קריירה ולימודים

אישום: חברת ענק ריגלה אחרי עובדים שניסו לארגן מחאה נגדה ואז פיטרה אותם

גוגל מואשמת בפיטורים לא חוקיים של עובד ועובדת שארגנו מחאה נגד שיתוף הפעולה של עם חברת הייעוץ IRI, הידועה בהתנגדותה הנחרצת להתארגנויות עובדים. גוגל, בתגובה: "העובדים הפרו את המדיניות שלנו בבוטות"
רועי בהריר-פרל | 
גוגל (צילום UNSPLASH)
ענקית הטכנולוגיה גוגל עברה על חוקי ההעסקה בארצות הברית בכך שעקבה אחרי עובדים שארגנו מחאה נגד ההנהלה ופיטרה שניים מהם. כך, על פי מענה של המועצה הארצית ליחסי עבודה בארצות הברית (NLRB) לתלונה שהוגשה לה השבוע. שני העובדים - לורנס ברלנד וקת'רין ספיירס - פוטרו לקראת סוף שנת 2019.
לטענת מנהליהם בחברה, ברלנד עמד בראש מחאה פנים-ארגונית נגד ההחלטה של גוגל להתחיל לעבוד עם חברת הייעוץ IRI הידועה במדיניות המתנגדת לאיגודי עובדים ופוטר משום שעיין בפרטים אישיים של עובדים אחרים. ספיירס פוטרה לאחר שיצרה חלון פופ-אפ שהופיע בפני עובדי החברה עם כניסתם לאתר של IRI ובו הסברים על הבעייתיות בהתקשרות של גוגל עם חברת הייעוץ ועל הפגיעה בזכויותיהם.
כעת, המועצה ליחסי עבודה טוענת שפיטורים מסיבות אלה אינם חוקיים. אמנם גוגל פיטרה כמה עובדים נוספים שהשתתפו במחאה, אבל רק במקרה של ברלנד וספיירס המועצה הגיעה למסקנה שהחברה עברה בכך על החוק. "שכירת שירותיה של IRI בידי גוגל היא הצהרה על כך שההנהלה לא תקבל עוד התארגנויות של עובדים", כתב ברלנד בהצהרה למועצה, "ההתארגנות שלנו רצתה להעביר את המסר הזה, שעכשיו גם ה-NLRB מעבירה".
"השבוע הגישה המועצה תלונה בשמי", כתבה ספיירס, "הם גילו שפוטרתי באופן לא חוקי כשניסתי לעזור לקולגות שלי. עכשיו, כתוצאה מכך קולגות במקומות עבודה אחרים, כמו גם אנשים זרים, מאמינים שניצלתי את תפקידי לרעה. המועצה ליחסי עבודה אולי יכולה להורות לגוגל להחזיר אותי לעבודה, אבל היא לא יכולה להשיב את הגלגל לאחור. הנזק לשם הטוב שלי, מבחינתי, כבר נעשה".
במקרה שגוגל תחליט שלא להגיע לפשרה עם העובדים, התלונה תועבר במהלך החודשים הקרובים לטיפול בבית משפט. שם, שופט אדמיניסטרטיבי יכול להכריח אותה להמשיך לשלם משכורות לשני העובדים ה"סוררים" ואף לשכור את שירותיהם מחדש.
מגוגל נמסר בתגובה: "אנחנו גאים בתרבות העבודה אצלנו ומחויבים להגן עליה מפני ניסיונות של בודדים לחתור תחתיה - בין השאר על ידי הפרה של תקנות האבטחה והמערכות הפנימיות של החברה. נמשיך להגן על עמדתנו בפני המועצה ליחסי עבודה ובפני בית המשפט בנוגע לפיטורי ולקניסת עובדים שניצלו לרעה את הזכות שלהם להיכנס למערכות הפנימיות של החברה. פעולות אלה הן הפרה בוטה של המדיניות שלנו והן לא מקובלות עלינו בשום אופן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה