איתמר שאלתיאל כתב בבלוג שלו,
ההם, על כך שלא קיבל כסף על עבודת הכתיבה שלו לאתר
אחר של
רון מיברג.
ביקשתי את תגובתו של מיברג:
"צודק איתמר שאלתיאל בטענה כי טרם קיבל את שכר הסופרים המגיע לו מ''אחר''. לצד שאלתיאל הממתין לכספו, קיבלו עשרות כותבים אחרים את שכר הסופרים המגיע להם מדי חודש בחודשו בהיקף ובעלות שאינם מקובלים ברשת.
את ''אחר'' אני מממן מכיסי הפרטי וממנו בלבד. העלות כבדה והאתר טרם הגיע למצב של איזון כלכלי. לכן אני נאלץ לקיים רוטציה חלקית בין הכותבים. לשלם חלק ולהשלים חודש מאוחר יותר. הכותבים קיבלו עדכון על כך. גם שאלתיאל. הוא יקבל את הכסף המגיע לו במועד התשלום הבא.
מגיעה לו התנצלות על שלא הייתי איתו בקשר מסיבות אישיות ופרטיות לגמרי, שאין להן קשר לאתר. בעוד עשרה ימים יוקרן סרט שביימתי על
אדם ברוך ב
פסטיבל ירושלים, ורוב החודש האחרון הייתי עסוק בהשלמתו ובמילוי חובותיי לאנשים ולגופים שמימנו אותו. כמו כן הייתי בנסיעות, כך שקרה שכמה מיילים הוזנחו.
עיסוקיי אינם מצדיקים את העובדה ששאלתיאל וכמה אחרים מהכותבים שאני נהנה לעבוד איתם, לא שמעו ממני בשבועות האחרונים.
אני בטוח שעם תשלום כספו בשבוע הבא, במועד התשלום, יהיה העניין סגור.
לגבי מקרים ושמות אחרים, לא רשאי שאלתיאל לייצג אותם. לא כל הפרטים נמצאים בידיו".
רון מיברג
---
אבקש מהנוכחים להקפיד על תרבות הטוקבקים שלהם. תודה מראש.
V
תוס, 19:13
ולמען הסר ספק, ואכן הייתי צריכה לכתוב זאת קודם:
אני מתנגדת מכל וכל לכל איחור בתשלום, ולו של יום אחד.
לצערי הרב, אני סובלת מכך מאוד מהיום שהפכתי לעצמאית.
כשאני צריכה לשלם למישהו, אני בהחלט משלמת במיידי, בלי שום שוטף פלוס פלוס, על חשבון האוברדראפט שלי.
תוס'', 21:51
נעמה כרמי על הפרשה.
שועלן
|
13:31 04/07/10
לא מכיר את הפרטים
אבל מעניין שלך הוא ענה תוך דקות ספורות, בזמן שמשאלתיאל הוא מתחמק במשך שבועות (תירוצים יש לו למכביר, כמובן).
velvet
|
13:33 04/07/10
אבל כל הפרטים מופיעים בשני המסמכים.
"דקות"? מנין לך?
מיטל שרון
|
13:40 04/07/10
נו, אז שעות
איתמר פרסם את הפוסט היום בבוקר כך שבכל מקרה הוא ענה לך הרבה הרבה יותר מהר
שועלן
|
13:43 04/07/10
עשיתי היסק לוגי (יתכן מוטעה)
בדיוק 60 דקות לפני שהעלית את הפוסט כתב לך "קורא" טוקבק בו לינק לפרשה.
כמובן שיתכן גם שנחשפת אליה עוד בטרם התגובה הנ"ל.
בהנחה ההגיונית(?) שלפרשה התוודעת דרך הפוסט של שאלתיאל שפורסם היום בבוקר, עדיין יוצא שלך הוא ענה תוך מקסימום שעות ספורות בזמן שמשאלתיאל הוא מתחמק זמן רב.
לגבי הפרטים - לא נראה לי שכל הפרטים הרלוונטים מופיעים בשני הפוסטים ולכן אני נמנע מלהביע דיעה בנושא עצמו (וזה גם לא ענייני כ"כ).
velvet
|
13:45 04/07/10
אכן, קראתי את הפוסט כבר בבוקר. משעלה.(ל"ת)
שועלן
|
14:39 04/07/10
שוב, לא ענייני והכל
אבל אי אפשר שלא לתהות על התנהלותו של מייברג. מזה ששאלתיאל ציטט את תגובתו של מייברג מהפוסט שלך, אני מסיק שאת תגובתו הוא שלח רק לך ולא לשאלתיאל, למרות ששאלתיאל שלח לו קישור לפוסט שלו.
איך אתה יכול מצד אחד להתנצל בפני מישהו ומצד שני להתעלם ממנו כאילו אינו קיים?
בונד ג בונד
|
14:59 04/07/10
שבועיים הוא לא ענה לאימיילים
בתירוץ שלא היה לו זמן. עכשיו הוא עונה אצל דבורית, משום מה. כנראה שהוא חיפש בית חם ומפנק לתשובתו, אכסניה בה רואים בו גורו קדוש.
התשובה של מיברג מופרכת ומעליבה את האינטליגנציה. ניתן היה לקוות שכותב כה מוכשר יחשוב על תירוץ מעט יותר משכנע.
אני בטוח שלמרות שעבד על סרטו אודות אדם ברוך, הוא מצא זמן לאכול (טוב), לשבת בנוחיות (סליחה) ואפילו לכתוב עבור הבלוג שלו.
כמה שניות על מנת לענות לעובד המודאג באשר לשכרו המולן - ששלח 3 אימיילים בהפרש של שבועיים - הוא לא מצא.
אדם שמתעלם כך מעובד התוהה באשר לפרנסתו, אינו ראוי להיות מעביד.
פייסבוקאי
|
15:15 04/07/10
איפה עושים פה לייק?!
פשוט תגובה מושלמת.
לייק
|
20:49 05/07/10
לייק, ללללייייקקק(ל"ת)
קבל עוד לייק
|
15:55 04/07/10
באמת אכסניה מפנקת שבנוסף מבקשת להקפיד על תרבות התגובות.
האם מיברג לא מכיר את תרבות התגובות פה? האם על הלנת שכר והתעלמות מעובד מגיע לו יחס יותר תרבותי למשל מזה של כותב שכל חטאו הוא עצם היותו חרדי?
ליהי
|
18:04 04/07/10
מילא התשובה המופרכת והמעליבה של מיברג
הוא לא כותב שראוי להתייחסות. אבל למה דבורית היתה צריכה למהר ולפרסם אותה *כאן*, ועוד ביום החופשי שלה?
פישלת. ביג טיים.
הלל
|
13:31 04/07/10
ולוואי
והיו המעסיקים מקפידים יותר על הציווי המקראי: "לא תלין פעולת שכיר אתך עד בוקר".
הלל
|
13:34 04/07/10
היה מי ששילם לי
בדייקנות של שעון שוויצרי, וכשהצ''ק איחר מעט (לא באשמתו), הוא הוסיף לסכום. רק אחרי שעבדתי עם אחרים, הבנתי כמה זה נדיר.
צופה מהצד
|
13:39 04/07/10
ומה לגבי המעצבת?
מדוע אינך משלם למי שעיצב את אתרך?
מעניין
|
13:44 04/07/10
אולי הכל בכוונת מכוון
כדי לתת לדבורית הזדמנות ל''דחוף'' את הסרט של המייברג בפסטיבל.
*אהבתי את הסיפא של דבורית בעניין ''תרבות טוקבקים''. יש דבר כזה? תודה מראש.
עובר אורח
|
14:03 04/07/10
למנהלת הבלוג אכן עשית חסד
אמיתי.
תודה.
שועלש
|
14:05 04/07/10
ומה עם המעצבת?
אם שאלתיאל לא יודע את כל העובדות, מדוע אתה לא טורח לפרט אותן?
בונד ג בונד
|
14:20 04/07/10
הצונזרה תגובתי?(ל"ת)
לדבורית על מייברג
|
14:29 04/07/10
ההתעלמות מנושא המעצבת מדברת בעד עצמה
דבורית?
מרן הרב תרבותי
|
14:59 04/07/10
פשר החלומות
זה שבתאי שלא חתם, וכולם באים בטענות למיברג. לא יאומן לאן הידרדרה המדינה הזאת
אריק
|
16:23 04/07/10
:)(ל"ת)
בועז כהן
|
15:13 04/07/10
אני דווקא מאמין שאקבל את התשלום המגיע לי
כתבתי 8 טורים ל"האחר". עד כה לא קיבלתי אף שקל.
אבל אני אדם מאמין. הערכתי לרון מיברג גבוהה מאוד, ולכן מלכתחילה עוד בטרם כתבתי לו, עשיתי מנוי בתשלום על האתר שלו.
כאמור, אני עדיין מאמין שהתשלום עבור שמונת הטורים שפרסמתי ישולם בקרוב והענין ייסגר.
בועז כהן
cohen.boaz@gmail.com
ליהי
|
18:46 04/07/10
מאמין מאמין
אבל זה היה קצת, איך לומר, עוקצני משהו ומתחת לחגורה. ולמה "כתבתי" בלשון עבר? הפסקת לכתוב בחינם?
בועז כהן
|
00:01 06/07/10
לא עוקצני ולא מתחת לחגורה בכלל
כתבתי, בלשון עבר. אינני כותב עוד ל" האחר" .
מזה שלושה חודשים שאני רק קורא את " האחר" ולא כותב בו - מפני שלא יכולתי להתחייב לכתבה בשבוע.
captain beefheart
|
14:15 05/07/10
הו תמימות קדושה
גם שילמת לו על מנוי, גם כתבת "על החשבון" וגם מרעיף עליו שבחים? הריני קורא לפריץ שגם ייתן לך מכות וגם יגרש אותך מהעיר
שולמית
|
14:42 05/07/10
חן, חן ל captain beefheart
יפה דיברת.
לייק
|
20:52 05/07/10
זה ענק!(ל"ת)
בועז כהן
|
00:04 06/07/10
תמימות אינה מידה מגונה
אכן, אני תמים. אני מאמין. אלה לא מידות מגונות - גם אם פעמיים קרה לי בשנה האחרונה שלא שילמו לי את שכרי.
את המנוי ל" האחר" עשיתי בלי שום קשר לכתיבתי. אני עדיין מנוי ועדיין קורא. כתבתי על החשבון במשך חדשיים. 4 שבועות. 8 טקסטים. וזהו. ואני מאמין שמיברג ישלם.
חוץ מזה, שבחים יש לי למכביר על רון מיברג ככותב. דעתי עליו, ככותב מבריק, לא השתנתה.
מנפיסטו
|
15:24 04/07/10
תתבייש לך מייברג
העיקר לכלכת על נמרודי וגלעזר על איך שפיטרו אותך ממעריב. מה שאתה עושה לאחרים הוא לא פחות צורם.
כמו שאמרו חכמינו: אל תדון אדם עד שתגיע למקומו. הנה הגעת למקומם של הרשעים וראה כיצד אתה נוהג.
פולישוק
|
17:31 04/07/10
דנקנר פיטר אותו
וכשכתבתי את הסיבות, הפוסט נמחק מסיבות "עלומות"
דינה סרוב
|
15:27 04/07/10
ומה עם פזית בנימין?
למה מיברג מתחמק?
הרי היא עיצבה לו את המגזין. היא בחורה עדינה וחמודה. לא כזאת שמתעמתת. ברור שקל לנצל אותה.
מיברג, תן דין וחשבון למה אתה לא משלם לפזית!
שועלן
|
15:53 04/07/10
הצעה למייברג
קראתי את תגובתו (המפורטת יותר) של בועז כהן בבלוג של שאלתיאל ועלה בראשי רעיון. די ברור שמה שקורה כאן נובע ממודל כלכלי לא נכון. האתר לא מקיים את עצמו כיום מבחינה כלכלית, ורוטציית השכר לא מונעת את הבעייה, אלא רק דוחה אותה (תוך כדי שסך החוב לכותבים תופח מחודש לחודש). אתה בונה על כך שעם הזמן מספר המנויים ילך ויגדל, ואז תוכל להחזיר חובות. הבעייה היא שזה הימור גדול, במיוחד כשאי-תשלום השכר מתגלה ברבים (כפי שקרה כעת), דבר שפוגע במוניטין שלך, שעליו מתבסס כל האתר.
מכיוון שאני מאמין שרוב הכותבים באתרך עושים זאת מכיוון שהם מעריצים אותך ו/או מאמינים במודל של מגזין אינטרנטי איכותי בתשלום, אני מציע לך לעבור למודל כלכלי המבוסס על שותפות ברווחים במקום המודל הנוכחי של תשלום קבוע פר כתבה. המשמעות היא שהכותבים יזכו בטווח הקצר לשכר נמוך יותר, אך יתכן ובעתיד ישתכרו הרבה יותר מאשר היום.
בנוסף, החוב שלך לא ילך ויתפח, ותוכל להחזירו ביתר קלות בעתיד.
כמו-כן, עצם שיתוף הכותבים ברווחים יגביר את המוטיבציה שלהם להצלחת האתר, ואני מאמין שזה יעזור גם לשיווק הוויראלי של האתר ולהגדלת כמות המנויים.
מעניין לשמוע מה דעת הכותבים על הרעיון.
קשר שבור
|
16:20 04/07/10
בראוו שועלן
אני מברך אותך בכל הכנות והרצינות על ההצעה
הלוואי ותיפול על אוזן קשבת
מודליסט
|
16:24 04/07/10
רעיון יפה אך
א. אתה יוצא מנק'' הנחה שיש רווחים כלשהם לאתר. לדעתי יש אבל הם קטנים.
ב. חלוקת רווחים אומר פחות כסף למיברג עצמו. המטרה שלו היא לחיות מהאתר עד כמה שהבנתי, ומודל כזה ירחיק אותו מהמטרה בעוד כמה שנים טובות.
שועלן
|
16:47 04/07/10
נכון, אבל
א. עלויות ה-overhead של אחסון ותחזוקה הן נמוכות מאוד. אני מניח שעיקר ההוצאות הן על שכר. היום האתר מפסיד כסף כל חודש, והחוב הזה הולך ותופח. הרעיון הוא לשתף את הכותבים בסיכון-סיכוי של האתר, ולא לקחת את כל ההימור על כתפיך.
ב. לאו דווקא. כיום הוא מפסיד כסף. גם זה מרחיק אותו מאוד מהמטרה. אני מאמין שהשיווק הוויראלי שיווצר באופן טבעי משיתוף הכותבים ברווחים יביא להגדלת העוגה (חברים שלהם, חברים של חברים וכו''), כך שלא בטוח שמייברג ירוויח פחות. ברור שהוא צריך לקבל אחוז גבוה מהרווחים. לא דיברתי על שותפות שווה.
oranger
|
16:57 04/07/10
גם לא לכבד את כותביו ואת ההסכמים עמם
ירחיק אותו מהמטרה בעוד כמה שנים טובות.
כמה כותבים יישארו כשהם לא יודעים אם ומתי יקבלו את התשלום המגיע להם,
שלא מקבלים תשובות לשאלות הללו במשך שבועיים,
ובסוף מקבלים אותן בעקיפין, בצורת פורוורד לכאן (וזה לדעתי, אגב, לא ממש ראוי להיקרא "רון מיברג עונה לאיתמר שאלתיאל", ככתוב בכותרת הפוסט. לענות לאיתמר זה לענות לאיתמר, יש לו בלוג ואפשר להוסיף שם תגובות. מדהים כמה קשה ומורכב זה לענות לאיתמר במשך שבועיים וגם עכשיו, וכמה מהיר ופשוט זה להגיב תוך שעות לפנייה של וולווט).
לשועלן
|
18:37 04/07/10
לא מספיק התחת של דבורית
שאתה מוכרח לדחוף את הלשון הארוכה שלך גם לזה של מיברג? גט א לייף!!!
שועלן
|
18:57 04/07/10
לא
אני עובר עליהם אחד אחד.
המטרה הסופית שלי היא התחת השחור של בן דרור ימיני. אז אני אוכל לפרוש בשקט בידיעה שהשארתי את חותמי (או שמא חוטמי?) בעולם.
(מצחיק שאתה מאשים אותי בליקוק כשאני הייתי הראשון שביקר פה את מייברג).
כל שועלן מלך
|
10:57 05/07/10
הכי מצחיק ביקום
התגובה עם התחת של בן דרור ימיני ו''השארתי את חותמי או שמא חוטמי''- מחיאות כפיים, שועלן, גרמת לי לצחוק בקול באמצע העבודה
באבא
|
00:00 06/07/10
חייכתני, תודה.(ל"ת)
נווי
|
23:19 04/07/10
מיברג מאחר בתשלום
שועלן, הרעיון שלך יפה. אבל נדמה לי ששכחת תנאי כלכלי נוסף: חלק מהכותבים שלא יקבלו את שכרם יתייאשו ואז החוב של רון מיברג לא יתפח.
חשוב גם על האפשרות הזאת.
טל
|
15:54 04/07/10
בסך הכל מאוד חבל. מיברג מנסה להוביל מהלך כדי לשנות. זה מצריך אומץ ובטחון. נדמה לי שבעבר העיד על עצמו שאינו איש עסקים גדול. אף אחד מאיתנו פה אינו איש עסקים, אחרת לא היינו במקצוע הזה, נכון? אני מקווה שהעסק יתרומם, כי המגזין הוא ברמה. אבל המודל העסקי לא מתפקד.
אופנו בנק
|
16:05 04/07/10
מיברג? למה לא משדרים
את הטור דה פראנס בשום תחנה ישראלית?
כל העולם בטור (אני נוסע בשבוע הבא) ואת ישראל זה לא מעניין?
מי זה המיברג הזה?
שלונסקי אתה בארץ?
נננ
|
16:13 04/07/10
חדשות מסעירות למיברג:
האתר המטופש וה"אחר" גם לא יגיע לאיזון כלכלי לעולם.
יש הרבה סמולנים אידיוטים בתל אביב, אבל לא מספיק כדי לכלכל את החזון המתנשא שלך.
תודה.
יאיר רוה
|
16:20 04/07/10
הסרט של מיברג
אני חייב להידחף כאן לשיחה ולציין שהסרט של מיברג על אדם ברוך הוא אחד הדברים שאני הכי מחכה להם בפסטיבל ירושלים הקרוב.
אסף
|
16:35 04/07/10
כמה זמן לוקח לכתוב מייל של שתי שורות?
פתאום חייו השלווים של מיברג במיין הפכו לחיים במסלול המהיר, בהם אין זמן להקליד "התשלום מתעכב, יגיע עוד חודשיים בשל א'', ב'' ו-ג''"?
עולם ללא פיאר
|
17:39 04/07/10
זה לא יהיה סרט. זה יהיה תסכית רדיו
עם אילוסטרציות.
אריק
|
17:43 04/07/10
אני ממש לא.
לא סבלתי את הכתיבה של אדם ברוך ז"ל. אני חושב שזו היתה שרלטנות ובכחנליה של אגו מטורף. שום כלום ששווק על ידי ברוך וחסידיו השוטים (מייברג) באופן מבריק יש לציין.
ליהי
|
17:54 04/07/10
וואו, אריק
עד כדי כך? אדם ברוך היה אחד הכותבים החכמים והמיוחדים ביותר שידעה התקשורת הישראלית.
על מיברג אני חותמת. מזדנב, המוני, רדוד וחסר מעוף.
7 חוייס
|
19:53 04/07/10
כל מילה בסלע
שני הקשקשנים האלו לא שווים גרוש מחשבתי.
ליהי
|
18:08 04/07/10
מסכימה, אבל
כל עוד הוא (מיברג) לא יגנוב את ההצגה. על זה אני לא חותמת, אבל נחכה ונצפה.
7 חוייס
|
19:55 04/07/10
מה קרה? יצאת מהזה של אבי נשר
וכבר אתה מחפש חדש להידחף לתוכו?
captain beefheart
|
14:29 05/07/10
אני חייב גם להידחף
ולומר שהגלוריפיקציה של אדם ברוך ע"י מיברג היא אחד הדברים המביכים ביותר מאז שמונטגומרי ברנז שכר לעבודה את וויילון סמית''רס.
ושיהיה ברור - אני בעד לשפוך סופרלטיבים על גדולי הדור, ונהנה כשמישהו מאדיר ענקים שהם באמת "עוקרי הרים". אבל הזכות הזו שמורה לענקים מסדר הגודל של אלתרמן.
יום אחד הופיע מיברג ובאמתחתו הגורו-בשקל הזה אדם ברוך, והתחיל להנחיל את הסגידה האישית שלו לציבור כאילו מדובר ברבי מלובאביץ'' בכבודו ובעצמו.
זה קצת מכמיר לב: הולך לו רב'' ברוך רוזנבלום בשיפולי השוק, מבטו נוגה, ולפניו מרקד הגבאי מיברג וצועק: "פנו דרך - גדול הדור הולך כאן. פנו דרך!!!"
קשר שבור
|
16:24 04/07/10
כאדם שהשלים סרט הרבה יותר קטן מסרטו של מיברג
אני יכול להעיד שאכן אין זמן לנשום כל החודש האחרון לעשיה ועד לבכורה
תפירה של לילות בחדרי עריכה ואולפני סאונד ושלא לדבר על ההתעסקות ביחס"צ וראייונות
אני סבור שבהחלט יהיה נכון מצד הכותבים של מייברג לתת לו חודש של חסד ואינשללה אולי הסרט יימכר טוב ויביא את המזומנים גם למשכורות
עדי בן יעקב
|
16:32 04/07/10
מיזנטרופיה מיברגית קלאסית
גם עושה קצת פרסומת לסרט החדש שלו, גם לא עונה לכל התלונות בעניין ואין מה לעשות שאיש ברמתו בא עם אג''נדה כזאת הוא אמור היה לעשות את החשבונות של הכסף לפני ולא אחרי ובטח לא תוך כדי טיסה.
נעמה כרמי עונה לו די יפה היום.
http://naama-carmi.com/
אריק
|
17:13 04/07/10
קראתי. מצויין. ממליצ.(ל"ת)
גיל
|
16:42 04/07/10
מלחמות מיברג
על פניו נראה שמיברג לקח את כל טראומות העבר שלו ערבב היטב, הקדיח ורקח לו טראומה חדשה לגמרי. ולא, אין שמץ של שמחה לאיד במשפט הזה. כל עוד המגזין היה בתקופת הרצה נהגתי לבקר בו על בסיס שבועי. מרגע שנדרשתי לשלם עבור התענוג, מודה, ירדתי ממזחלת ''אחר''. פשוט מפני שחשתי שתשלום עומד בסתירה *לרוח הרשת*. ואני לא אוהב מועדונים סגורים מדי. בעיה שלי.
מכיוון שההבנה שלי במודלים עסקיים שנייה רק לידע שלי בפתולוגיה של רקונים את הפן העסקי אשאיר למומחים.
כל שנותר (לי) לקוות הוא שהמגזין בכל זאת יפתח לציבור הרחב וימצא שם את איזונו הכלכלי.
חוץ מזה הסרט על אדם ברוך אכן מסקרן.
ליהי
|
17:42 04/07/10
דבורית, מצטערת
אבל זה מריח לי קצת `פישי`, הבמה שאת נותנת למייברג, ועוד בנושא כה אישי ורגיש (כסף לעולם יהיה כזה), שאין בו ממש עניין לציבור. ממתי הפכת לכובסת של מיברג? ומה הקשר בין בלוג תקשורת לבין ענייני הכספים של מיברג את שאלתיאל?
חוצמיזה שאני לא מאמינה למיברג. בדיוק כמו שהוא מצא את הזמן לענות לך, הוא יכול היה למצוא את הזמן בין שלל עיסוקיו לענות לשאלתיאל. מאכזב. מאד.
ואפרופו דבריו של גיל, אני החרמתי את האתר שלו עוד מימיו הראשונים ולא מסיבות כספיות. אין לי בעיה עם אתרים בתשלום, כל עוד הם מספקים לי תוכן מעניין וייחודי, אבל כן יש לי בעיה עם מיברג והשנאה המאכלת שלו למדינה הזאת. למה לי לשלם כדי לקרוא את דבריו המכוערים לרוב (ואל תגידו לי שהוא מעמיד בפנינו מראה), כאשר אני יכולה לקרוא את אותם דברים בחינם. בטוקבקים, למשל.
ליהי
|
17:58 04/07/10
אה
והכי מגוחך (ומקומם) בנון-אייטם הזה הוא שמיברג הרי ידוע בהשתלחויותיו הברוטליות במנטליות הישראלית, שמוסר התשלומים שלה הוא אחד מהם, ומה הוא עושה? דוז פואה. בדיוק אותו הדבר.
velvet
|
19:03 04/07/10
אם את לא רואה קשר בין כסף לתקשורת
זה חבל ׁ(הנושא: אנשי תקשורת שלא קיבלו כסף על עבודתם)
כולה ניסיתי לגשר, לקבל הסבר להתנהלות.
אבל בסדר, אני "מכבסת"
ליהי
|
20:02 04/07/10
נו, באמת
את מסוגלת ל(הרבה) יותר מזה.
אם הנושא הוא אכן "אנשי תקשורת שלא קיבלו כסף על עבודתם", היית יכולה לציין את זה בכותרת או במשנה, לכתוב הקדמה קצרה על התופעה המכוערת (ואף לצרף לינק לפוסט מ"לחיות את חייה"), ואז להביא את הסיפור של שאלתיאל vs מיברג ותגובתו של האחרון.
אם היה מתקיים האיזון הזה, אני בטוחה שהתגובות (לפחות אלה שהופנו כלפיך) היו אוהדות ולא ביקורתיות.
תחשבי על זה :)
רון טריפו
|
05:20 05/07/10
"אדם ברוך - גירסת הבמאי"(ל"ת)
שועלן
|
16:58 04/07/10
ספיקינג אוף הכנסות מקוונות
ראיתם את התפלץ הזה?
לטמקא נמאס ממטקבקים בתשלום שעושים עליהם סיבוב בחינם, והם רוצים חתיכה מהעוגה.
http://www.talkahead.com/sponsored-comments/ynet.html
ניר
|
21:31 04/07/10
חזק :)
אם כי במקרה של ווינט, זה סוג של שפור - אולי בהמשך הם גם יוסיפו לכתבות הפרסומת שהם עושים לקדימה שורת חסות?
Twister
|
17:06 04/07/10
מדובר פה על נושא רציני מידי (משכורתם של אנשים) וכואב מידי (הנטיה הישראלית להמתין עם התשלום עד צאת הנשמה) מכדי לזלזל כך.
אני רואה זלזול רציני בתגובתו של מיברג, החל מתירוצי ה"נקרעה לי המחברת/ הכלב אכל לי את הצ''ק" ועד לדחיסתו של הסרט על אדם ברוך.
זו את שהוספת את הלינק, דבורית?
מיותר. כל כך מיותר.
אין באייטם הזה שום מקום ליח"צ משום סוג, לא ברמז ולא בלינק.
הסרט של מיברג כבדו במקומו מונח, אבל איזכורו פה (בפסטיבל ירושלים! בהדגשה! פלוס לינק, תבואו!!) - מיותר וצורם.
צר לי, אבל הדרישה לתרבות טוקבקים צריכה להיות מגובה גם בכבוד כלפי מי שצריכים לשלם חשבונות ולהיכנס למינוסים בזמן שמיברג מנפנף בקרדיטים.
(אה כן, ומעניין מה ''הגופים שמימנו אותו'' היו עושים אם מיברג לא היה עומד בהתחייבויות כלפיהם).
T
|
17:37 04/07/10
Like (לטוויסטר)(ל"ת)
יונה
|
18:26 04/07/10
יפה כתבת טוויסר(ל"ת)
velvet
|
19:07 04/07/10
אני מכניסה בכל פוסט עשרות קישורים
כדי שאנשים ידעו במה מדובר.
פתאום היום זה "יח"צ"?
וזו הייתה הסיבה ללינק גם היום, ליצור את הקישור.
איזה הדגשה?
מה קרה לך?
מהיום אני כותבת שמות בבולד ומלנקקת?
את יכולה לבקר את הנהלותי הקלוקלת בשמחה, אבל לפחות על ההדברים נכונים
Twister
|
20:54 04/07/10
את דבר ראשון שולפת אקדחים, חבל.
לא ביקרתי את התנהלותך הקלוקלת, בואי לא נעשה מזה דרמה. זה לא העניין.
ראשית לא דיברתי שם על הדגשה, אז ותרי על זה. דיברתי על הלינק ושאלתי דוגרי אם הוספת את הלינק בעצמך. אם כן- הוא מיותר. זו דעתי, ואני בהחלט חושבת שלמרות שזה מנהג שלך ודרכך, זה צורם פה מאוד. כשאת כותבת על אישיו כ"כ רגיש, במדינה בה תשלום על עבודה הוא תמיד בלך-ושוב-ומחר-ואבדה-לנו-הכתובת-שלך-והנהח"ש-עובדים-רק-עד-12-ורק-בימים-זוגיים-ובמקרה-היום-היא-חולה-ותתקשר-מחר, בהחלט בהחלט אין פה מקום לקידום ענייניו של מיברג. ניחא, האתר. אבל הסרט?
הסרט, ולווט, הוא הדבר האחרון עליו אנשים רוצים לקרוא כאן. ותרי על הלינק. גם לי מותר להביע ביקורת מידי פעם, כיוון שבד"כ אני רק מחמיאה לך. לא קרה אסון.
Twister
|
21:25 04/07/10
סליחה, כן הזכרתי הדגשה.
סליחה, כן הזכרתי הדגשה. עכשיו אני רואה וזו טעות שלי.
מאידך, עדיין שומרת על זכותי לבקר את הוספת הלינק. תודה
velvet
|
21:46 04/07/10
כמו שכתבתי לך,
ואני חוזרת, זכותך לבקר הכל.
ועדיין אני חולקת על הלינק ועל ההדגשה.
velvet
|
21:48 04/07/10
רק סמני לי איפה האקדח/ים? לא הבנתי(ל"ת)
עובר אורח
|
17:18 04/07/10
עצוב
צריך לשלם שכר בזמן. כשכיר כל חיי שהמתין בדלת לשכרו ולא תמיד קיבל אני מבין היטב את העניין.
משום מה איש כאן לא דיבר על המודל מהצד הכותב. כל העיתונות הישראלית היום בנויה מהמון כותבים עשוקים ומאחרי דלת המעסיקים יש תור ארוך. המון אנשים מוכשרים להפליא מבקשים לבטא עצמם בכתב ולנסות להתפרנס מזה. גם אם מיברג ישלם שכר למעשה אפסי לא יחסרו לו כותבים.
ייתכן בכלל שהוא ניסה גם לתקן את העוול הזה במעט ונכשל.
אם הוא ירצה לשלם בזמן שכר הגון כלומר שניתן להתפרנס ממנו ברמת שעות השקעה ושכר מינימום לשעה כבארה"ב העסק שלו לא יעבוד. אין לו סיכוי מול השפע האדיר של בלוגים מעולים חינם באנגלית בכל נושא עם קישורים חינמיים.
חבל ועצוב זה העולם הנוכחי, זה לא תמיד היה כך.
אריק
|
17:22 04/07/10
לא שייך למייברג אבל מאוד מטריד אותי:
קלמן ליבסקינד, עיתונאי שאני מאוד מעריך טוען היום בבלוג שלו שאור הלר בעצם פיברק את הכתבה שלו על ההתפרעויות ליד נווה צוף. במילותיו של ליבסקינד:
"אור הלר מערוץ 10 הוריד מהרשת קטע שבו נראים ערבים תוקפים ומכים את חיילי צה"ל. הלר גזר החוצה את רוב הקטעים "המפלילים" וסיפר לצופים על "הפגנה לא אלימה".".
ליבסקינד לא מספק שום ראייה לטענה החמורה הזו.
עמיר
|
18:35 04/07/10
וזו תופעה שגם אני לא מבין
"
וזו תופעה שאני לא מבינה: הרי להיות חייב למישהו זה הדבר הנורא ביותר בעולם (טוב, אז אחד מהם, אם אתם לא אני), איך אפשר לעמוד בזה, בלהיות חייב כספים לאנשים שעשו בשבילך עבודה?
"
(מתוך: שנת העצמאות שלי, לחיות את חייה)
http://www.dvoritshargal.com/?p=493
דבורית, בתור אחת שפרסמה את הטקסט היפה הזה ואפילו לא מזמן, מוזר שאת נותנת במה למיברג בלי מילת ביקורת מצידך.
אבל העיקר שמתנוסס שם לינק לסרט בפסטיבל י-ם, והעיקר שכולם ישמרו על תרבות הטוקבקים ויהיו מנומסים.
אושר ג
|
18:53 04/07/10
אבו דאוד מת!
מתכנן הרצח במינכן אבו דאוד מת!!!
יכול להיות שעכשיו יהיה לנו ס"וס שקט ממנו כאן? או שה"קרן" תשלח מישהו במקומו?
רחביה ברמן
|
23:10 04/07/10
וואו, אתה אוהב את הקורבנות שלך, אה?
לא שאני לא שמח שהטרוריסט מת, אבל "שקט ממנו"? מתי לאחרונה הוא הפר לך את השקט?
אושר ג
|
01:30 05/07/10
אז מי זה הדאוד הזה שלכם שפה?
לא הוא? מה יש עוד אחד?(חוץ ממך) שממומן קרן?
לצר-יה barman
|
08:49 05/07/10
אתה פשוט ל-א מספיק שמח ומכאן ההיקש המתבקש.
עובר בטל
|
09:41 05/07/10
תגיד הקרן משלמת לך שוטף +90?
או שעדנן חשוגי מעביר לך ישר על הגמלים שמבריחים את הגבול בלילות?
לייק
|
21:00 05/07/10
איזה הומור ימני משובח
שפתיים יישקו
velvet
|
19:18 04/07/10
אתה צודק,
בהחלט הייתי צריכה לחזור ולכתוב את דעתי, במיידי.
אבל עשיתי זאת, ותאמין לי, לפני שקראתי את תגובתך.
velvet
|
21:49 04/07/10
(התגובה יועדה לעמיר, 18:35)(ל"ת)
אחדלאמפה
|
19:10 04/07/10
והתשלום למעצבת? פשוט לא מעניין?
