קריירה ולימודים

זום או למידה פרונטלית? הסטודנטים מעדיפים להישאר בבית וללמוד מרחוק

סקר חדש חושף: רובם הגדול של הסטודנטים מעדיף שגם אחרי הקורונה תימשך האפשרות ללמוד מרחוק, בתואר שני המגמה אף מתעצמת: 80% מהסטודנטים לתואר שני היו רוצים שיתאפשר להם ללמוד מרחוק גם אחרי הקורונה
כפיר אדר |  1
סטודנטים (צילום freepik)
כ-70% מהסטודנטים היו מעדיפים שתישמר האופציה ללמידה מרחוק גם לאחר תקופת הקורונה וטענים כי שיטת לימודים "היברדית" המשלבת למידה פרונטלית עם למידה מרחוק, היא האופציה המועדפת עליהם, כך עולה מסקר מקיף שערך המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן לרגל פתיחת שנה"ל האקדמית. בלימודים לתואר שני הדרישה לתואר היברידי המשלב למידה פרונטלית ולמידה מרחוק, גדולה עוד יותר כאשר 80% מהסטודנטים לתואר שני השיבו כי היו מעדיפים ללמוד בצורה משולבת.
מהסקר עולה כי ישנו קשר בין גיל הסטודנט לבין צורת הלמידה המועדפת. 84% מהסטודנטים שעברו את גיל 30 מעוניינים בתואר משולב, לעומת 13% בלבד שעדיין מעדיפים את השיטה המסורתית. לעומת זאת בקרב סטודנטים בין הגילאים 20 ל-30, אחוז המעדיפים תואר משולב עומד על כ-65%. מהסקר עולה כי אף ישנם אף תארים בהם הלמידה מרחוק נתפסת כאיכותית לא פחות מאשר מצורת הלימודים המסורתית.
בלימודי משפטים לדוגמא, השיבו מרבית הסטודנטים (43%) כי הלמידה מרחוק נוחה ואיכותית מבחינתם בתואר זה לעומת 38% אשר השיבו כי הלמידה בכיתה איכותית יותר ו-15% השיבו כי אין הבדל מבחינתם. הסטודנטים אף נשאלו לגבי אופן הטיפול של הממשלה בסטודנטים בתקופת הקורונה, ונראה שגם בטיפול מולם נחלה הממשלה כישלון בתקופת הקורונה. על פי הסקר 61% מהסטודנטים טוענים שהטיפול של הממשלה בהם בתקופת הקורונה היה "גרוע", ואילו 6% בלבד טוענים כי הממשלה טיפלה בהם "בצורה טובה".  
פרופ' משה כהן אליה, נשיא המרכז האקדמי למשפט ולעסקים בר"ג, הסביר כי"משבר הקורונה שינה את פניו של עולם האקדמיה וחשף בפני סטודנטים רבים וסטודנטים לעתיד את אפשרות הלמידה מרחוק. לצד הקשיים האובייקטיבים והביקורת שמופנית כלפיה, אפשרות הלמידה מרחוק פותחת את האקדמיה הישראלית לעשרות אלפי ישראלים שעד היום לא יכלו לרכוש השכלה בשל קשיים גיאוגרפיים, קשיי ניידות, מחויבות למקום העבודה ועוד – ומעבר לזה פותח אופק לסטודנטים בינלאומיים ללמוד באקדמיה הישראלית גם מעבר לגבולות המדינה".
עוד הוסיף: "אנו במרכז האקדמי מאמינים בשילוב שבין הוראה פרונטלית לבין הוראה מרחוק, ולפיכך אנחנו המוסד היחיד למיטב הבנתי שכל כיתות הלימוד רושתו במערכת מצלמות משוכללת שמשדרת בלייב לסטודנטים מהבית את כל השיעורים שיתקיימו במרכז האקדמי. וכך אנחנו מאפשרים לסטודנט שגר בבאר שבע ולסטודנטית שגרה בקצרין ללמוד בכיתה אחת ולקבל את מיטב הכלים להצליח בשוק העבודה הישראלי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חפשו את הרצאותיו של מזכה הרבים הרב הגאון יוסף מזרחי רק (ל"ת)
    המתוק 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור