו טוב ממנו? ואני לא מתפעל מלפיד בכלל. אם זו תגובת העיתונות למי שכנראה מנסה להכנס לפוליטיקה איזה פסיכי שיכול לקדם עצמו ילך לפוליטיקה ואכן ראו מי הולך לנהל את חיי כולנו.
באתם בטענות לגריאטרים בועדה. אלו מהדור שהקים מדינה, מה לכל הרוחות עשו הגאונים הצעירים? ראו איזה הפגנה ארגנו החרדים. איזה חילונים מסוגלים לארגן דבר כזה?
ביזיון.

ZOO ARATZ ZOO  |  13:54 18/06/10

כמה קל לחשוב שהכל תלוי רק ב HASBARA!

בעוד שכל ההתנהלות מראש הייתה עקומה ולהבין ששום הסברה חוץ מלומר ''אנחנו מתנצלים'' לא באמת תשרת אותנו.

רחביה ברמן  |  14:12 18/06/10

לא נכון

"בשיטוט של דקות תגלו שמשמר החופים של ארה"ב עוצר אוניות במרחק 200 מהחוף וזה חוקי."

כן, ספינות סמים. לא ספינות שמובילות סיוע הומניטרי למקום שארה"ב שולטת בו ומגבילה את הכנסת האספקה האזרחית השוטפת. אולי כי מקום כזה כרגע.

"יש לך באמת מישהו טוב ממנו?"

בכל סניף של כל מפלגה. האיש ליצן. כמו שכתב יפה מישהו בשבוע שעבר, וסליחה על חוסר הזיכרון, מה שלפיד מציע הוא "פוליטיקה בלי פוליטיקה". קיטורים ריקים מתוכן והבטחות ליואבי הם לא מצע. הם אפילו לא רגליים של שולחן.

עובר אורח  |  15:39 18/06/10

ברמן אתה לא מכין שיעורים!

דבר ראשון את הסמים מצאו הרבה אחרי שעצרו. קודם עצרו וקודם עלו על הספינה !. לפעמים את הסמים מצאו רק בחיפוש מדוקדק בנמל אמריקאי. לפעמים לא מוצאים כי לא היו או זרקו לים ומבקשים סליחה. מהמעט מעט שאני יודע על תורכיה, ימאים, אספסוף שוק תורכי והשמאל האירופאי הפרוגרסיבי רודף השלום אני את ראשי לא שם שלא היה שם ולו צינגלה בודד. אולי יותר, אתה שם את ראשך?
המון אוניות נעצרו ונעצרות בכל העולם הרחק הרחק מכל חוף. משמר החופים עולה עליהן שואל בודק ובזה זה נגמר. או! שזה נגמר בתפיסת דברים לא חוקיים, טובין, אנשים, או דייג לא חוקי או רשתות לא חוקיות. או סתם שייט באיזור אסור או מסמכים לא תקניים. או חוסר בכושר שייט. מי שמתנפלים על משמר חופים במקלות ברזל וסכיני מטבח ומשורים מכניים שמו את נפשם בכפם או סתם כך ימותו. בודאי שלא חטפו משמר חופים רוסי או תורכי או פרסי לתחתית כלי השייט, זה מעשה קטלני ביותר. שאל ימאים.
משמר החופים האמריקאי באופן קבוע עולה על אוניות שנוסעות לקובה כי נתיב הסמים ונתיב ההברחות לקובה זהיים [כמו למשל מול חופי סיני-עזה היכן שספינות סמים מלבנון היו? ועדיין? זורקות לים חשיש עם מצופים, או נשק עם מצופים ]. באותו זמן גם מזהיים ספקים של דברים שארה"ב לא מרשה להכניס לקובה. כך גם במזרח הרחוק מול סרילנקה. או תנסה להתקרב לאסדת קידוח בים הסיני ותראה מה יקרה. זה עולם קשה סבוך ומורכב שישראל משמאל וימין איבדה את הכושר להתמודד עמו. תיכף איזה כסיל ישראלי שווה ערך משמאל לכסילי המטכ"ל יקרא לי פשיסט פנטזיונר.

הטמטום של מנהיגות ישראל, הסודיות האווילית, השקרים הקטנים הלא יעילים הזלזול המתנשא השחצני באחר גם הם מטרידים. למשל: האם האוניה שיוצאת מלבנון תשוט לאסדת קידוח נפט ישראלית מה אז? למה ישראל לא שואלת זאת בקול רם. האוניה התורכית עברה מעל צינור הגז ישראל מצרים בנתיב ספנות לא מקובל, מה עושים? בים הצפוני ובמפרץ מקסיקו זה מספיק בכדי להביא את משמר החופים. עוד בשנות החמישים בעולם ימי הרבה יותר פשוט עצרו התורכים ספינות דייג ישראליות במקום שהיה חוקי לפי הישראליים. בכלל בנוהל קשיח ביותר כל כלי שייט הרחק הרחק מישראל הנע אל חופי הארץ או לאורכם מתבקש להזדהות. והכניסה בנתיב צר ומוגדר. אפילו תמימים ששכחו להזדהות נענשים בדרכים שונות. כך זה בהרבה ארצות בעולם.

השימוש בגן חיות של מונחים בלועזית הנו סמן של שטופי מוח שמאלניים. מדוע בגן חיות לא כותבים "הסברה" בעברית ? התשובה: במטרה להחצין שאני אחד מהשמאל הטוב לא אחד מהיהודים הרעים. מעניין שהמילה העברית הטכנית הפשוטה "הסברה" כשהיא נכתבת בלועזית נהפכה למילת גנאי בפי שטופי המוח משמאל. לעומת זאת תעמולה ערבית פלשתינית עצם היותה כזו הופך אותה לדברי אלוהים חיים לשטופי מוח אלו.

ZOO ארץ ZOO  |  15:44 18/06/10

להקליט שירים לעגניים, לתת הסברה עם תחמושת

...בשתיים, שתיים ושלושים,
...
נכנסנו מול המסכים
להקליט שירים לעגניים
לתת הסברה עם תחמושת.

"באותו רגע שודר סרט ערוך של רויטרס. מישהו היה צריך לעלות למעלה ולהיכנס ליו-טיוב. לא היה לי זמן לשאול מי מתנדב. שלחתי את איתן. איתן לא היסס לרגע, עלה למעלה והתחיל להפעיל את הפייסבוק. לפעמים היה מוחק את הקבצים שלנו והייתי צריך לצעוק לו שייזהר. איתן היה מוחק ואנחנו הקלטנו את הקבצים, עד שהמחשב קרס והופיע מסך כחול".

אולי היינו אריות,
אך מי שעוד רצה לענות,
היה חייב להיות בהקלטות
לתת הסברה עם תחמושת...
דורון ר.
.
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1173442.html

velvet  |  07:05 19/06/10

:)(ל"ת)

ZOO ארץ ZOO  |  10:11 19/06/10

תודה לדורון שחייך אותנו על הבוקר :)(ל"ת)

ZOO ארץ ZOO  |  14:33 18/06/10

שועלן, האם נזכה לראות כאן ממך תגובה ענינית

בנושא הפוסט של מקס או שמא בעת ההיא...
אתה שוב -
"כמו שועל במנוסה שאיבד הכל
ומבקש למצוא מסתור ומתבייש ...
למה אתה תמיד מסתיר את האג''נדה שלך?
מה יש לך להפסיד?

אחד  |  14:53 18/06/10

קצת אופטופיק, אבל עדיין חשוב

כרגיל, הדיילי שואו מבקר את אירועי היום יותר טוב מכל תחנות החדשות האמיתיות:
http://www.thedailyshow.com/watch/wed-june-16-2010/an-energy-independent-future

עובר אורח  |  20:35 18/06/10

תודה

מעולה, אדם יחיד ומסך עבודת מחקר ועריכה עצומה. בס"ה עצוב ומפחיד. כמו הקללה הסינית: "שתחייה בזמנים מענינים".

מיואש  |  21:34 18/06/10

הלוואי עלינו אחד כמו ג''ון סטיוארט

לא שזה עוזר לאמריקנים, אבל לפחות יש להם מי שעושה בידור איכותי מהצביעות האינסופית שלהם. הדיילי שואו תכנית מדהימה.

אורן  |  00:08 19/06/10

LOL(ל"ת)

הלל  |  14:54 18/06/10

על אודות הבלוגר והבלוג

הרבה יותר פשוט לקרוא את כותרות הפוסטים שלו. להלן:

Israeli Gov. Promotes Glenn Beck’s Gaza Flotilla Screed

(Updated) Nailed Again: IDF Description of Suspicious Photo It Distributed Is Retracted

Another IDF Claim Unravels: IDF Unable To Support Claim Of Terrorists Aboard Flotilla Ship

NY Times Lede Blog Surveys IDF’s Sea of Lies

Overboard

Pro-IDF, Anti-Turkish Rally in Tel Aviv (or a Glimpse Into Collective Israeli Derangement)

Right-Wing Soccer Thugs Take Tel Aviv

IDF Admits It Doctored Flotilla Audio Clip. Washington Post’s Kessler Must Retract

IDF Releases Apparently Doctored Flotilla Audio Press Reports As Fact

The Flotilla Raid Was Not “Bungled.” The IDF Detailed Its Violent Strategy In Advance.

יש לבנאדם אובססיה עמוקה להוכיח שהיהודונים הם נבלים ורשעים. הוא כמובן לא נוקף אצבע לבדוק את הצד השני. למה לו בעצם? זה יהרוס את הסיפור היפה.

אני מקדיש לו את השיר החדש מבית היוצר של לאטמה - "שלושת הטרורים": http://www.youtube.com/watch?v=VmffgIqlAYA

פחימה (מאום אלפאחם)  |  15:34 18/06/10

לא מספיק שהערבים שורפים את ישראל?

עכשיו גם מתחילים ביהודה והשומרון?לפחות רחביה ודאוד היו "פה", אז לא ברור אם הם סיפקו את החומר, או סתם שלחו ברכות.(בזמן רצח השוטר ד"א הם לא היו "פה")
http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-3907160_184,00.html

ZOO ארץ ZOO  |  15:39 18/06/10

הו הלל לחיות בפחד פאבלובי כל הזמן מפני הגויים

כל החיים...
מתי כבר נוציא את הגלות מתוכנו?...

עובד אורח  |  16:24 18/06/10

נצא מהגלות כשנכתוב ניקים בעברית

כשלא נשתממש במונחים לועזיים שאיננו יודעים פירושם. שכל הווית חיינו לא תהיה לשם פיוס הזר האחר. כשנמתח ביקורת גם על הרשע והרוע האחר ולא רק נחטט באכזריות בפצעי עצמנו. כשכבוד יהודי יהיה שווה בעינינו לכבוד תורכי.כשנדרוש שוויון ליהודי ותורכי. גם בגן חיות נשאל מי בדיוק מהצבא ושירותי המודעין התורכיים יעיד בועדת חקירה? גם בגן חיות נשאל מי יחשוף את תיקי משטרת תורכיה על כל הנוסעים. גם בגן חיות נשאל מה בדיוק הייתה מטרת הספינה התורכית? מה היא הובילה ללא מנופים ללא מחסנים. מעבורת מהירה שנועדה להעביר בני אדם. נצא מהגלות כשנייחס רשע גם ללא יהודים כשנעיז לחשוב שגם תורכי מסוגל לשקר והרבה. נצא כשנשאל שאלות כגון האם ייתכן שהיה על האוניה גרעין הפיקוד של הגדוד או הפלוגה התורכית בחמאס? מה בדיוק הם רצו להכניס לעזה ואיך זה מסתדר עם דברים טכניים פשוטים. בכל מקרה הגן חיות הוא עדיין עמוק עמוק בעולם המחשבה של העבד הנרצע היהודי.

ZOO ארץ ZOO  |  16:33 18/06/10

מצחיק אתה עובר אורח...

נכון, ב. מיכאל, חנוך מרמרי, קובי ניב, אפרים סידון ודודו גבע כולם יהודים גלותיים שלא ייצרו שום יצירה ישראלית מקורית הנובעת מקיימוינו כאן בישראל...
אוי אוי אוי - ביטוי לועזי...
.
לא מענין אותי למתוח ביקורת על ממשלות אחרות יש לי את הממשלה שלי, הצבא שלי והעיתונאות שלי והם שחייבים לי דין וחשבון (קרא בפרשת השבוע הגלותית מהיכן מגיע המושג ''דין וחשבון''...)
התגובה שלך חבר ממחישה יותר טוב מכל את החשיבה הגלותית שלך על העולם שכולו נגדנו ולא מאפשרת לך להצביע פנימה ולבדוק מה נדרש תיקון כאן אצלנו
האמן לי ידידי, שאת העולם לא לא נתקן אבל אולי כאן במדינה שלנו כן אפשר לתקן
שנפסיק להיות עבד נרצע לביטחוניזם ונפתח מחשבה מקורית שמטילה ספק ושואלת שאלות...אז אולי נהיה אור לגויים
שבת שלום

 |  17:13 18/06/10

כבר הכנסת עצמך לקבוצת מוכשרים

ואתה סתם פרסונה בתוק בק. אני לא חבר שלך ואתה סתם גן חיות לפי מה שאתה כותב על עצמך בעצמך.
הרעיון שהיהודים הישראלים חייבים, מוכרחים, צריכים לבקר רק את עצמם הנו תרגיל מובהק, נדוש, משומש, ובלתי יעיל של מטיפי כזב מסוגך.
אם לתורכי מותר לבקר את ישראל על יחס לפלשתינים. אם לרחל קורי מארה"ב מותר למות כאן. אם לכל זב ומצורע מיפן עד נורוגיה וצילי מותר להפגין בבלעין גם לי היהודי מותר להרים ראש ולהתבונן באחרים ולשופטם. אני חופשי להתבונן. אתה גלותי מביט רק במה שמרשה לך האחר הזר השולט בכל הוויתך ראה השמוש שלך בלועזית.

בהגדרה מוחלטת השמאל קבע כביכול דרכי התנהגות כלל אנושיות להתנהגות בני אדם באשר הם בני אדם ולדעת השמאל דרכים אלו תקפות תמיד כל מקום וזמן. לפי אלו אתה בא לשפוט אותי. אני בא לבחון דרישה מוחלטת זו, האם יש באמת תקנים כלליים כאלו? אני מביט על העולם סביבי וזה לא בדיוק נראה כך. ראה למשל חופש העיתונות בתורכיה, טיפול במיעוטים בארצות ערב ותורכיה עונש מוות במזרח התיכון מילת נשים ומליון תופעות אחרות.אז אתה הגזען צועק "תפסיק להביט!!". אתה קובע שאני חייב להתבונן לבדוק לבחון ולבקר רק את היהודים ואותם בלבד לפי חוקים כלל אנושיים. מה שמותר לכל פרחח תורכי, גזען נורווגי, בלוגר עילג בארה"ב אסור עלי לחלוטין.
אני אומר לך הרמתי ראשי ולא נראה לי בדיוק שיש חוקים כאלו ואם יש חוקים כאלו אזי יש פושעים הרבה הרבה יותר גרועים ממני. ושחלק מהשופטים אותי מתעלמים מפשעים נוראיים יותר שהם עצמם או שליחיהם הנבחרים עשו ועושים בזה הרגע.
אתה דורש ומקבל גישה גזענית, שפלה ומגונה במהותה שרק אותי יבחנו, שכל גזען יכול לבחון ולשפוט אותי ולי אסור לבחון אחרים ולבדוק האם קיימים בכלל החוקים והערכים שלפיהם הסוכן הזר העבד הנרצע שופט אותו ומציא חרפתי בכל העולם. אתה גזען !! זה ניכר במגבלות הייחודיות ליהודי ישראלי שאתה מטיל עלי ועל הדומים לי. שלא כמוך העיוור לפי הוראות מפעילו הזר השליט הכוחני אני מתבונן סביבי ויש לי מה לומר.

ZOO ארץ ZOO  |  00:40 19/06/10

"הלא אם תיטיב שאת ואם לא תיטיב לפתח חטאת רובץ

ואליך תשוקתו ואתה תמשול בו".
(בראשית ד, ז)
וחכמי המוסר הוסיפו "איזהו גיבור הכובש את יצרו שנאמר טוב ארך אפים מגיבור ומושל ברוחו מלוכד עיר",
הבה נמשול ברוחנו כעצת חכמים
זה מה שיבדיל אותנו באמת מאומות העולם שהרי ''עם נבחר'' אנו
שבת שלום

עובר אורח  |  09:25 19/06/10

אתה מייצב עצמך מעלי ומטיף לי

התרגיל הזה שבו פלוני מייצב עצמו מעל האחר על ידי ציטוט חז"ל מוכר וידוע. אתה כביכול מכניס את אלוהים לדיון והוא תמיד בצד שלך. גם כששרפו יהודים באינקויזיציה עמד בצד כומר והתפלל, לתת גושפנקה אלוהית למעשי הרצח. כאן, אתה גם קודם בגלל רצון חולני לנצח בויכוח, שם אותך ואת אלוהים והתנ"ך בצד התורכי המושלמי והאימפריה העותומנית המתחדשת. תורכיה יצאה לטפל ביהודים מאז ההתנפלות של ארדוואן על פרס בואדוז ואתה מתנשא מעלי, עומד בצד של ארדוואן ואנשיו מטיף לי מוסר ומקריא לי את התנ"ך ומשחק תפקיד של שגריר האל עלי אדמות. אין כבר בושה בעולם.

ZOO ארץ ZOO  |  10:18 19/06/10

"אדם קרוב אצל עצמו"

"אדם בתוך עצמו הוא גר"
(רבי שלום חנוך, שתמיד עומד לצידנו ונותן חותמת אלוהית בכל אחד ואחת מיצירותיו)

ועוד הוסף ודרש ר'' שלום:
"אדם בתוך עצמו הוא גר
בתוך עצמו הוא גר.
לפעמים עצוב או מר הוא,
לפעמים הוא שר,
לפעמים פותח דלת
לקבל מכר
אבל
אבל לרוב,
אדם בתוך עצמו נסגר"

velvet  |  07:13 19/06/10

למה "בלוגר עילג"?

מה מביא אותך להשתמש בצירוף הזה, בעוד שיכולות הכתיבה של בלומנטל הוכחו באופן ברור?

ZOO ארץ ZOO  |  13:23 19/06/10

כי מגיב עילג יודע להעיד על עצמו כעילג

ומתוך חוסר הביטחון שלו והחשש שיגלו את העילגות שלו הוא משליך את העילגות על אחרים
ככה פשוט

ל-גן החיות  |  13:26 19/06/10

איפה השיר המתאים?

התמו המשוררים?

הזוי...

ZOO ארץ ZOO  |  13:39 19/06/10

משחק החילופין בין העיקר והטפל

באמת שלא ברור לי מה מזכה אותך בשיר נוסף אבל רוחי כה טובה עלי השבת אז הנה קבל:
"כי לאו דווקא בגילופין
הבן אדם פתאום נופל
אל תוך משחק החילופין
בין העיקר והטפל

אז כל מה שצריכים זה יד
ברגע של סחרחורת
עם יד ביד כל חושך עד
הוא חתיכה שחרחורת"
מ. אריאל

הלל  |  16:24 18/06/10

לא, החשש שלי הוא לא מהגויים

אלא מהיהודים כמו בורנשטיין.

ZOO ארץ ZOO  |  16:53 18/06/10

או פשוט חשש מעצמך...

סמוך יותר על תבונתך הלל ועל יכולך לשרוד כאדם מוסרי

עובד אורח  |  17:18 18/06/10

עוד פעם גן חיות מייצב עצמו

למעלה למעלה בעמדת שליטה, מטיף ומורה מוסר. רד משם! כמו בכל גן חיות ככל שהקוף עולה גבוה יותר רואים לו יותר.

ZOO ארץ ZOO  |  00:34 19/06/10

זה אתה שמייצב עצמך למטה חבר

אלו רגשי הנחיתות המבעבעים מגרונך
לא משהו שרופא אף אוזן גרון לא יוכל לטפל...ת''יודע...
ובכלל תן לעצמך שבת של מנוחה, מלמעלה ציוונו לשמור את השבת, ולא לעורר ריב ומדון ביום הקדוש הזה
אתה יודע, בפרשת השבוע מלך חשבון התעקש להילחם בבני ישראל כשרצו בשקט לעבור בממלכתו, אחר כך הם ''באו איתו חשבון''...והסוף ידוע
בואו נהיה חכמים ונתן לספינות לעבור בשקט
נצא נשכרים מכך יותר.
שבת שלום

שועלן  |  15:57 18/06/10

עוד פעם בן אור תקשורת?

מעניין מה היתה מטרת המפגש, ואם סביב השולחן העגול היו מסובין עיתונאים ובלוגרים המייצגים את מגוון הדיעות בארץ, או שחוש ביקורתי זה משהו שצריך להפעיל רק מכיוון שמאל-קיצון.

שועלן  |  16:19 18/06/10

כמובן ש-Joseph Dana שבתמונה הוא פעיל תעאיוש

מי עוד נכח במפגש שבאמצעותו בלומנטל (הביקורתי כן? זה שלא קונה כל דבר שאומרים לו וישר רץ לבדוק עובדות) "רצה לשמוע מהנוכחים, החיים כאן, על `המצב`"?

ZOO ארץ ZOO  |  16:37 18/06/10

הו שווזה כמובןפוסל את Dana לשבת בחבר רעים...(ל"ת)

שועלן  |  16:50 18/06/10

כמה זה היה צפוי

שאתה לא תהיה מסוגל להבין את מהות הביקורת שלי. בורינג.

ZOO ארץ ZOO  |  22:44 18/06/10

מהות הביקורת?

כמה קל לפתור כל מחלוקת בלומר שההצד השני טיפש ולא מבין...
מהות הביקורת שלך היא שכל מי שדעתו שונה משלך הוא לא רלוונטי ודעתו אינה נחשבת ובמיוחד אם הוא מזוהה עם הקרן החדשה לישראל

שועלן  |  00:50 19/06/10

זו היתה אמורה להיות התגובה

בה אני מנסה להסביר לך את מהות הביקורת שלי (שכתובה כבר למעלה בצורה הכי ברורה שאפשר, ולא קשורה כלל וכלל למה שאתה כתבת), אבל חבל על המאמץ שלי.

ZOO ארץ ZOO  |  01:06 19/06/10

סיפור מגדל בבל מלמד אותנו על חטא היהירות-

ההיבריס,
יש לנו לקח ללמוד כאן
בבואנו לכבד את הרע איתו אנו בונים משהו משותף, מדיון ועד מגדל.
כי התעלמות מהצו הזה המתרה בנו שלא להיות יהירים תביא להמשך ההידרדרות המוסרית האנושית ולחורבן כל שאנו בונים

עובר אורח  |  09:34 19/06/10

נגמרו טענות גן החיות

התחיל להטיף ולדבר בשם אלוהים. מתחבא מאחורי השבת והתנ"ך. תראו מי מדבר על יהירות מתנשאת מי שמעומד בצד ארגוואן להרוס ולהשחית. עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס. איך אני בלצטט ?

ZOO ארץ ZOO  |  10:25 19/06/10

דברי חכמים בנחת נשמעים

תודה על תרומתך המחכימה לדיון,
וזה המקום להוסיף כי לראשונה מופיע הביטוי בדבריו האחרונים של אלכסנדר ינאי אל אשתו שלומציון המלכה, כפי שמצטט אותם התלמוד הבבלי בתקופה האחרונה לשלטונו לחם אלכסנדר ינאי, מגדולי המלכים לבית חשמונאי, כנגד סיעת הפרושים, ואף הרג רבים מהם.

בימיו האחרונים הבין אלכסנדר ינאי כי שגה, וראה שאשתו שלומציון מקרבת אליה דווקא את הפרושים שבהם נלחם, ומרחיקה את בעלי בריתו הצדוקים. צוואתו לה הייתה להתעלות מעל לריב המפלגתי, ולראות את הדברים כהוויתם, וכמילותיו: "אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן הצבועין שדומין לפרושין, שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס".
מאחל לנו שנדע לקיים את צוואתו של אלכסנדר וללא שנבקש שכר על כך אלא לשם שמיים ואהבת אדם פרושי או צדוקי
שבת שלום

ZOO ארץ ZOO  |  10:31 19/06/10

והצדוקים קשים גם לאחיהם

ועוד נוסיף הערה קטנה לדיון:
ההיסטוריון יוסף בן מתתיהו ("יוספוס פלביוס") הזכיר את הצדוקים בספריו : "...ואנשיה אינם שונים במנהגיהם ובחוקותיהם מיתר אחיהם,...והצדוקים קשים גם לאחיהם ומקבלים את פני חבריהם בכעס, כאילו היו נוכרים להם"...

מאיר שפיה  |  17:32 18/06/10

כל הכבוד שועלן

שיש לך עוד אורך רוח ליצג את ישראל השפויה, מול המחתרת האנטי ישראלית שמתנהלת פה ביוזמת דבורית ומשולמי ה"קרן", תחזיק מעמד, אני נגד התת... האלה חייב כדורים .

עובר אורח  |  18:38 18/06/10

יזמת? דבורית?

אתה בטוח? זהו? הוחלט? בג"צ קבע !. יש לך מה לומר ? הגד! הגברת מנהלת בלוג לא מוסד פוליטי. יש לך דעה לתרום? תרום
כל הכבוד זה לא מספיק.

velvet  |  21:19 18/06/10

|"עוד פעם בן אור תקשורת?"

ומתי היו פעמים קודמות?

שועלן  |  00:52 19/06/10

כאן

http://blog.orange.co.il/velvetunderground/?p=9766

velvet  |  07:12 19/06/10

אתה לא רציני, נכון?

אתה באמת חושב שהסיפור ההוא (ועד אז לא ידעתי כלום על המשרד הזה), והעובדה שהמשרד אירח את בלומנטל השבוע קשורים, ומצדיקים את המשפט "עוד בפעם בן אור תקשורת"? אתה באמת חושב כך?
אם כן, זה מתסכל ומייאש מאוד, מאחר שהחיבור כל כך לא הגיוני ומופרך ומאחר שמדובר בבלוג תקשורת שעוסק בישראל, אין סיכוי ששם אחד לא יחזור לפחות מיליון פעם

ל-דבורית  |  08:21 19/06/10

בלוג תקשורת?

תתפלאי דבורית אבל רבים כבר לא רואים בבלוג שלך בלוג תקשורת אלא בלוג אישי שמביא בעיקר, לא רק, דעות אנטי ישראליות, ובהדגשה על אנטי ציוניות, פרו איסלמיות ואנטישמיות.

אם זה מתסכל ומייאש אותך מאוד אז אולי תחשבי על חזרה למקורות (כולל תיקוני הגהה וצילומי מסך מביכים).

את באמת חושבת כך?

velvet  |  08:51 19/06/10

אוקיי, הבנתי אותך. רד ממני,

אני מפסיקה להתייחס.
תודה ושלום.

עובר אורח  |  09:37 19/06/10

ואותי מאשימים בכל מיני דברים

גברת !!
צריכים אותך, איך עוד נמצא מקום כזה?.
נלך לבית הכנסת לקרוא את גיליונות "חינם" [ע"ח משלם המיסים ]?
לא פשוט לנהל בלוג. ניסיתי ונכשלתי על הפנים. שיהיה לך בהצלחה.

שועלן  |  13:22 19/06/10

לא הבנת אותי

רק הופתעתי מזה שהשם הזה עלה שוב כאשר הוא צץ לחיינו (או לפחות לחיי) בפעם הראשונה בפוסט שלך מלפני כשבועיים (שבכלל ציטט מקלמן).
בהתחלה אפילו לא זכרתי באיזה הקשר, ואחרי שראיתי שזה אותו משרד יח"צ שלקח חלק בקמפיין ההחרמה של מוצרי ההתנחלויות (ובקמפיינים נוספים מצד מאוד מסויים של המפה הפוליטית), החלה להתבהר לי התמונה לגבי המפגש בו הבלוגר, שמטיף לעיתונאים הישראלים שהם לא מספיק אובייקטיבים ומשרתים צד אחד, רצה לשמוע על החיים כאן ועל המצב בשביל ספרו הממשמש ובא.
אם אני מבין נכון מבין השורות, את גם השתתפת במפגש הנ"ל, ואם זה לא סוביודיצה, אשמח לשמוע מי עוד נכח בו.

ל-שועלן  |  13:25 19/06/10

הכל סוביודיצה

על ראש השמאלנים בוערים כובעי הבוגדנות. זמנם יגיע לעבור לפלשטין הסובלנית, ליד עמירה, גדעון, צר-יה, דאוד ועוד.

ZOO ארץ ZOO  |  13:35 19/06/10

ברור שזה מכריע מי נכח שם!!

ואם דבורית הייתה אז כן תקבל את דבריו של מקס?
מה לי נפקא מינה?
תתחיל להתייחס לעיקר וזה לאישו של יחסי דו"צ עיתונאים, שצריך מאוד להטריד אותנו

ל-גן החיות  |  13:51 19/06/10

ממש לא מטריד

אלא רק את גן החיות עם כל הבהמות היהודוניות.

שועלן  |  13:59 19/06/10

כמובן שאתה שוב מפספס את הביקורת

ואת חוסר שביעות רצוני מהעיתונאים הישראלים שקונים את רוב מה שמוכרים להם (כולם) מבלי לפקפק ולבדוק כבר הבעתי.

שועלן  |  16:09 18/06/10

הפוסט של בלומנטל עלוב. ממש עלוב

כמה אי דיוקים קטנים, זה כל מה שמצא? אני בטוח שאם היה מתאמץ היה יכול לשאול שאלות הרבה יותר משמעותיות כמו מה לגבי הידיעה על המצאות קליעים שאינם מנשק צהלי, ידיעה שעלתה ונמוגה ללא פולואפ.

שועלן  |  16:12 18/06/10

for the record

זו לא תגובה שלי. זה כנראה הבאג.

הבאג  |  16:26 18/06/10

אני מכחיש כל קשר(ל"ת)

ענת קם  |  16:38 18/06/10

גם בזה אני אשמה - מודה

השתלתי לשועלן באג

ל-כולם  |  08:22 19/06/10

עובדתית, יש באג כזה(ל"ת)

ה  |  16:56 18/06/10

יותר מחליא מהפוסט האוטו-אנטישמי (הבלוגר הזניח הזה יהודי לפי השם) זה אוסף היהודונים המגוחכים ומתעבי עצמם שהתרכזו להם בבלוג שלך, דבורית, והפכו אותו לסניף הזוי של הקרן החדשה פוגשת את שלום עכשיו פינת בצלם. זה פשוט מגוחך, ומאוד מרחיק מכאן אנשים נורמלים - לא ימנים מדי ולא סססמולנים מדי אבל בהחלט אנשים שתומכים בקיומה של מדינה יהודית ובכלל באו לקרוא על תקשורת (ולא, להכנס בצה"ל במסווה של ביקורת על כתבים צבאים זה לא תקשורת).

