קריירה ולימודים

קיץ של אבטלה: פי 2.5 דורשי עבודה ממספר החוזרים לעבודה באוגוסט

דו"ח "דופק שוק העבודה" מראה כי בחודש יולי דיווחו רק 42 אלף ישראלים על חזרה לעבודה לעומת 65 אלף ביוני. באוגוסט נרשמו 52 אלף דורשי עבודה לעומת 20 אלף חוזרים. שר הכלכלה: חייבים "להרחיב את הסיוע לשימור עובדים בסגר הקרוב"

אנגלינה יוסים | 
אבטלה - אילוסטרציה (צילום freepik, Istock)
קיץ של עלייה באבטלה: דו"ח התעסוקה "דופק שוק העבודה" לקיץ 2020 מראה כי הכניסה לסגר בימים הקרובים תפגוש את שוק העבודה במצב רגיש ומורכב יותר מאשר בגל הראשון, ויש לשנות את דפוס הפעולה. על מנת למתן את ההשפעה השלילית של הסגר ולאפשר למשק לחזור לפעילות כלכלית כמעט מלאה לאחריו, ישנם צעדי מדיניות הכרחיים שצריכים להתבצע, ובראשם הגבלת תקופת החל"ת, עידוד תעסוקה ושימור עובדים.
שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, אמר כי חייבים "להרחיב את הסיוע לשימור עובדים בסגר הקרוב". פרץ הוסיף כי יש "לעבור לחל"ת "גמיש על בסיס המודל הגרמני. אם נמשיך להסתמך רק על יציאה לחל"ת, נקבע תרבות אבטלה שתישאר איתנו שנים ארוכות". לדבריו, "במצב הנוכחי, על כולנו להתאחד סביב החל"ת הגמיש ובכך נחזיר תוך פרק זמן קצר מאוד אלפי עובדים למעגל העבודה".
מספר הנרשמים כדורשי עבודה באוגוסט היה גבוה פי 2.5 ממספר החוזרים לעבודה:
מהדו"ח עלה כי החודשים מאי ויוני, בהם הוסרו המגבלות על המשק, התאפיינו בירידה ברישום לשירות התעסוקה, עם כ-44 אלף (44,143) בני אדם במאי, וכ-34 אלף (33,571) נרשמים ביוני – החודש הטוב ביותר בחצי השנה האחרונה. אולם הציפייה להתאוששות מהירה התחלפה מהר לנוכח העלייה בתחלואה והחזרת חלק מהמגבלות על המשק; בחודש יולי, זינק מספר הנרשמים בשירות התעסוקה ב-94.2% לעומת יוני, 65 אלף (65,183) דורשי עבודה חדשים – חודש השיא (השלילי) של הגל השני עד כה.  ביולי רק 42 אלף דיווחו חזרה לעבודה, משמע מספר הנרשמים כדורשי עבודה היה גבוה פי 1.55 ממספר החוזרים לעבודה.
במהלך אוגוסט נרשמו 52.1 אלף דורשי עבודה - ירידה של 20.1% לעומת יולי. ייתכן כי המספרים הושפעו במידה מסוימת מתופעת "פיטורי הקיץ" הנצפית מדי שנה בייחוד ביולי (עלייה בפיטורים זמניים בתחומים מסוימים כמו חינוך), אולם הנתון הגבוה באוגוסט מחזק את המסקנה שהפער נובע בעיקר מהמשבר הכלכלי המתמשך. 20.5 אלף חזרו לעבודה בחודש אוגוסט, מספר הנרשמים כדורשי עבודה באוגוסט היה גבוה פי 2.5 ממספר החוזרים לעבודה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה