קריירה ולימודים

משבר הקורונה הגיע לבוקינג: תפטר כ-4,000 עובדים

חברת הזמנת החופשות והמלונות הודיעה כי תפטר כ-25% מכלל עובדיה עקב משבר הקורונה. מנכ"ל בוקינג: "קיוויתי שזה לא יקרה"
רועי בהריר-פרל |  1
BOOKING בוקינג (צילום ויקיפדיה FREEPIK PIEXLES)
משבר התיירות העולמי מגיע ל"בוקינג אחזקות". ענקית הזמנת החופשות אונליין שמפעילה את השירות הפופולרי "בוקינג.קום" הצהירה השבוע כי היא נאלצת לפטר כ-4,000 עובדים, שמהווים 25% מכלל העובדים שלה, עקב פגיעת המגפה בענף.
את הבשורה המרה קיבלו העובדים ממנכ"ל החברה גלן פוגל בשיחת וידאו, בה הוא הסביר כי חמשת החודשים האחרונים היוו את "המשבר החברתי והכלכלי הגדול ביותר בימי חיינו". "המגפה פגעה בבוקינג חזק", הוסיף, "גם שאר ענף התיירות נמצא כעת תחת לחץ עצום. "עמוק בלב קיוויתי שזה לא ייקרה, אבל המציאות היא שאי אפשר להקטין מעוצמת הפגיעה של המשבר בענף".
משבר הקורונה פגע עד כה בתיירות העולמית מכמה זוויות: תיירות הפנאי, כמו גם תיירות העסקים, נעצרו כמעט לחלוטין ובעקבות זאת חברות תעופה הכריזו על פיטורים המוניים, בתי מלון נסגרו וגם אגף האונליין של הענף קורס תחת המגפה. בוקינג.קום היא חברת הענק השלישית שמודיעה על פיטורים של רבע מעובדיה. מוקדם יותר השנה, גם ענקיות התיירות אייר בי.אן.בי וטריפ אדווייזר עשו זאת. אקספדיה, מצדה, דיווחה על ירידה של 82% בהכנסות הרבעון השני של 2020 והמנכ"ל שלה פיטר קרן קבע כי מדובר ב"רבעון הגרוע ביותר לתעשיית התיירות בהיסטוריה המודרנית".
לפני כמה חודשים קיבלה בוקינג סיוע כספי מהממשל האמריקאי לאחר שהגישה בקשה לכך - מה שהוביל לביקורת עליה מצד התקשורת בארצות הברית וכמה פוליטיקאים. כעת, דוברות החברה מציינת כי אילולא הסיוע הזה, בוקינג הייתה נאלצת לפטר הרבה יותר מאשר 25% מעובדיה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקרוב עוד גל פיטורים בשוקן. הפסדי ענק (ל"ת)
    מקור פנימי 08/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור