קריירה ולימודים

הזכות להתנתק: באיחוד האירופי מקדמים חוק נגד זמינות לעבודה 24/7

משפטנים באיחוד קוראים למעסיקים שלא לנצל את המעבר לעבודה מהבית לטובת העמסה של משימות על העובדים בשעות בפנאי. "אנחנו חייבים לעדכן את החוקים שלנו, כך שיתאימו למציאות החדשה"
רועי בהריר-פרל |  1
עבודה איחוד אירופה (צילום Unsplash, Pixabay)
משפטנים באיחוד האירופי הצביעו לאחרונה בעד "הזכות להתנתק" מהאינטרנט ומהאימייל בשעות המנוחה מהעבודה - זכות שעליה נלחמים עובדים רבים ב-27 מדינות האיחוד מאז פרוץ משבר הקורונה שגרם לכך ששליש מהם עובדים כיום מהבית. על פי המשפטנים באיחוד, התנתקות מעבודה צריכה להיות זכות בסיסית ולכן הם דורשים מהנציבות האירופית באיחוד לחוקק חוקים שיאפשרו לאנשים לקחת לעצמם פסק זמן מהלחץ הנלווה לעבודה מהבית.
"מגפת הקוביד-19 שינתה מן היסוד את האופן שבו אנחנו עובדים ולכן אנחנו חייבים לעדכן את החוקים שלנו, כך שיתאימו למציאות החדשה בשוק העבודה", הסביר המשפטן אלכס אגיוס סאליבה ממלטה, שמוביל את הניסיונות למצוא פתרונות לסוגיות משפטיות שעולות עקב המעבר לעבודה מרחוק. "אחרי חודשים של עבודה באופן הזה, עובדים רבים סובלים מתופעות לוואי שליליות כמו בידוד, עייפות כרונית, דיכאון, שחיקה וכאבי שרירים ועיניים. הלחץ שמופעל עליהם להיות זמינים בכל עת הולך וגובר, כשבנוסף לכך נוצרים לא מעט מצבים שבהם עובדים לא מקבלים שכר עבור שעות נוספות".
המשפטנים התומכים בהחלטה טענו כי תרבות ה"זמין תמיד" שנוצרה עקב במציאות החדשה והציפיות של המעסיקים מעובדיהם שיעמדו לשירותם 24/7 עשויה לפגוע מאוד באיזון שבין העבודה לבית - פגיעה הנושאת, פעמים רבות, השלכות פיזיות ונפשיות, ומביאה לירידה משמעותית באיכות החיים. העובדים, לדבריהם, לא צריכים לחשוש מתגובות ומסנקציות של מעסיקיהם על כך שהם יצאו לפסק זמן מהעבודה בבית.
ההחלטה, שנכון לעכשיו עדיין אינה מחייבת, עברה ברוב של 31 מול 6 בוועדת התעסוקה של הפרלמנט האירופי. בהמשך, היא תועבר, כאמור, לנציבות האיחוד ולממשלות במדינות השונות ושם יוחלט אם ומתי להתחיל לאכוף אותה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אצלנו זה לא רלוונטי
    ישראל ישראלי 12/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם ככה עובדים 24/7. עם וירוס או בלי, אין הבדל.
    סגור