קריירה ולימודים

האם אילון מאסק יהיה סטיב ג'ובס הבא? ביל גייטס עונה לשאלה המסקרנת

ההצלחה המטאורית של טסלה ושל המייסד שלה עוררה את השאלה האם מדובר בסוג של גאון עסקי כמו מייסד אפל. על התשובה ענה האיש שהגה את מייקרוסופט שלו היכרות עמוקה עם השניים: "אילון יותר מהנדס מעשי, סטיב גאון בעיצוב ובחירת אנשים ושיווק"
כפיר אדר | 
אילון מאסק וביל גייטס (צילום ויקיפדיה)
למייסד מייקרוסופט, ביל גייטס, הזדמן להיפגש ולעבוד יחד עם בכירי ענקיות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, כולל מייסד אפל המנוח, סטיב ג'ובס. בראיון לבלומברג, גייטס נשאל האם אילון מאסק בן זמנו יכול להיחשב "סטיב ג'ובס הבא", בשל ההתקדמות שחברותיו טסלה ו-SpaceX עשו במכוניות חשמליות ורקטות רב פעמיות בהתאמה והתשובות היו מפתיעות מאוד.
"אם אתה מכיר אנשים באופן אישי, סוג של פשטנות יתר גסה כזו נראית קצת מוזר", אמר גייטס לבלומברג בראיון. "אילון יותר מהנדס מעשי, סטיב היה גאון בעיצוב ובחירת אנשים ושיווק. לא היית נכנס לחדר ומבלבל אותם זה עם זה. ג'ובס היה קוסם כזה שמניע אנשים יתר על המידה...יכולתי לראות אותו מטיל את הכישופים ואז הייתי מסתכל על אנשים ורואה אותם מהופנטים".
מנכ"ל אפל, טים קוק, תיאר כיצד ג'ובס עזר לשכנע אותו להצטרף לאפל כשהשניים נפגשו בשנת 1998. בתחילה קוק היסס, אך הסביר: "הדרך בה (ג'ובס) דיבר, והדרך שבה הכימיה הייתה בחדר, זה רק הוא ואני. הסתכלתי על הבעיות שיש לאפל, וחשבתי שאתה יודע שאני יכול לתרום כאן. ולעבוד איתו, זו זכות חיים. וכך פתאום חשבתי, אני עושה את זה. אני הולך על זה ....". 
גייטס וג'ובס ניהלו מערכת יחסים מסובכת ומפורסמת. גם למאסק וגייטס יש מחלוקות ביניהם. "המכונית החשמלית של מאסק היא תרומה עצומה למאמץ לשינוי האקלים, טסלה עשתה זאת באיכות וחברות רכב אחרות, הרואות את הצלחתו, יגיעו גם כן לשוק. אך המיקום של אילון הוא לשמור על רמה גבוהה של הערות מקוממות. הוא לא עוסק הרבה בחיסונים. הוא מייצר מכונית חשמלית נהדרת. והטילים שלו עובדים טוב. לכן, הוא רשאי לומר את הדברים האלה. אני מקווה שהוא לא יבלבל בין אזורים שהוא לא מעורב בהם יותר מדי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה