קריירה ולימודים

תסמונת פוסט-קורונה: בכירים בהייטק מחפשים עבודה חדשה

סקר של חברת ההשמה להייטק GotFriends מצא כי חברות הייטק מאיישות משרות פי שניים יותר מהר מלפני הקורונה ומקצרות את הליכי הקבלה. שליש מהענף מקפיא משרות ונערך לפיטורים
שרון טל |  1
הייטק (צילום freepik, pixabay)
למי שחשב שמשבר הקורונה פסח על ענף ההייטק הישראלי צפוי להתבדות. בחודשים האחרונים היו חברות בענף שנאלצו להתמודד עם אובדן לקוחות ואף לבצע קיצוצים בשכר ובעובדים. עם חזרת המשק לפעילות, גם החברות מתחילות להסתגל למציאות החדשה של עבודה בשגרת קורונה, וביטוי לכך ניתן לראות בגיוס עובדים לענף.
לפי סקר שערכה חברת ההשמה להייטקGotFriends  בהסתמך על למעלה מ- 2,200 תהליכי גיוס שניהלה גוטפרנדס בקרב 500 חברות הייטק, בחודש מאי זמני גיוס כוח האדם התקצרו בחצי. לפני משבר הקורונה עמד הזמן הממוצע לאיוש משרה על 60 יום, וכיום עומד על 35 יום בממוצע.
גם הליכי הקבלה התקצרו משמעותית. בדרך כלל הליכי המיון לחברות הייטק ארוך ונוקשה, לעתים מייגע וכולל לא מעט מבחנים וראיונות. לפי גוטפריינדס, כמות התהליכים הממוצעת שניהל/ה כל מועמד/ת לפני הקורונה הוא בין חמישה לשבעה. בעידן הפוסט קורונה כמות התהליכים צומצמה לבין אחד לשלושה, כלומר, לעתים ראיונות בודדים מספיקים כדי להתקבל לעבודה בהייטק.
אך לא הכל ורוד. למרות שכ-70% מחברות ההייטק חזרו לגייס באופן מלא, 20% עדיין מקפיאים משרות, וכ-10% מהחברות נערכות לפיטורים. כמו כן, נרשמת עלייה של 25% באיוש משרות הובלה, ראשי צוותים, ארכיטקטים ומשרות מורכבות.
קראו עוד ב-ice
לא רק עובדים זוטרים נפלטים מחברות ההייטק. הנתונים מראים על גידול של 40% בהיקף הישראלים שהגישו קורות חיים למשרות בכירות בענף. זאת בין היתר, על רקע צמצום משרות או פגיעה בתנאי השכר להם זכו עד כה.
שירי וקס, מנכ"לית גוטפרנדס: "עכשיו, כשיסודותיו של כל המשק הישראלי רועדים, גם הטאלנטים הגדולים והבלתי מושגים מחשבים מסלול מחדש ופתוחים יותר להצעות חדשות, ולכן כדאי לקפוץ על ההזדמנות. אם בעבר, חברות הפסידו טאלנט כזה או אחר בגלל נתונים מסוימים שבחברות אחרות קרצו לו יותר, היום רוב המועמדים יהיו מוכנים הרבה יותר לשנות הרגלים, לצאת מהדפוסים שהם רגילים אליהם ולהתגמש הרבה יותר. אם בעבר הם טרחו לענות רק על סמס, היום הם עונים לטלפונים. אי-הוודאות במשק ובענף ההיי-טק היא כל כך גדולה, שפרטים כמו מיקום החברה, שעות העבודה ועוד, שעבור חלק מהמועמדים היו יכולים להיות 'דיל ברייקר' עד לפני חודש, הם הרבה פחות חשובים היום, וזה פותח עבור החברות היצע מועמדים הרבה יותר גדול"
GotFriends היא חברת ההשמה מהגדולות בישראל לסטארט-אפים וחברות הייטק מובילות. החברה מסייעת למאות סטארט-אפים וחברות הייטק לגייס מועמדים מובילים לענף תוך התאמה של עובד לחברה. החברה מאיישת ללקוחותיה מעל ל 2,000 תקנים של משרות טכנולוגיות מידי שנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמו שחברת תרופות תעשה סקר על התרופה שלה
    עמי 08/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלק 90 אחוז מהחברות חזרו לגייס, בשנה הקרובה יהיה גל של פיטורי ענק בהייטק
    סגור