אני יכול להבין למה השרגל לא הוסיפה ביקורת או דעה אישית שתבקר חס ושלום את הגורו דה לה באבא מייברג, אבל באמת לא התייחסו כאן לשאר התשלומים שמייברג פשוט מעלים?
המעצבת היא סתם אישה אז למה שזה יעניין מישהו. יופי שרגל. העיקר שאת גבב החצליחות הזה נתת לו לפרסם אצלך. לרייטינג שלך ולאגו זה בטוח יעשה נעים.
הייתי מאחל לך שתתקלי פעם בלקוח או בוס מהסוג שלא משלם, אבל אם את בתעשייה בארץ - די בטוח שכבר היית שם וראית מה זה.
הלל
|
19:36 04/07/10
אפרופו כותבים שאין לי שום עניין בכתיבתם
(המשך לתגובית מהפוסט הקודם) אפשר כמובן לצרף את מיברג לתמונה.
ומישהו שכן נחמד לקרוא: גיא רולניק מהטוש. וכן, גם ליבסקינד, למרות מדיניות מחיקת התגובות הלא-הומניטרית שלו.
7 חוייס
|
19:51 04/07/10
הבה נקרא לילדים בשמם
א. לא לשלם לאדם את שכרו במועד, זו פשוט גניבה, או ליתר דיוק - שוד, ועד יותר ליתר דיוק - שוד אלים. שהרי הלא-משלם אוחז בכוח בכספו של הלא- משולם. לא ככה?
ב. מייברג ונשוא-הערצתו ברוך האחד היה והשני עודו שני פלצני מילים, שבבלבולי מוח וקשקושי ביצים מילוליים עסק ועוסק, כמו כול המדינה הזאת, באסקפיזם, אסקפיזם, אסקפיזם. ואלו הציפיות שלי גם מהסרט "שלהם" - אסקפיזם סופר-מילולי דופר-נרקיסיסטי. שלום לכם
דינה
|
20:28 04/07/10
מעניין מדוע מיברג מתעלם מהאשמות בנוגע למעצבת
הקרדיט על עיצוב האתר הוא שלה:
על האתר:
אתר "אחר" פועל על גבי פלטפורמת וורדפרס, ומבוסס על תבנית NeuMatzit שאפיינו ובנו מיטל שרון, איתמר שאלתיאל, מיכל בראל, רוני שני ורן יניב הרטשטיין עבור מגזין "מצית".
מעצבת: פזית בנימין.
אפיון, בניה והתאמות טכניות: רוני שני.
אז לפי מיברג זה מספיק? מה עם ה 5000 שמגיע לה? בוא מיברג ותסביר לנו?
חוצפה!
דינה
|
20:29 04/07/10
בוא רון מיברג ותענה על דבר קטן נוסף
מה עם התשלום לפזית בנימין שאתה מורח כבר חצי שנה?
הקרדיט על עיצוב האתר הוא שלה:
על האתר:
אתר "אחר" פועל על גבי פלטפורמת וורדפרס, ומבוסס על תבנית NeuMatzit שאפיינו ובנו מיטל שרון, איתמר שאלתיאל, מיכל בראל, רוני שני ורן יניב הרטשטיין עבור מגזין "מצית".
מעצבת: פזית בנימין.
אפיון, בניה והתאמות טכניות: רוני שני.
אז לפי מיברג זה מספיק? מה עם ה 5000 שמגיע לה? בוא מיברג ותסביר לנו?
חוצפה!
קורא
|
20:42 04/07/10
נכון, והמעצבת שלה הוא חייב 5000 שקל גם תקבל?(ל"ת)
velvet
|
15:06 05/07/10
למרות התשוקה לסיפוק מיידי,
ולמרות שאני בעצמי מכורה לסיפוקים מיידיים, אני לא יכולה להגיב לנושא זה, מאחר שמעורבים בו שני אנשים שמתנהלים איש מול רעהו.
אין לי כוונה לדברר איש, וכשיהיה מה להגיד, תשמעו.
אני נשבעת באדמו"ר.
לייק
|
21:01 05/07/10
ומה עם התשלום?
המעצבת כבר קיבלה את השקלים שלה? היא חבשית או סודנית?
אחד שמבין
|
21:28 04/07/10
דבורית
פעם חשדתי בך שאת נגועה באינטרסים. היום אני יודע שאת כל כך תמימה, כל כך נאיבית אפילו יותר מהאנשים המסכנים שהסכימו לעבוד בשביל מיברג רק בגלל איזו הילה מטופשת שאופפת אותו - שהסכמת לפרסם את התגובה שלו ככתבה וכלשונה ולא שמת לב איך הוא מקדם את העניינים שלו על הגב שלך.
טלי קורה דבורית, שימי לב עם מי את עובדת ואת מי את מעריצה. את פשוט הופכת לכלי שרת בידיהם של אינטרסנטים נצלנים, ולא בפעם הראשונה. תמחקי את הלינק מיד, תערכי את התגובה הבזויה שלו - כי אחרת את עושה צחוק מעצמך ומהיושרה המקצועית שלך.
velvet
|
21:47 04/07/10
לערוך את התגובה ולמחוק את הלינק?
:) בגלגול הבא.
לאחד שמבין
|
08:34 05/07/10
תבין
דבורית היא לא עיתונאית, אף פעם לא באמת היתה והיא בטח לא תמימה. ככזאת היא לא מחויבת להפגין יושרה מקצועית. כבלוגרית היא יכולה להיות נגועה באינטרסים ולקדם את החברים שלה והיא עושה את זה כל הזמן! אבל לא רחוק היום שיקומו לה מתחרים (כבר יש, אבל אני יודע על עוד בדרך), והבלוג הזה ייזנח לטובת מבקרי תקשורת בעלי דעות ותובנות, ולא סתם כאלה שמדפדפים בעיתונים, מעתיקים כותרות ופסקאות, מלנקקים לחברים או עושים להם יח"צ.
דבורית אם לא תעשי שינוי קיצוני בפורמט של הבלוג, תרענני אותו, תעמיקי, תגווני ותביאי יותר מעצמך, מהר מאד תמצאי את עצמך מחוץ למשחק בדיוק כמו שנפלטת מעולם התקשורת! למרות שאת מתרצת אחרת.
קבלי טיפ משועל קרבות ותיק ושימי לב טוב טוב. למרות שאת טובה בשיווק עצמי והצלחת למתג את עצמך, הבוסים החדשים שלך הרבה פחות סובלניים מהקודמים ומהר מאד הם יעלו על החפיפניקיות, השטחיות וחוסר הרלוונטיות של הבלוג. וכמו שאת כבר מבינה, גם אם מיברג יציע לך עבודה משכורת לא תראי ממנה.
איי סקנד איט
|
08:49 05/07/10
יש בזה משהו(ל"ת)
captain beefheart
|
15:07 05/07/10
וזהו כבר ביוב של ממש
אם הייתי דבורית הייתי מוחק את התגובה הזו מיד וללא שמץ של בושה. הדבר משול לאדם שעורך מימונה בביתו, ואחד האורחים צואה לו בסלון לפני כל האורחים.
לך, לך לך חזיר. גם לנו לא נאה ולא יאה!
velvet
|
15:22 05/07/10
הגבתי בפוסט של היום, יש אומרים בצדק,
יש אומרים שלא.
טוב, הרוב אומרים שלא.
לדבורית
|
15:34 05/07/10
לעניות דעתי
טוב עשית שלא מחקת.
רע עשית שהגבת.
ראובן ברדך
|
22:11 04/07/10
תרגיעו
חבל שחלק לא מבוטל מהתגובות כאן, נגועות בהשמצות, ניבולי פה, רשעות לשמה ודברי נבלה. אבל לא רציתי רק להעלות קווים לדמותו של הטוקבקיסט הישראלי המצוי אין ברשת הרבה דברים כמו "אחר", והייתי חושב כך, גם אם לא הייתי כותב שם. מניסיון אישי אני יכול להעיד שמיברג עושה מעל ומעבר כדי להיות בסדר. אבל לא תמיד לזון הולך עם ממון.
ראובן ברדך
|
22:12 04/07/10
חזון, כמובן, לא לזון.
ראובן ברדך
|
22:14 04/07/10
טעות
"חזון", כמובן, לא "לזון"...
אני
|
18:31 05/07/10
ברדך - אתה חייב לי אלפי שקלים
ראובן ברד" ך חייב לי ולעוד אנשי צוות רבים מאות אלפי שקלים (ביחד) בגלל הפקה כושלת שלו לערוץ 10. בא הזרזיר אצל העורב
ראובן ברדך
|
14:48 02/11/10
אני ואתה(ל"ת)
ראובן ברדך
|
17:01 10/11/10
אני ואתה
חבל שבחרת להסתתר תחת "אני". בכל מקרה, בית המשפט חושב אחרת ממך ודחה את התביעה.
ראובן ברדך
|
17:03 10/11/10
ערוץ 10
ההפקה לא הייתה כושלת. להיפך. היא הייתה מעולה. מי שכשל, היה ערוץ 10 שנכנס להקפאת הליכים. בית המשפט, אגב, קיבל את דברי ודחה את התביעה.
שועלן
|
23:01 04/07/10
הפואטיקה של האינטרנט
בעמוד "נבחרת הכותבים" של "אחר" מופיעה הפניה לבלוג של איתמר שאלתיאל, וכשלוחצים עליה כרגע מגיעים הישר לפוסט "`אחר`: המודל העסקי".
http://theothermag.com/about-2/team
יותם
|
00:46 05/07/10
בנוגע לבקשתו של רון מייברג מהטוקבקיסטים
כמובן שחשוב לכבד בקשה אלגנטית שכזו. בעיקר שהיא באה מאדם שתמיד ידע לכבד את מעסיקיו. בעיקר את אלו ששילמו לו סכומים מופקרים עבור טורים משמימים.
(תאר לך רון קדמון שכמותך שאותו כותב מבויש שכיבד את מילתך ושלח לך מאמרים היה מכנה אותך בשמות כמו רון במבינו או שאולי חלילה וחס היה מתאר בגסות חסרת תקדים את משני גופך או שיער זקנך הסבוך והדוחה. ותאר לך שכל הדברים הללו היו נכנסים לאיזה ספר. תחשוב קצת איך היית מרגיש). רצית להיות מו"ל של עצמך מה? תאכל את הדיסה המהבילה שבישלת בזמן שאתה מתבונן בכל רגע נתון במראת המציאות וסוף סוף מבין מה אתה באמת שווה.
יעל
|
09:51 05/07/10
דרושים
רק אני שמתי לב, שמאז שגם פה מעסיקים צריכים לשלם בעד פרסום מודעות דרושים מספר המודעות הידלדל מאוד? בסופו של דבר זה פוגע בנו, מחפשי העבודה. אין כבר לוולווט יתרון יחסי על זירות אחרות לחיפוש עבודה ואי אפשר כבר למצוא פה מודעות שאין בשום מקום אחר.
velvet
|
09:59 05/07/10
לא, פשוט לא קראת את הפוסטים
כתבתי על כך לא מעט, עד שהעירו לי שנמאס לקרוא.
כן, זה המודל עכשיו, וכמו שכתבתי בתגובה, הוא נמצא בבדיקה
לייק
|
21:04 05/07/10
זה כמו שהיה פעם ב" העיר" , קחתן או משהו כזה
בהתחלה בחינם, אח" כ פתאום 20 שקל... וזהו
אבנר
|
04:12 24/07/10
מיקי רוזנטל