קריירה ולימודים

"שר האוצר בריון": ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה

שר האוצר איים לקצץ בשכר העובדים במגזר הציבורי בשיעור של 3-10%, מה שהוביל את ההסתדרות לאיים להשבית את העבודה בכלל הסקטורים, אם לא יושגו הסכמות 
שרון טל |  8
ישראל כ"ץ (צילום פייסבוק/ ישראל כ"ץ)
ההסתדרות אישרה היום את בקשת היו"ר, ארנון בר-דוד להכריז על סכסוך עבודה בכלל הסקטורים במגזר הציבורי. זאת ברקע איומי שר האוצר כץ, לקדם קיצוצי שכר בקרב עובדי הסקטטור הציבורי.
על פי התכנית של שר האוצר, יקוצץ 3% משכרם של עובדי המגזר הציבורי המשתכרים בין 7-15 אלף שקל, 7% קיצוץ לעובדים המשתכרים בין 15-20 אלף שקל, ו-10% קיצוץ למשתכרים מעל 20 אלף שקל. כמו כן, מקבלי הפנסיות התקציביות יקוצצו בין 7-10% בקצבאות בגובה מעל 15 אלף שקל. לא יקוצץ שכרם של עובדים במגזר הציבורי המשתכרים עד 7,000 שקל. 
ההכרזה על סכסוך העבודה הגיעה כדי לנסות ולמנוע משר האוצר ישראל כץ לממש את איומיו, ולקצץ את שכרם של עובדי המגזר הציבורי. בשבועיים הקרובים יתקיים משא ומתן בין הצדדים, ואי הגעה להסכמות יובילו להשבתה של כלל עובדי המגזר הציבורי במשק.
בתוך כך, ההסתדרות כללה בין עילות הסכסוך, גם את כוונת המדינה לפגוע באופן חד-צדדי בגמלתם של מאות אלפי עמיתי קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, צעד שיגרום לגריעת סכומים ולנזקים מבחינת כספי הפנסיה האמורים לשמש אותם לעת זקנה. יצוין כי המדינה נמנעת מהסדרת הסוגיה מול ההסתדרות, על אף פניותיה.
עילה נוספת לסכסוך נעוצה בדרישת ההסתדרות להסדרה מיידית של תשלום לעובדים שנדרשו לשהות בבידוד על בסיס תעודת מחלה גורפת. נזכיר כי בעקבות פסיקת בג"צ וללא התערבות דחופה של המדינה, ההסדר הקיים צפוי להסתיים בסוף חודש ספטמבר.

 ארנון בר-דוד. יו"ר ההסתדרות. צילום באדיבות דוברות ההסתדרות
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר בישיבת הנהגת ההסתדרות: "שר האוצר התעורר בוקר אחד והחליט שהוא משתלח במגזר הציבורי, תוך מסע יחסי ציבור עצמי וניסיון לצאת מהמצב הפוליטי והציבורי שהוא נמצא בו, על ידי תקיפת העובדים. אנחנו מוכנים לדבר בכבוד, לא בזלזול, מתוך אחריות לגורל המשק. אנחנו המבוגרים האחראים ומולנו עומד השר כ"ץ כמו איזה בריון, בגסות. זה לא יהיה בבית ספרנו. אנחנו לא שם. לא יתכן שהוא רוצה שניתן כתף – ותמיד נתנו כשהמדינה הייתה בצרה - ומצד שני הוא אומר שאין תקציב, יש רק 'קופסאות קורונה', מחלק כספים לכל עבר, אם צריך או לא צריך. יש ממשלה מנופחת, 36 שרים עם משרדים שחלק לא ידוע מה הם עושים עד היום, ולא ייתכן שציבור השכירים בישראל הוא זה שישלם את המחיר".
"לא נרשה שבחסות הקורונה יבוצע מרחץ דמים בשכר של העובדים בישראל. לא נרשה שבחסות הקורונה תהיה פגיעה בזכויות הפנסיוניות. מתוך עשרות מיליארדים ששמו על חלק מתכניות סיוע מתחילת הקורונה, אחוזי הביצוע לא מתקרבים ל-40-50 אחוז. נמשיך לשאת בנטל של המשק הישראלי. מי שירצה לפגוע בנו ימצא אותנו כחומה בצורה וכאיש אחד עומדים כנגד הכוונות לפגוע במגזר הציבורי".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    ממשלה שכזו
    חזי 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש ממשלה שקרן תחמן נוכל ורמאי שר אוצר בריון ושרים עלובים מפוחדים ופודלים....ועוד אומרים שאנחנו עם ניבחר
    סגור
  • 7.
    כל הכבוד
    רונן 09/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יו"ר ההסתדרות אל תפחד ואל תירא מהחזירות הקפיטלסאית.
    סגור
  • 6.
    דיר באלק
    נפתלי 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תתעסק עם המגזר הציבורי.אנחנו נחסל אותך פוליטית.קראו לך פעם,פעמיים " בולדוזר",אז אל תתלהב,ואל תבנה על זה.
    סגור
  • 5.
    עובדי מדינה
    סוףסוף 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר וצריך לקצץ מה שיאפשר להציל את כלכלת ישראל אבל רגע יקומו הברנז'ה כי אותם אז מה אם יש כאן מיליון איש בלי עבודה ועוד מיליון של עובדי קבלן שזה מגיע לשכר אז העבודה היא "עליהם" ולעולם לא צייצו לעברם בואו נזרוק סיסמאות נפזר הבטחות וניצא להפגין רק שזה מגיע לתכלס כל ה"גיבורים הכלכליים" קולם נדם
    סגור
  • 4.
    שיקצצו לשרים ולעובדי הממשלה
    טוב 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיקצצו לכל עובדי הממשלה שאין לה זכות למותרות שהיא חקקה לעצמה. שיקצצו לכץ לרגב לאוחנה לביהי לאמסלם לגלנט לאסנת מארק לסמוטריץ לגנץ ואשכנזי להנדל והאוזר ולשמולי
    סגור
  • 3.
    בהצלחה להסתדרות תנו לבריון הזה מאבק חזק.
    עופר 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סומך שיור ההסתדרות יוביל מאבק חזק מאוד....חייבים לתת לביבי וכץ מאבק חזק שיבינו שהם לא יכולים להכניס את היד לכיס העובדים מתי דבא להם....חבואת כלום ושום דבר.
    סגור
  • 2.
    ארנון בר דוד
    אבי 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארנון בן דוד העם איתך להשבית את המשק כמו שלא היה מעולם
    סגור
  • 1.
    השר הכי לא יוצלח זה מאז שנכנס לפולוטיקה
    יהודי 09/2020/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שר חקלאות למי ששכח. הרס כל חלקה טובה. ועמד לשימוע על מינוי מאות חברי מפלגה ללא ידע או יכולת במשרד החקלאות. שר התחבורה . רק נזק וכאוס מאז שנכנס ועד שעזב התחבורה הציבורית לא קיימת ולא מגיעה ל10 אחוז של מדינה מפותחת. עכשיו שר האוצר. חחחח נו חזרנו לימי ארידור וארליך שהמיטו עלינו אינפלצייה של 400 אחוז. הבריון רוצה להחליף את ביבי??? הלו תצא מחיינו לפני שהמדינה תלך לאבדון
    סגור