קריירה ולימודים

הבטחות לחוד ומציאות לחוד: אלפים לא קיבלו דמי אבטלה לאוקטובר

המוסד לביטוח לאומי שהבטיח להקדים את דמי האבטלה ל-12 בנובמבר, קיים גם במקביל בדיקה לסתירת דיווחים של המבקשים את התשלום ובשל כך נגרם עיכוב לסכום מוערך של כ-12 אלף איש, כשמעל מחצית מהם כלל לא קיבלו את הכסף
מערכת ice | 
המוסד לביטוח לאומי (צילום Magma Images)
על אף ההבטחות, שוב נרשמו עיכובים בתשלום דמי האבלה לאלפי מובטלים ברחבי הארץ. על אף ההודעה שנשלחה מטעם הביטוח הלאומי כי תשלום הקצבה יוקדם ל-12 בנובמבר, כ-12 אלף איש ספגו עיכוב בתשלום ואף על פי נתוני הביטוח הלאומי כ-7,000 איש עדיין לא קיבלו כלל את הכסף.
אם מבררים לעומק, מגלים שהסיבה לעיכוב היא שעל אף ההבטחה של הביטוח הלאומי להקדמת התשלום, נפתח מבצע לבדיקת דיווחים סותרים מצד עובדים על משך האבטלה שלהם על פי דיווחי המעסיקים וזאת כדי למנוע מצב של תשלומים עודפים וחובות. אבל, בכלל אלפי אנשים כלל לא קיבלו את התשלום ונגרם להם נזק.
אחרי ההודעה שנשלחה מוקדם יותר החודש למובטלים, חלק מהם קיבלו במקום התשלום לו ציפו הודעה כללית על פיה קבלת דמי האבטלה נדחתה. בהודעה נכתב כי: "הדבר נובע מפערי דיווח בין המעסיק לבינך בעניין תקופת העסקתך בעת קבלת דמי אבטלה. בקרוב נסיים את החישוב עבורך ונעדכן אודות סטטוס התשלום". 
לאחר שעמודי הרשתות החברתיות של הביטוח הלאומי התמלאו בתלונות ובהאשמות, נמסר מהם בתגובה: "בחודש האחרון שולמו דמי אבטלה ליותר מ-695 אלף אזרחים, בסך של יותר מ-2.9 מיליארד שקל. ב-12 אלף מקרים בלבד נמצא שיש חוסר התאמה בדיווחי המעסיקים והעובדים והדבר מצריך פנייה ישירה למעסיק".
כמו כן הוסיפו: "בעקבות הצלבות הנתונים, אלו שעדיין לא שולם להם - נמצאים בסבירות יחסית גבוהה שנוצר להם חוב. עם זאת, נשלחה הודעה אישית לכל מבוטח ואנחנו נמשיך לעבוד מסביב לשעון עד שאחרון הזכאים יקבל את התשלום המגיע לו, כבר בימים הקרובים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה