קריירה ולימודים

כשהחלשים לא נספרים: השכר הממוצע לשכירים עלה ב-14% באפריל

משבר הקורונה הביא להוצאתם לחל"ת ולפיטוריהם של עובדים בשכר נמוך, ובלעדיהם השכר הממוצע למשרת שכיר טיפס ל-12,110 שקל באפריל. מנגד, מספר משרות השכיר הצטמצם מכ-4 מיליון בפברואר לפחות מ-3 מיליון
איתי פת-יה |  1
חנויות בתל אביב יפו (צילום Josh Pepper/Unsplash)
הלשכה המרכזית מפרסמת היום (חמישי) כי השכר הממוצע של שכירים בחודש אפריל היה גבוה ב-14% מזה של חודש מרץ. הנתונים מתבססים על דיווחים חודשיים של המעסיקים לביטוח הלאומי.
על פניו נראה כי מדובר בנתון חיובי, אלא שההיפך הוא הנכון. כיוון שמדובר במדידת ממוצע, לקצוות יש השפעה רבה על הנתון המקבל, ובמקרה הזה הקצוות הנמוכים לא נכללו בחישוב – שכן הם פוטרו או הוצאו לחל"ת בעקבות משבר הקורונה. "רוב העובדים שהוצאו לחל"ת או פוטרו מעבודתם וקיבלו דמי אבטלה, הם עובדים ששכרם נמוך מהממוצע", כך מזכירים בלמ"ס.
בעוד שבפברואר, טרם התפרצות הנגיף בישראל, השכר הממוצע לשכיר עמד על 10,699 שקל, במרץ הוא ירד ל-10,609 שקל, ואילו באפריל עלה ל-12,110 שקל. בחלוקה לפי ענפים, השכר הממוצע הגבוה ביותר נרשם בקרב עובדי ענף הפיננסים והביטוח (25,057 שקל) וזה הנמוך ביותר באופן לא מפתיע היה של עובדי שירותי האוכל והאירוח (5,911 שקל). במגזר הממשלתי הממוצע היה נמוך מהממוצע הכלל ענפי ועמד על 11,326 שקל.
 

מנגד, בתחום ההייטק השכר הממוצע למשרת שכיר באפריל היה 25,111 שקל, ירידה של 6% מ-26,703 שקל במרץ. ירידה זו עשויה להצביע על כך שבענף זה בין המוצאים לחל"ת והמפוטרים היו לא רק בעלי השכר הנמוך ביותר, ולכן הממוצע כולו נגרר למטה.
באשר למספר המשרות, כצפוי, שם נרשמה ירידה עקב המשבר. בפברואר היו בישראל 3.987 מיליון משרות שכיר, במרץ המספר ירד ל-3.873 מיליון ובאפריל צנח ביותר ממיליון ל-2.807 מיליון, מה שתואם את נתוני האבטלה כפי שהתפרסמו באותה התקופה. רוב השכירים השתייכו אז לענף החינוך (434 אלף), ובענף שירותי האוכל והאירוח נרשמו 49 אלף משרות שכיר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השכר הממוצע עלה ושכר חברי הכנסת יזנק
    ליכודניק לשעבר 07/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכרם של חברי הכנסת שרים שופטים וכו' צמוד לשכר הממוצע והוא יזנק כבר בתחילת השנה רק אנחנו המעמד הבינוני קורס די נמאס לא מצביע לאף אחד הגיע הזמן שתקום מנהיגות אמיתית מודה שהייתי שבוי לא עוד עד מתי העם רק יילל
    סגור