קריירה ולימודים

שוקלים הסבה להייטק? התכנית שתספק לכם הכשרה, כמעט בחינם

רשות החדשנות תשקיע 20 מיליון שקל בשנה בקרן לפיתוח ההון האנושי בתעשיית ההייטק, ותספק מענקים בתמיכה של עד 70%, לתכניות הכשרה לעובדים בתעשייה. איך זה יעבוד? כל הפרטים 
שרון טל | 
הייטק (צילום freepik, pixabay)
רשות החדשנות משיקה קרן ייחודית בתעשיית ההייטק, ותשקיע כ-20 מיליון שקל בשנה הראשונה בקרן לפיתוח ההון האנושי בתעשיית ההייטק. הקרן, אשר תחומי הפעילות בה גובשו יחד עם זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, תספק מענקים של עד 70% עבור תוכניות ומודלים חדשים להרחבת ערוצי הכניסה לתעשיית ההייטק, ולהכשרה וגיוס של כוח אדם מיומן בתחומי המחקר והפיתוח.
במסגרת התכנית, יינתנו מענקים בשני סוגי מסלולים: בתקציב מבוקש של עד מיליון שקל לתכניות בשלב ההתנעה, שיעור ההשתתפות של רשות החדשנות יהיה בין 50-70% מהתקציב. מסלול שני הוא בתקציב מבוקש של בין 1-15 מיליון שקל לתכניות בשלב צמיחה (SCALE). כאן, המענק שתספק רשות החדשנות יהיה בין 30-50% בהתאם להחלטת ועדה, ועד 70% במקרים חריגים.
רשות החדשנות יוצאת בקול קורא שיהיה פתוח להגשת הצעות למשך כחודשיים מחודש אוגוסט ועד לאוקטובר ויתמקד בתחומים המועדפים הבאים: תכניות לאיתור פוטנציאל, מיון, Reskilling , הכוונה, הכשרה, OJT , התמחות או השמה, עם מיקוד לקהלים הבאים: אנשים בעלי פוטנציאל שנפגעו מהמשבר הכלכלי.; אוכלוסיות בתת ייצוג – נשים, חרדים, בני מיעוטים, יוצאי אתיופיה, אנשים עם מוגבלויות, אוכלוסיות המתגוררות בפריפריה, עם דגש על בוגרי מכללות.; שילוב עולים ותושבים חוזרים בעלי רקע וניסיון בתפקידי מו"פ בתעשיית ההייטק.
אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות: "התקופה הנוכחית בה מאות אלפי ישראלים נפלטו משוק העבודה מהווה גם הזדמנות למשק הישראלי להכשיר את חלקם לתפקידי מחקר ופיתוח בתעשיית ההייטק. כך, המסלול ישלב בין Reskilling של אנשים בעלי פוטנציאל גבוה לתרומה לפיתוח הון אנושי מיומן בתעשיית ההייטק ובדגש על מחפשי עבודה, והכשרתם לתפקידי מחקר ופיתוח לתעשייה עתירת הידע, לבין Upskilling של עובדים קיימים בתעשייה אשר יעברו הכשרות טכנולוגיות מתקדמות ובכך יתנו ערך מוסף לחברות.
הצורך בכוח אדם מיומן ואיכותי ממשיך להיות אתגר משמעותי להמשך פיתוח מו"פ חדשני בתעשיית ההייטק בישראל ולשמירה על מובילות ותחרותיות בינלאומית. על מנת לספק מענה ראוי לאתגרים ולתמרץ תאגידים (עסקיים ומלכ"רים) ליצור פתרונות לאתגרי פיתוח ההון האנושי בתעשייה עתירת הידע, מועצת רשות החדשנות אישרה את הקמת הקרן לפיתוח הון אנושי בהייטק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה