פרסום ראשון

הגרזן של צוקרברג: בפייסבוק הורידו את העמוד של וודקה חורטיצה על 15 אלף החברים וההשקעה של כ-350 אלף שקל

המותגים בישראל ממשיכים להפר את חוקי הפייסבוק. הפעם ירד הגרזן על הפעילות של וודקה חורטיצה. עו"ד גיל בר זוהר המלווה את מומה פרסומאים: "פייסבוק לא היה בתחומי אחריותנו"

משה בנימין | 15:17 31/10/10 | 3 תגובות

Share הדפסה שלח לחבר הוסף תגובה

מספר ימים עברו מאז הידיעה האחרונה באייס שעסקה במותגים מישראל שעושים ככל העולה על רוחם בפייסבוק ולא מתרגשים מחוקי הרשת החברתית והנה יורד הגרזן של מארק צוקרברג על אחד מהקמפיינים היותר מושקעים ברשת - זה של וודקה חורטיצה המטופל על-ידי מומה פרסומאים.
וודקה חורטיצה. בינתיים אל ת'וילה כלום

לא חסרות סיבות להוריד את הקמפיין של חורטיצה. מראש מדובר בתחום רגיש - באלכוהול

להבדיל מכל המותגים שעברו על חוקי פייסבוק ללא חשבון וודקה חורטיצה נאלצת לשלם את החשבון, אולי עבור כולם ובגדול. לפי הערכות שונות בענף האינטראקטיב, הקמפיין של וודקה חורטיצה בפיסבוק מוערך בכ-350 אלף שקל ונתמך גם על-ידי פרסום חוצות על גבי אוטובוסים בערים מרכזיות ברחבי המדינה.

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

* רוצים להישאר מעודכנים? הירשמו לניוזלטר של אייס

* בואו לדבר על זה בפורום פרסום, שיווק ויח"צ

עברו כמעט על כל חוק שני בפייסבוק

במקרה של חורטיצה לא חסרות סיבות להוריד להם את הקמפיין. מראש מדובר בתחום רגיש, שכן מדובר באלכוהול - נושא שבפייסבוק נוטים לייחס לו חשיבות יתרה ותשומת לב מוגברת. חורטיצה עברו ככל הנראה על ארבעה סעיפים: פרסום אלכוהול על ה-WALL, קיום תחרות על ה-WALL, חלוקת אלכוהול כפרס וחמור לא פחות, הם יצאו בפרסום חוצות על אוטובוסים תחת הסלוגן 'ת'וילה חורטיצה' וצירפו אליו את הלוגו של פייסבוק, מה שאסור על-פי חוקי הרשת.

יכול להיות שפייסבוק החליטו להפוך את חורטיצה לשעיר לעזעזאל עבור כל פושעי ישראל באינטרנט במהלך של 'יראו וייראו'. ענקית הרשתות החברתיות הורידה למותג הוודקה (שהיה מהבולטים בחודשים האחרונים ברשת) את העמוד שכבר הספיק לצבור כ-15 אלף חברים. לאחר מכן ניסו בחורטיצה להעלות את העמוד מחדש אך גם הניסיון השני נקטל על-ידי פייסבוק.

ממש כמו שביתה בבנק: עמכם הסליחה, נשוב בקרוב

אתמול בערב גילו גולשי פייסבוק שהשתתפו בפעילות של חורטיצה ש'אין עם מי לשתף'. בסטטוס שפרסם צוות הקמפיין נכתב: "פייסבוק חסמו אותנו, אנחנו בבירורים, בקרוב נעדכן את כולם..עמכם הסליחה מקווים שנשוב בקרוב".

לפני כשעה העלו מארגני הקמפיין של וודקה חורטיצה הודעה בה נכתב: "עלינו עם דף חדש, נא הצטרפו כדי לקבל עדכונים, הלינק מצורף בתגובה, תודה לכולם ונתראה בקרוב". בנוסף צרפו אנשי חורטיצה לינק לדף החדש של פעילות המותג שבהקלקה עליו מגיעים לדף ריק ובו ההודעה: "חברים יקרים, עקב בעיות טכניות בעמוד הפייסבוק, המשחק הורד זמנית. כרגע אנו בעיצומם של דין ודברים מול הנהלת פייסבוק להחזרת המשחק במהירות המירבית. אנו מתנצלים על התקלה ומבטיחים לעדכן בהקדם".

לאייס נודע כי בשעות אלו מתקיימת במשרדי מומה פגישה פנימית שמטרתה למצוא פתרון כדי לצאת מהתסבוכת אליה הכניסו את עצמם מול פייסבוק. כאמור, הורדת הקמפיין של חורטיצה על-ידי פייסבוק מהווה פגיעה לא קלה בדרך הארוכה שעשתה מומה עד שהגיעו לצבירת כ-15 אלף משתמשים בדף. במקרים רבים הלקוח, במקרה הזה וודקה חורטיצה אשם לא פחות ממשרד הפרסום שכן הוא זה שדוחף לפעילות על הקיר ושאר מהלכים שחורגים מחוקי פייסבוק. טרם ידוע על מי מוטלת האשמה כאן אך הסברים לבטח יידרשו.

פייסבוק לא מרחמים - חתכו את הקמפיין המושקע בשיא

מאוחר יותר היום יישבו מומה פרסומאים לשיחה עם אנשי השיווק של וודקה חורטיצה בה ידונו בדרכים להמשך הפעילות ופתרון המחלוקות מול פייסבוק. הפגיעה בקמפיין כבר נעשתה, כעת כל שנותר למומה וחורטיצה הוא למזער את הנזקים ככל האפשר. זה יהיה לא מדויק לומר שכל הקמפיין חזר לנקודת האפס אבל אנשי פייסבוק הצליחו להכניס מקל בגלגלי הקמפיין מה שיבוא לידי ביטוי בגמגום הקמפיין והיעלמות בדיוק לקראת שלב השיא ובפגיעה כספית, שכן ההוצאה הלא מבוטלת הגיעה כרגע למבוי סתום ולא הולכת לשום מקום.

העו"ד שליווה את הפעילות: "פייסבוק זה לא בתחומי אחריותנו"

נתון נוסף שאי אפשר להתעלם ממנו הוא העובדה שמומה פרסומאים לוו על-ידי משרד עורכי הדין בר-זוהר שייעץ להם בניהול הקמפיין וראו זה פלא, גם עורך דין צמוד לא מהווה ערובה לקמפיין חסין בפני הורדה של פייסבוק. אנשי מומה וחורטיצה הרגישו לבטח מכוסים ומוגנים בפני פייסבוק אך תחושות חוד ועובדות לחוד.

עו"ד גיל בר-זוהר אומר לאייס: "תפקידנו בליווי מומה פרסומאים הוא להעניק שירות של בניית תקנון לתחרות וייעוץ משפטי כללי. הפעילות של וודקה חורטיצה חוקית מטעם מדינת ישראל וזהו תפקידנו. רק עכשיו קיבלנו מהם פנייה לגבי פייסבוק כדי שנעזור להם בזה אבל זה לא היה בתחומי אחריותנו מראש. איך נקבע הקמפיין ומה הוא כולל בתוכו זה לא כרוך בשירות שלנו ולא היינו בתמונה של הנושא הזה מלכתחילה".

ממשרד הפרסום מומה טרם התקבלה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

הוסיפו תגובתכם