קריירה ולימודים

היזם שמשנה את מפת התעסוקה בעולם החרדי: "נשים מרוויחות אצלנו פי שניים מהממוצע במשק"

אוהב ציון הקים מרכז הכשרה לפיתוח ושיווק בדיגיטל, כשחזרתו בתשובה הובילה אותו לפרויקט דומה בבני ברק, שם הוא מכשיר עשרות נשים חרדיות לעבודה בהייטק. היעד הקרוב: סבב גיוס של 25 מיליון דולר  
שרון טל |  9
אוהב ציון. משנה את מפת התעסוקה בעולם החרדי (צילום אישי)
ענף ההייטק עלול להיתפס כנחלתו של העולם החילוני בלבד, אולם יותר ישראלים חרדים מבינים כי עולם שלם פתוח לפניהם, מה שהביא לצמיחה של 52% תוך 4 שנים בשיעור החרדים המועסקים בענף ההייטק בישראל.
ועדיין, שכרם של החרדים בשוק ההייטק הישראלי נותר נמוך כפליים משמעותית בהשוואה להייטקיסטים לא חרדים. לפי דו"ח של חברת קמא-טק ואיגוד התעשיות המתקדמות IATI, שכרם הממוצע של הייטקיסטים חרדים הוא כ-10,830 שקל בחודש, לעומת 22,479 בקרב מקביליהם. נתון מעניין נוסף הוא שכ-5% מהנשים החרדיות העובדות מועסקות בהייטק, קרוב לשיעור הנשים הלא חרדיות המועסקות בתחום (6.5%). עדיין קיים פער גדול, ובשנים האחרונות צומחות יוזמות מעניינות שבאות לחבר בין העולם החרדי ואופי החיים בו, לבין שוק התעסוקה הישראלי.

חרדים בהייטק. צילום: Pixels
"הקוד ששינה את חיי"
אחת מהיוזמות שבאות לשנות את מפת התעסוקה בעולם החרדי היא זו של יזם חוזר בתשובה, בשם אוהב ציון סימיאן. בגיל 27, עם אישה, 2 ילדים ועבודה סיזיפית מסביב לשעון שבקושי הכניסה את הנדרש לקיים את הבית, אוהב ציון החליט לשנות את המציאות שלו והלך ללמוד קוד. 3 חודשים מתחילת לימודי וורדפרס, ציון בנה את הסטארטאפ הראשון בחייו ופרש מהלימודים. תוך 5 שנים הפך למפתח וורדפרס והחליט להעביר את זה הלאה. כך הקים בית ספר לקוד ודיגיטל בשם 'גרילה'.
כיום, 10 שנים מאז, בית הספר 'גרילה' הוא מרכז הפעילות של ציון, מתוכו צמחה קהילת מומחי דיגיטל, אשר פועלים בשיתוף פעולה סימביוזי ומצמיחים מיזמים, סטארטאפים ומהלכים שיווקיים בעולם הדיגיטל והטק. ציון, שבמהלך השנים הראשונות של פעילות גרילה חזר בתשובה, הינו חרדי כיום ומנהל את פעילות גרילה, אתרא וסטארטאפ פקטורי ביחד עם אשתו אושרת, "אני כיום מרצה בגוגל ובפייסבוק ונותן שירותים לחברות הכי גדולות בעולם", מספר אוהב ציון בריאיון ל-ice. "אמנם למראית עין אני בעל חזות חרדית, אבל אני חי גם את העולם העסקי החילוני, לא התנתקתי, אלא רק התרחבתי". 

אוהב ציון. לפני ואחרי. צילום אישי
"היו לא מעט בעולם החרדי שאמרו לי שזה בחיים לא יצליח, שאני מתאבד"
מאז הקמת 'גרילה', הקים אוהב ציון מערכת אוטומציה "לידרס" שתפקידה לסייע ליזמים ולעסקים קטנים להתחיל קמפיינים שיווקיים בדיגיטל ובכך למשוך לקוחות ולהעלות את הפדיונות שלהם. מדובר בשורה של מוצרי תכנה המתקשרים אחד עם השני ומטרתם למעשה, להניב רווחים באמצעות שיווק דיגיטלי נכון ומאופיין.
עם חזרתו בתשובה, גם בקהילה החרדית החלו להתעניין: "יש לנו בית ספר מאוד גדול בתל אביב והגיעו אליו חרדים בגלל שחזרתי בתשובה". מנגד, היו כאלה שהביעו ביקורת חריפה: "היו לא מעט בעולם החרדי שאמרו לי שזה בחיים לא יצליח, שאני מתאבד. בדיעבד זו הייתה ההצלחה הגדולה של חיי, כינסתי את המפתחות הכי גדולות בעולם החרדי ואמרתי להן – בואו נפתח את גוגל הבאה".
"זה הוביל אותי לפתוח מרכז הכשרה דומה בבני ברק שפועל ללא עלות, ומכשיר נשות אברכים לעבודה בתחום הדיגיטל. בתום שנה מהכשרתן, הן מועסקות אצלנו במפעל הסטארטאפים ומפתחות את הדור הבא של האוטומציה בשוק הדיגיטלי. זה עוזר מאוד לשוק התעסוקה בעולם החרדי, החינוך להייטק עוד תקוע בשנות ה-70 ומלמדים טכנולוגיות שכבר יצאו משימוש, זה חייב להשתנות ואני פועל בנושא מול ראשי הסמינריים החרדיים כדי לרענן את תכניות הלימוד".

אוהב ציון. היוזמה התחילה מתל אביב והגיעה לבני ברק.
"אצלנו, נשים מרוויחות פי שניים מהממוצע במשק"
משהו שאולי המעסיקים יכולים ללמוד מאוהב ציון הוא תיקון אי-השוויון בשכר נשים במשק הישראלי. במקום לשלם פחות לנשים, הוא דווקא בוחר לשלם יותר, מבלי לפגום באורח החיים של הקהילה: "אנחנו מאפשרים אקו-סיסטם בין תל אביב לבני ברק בחברה שמאחדת בין חילונים לחרדים שלא נפגשו אף פעם. אנחנו מאפשרים לנשים משרת אם - לעבוד עד 2 בצהריים תמורת 12.5 אלף שקל בחודש על חצי משרה, כלומר שכר של כ-25 אלף שקלים למשרה מלאה, וזה כפול ממשרה מלאה בחברות החילוניות. בנוסף לזה, הן יכולות לחלק את השעות באופן גמיש ובהתאם לאילוצים שלהן. זה מאפשר להן גם לעבוד ולהתמקצע כמפתחות וגם משאירה אלפי אברכים שילמדו בישיבות. לא פחות חשוב, אנחנו מכשירים מתכנתות ומפתחות ולאחר מכן גם דואגים להן לעבודה. אני מאמין שדווקא שעות ממוקדות יותר של עבודה שומרות על רעננות וככה העובדות יכולות גם לספק קוד הרבה יותר מהר".  
כיום, פועל 'גרילה' להכשיר את הדור הבא של המפתחות מהעולם החרדי ולשפר את איכות ויעילות המוצרים של החברה. לכן, יוצאת החברה לסבב גיוס של 25 מיליון דולר, לקראת השקת הפיתוח הראשון של החברה Leader.codes - מערכת שתפקידה לסייע לעסקים קטנים בשיווק וגדילה ברשת, באמצעות מערכת בינה עסקית.
הצלחת הגיוס משמעותה אלפי מקומות עבודה בשנים הקרובות עבור המגזר החרדי בענף ההייטק: "אנחנו מכשירים 100 נשים בשנה ושואפים להגיע ל-1,000 מפתחות תוך 5 שנים שישתלבו בענף ההייטק. המטרה שלנו להגיע ל-1,000 מוצרים תוך 5 שנים, כש-10 מפתחות עובדות על כל מוצר, זה יפרסם כ-1,000 נשים חרדיות בהשקעה של 10 מיליון שקל בחודש למשכורות. בעתיד אנו מתכוונים לפתוח גם מרכזים דומים בניו יורק ובלונדון. רק התחלנו".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    הם לא מחזירים כספים
    גזל! לא להתקרב! 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נרשמתי לקורס שיווק במאי הם התחילו לדחות את הקורס אחרי שהובטח לי שהקורס מתחיל בסוף מאי כל שבועיים סיפור אחר, ממש בדיחה בסופו של דבר הם דחו את הקורס ב15 שבועות מהמועד 4 חודשים מהמועד אליו נרשמתי, בזיון!! כל הזמן הזה אני מבקשת לבטל את הקורס כי המועדים אינם תואמים את הלוז שלי, אינספור בקשות להחזר כספי לא עזרו, אינספור סינונים, התבטאויות קשות ואיומים מצידם כלפיי ועד היום הכסף לא חזר אליי בבקשה אל תרשמו, שמעתי על המון המון תלמידים שחוו את אותו הדבר כמוני אל תרשמו, ותעבירו הלאה!
    סגור
  • 7.
    נפילה בפח
    עדי 09/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל שלא עשיתי שיעורי בית לפני שנרשמתי ללימודים שלהם . מבטיחים ארמונות ובפועל הכל חאפרי ולא רציני, מרצים ילדים ורק רוצים את הכסף שלכם. ברגע שאתה מתלונן על משהו מביאים לך לדבר עם מישהו אחר פתאום ומפסיקים להיות נחמדים והכל מוגן תחת חוזה דרקוני שהם מחתימים עליו במסווה של נחמדות . ... להתרחק ולא להתקרב!!!!!!!
    סגור
  • 6.
    איך עדיין נותנים במה לדבר הזה? (ל"ת)
    לא ברור 08/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    אתרא מרמה בנות חרדיות
    שרון כהן 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אם את בת לבן תורה או נשואה לבין תורה תתרחקי מאתרא כמו מאש את הולכת לאבד 24 אלף כי זאת משימה כמעט בלתי אפשרית להצליח בלימודים כי צוות המורים סיים שנה לפנייך את הלמודים ולא עבר הכשרה ללמד את המקצוע אם אוהב ציון באמת חזר בתשובה ולא שינה רק את הופעתו החיצונית שינהג בישרות ויחזיר לבנות שצריכות במשך ארבע שנים מדי חודש לשלם לריק את כל מלגת משרד הדתות שהבעל שלהן מרוויח. אני מקווה שכמו שקול ברמה ידע לתת במה לאוהב ציון ולאשתו הוא יתן במה לכל הבנות הצדיקות שנפלו קורבן לפרסום שקרי. אני בטוחה שקול ברמה נפל שולל בידיים של נוכלים. אוהב ציון הוא רק אוהב כסף ולא באמת דואג לבת החרדית שרוצה לפרנס בית של תורה אבל מי אני יש רק אחד למעלה שרואה ויודע הכל מכל ורק הוא ישלם שכרו . אוהב ציון חודש אלול בפתח ואם באמת חזרת בתשובה תחזיר את הכסף לבנות הנזקקות
    סגור
  • 4.
    רחוק מרשעים הישועה (ל"ת)
    אחד שנעקץ 07/2021/15
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 3.
    לא להתקרב (ל"ת)
    רק אומר 07/2021/13
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 2.
    שקר וכזב
    אופק 06/2021/18
    הגב לתגובה זו
    14 2
    להתרחק כמו מאש
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לו
    אלעד 08/2020/21
    הגב לתגובה זו
    5 10
    האמת שהראשון שעשה את זה הוא מוטי פלדשטיין תעשו עליו גוגל הוא בעצם גרם לחרדים לצאת לתעסוקה ומוטי ואוהב ציון הם אנשים ענקיים !!!!!
    סגור
  • כשהיה חילוני היה נוכל
    חשדהו 07/2021/15
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לא יודע מה עכשיו, אבל כשעוד השתמש בשמו הקודם רביב סימיאן עשה פוילישטיקים בלי בושה
    סגור