קריירה ולימודים

תחזית קשה: חצי מיליון ישראלים יישארו בלי דמי אבטלה תוך חודשיים

שר העבודה והרווחה חבר למנכ"ל הביטוח הלאומי והזהיר כי כי באוגוסט יהיו כאן חצי מיליון מובטלים. כדי להאריך את תקופת הזכאות לאבטלה בחודשיים, האוצר ייאלץ לגייס 3.8 מיליארד שקל
רועי בהריר-פרל |  1
חתימה על מסמכים (צילום pixabay)
המצוקה במשק הישראלי הולכת ומחריפה: במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו שר העבודה והרווחה איציק שמולי ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר נמסר כי עד סוף אוגוסט צפויים להיות בישראל חצי מיליון מובטלים שיסיימו את זכאותם לדמי אבטלה - כך, בהסתמך על ניתוח נתונים שערך הביטוח הלאומי.
השר שמולי הזהיר במהלך האירוע כי מדינת ישראל קרובה מאוד למצב שבו "מאות אלפי ישראלים יטבעו מתחת לקו העוני", הוסיף כי מדובר ב"פצצה מתקתקת" ודרש להאריך את דמי האבטלה לכל המובטלים עד סוף אוגוסט, כמו גם את מענק האבטלה לעובדים בני 67 ומעלה ואת האפשרות לכפל קצבאות לזכאים לקצבת קיום. מדובר, כמובן, במהלך יקר מאוד: עלותו הכוללת היא 3.8 מיליארד שקל.
במספרים מוחלטים, מנתוני הביטוח הלאומי עולה כי בחודש יוני תסתיים הזכאות של 262 אלף איש לדמי אבטלה. עוד עולה כי עד סוף יולי תסתיים הזכאות של 374 אלף איש וכי עד סוף אוגוסט תסתיים הזכאות של 469 אלף איש. בביטוח הלאומי ציינו כי קנדה והולנד, לדוגמה, האריכו את תוכניות תמיכת המדינה עד סוף אוגוסט, וכי אוסטרליה וניו זילנד האריכו אותה עד סוף ספטמבר.
השאלה הגדולה כעת היא כיצד משרד האוצר יגיב לנאמר במסיבת העיתונאים על ידי השר שמולי ומנכ"ל הביטוח הלאומי, שלמעשה דרשו ממנו פיתרון כספי למצב העגום, אם כי אפשר להניח שהיא לא תהיה חיובית - ודאי לא באופן גורף. זאת, עקב היעדר תקציב, חישוב שונה לימי הזכאות לאבטלה ואגו פוליטי (המספרים לא הועברו למשרד האוצר לפני שיצאו לתקשורת). בינתיים, מובטלים רבים ימשיכו לקרוס תחת כובד הקוביד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מיתון מתגלגל
    ירמיהו 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי לעצור אותה חייבים לשטח ולמצע את כל המשכורות במשק כולל כולם ולהחזיר את כולם לעבודה תחת חוק צו "עבודה מקיימת" וכדאי למהלך הזה לאלתר לפני שהכאוס יתפרץ אנו כיום בני ערובה בצורה זמנית למצב חברתי מסוכן ויש לפעול במהירות ובנחישות
    סגור