מיהודון אמריקאי פאתטי שמן הסתם תמך במלוא עוזו בחוסיין אובמה ובלי לגגל את פועלו הזניח אפשר להניח שהוא עדיין בטוח שמדובר בישו מודרני ולא במשת"פ של הטרור האיסלאמי - מאיש כזה אין ציפיות. האמריקאים סתומים ויש להניח שיישארו כאלה עד נפילת האימפריה, אבל השרשורים של התגובות אצלך באמת עולות כל יום שלב ברמת הקבס שהם מעוררים. כמו זבובים שנדבקו לערימת חרא, פשוט לא ייאמן.

velvet  |  17:20 18/06/10

קווים לדמותו של אדם "נורמלי"

אשמח לקבל ממך דין וחשבון מיהו האדם הנורמלי, ואיזה תגובות היית רוצה לראות בבלוג.

לדבורית  |  20:22 18/06/10

כמה שההיתממות הולמת אותך בתפקידך החדש

הרי זו את שמביאה לנו (לנו?) כל מיני אנשים שונאי ישראל, אנטישמים, חובבי איסלם רצחני וג''יהאד, בלוגרים בגרוש (או בלירה) שאת חלקם פגשת פעם וחשבת שהם "חברים" שלך תוך כדי שאת שוכחת שאת ישראלית, יהודייה, בן אדם ליברלי, נפש יהודי הומייה בציון ושאר מילים יפות.

פעם זה היה בלוג תקשורת ואולי הוא צריך לחזור הביתה. תגובות בנושא - אהלן, תגובות שלא בנושא - למחוק ומהר.

הדבר היחידי שניתן לציין זו הליברליות שלך גם בנושא תגובות שאינן נעימות לאוזנייך. מעניין כמה זמן זה יחזיק מעמד.

אמיל  |  20:53 18/06/10

הדלת פתוחה

האם יש איזה חוזה כתוב או לא בין דבורית לבינך לגבי הבלוג ש ל ה ?

velvet  |  22:58 18/06/10

המון שאלות

1. מהו תפקידי החדש?
2. שם הפוסט דאז היה "הידיד הטורקי שלי" ובו סיפרתי ששנינו התארחנו בכנס בלוגרים.
למה אתה מכנה אותו "חבר" ורומז שאני לא מסוגלת להבחין בטיב קשריי עם אנשים? למה?
3. הפוסט הזה עוסק בהתייחסות התקשורת למשט. בסיקור שלה. מה אתה רוצה? מה לא מתאים פה ל"בלוג תקשורת"?

ל-דבורית  |  08:28 19/06/10

איני בטוחה אם את תמימה/נאיבית או בכאילו

מה לא ברור?

הרי הבלוג שלך משמש כבר זמן רב כמקום התכנסות, במסווה של בלוג תקשורת, של אנשים מהשוליים של השוליים של פוסט ציונים, שונאי יהדות, שונאי ישראל, שונאי תקומת ציון, אוהבי גי''האד, חובבי רפש בכל מה שהוא טוב ונכון ויפה ונאור וצודק במדינת היהודים העצמאית והדמוקרטיה היחידה באיזור הזה השורץ רוצחים מכל פלגי האיסלם.

מה לא ברור?

כאמור, איני בטוחה אם את תמימה/נאיבית או משחקת אותה בכאילו.

ל-דבורית  |  08:33 19/06/10

התייחסות התקשורת למשט?

אם זה לא היה עצוב לקרוא את מילותייך זה היה מצחיק/מגוחך קצת.

אצלך התייחסות התקשורת למשט זה רק צד אחד, דעה אחת, אי קבלת העמדה השונה - אולי גם הצודקת, הצדקת האוייבים, אהבת יהודונים שונאי ישראל, הרחבה ועוד והכל ללא מתן מקום להתייחסות התקשורת למשט מהצד השני, תקשורת שנמצאת לא רק בישראל ואפילו הצהרה שלך שככה את רוצה וזה המקום שלך וכך יהיה.

התייחסות התקשורת למשט? נו שוין.

velvet  |  08:51 19/06/10

אז צחק ועזוב אותי לנפשי.

מיציתי, כאמור בתגובתי לעיל.

אייך  |  22:41 18/06/10

אייך זה דבורית שכל הטרולים האלו ...

השתכנו דרך קבע דווקא כאן בבלוג שלך?
למה לא מצאו להם בלוגים המייצגים את הדעות שלהם?

ל-דבורית  |  08:36 19/06/10

שימי לב דבורית, שימי לב

אפילו יש תגובה המלינה על כך שטרולים חודרים למעוז שלך ולא מוצאים את מקומם בבלוג המייצג דעות שלהם.

כלומר הבלוג הזה כבר נהפך לכזה המזוהה עם צד אחד בלבד ולפיכך אולי צריך לשנות את שמו ועיסוקו מבלוג תקשורת כביכול הוגן ורב-צדדי לבלוג תקשורת חד-צדדי המייצג רק את הצד שאותו את מבליטה כל הזמן - שנאת ישראל.

velvet  |  08:54 19/06/10

מאמי, לך לים, צא לאוויר הפתוח

ודי עם ה"ל-דבורית". זה מעצבן.מצא לך כינוי הולם.

עובר אורח  |  09:39 19/06/10

אני בצד שלך

תודה על הבלוג

נורמלי  |  10:40 19/06/10

אמר מאיר אריאל:

כאשר נשאל מדוע אינו מתאמץ להיות נורמלי
מה השתגעתם? למה שארצה להיות נורמלי...הרי זה לא נורמלי להיות נורמלי!

מצמק גולגלות  |  18:44 18/06/10

אין כאן אוסף שמאלנים

יש שניים בלבד (לא כולל הבעלבתית) שמשנים ניקים ללא הרף. פטנט שהעתיקו מהמין הקיצוני אולי כדי לייצר מראית עין של הרבה. לא לדאוג, הם מהווים 90% מכל האוטו אנטישמיים בארץ. פה זה הקבינט של ד"ר קליגרי שלהם, אם לא הבנת.

מעלי  |  20:55 18/06/10

דברי אלוהים חיים

מאז שהקרן משלמת לאלקעידה שלה הם עובדים בתשלום בכל האתרים!(כאן יש איזה רחביה ואחד ערבי דאוד שמחליף שם כל שעה) מה אתה היית עושה אם היית מקבל כסף בשביל לשבת בבית ולקלל את ישראל? ועוד לקבל כסף מביטוח לאומי?
נכון הם גמרו עם הבלוג, הבעיה הנזקים שהם עושים לנו בכל העולם , מה זה איזה בלוג נידח?
אבל לא רק הם אשמים, זה הפך להיות בלוג שכל כמה ימים מביא את נציגי אלקעדה גם מארצות אחרות....

מחליא? אז מצא רפואה!  |  22:39 18/06/10

אבל אתה כותב את התגובות האלו כבר חודשים

וזה עדיים לא הרחיק אותך מדבורית...
מה נדרש לעשות בשביל להרחיק אותך סופית?
למה אתה מתעקש לחזור לכאן שוב ושוב?
גאט א לייף חבר

נתן  |  17:11 18/06/10

טוב, אף אחד לא באמת חושב שיש עיתונאות בישראל

צריך להיות מאוד תמים להאמין שיש כאן איזה שהוא עיתנות. אלו חיילים בשרות הצבא. הם תמיד היו. הכותב קצת לקח ברצינות מדי את הטענות על דמוקרטיה, ומיהר לחשוב שזה כמו שהוא מכיר.
אבל ישראל הרבה יותר קרובה לרוסיה מאשר לאמריקה. כתב צבאי בישראל הוא איש שיווק של הצבא, וקשה מאוד להצביע על פעמים שהם אומרים אמת. לא מפני שהם אוהבים לשקר, פשוט מפני שמלכתחילה הם לא רואים את עצמם עיתונאים במובן הרגיל של המילה.

עובד אורח  |  17:23 18/06/10

לא להאמין, יש אמת בדברי נתן

לא ייתכן, התבוננתי באטלס והנה הפלא ופלא ישראל קרובה לרוסיה מלאמריקה.היתר? הכללות והשמצות

מעלי  |  17:34 18/06/10

כלום? כלום לא אמת?

רק הארץ והחמאסתון אולי דוברים אמת? או גם הם שקרנים עלובים?

אמיר  |  17:41 18/06/10

ברור, כי בארה"ב כולם דוברי אמת

וגם עיתוני מדינות ערב מדווחים רק ידיעות מבוססות.

רק הישראלים האלו שקרנים חסרי מעוף.

תתבייש לך.

אמיר  |  17:40 18/06/10

אם כבר, אולי כדי לבקר גם עוד עיתונים

כמו הBBC הגארדיאן,אלג''זירה והעיתונים הערביים שהעלילו עלילות לא מבוססות...

שאול  |  18:17 18/06/10

מוציאים שם רע לאודטה

שתי הסיבות מדוע "עיתונאים" ישראלים מגוייסים:

אבי בניהו דובר צה"ל היום היה עד לא מזמן מפקד גלי צה"ל. בין שני התפקידים לא הייתה תקופת צינון ואפילו לא חופשת מחלה. ולפי העקרון של לא לנשוך את היד המאכילה אותך אף כתב צבאי לא יתעסק עם בניהו. גם בסיקור המחדלים בהתנהלות ישראל מול המשט הכשלים של בניהו כדו"צ מוצנעים. ולחשוב שאותו בניהו אסר על קוואמי לשדר מוזיקה ישראלית כי הוא פעיל בצורה ישירה וביודעין בשוק המוזיקה בארץ.

כשדעת הקהל בישראל רק מקצינה לכיוון ימין שאלות קשות יגרמו להרבה אנשים לעבור ערוץ.

עובד אורח  |  18:34 18/06/10

אני דואג לאיזון, פיזי ואחר.

כשהטירוף השמאלני זז לקצה שמאל, לא מדובר בבלוג זה השפוי מאוד ביחס לבלוגו ספירה הישראלית, יש מאיתנו שזזים ימינה פשוט לאזן את הספינה לבל תתהפך ונטבע כולנו

שאול  |  19:31 18/06/10

השמאל לא זז מילימטר

בפרשת קו 300 עוד הייתה בושה היום משדרים וידויי הריגה לתפארת מדינת ישראל.

עובר אורח  |  20:15 18/06/10

שגוי, בחלקו זז

עזמי בשארה זז לעולם הערבי ואילן פפה זז לאנגליה.

עובר אורח  |  20:18 18/06/10

מעירים לי שגם טלי פחימה זזה

אבל כנראה לא בג''נין.

אמיל  |  20:27 18/06/10

צודק

היום לא מתביישים בכלום.
רק להיות פראייר או עני, זו בושה.

עובר אורח  |  21:14 18/06/10

בושה?

בקו 300 עדיין לא עבדו ישראליים בקבלנות
+ בונוס עבור החיזבאללה ולא שמשו כמצייני מטרות בזמן אמת למי שירה על כפרים ערביים בישראל, דבר על בושה.

מצמק גולגלות  |  18:48 18/06/10

אבי בניהו היה צריך תקופת צינון?

למה? סמח"ט 7 צריך תקופת צינון כשהוא מתמנה למח"ט?

שאול  |  19:14 18/06/10

אני רואה שבמקרה שלך הסנדלר לא הולך יחף

כשהרגולטורים על תעשיית הנפט בארה"ב כולם באים וחוזרים לחברות בי.פי ואקסון וחברון יש שכונה ברגולציה ומשם נוצרות בעיות, לא יודע אם שמת לב.

כשפקידים מהבנק הפדראלי באים וחוזרים למורגאן וגולדמאן אין פיקוח על הבורסה ומשם גם נוצרות בעיות. אותו דבר עם פקידי האוצר בארץ והבנקים.

אז כשאנשים מדלגים בין עיתונאות לבין יח"צון ודוברות, האינטרס של הדוברים נשמר על חשבון שמירה על עקרונות עיתונאיים כמו הצלבת מקורות וריבוי מקורות.

מעלי  |  21:02 18/06/10

בניהו דובר מצויין!!!!

אולי הכי טוב שהיה לנו, לנו! לא לכם. לכם כל מי שיהודי וישראלי הוא חרא, אז מה זה משנה מי הדובר?

שלומי  |  18:39 18/06/10

shlomi@maale.co.il

הכתבים בארץ נוהגים לאכול כל מה שנותנים להם. הצבא מאכיל אותם במה שבא לו. אז מה החידוש כאן? אנחנו לא טובים בכדורגל, לא בעיתונות ולא בעוד כמה דברים. לא נורא. יש דברים אחרים שאנחנו כן טובים בהם. יהיה מה לכתוב על המצבה.

שועלן  |  19:17 18/06/10

מסכים איתך בגדול

רוב הכתבים בארץ אכן נוהגים לאכול כל מה שנותנים להם. כמובן שלא מדובר רק באוכל שהצבא מכין.
יש רק כמה יחידי סגולה בעלי יכולת לחקור נושאים לעומק וללא משוא פנים.

שאול  |  19:42 18/06/10

מה עם מדיניות זכויות היוצרים ביוטיוב ?

העלת סרטונים שהוחרמו באיומי רובים ע"י משרד החוץ מתיישבת איתה ?

http://bit.ly/a1AOQR

עובר אורח  |  22:45 18/06/10

למשווקי צדק תורכי בבלוג זה

בקירגיזסטאן טובחים עכשיו בתורכים מוסלמים. מאות כבר נשחטו. הם נשחטים בגלל שהם תורכים ! אלו אנשים שהאמינו שתורכיה לצידם. שמעתם של משלוחי עזרה תורכיים? נאומי ראש ממשלה? כל מה שיש כמה טלפונים חסודים של ידיד ישראל שר החוץ ושהאו"ם ואירופה יטפלו.

עובר אורח  |  22:52 18/06/10

והנה פירוט העזרה התורכית

אלו הם מארגני המשט לעזה. הם שלחו 4 אנשים לעזור לעשרות אלפי פליטים ועשרות [ מאות? ] נשחטים כולם תורכיים, אמנם לא אזרחי תורכיה. מישהו כאן דיבר על פרופורציות.

IHH or The Foundation For Human Rights And Freedoms And Humanitarian Relief, said in a statement to World Bulletin, "The team consists of 4 aid workers, including 2 doctors. Surgeons Ali Alemdar and Giray Yavuz will be delivering emergency treatment to the injured."

The UN has revealed that 400,000 people have fled since June 10, some into refugee camps in neighbouring Uzbekistan.

שפתי_כהן  |  00:05 19/06/10

כשיש לפוליטיקאים כתבי חצר כך זה נראה

כמו למשל ארי שביט כתב הבית של אהוד ברק. איכס.

שמשון דה נייבך  |  10:07 19/06/10

קצת על הפוסטורח

מעניין מדוע אין ציון של שאר המשתתפים, "אנשי תקשורת" ובלוגרים, בבריין סטורמינג (מפגשולחן בולווטית) שערך הכותב. מה יש לו להסתיר? הרי לטענתו הוא עורך תחקיר ורוצה לשמוע/לדעת מה קורה פה. זה מזכיר קצת את מחקרי נזקי העישון שממומנים ע"י חברות הטבק או מחקרי נזקי הקרינה שממומנים ע"י החברות הסלולאריות.

שם שמוזכר בתמונה לפוסט הוא ג''וזף דנה שבגיגול לא נמצא עליו דבר. הוא הוזכר ע"י אחד המגיבים פה בפוסט.

