קריירה ולימודים

מסימני המשבר: זינוק של 35% בהיקף עורכי הדין שמחפשים עבודה

יותר מועמדים מראים נכונות להתפשר על תנאים ושכר ומעניקים יותר חשיבות ליציבות וביטחון תעסוקתי על פני עניין ואתגר מקצועי. מנכ"לית קודקס: "אני מאמינה שתוך חצי שנה נראה גיוסים בהיקף דומה לשנה החולפת" 

שרון טל | 
עורכי דין (צילום freepik)
תסמיני פוסט-קורונה בשוק המשפט: בשבועיים האחרונים חלה עלייה של כ-35% בכמות עורכי הדין שמחפשים עבודה ביחס לחודש פברואר, כך לפי נתוני קודקס, חברת השמה למשפטנים, שנתוניה מבוססים על פניות משפטנים.
מנתוני קודקס עולה כי חל זינוק של 56% במספר עורכי הדין בעלי ותק של 6 שנים ומעלה, המחפשים עבודה בתחום, ביחס לחודש פברואר 2020. גם מועמדים שנחשבו בעבר לנחשקים יותר מתקשים למצוא עבודה. בקודקס אומרים כי חל זינוק של כ-42% בפניות של עורכי דין יוצאי אוניברסיטאות, וכי הם מזהים מגמה דומה בקרב יוצאי מוסדות מובילים נוספים. 
בקודקס מסבירים כי סיבה אפשרית לזינוק בביקוש היא מתווי ההתייעלות שהציגו לאחרונה משרדי עורכי דין, מתווים הכוללים בין היתר קיצוצים בתקנים ובשכר, מה שהוביל עורכי דין רבים לחפש אחר אלטרנטיבות תעסוקתיות.
במקביל, חל זינוק חד במספר המשרות החדשות שנפתחו בתחום בשבועיים האחרונים, אך ככל הנראה מדובר ברוב משרות שהוקפאו טרם משבר הקורונה וכעת חזרו לשוק, כשמספר הגיוסים החדש נמוך יחסית. כתוצאה מהמצב בשוק, מזהים בחברה נכונות גבוהה מצד מועמדים להתפשר על שכר ותנאים כדי להתקבל לעבודה, ומחפשים מקומות עבודה גדולים ויציבים.
"אנחנו מעריכים שבתקופה הקרובה נראה פגיעה בשכר עורכי הדין והמתמחים", מסבירה ליאת בן-צבי שבח, מנכ"לית קודקס, "אבל אני מאמינה שתוך חצי שנה נחזור לכמות הגיוסים של עורכי דין ויועצים משפטיים שראינו אשתקד. גם רוב הלקוחות שלנו סבורים שמדובר בתקופה שתחלוף ומבקשים להמשיך לקבל פניות דיסקרטיות של 'טאלנטים', מתוך הנחה שבקרוב תחזור המלחמה על המועמדים המבוקשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה