קריירה ולימודים

פוטרתם או הוצאתם לחל"ת? הכירו את הבוט שיעזור לכם לשמור על הזכויות

שיתוף פעולה בין פייסבוק לאתר "כל זכות" יאפשר חיפוש וקבלת מידע על זכויות באופן מהיר. מתחילת המשבר: למעלה ממיליון גולשים חיפשו מידע על זכויות בנוגע לחופשה ללא תשלום ומיליון בנושאי אבטלה
שרון טל |  1
אבטלה - אילוסטרציה (צילום freepik, Istock)
משבר הקורונה הוביל ללמעלה ממיליון מובטלים, מה שבא לידי ביטוי גם בהיקף החיפושים של זכויות בנושא אבטלה וחופשה ללא תשלום. כעת, שיתוף פעולה חדש נוצר בין אתר "כל זכות" ופייסבוק ישראל, באמצעות צ'טבוט ייחודי לאיתור זכויות וקבלת מידע ומענה באופן מהיר. מדובר ביוזמה בסיוע משרד המשפטים, מטה ישראל דיגיטלית במשרד הדיגיטל הלאומי וג'וינט ישראל.
הצ'ט בוט יאפשר לגולשים לקבל מענה על שאלות רבות בתחומי חיים שונים, לרבות שאלות קשורות בקורונה - כך למשל מי זכאי לדמי אבטלה, מהם התנאים לקבלת מענק לעסק קטן, שאלות סביב פיטורים, זכויות מול מערכת החינוך ועוד. הצ'ט בוט כבר החל לפעול בעמודי הפייסבוק של "כלזכות" בעברית ובערבית.
על פי הנתונים מאתר 'כל זכות', מאז תחילת משבר הקורונה בחודש מרץ, למעלה ממיליון גולשים חיפשו את הערך 'חופשה ללא תשלום' לעומת כ-29 אלף בתקופה המקבילה לפני המשבר. כ-1.5 מיליון גולשים נכנסו לקרוא על פיטורים, כמיליון על אבטלה, וכ-153 אלף גולשים על הבטחת הכנסה. כמו כן חל גידול של עשרות אחוזים בחיפושים מידע בנושאים של אלימות במשפחה, חובות ומתמודדי נפש.
שר המשפטים וחה"כ אבי ניסנקורן: "מעבר לחובתנו לקדם כל העת שירות שוויוני, איכותי ויעיל לאזרח, עלינו לדאוג שהציבור מכיר את זכויותיו ולוודא שאנו נותנים לו את הכלים לממש אותן. אני מברך על שיתוף הפעולה הבין-מגזרי החשוב להנגשת הזכויות לציבור בתקופה המורכבת הזו, בדגש על אוכלוסיות ייחודיות ומוחלשות. הדבר יסייע לקידום צמצום הפערים בחברה הישראלית". 
"אמתי קורן, מנכ"ל "כל זכות": "אנו רואים חשיבות גדולה בשיתוף הפעולה עם פייסבוק, ובאינטגרציה בין עולמות טכנולוגיים לבין הנגשת זכויות, שהיא האני מאמין של 'כל זכות' מאז נוסדה לפני עשר שנים, כחברה לתועלת הציבור. רבים מהגולשים אלינו, ובעיקר מהחברה הערבית, מגיעים אלינו מפייסבוק. אנחנו שמחים על תמיכתה של פייסבוק בטכנולוגיה שתאפשר לעוד גולשים לדעת את זכויותיהם ולממש אותן".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טרמפ
    קרמבו 11/2020/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשיא כמו טרמפ לא יהיה עוד שנים רבות.זה כל כך מצער שיש אנשים ונשים שלא יודעים להעריך את מה שהוא עשה למען ישראל.פשוט מגעיל אותי לא רק לישמוע אותם גם ליראות אותם פשוט אנשים פויהה
    סגור