שם נוסף שמוזכר הוא העיתונאית הישראלית ליה טאראצ''נסקי שגם עליה אין חומר בגיגול בעברית - קצת מוזר שאין דבר על שם של "עתונאית ישראלית". באתר שמוזכר כאתר שבו היא עובדת, Real News Network, לא הצלחתי למצוא אותה אבל מצאתי אתר ש(שוב)נמנה על אתרי השנאה לישראל. יש בו כתבות בשפע מאל ג''זירה ומכותבים ערבים אבל גם חיפוש באתר עם מילת הקוד ISRAEL הניבה אותו דבר.

ברור שכותב כזה יחפש, וימצא, דקויות שאינן מסתדרות עם העובדות.

אני גאה בכך שמדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית שבה יש מקום לאנשים שלא תמיד רוצים את טובתה. מול כל המדינות הסובבות אותנו, שבאף אחת מהן אין ולו חלק קטן ממה שהדמוקרטיה הישראלית מציעה, אנחנו המדינה היחידה באיזור שבה ניתן למתוח בקורת, כולל השמצות וחצאי אמיתות, ללא פחד מהשלטונות, ללא מאסר ואיום במאסר, ללא כליאה של "אנשי תקשורת" וללא סתימת פיות מובנית בסגנון של המדינות באיזור.

לטעמי הדברים מדברים בעד עצמם.

כשאראה דברים דומים מתרחשים במדינות האחרות באיזור אוכל להניח שימות המשיח מתקרבים.

עד אז...

ZOO ארץ ZOO  |  10:36 19/06/10

שמשון, האם המידע הזה משנה משהו לגבי הדברים...

שהביא מקס כאן
האם ידע לגבי האוזן השומעת אז חשוב יותר מהאוזניים השומעות אצל דבורית?
אנחנו לא נדרשים לשפוט את הדברים דרך הפריזמה של ג''''וזף דנה או ליה אלא דרך הפריזמה שלנו
הדברים של מקס עומדים בפני עצמם.
המשיח הוא שלנו ויגיע לכאן, הוא לא יגיע כל עוד ריב ומדון שוכן כאן
בוא ונמשיך להיות גאים בדמוקרטיה שיש לנו ולא נתעצב על מה שאין לאחרים
אבל חשוב לזכור גם עד כמה היא שבירה הדמוקרטיה ולעמול קשה על מנת לשמור עליה

עובר אורח  |  12:40 19/06/10

גן החיות בשלו

שורפים לך את הבית, כבר שפכו נפט, הביאו גפרורים והוא מספר לנו שהכל בסדר שבו והסתכלו בקורקבנכם. הנה עוד מעט יבוא המשיח. כך דברו רבנים באירופה ב 1920- 1930. יופי! מי הביא את הנפט? מי אירגן את השריפה? מי קנה את הגפרורים? הבעייה אינה "אנחנו" פתאום זה "אנו" "אנחנו" כולנו". הבעייה היא שטיפת מוח מתמדת בידי שונאי ישראל, השטנה מתמדת של ישראל, יצירת דימוי של רוצחים ועוד ועוד. תנסה לעשות כתבה על הרכוש היווני שנשדד ע,י התורכים בקפריסין הצפונית, נראה איך תחזור. מי שרוצה להתפרסם ולמלא דפים בשווה כסף סנסציוני בא לכאן. בנושא הנדון הרי יש המון מה לחפש בתורכיה. צילומים, רעיונות עם משפחות הרוגים ודעתם על היהודים וישראל והשלום העולמי, ביקור ביום אימון גופני אצל ארגוני החסד המוסלמיים, שמות, זהויות, מקור הכסף, מקור האנשים, גיוס מקורות מה לא עוד. הבעייה ששם אתה יכול לצאת לחפש מידע ולחזור בלי אשכים. כאן יש הכל ביחד. אחת יכול להצטלם בבלעין בחזית המהפכה נלחם בפשיזם הציוני, לכתוב שצה"ל מכניס דם ילדים פלשתינים למצות ובערב לשבת בבר בתל-אביב לשתות אלכהול חופשי חופשי לפטפט באנגלית עם גברות לבושות בקלילות אולי להרוויח איזה מגע מיני חביב. בראמדאן לאכול חזיר. תנסה לשגל את אחות חבריך בשכם? תראה מה יקרה. או ללכת עם אוכל ביד באמצע היום בראמדן בקהיר. אם יש לך כאב שיניים הנה רופא שיניים דובר אנגלית או ספרדית או רוסית. חס וחלילה תאונה אז הנה טיפול רפואי מעולה. וכך הפכנו למשיסה לכל זב ומצורע בעזרה פעילה של ישראלים המדברים וכותבים בכל השפות בעולם. חופש מידע מעזה? אפילו את עמירה הס זרקו משם ככלב. חופש מידע מלבנון? טיפול חיזבלאי ידוע. חילי או"ם מספרד שאלו שאלות ונשלחו לעולם שכולו טוב. מי באוניברסיטאות בארה"ב מקבלי מידע מהקרן המוכרת יודע כל זאת ? אין עוד בעולם מקום שבו לייצר שנאה למקום שאתה חי בו חיים משוגעים כה קל פשוט ומשתלם. זו הבעייה.

ZOO ארץ ZOO  |  13:17 19/06/10

צר לי עליך אחי עובר האורח

על השבת הסוערת בראשך ללא מנוח
כך אבדה לך שבת טובה, שבת המלכה וקיבלת שבת של סערות ואובדן אנרגיות שלא תטעין אותך במטען חיובי לקראת השבוע הלא קל שבפתח...
חבל.
.
"אם בשער יש אורח
שנחת מעבר ים
מה נציע לאורח
בבואו משם?

טנא ירוק, פרח לבן
יין אדום, פת במלח
זה מה שיש
שב איתנו כאן."
(נעמי שמר)

ל-גן החיות  |  13:21 19/06/10

הזוי אתה, הזוי

שיר לכל עת ולכל בוגד.

ZOO ארץ ZOO  |  13:32 19/06/10

נעמי שמר משוררת נהדרת

ובאמת יש לה שיר לכל עת...
.
"והלב הזה הפתי
שאף פעם לא יחכים
שוב נדלק ושוב הריע
אל המרחקים."

עובר אורח  |  14:29 19/06/10

לגן חיות

הערב יהודי דתי טוב ואמיתי אחרי המיקווה מטעין.... במטען חיובי. הייתכן שזו בעייתך?

לעובר אורח  |  13:54 19/06/10

לא יכולתי, לצערי, להגיד את זה יותר טוב

אבל זה כמו לדבר אל קיר.

עובר אורח  |  14:26 19/06/10

למגיב, תראה איך בהמשך גן חיות

משנה עורו אחרי כל הצגת השבת, הדת, חז"ל, פסוקי דזימרה ושירים ציוניים. נעמי שמר? רק תחשוב מה היא הייתה אומרת על אוסף שונאי ציון שכאן. הייתה מטביעה אותם בבורות המים בניד עפעף. כנראה שהגן חיות לא מסוגל להתנתק והצגת שבת הרסה לו את הפרופיל או שגנבו לו את הניק.

גוגלמוגול  |  10:39 19/06/10

"שם שמוזכר בתמונה לפוסט הוא ג''''וזף דנה שבגיגול לא נמצא עליו דבר."

רק 15 מיליון תוצאות, כשהראשונה שבהן מובילה לאתרו, המוסווה היטב תחת השם המטעה www.josephdana.com
D:

"שם נוסף שמוזכר הוא העיתונאית הישראלית ליה טאראצ''''נסקי שגם עליה אין חומר בגיגול בעברית " - יש מספיק עיתונאים ישראלים שכותבים באנגלית, לא? אז למה להתעקש על עברית? אולי כי האנגלית מובילה לאלפי תוצאות על שמה, כולל - רחמנא ליצלן - אתר Real News Network שלא הצלחת למצוא?

כמו שאמרת, "ברור שכותב כזה יחפש, וימצא, דקויות שאינן מסתדרות עם העובדות. :)



טאראצ''נסקי  |  10:42 19/06/10

אכן קונספרציה גדולה גיגלו לנו

ודרך נפלאה להעביר את השבת!

על ג''וזף דנה  |  10:49 19/06/10

מגוגל

http://tinyurl.com/345zccu

על ג''וזף דנה  |  10:50 19/06/10

עוד "אוהב" ישראל

עוד יהודון להשכרה.

גוגלמוגול  |  10:53 19/06/10

מדהים כמה חפיפה יש בין ימנים "ציונים" לאנטישמים. במילון, בהשקפה, במחשבה...

על ליה טאראצ''נסקי  |  10:55 19/06/10

העתונאית ה''ישראלית''

עוד ''אוהבת'' ישראל.
עוד יהודונית להשכרה.

velvet  |  11:20 19/06/10

LOL(ל"ת)

ל-גוגלמוגול  |  11:20 19/06/10

מ.ש.ל.

היהודון מקס לקח לו לרעים למחשבה ול''מפגשולחן'' אנשים כלבבו, יהודונים כמוהו שבאופן קבוע מוציאים את דיבת ישראל, הצינות והיהדות.

כלומר, כך הוא רוצה ללמוד ולהבין מה קורה בישראל.

כלומר, בעזרת 2 יהודונים (המזוהים היחידים, ויש להניח שהשאר לא פחות ''טובים'' מהם) שהם אולי ישראלים אבל בטוח שהם שונאי ישראל.

גוגלמוגול  |  11:55 19/06/10

אכן מ.ש.ל. - אתה נשמע אנטישמי ברמ"ח אבריך. תיכף תגיד לי שיהודים לא יכולים לחיות בין אירופיאם, וחייבים לארגן איזה באזור נפרד ומסוגר, רצוי ממזרח לאירופה, שיגורו בו רק יהודים.

עובר אורח  |  12:47 19/06/10

לא ! זה לא מה שהוא אומר !!

הוא אומר שיש כאן מחרחרי מלחמה ושנאה שעושים זאת כי זה קל פשוט משתלם בכסף בכבוד בנסיעות לחו"ל בהזמנות למוסדות אקדמאיים, בעזרה בקבלה לאוניברסיטאות בחו"ל גם כאיש סגל ועוד. הוא אומר שבישראל יש סובלנות וחופש עצום לתופעות אלו וראוי לדעת זאת לפני שנשטפים בשטיפת המוח שמנסה ומצליחה לשכנע שישראל היא מרכז הרוע בעולם, שהציונות היא התנועה הלאומית הכי רצחנית, שקיום מדינה יהדית הנו טעות.

רון  |  12:59 19/06/10

פוסט מעולה ומגלה את האמת

דבורית, אני קורא ומעריך את הבלוג שלך. צר לי שאת צריכה לסבול טרולים נמוכי מצח.
הפוסט של בלומנטל חשוב ומאיר עיניים למי שרוצה לדעת את האמת.

ל-רון מאחת הטרולים  |  13:23 19/06/10

מעריץ זה טוב

ללקק זה עוד יותר טוב, בקרוב טוראורח.

עובר אורח  |  14:20 19/06/10

אני? נמוך מצח?

המצח שלי מגיע אחורנית כל הדרך עד הצוואר. אין ממני פרנסה לספרים כבר שנים.
מצא לי תיאור מתאים יותר.

ZOO ארץ ZOO  |  13:48 19/06/10

המסביר לצרכן הפנימי - דורון רוזנבלום

אילו נקט הציבור הישראלי את שיטת המיון הידועה של נפוליאון בונפרטה - שזילזל בתכונות האומץ והפיקחות של קצינים שהומלצו בפניו, והתרכז בעיקר בשאלה "האם הם בני מזל?" - אין ספק שלא רק שר הביטחון אהוד ברק היה מידרדר אל תחתית סולם הפופולריות, אלא גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובאותו שיעור.

שכן קשה לקבוע בוודאות מי מהם הוא השלומיאל ומי השלימזל, ומזלו של מי גרוע יותר. רק ברור שבכל פעם ששניים אלה תופסים את ההגה - ביחד, או כל אחד לחוד - הם מוצאים עצמם נחבטים ומקרטעים מתקלה לפיאסקו, מפדיחה לבאסה, ומשם לשאר מיני ביש-גדא שטרם נמנו אפילו במילוני הסלנג.

מילא, כשמדובר רק בהם הצרה היא שהשניים "מביאים את הנאחס" על כולנו, כנאמר באותם מילונים: לא עובר זמן רב מתחילת הנסיעה - והאוטובוס הישראלי כולו מוצא עצמו מוטל הפוך בשולי הדרך עם הגלגלים למעלה.
.
ההמשך בקישור:
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1174865.html

עובר אורח  |  14:17 19/06/10

זה אותו אדם? אותו ניק?

אותו גן חיות? הטפת מוסר? שבת שלום?, דברי חז"ל, ביאת המשיח, אתה בכלל כותב בשבת?! האם זו אותה פרסונה מאחורי הניק ?עכשיו הערות שטחיות על דרך הקידום בצבא נפוליון? רק מזל? בכלל לא, זה הרבה יותר מורכב.
אכן לישראל יש בעיית מנהיגות קשה וכואבת. ראה הצגת לפיד, ראה את גברת ציפי מהאופוזיציה , מה דעתך עליה, בסדר תלה את השנים, מה אז? ליברמן? בעיני אסון גדול פי אלף מהשנים.
לנפוליון לא היו בעיות עם קואליציה ודימוקראטיה. הוא עלה לקיסר למעשה כתוצאה ישירה מאכזבה עמוקה של העם הצרפתי מדימוקרטיה מהפכנית שהשתבשה לחלוטין. ודימוקרטיה זו הציפה כוחות ניהול חדשים שהחליפו בדם ואש את המלוכה המנוונת. מי כאן בסביבה נראה לך כנפוליון שלנו? עד אז בוא נעשה מעט סדר בדימוקראטיה שהשתבשה לחלוטין. ראה הדיונים כאן על תקשורת שטחית מכורה משוחדת הורסת כל. האשמת השנים אלו בכל מה שהשתבש נותנת להם עודף הערכה.

ריאלי  |  10:39 20/06/10

החרדים מימין והסמאל משמאל- לאן נגיע?

השתלשלות המאורעות מראה שהעיתונות פרסמה את מה שהיה.
וכן, יש נושאים יותר חשובים ויותר בוערים שדורשים את העט הרושף שלך מאשר הכותרות בעיתונים.

מושמט 64  |  19:13 23/06/10

הצבא בישראל הוא מקום עבודה - לכל החיים

פעם שירתת את צה"ל - תמיד תשרת אותו. ולא רק בתחום העיתונות. תמיד תהיה כפוף לדובר צה"ל/לסמכות הצבאית, גם בתת הכרתך.
טוב שיש עדיין כמה "משתמטים" במדינה.

גוגה קוגן  |  15:47 24/06/10

התקשורת הישראלית המגוייסת

לא רק במקרה זה התגייסה התקשורת הישראלית בלהט פרטיוטי , שאנו יודעים של מי היא מפלטו. היא פשוט מפחדת שיאשימו אותה ב"שמאלנות" .
האגדה על שמלאנותה של התקשורת הישראלית היא תמיד היתה אגדה ולא מציאות
היום זה יותר גרוע וכל דפיקותה התגלה דווקא במשט הזה.
מזל שיש לנו בלוגרים שמצילים את המצב הגרוע בגל הימני השוטף את הארץ, וגם לפעמים פגוע גם ב"הארץ " עצמו, ה"סובל" בדימוי שמאלני, מצד נאורים כמו עירית לינור ודומיה בתקשרות.

כיכר המיואשים  |  17:37 04/07/10

יש סרט ווידאו מההתקפה על המשט. לא ערוך.

למה לא תראו ותשפתו בעצמכם במקום לאכול כל מה שדו"צ מאכיל אתכם?

http://wp.me/pWYHm-c8

ג'ו  |  00:20 05/08/10

עכשיו(ל"ת)