קריירה ולימודים

סטארט אפ ישראלי מציע לכם להתקבל לעבודה בלי קורות חיים

חברת סקילסט מציעה פלטפורמה חכמה שבודקת את יכולות הביצוע של המועמד דרך ביצוע מטלות מרכזיות בתפקיד עוד לפני הריאיון. בדרך לשינוי באופן הקבלה לעבודה בשוק הישראלי?
שרון טל |  1
עבודה בתקופת הקורונה (צילום freepik)
להתקבל לעבודה הוא תהליך ארוך ומייגע, שעות של הכנת מסמכי קורות חיים שיותאמו לעבודה הנדרשת, ביצוע משימות ארוכות ולרוב רק בשל הגשת מועמדות שלא תישא פירות. מדובר בתופעה שחווים מאות אלפי מובטלים בישראל בימים אלו, אך סטארטאפ ישראלי בשם סקילסט (Skillset) מציע פתרון חלופי, ובא לבחון את סט הכישורים שלכם ולא את מה שכתוב על דף הנייר הזה שלא תמיד משקף את יכולות המועמד.
סקילסט מציעה פלטפורמה חכמה לאיתור המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד על ידי בדיקת יכולות ביצוע של מטלות מרכזיות בתפקיד - עוד לפני הראיון.
הטכנולוגיה של סקילסט מבוססת על מבחנים סימולטורים חכמים ויוצרת מדד התאמה חדש ששם במרכז את צרכי המעסיק ואת כישורי העובד. הסימולציות של סקילסט מדמות את המשימות המרכזיות הנדרשות בעבודה ומאפשרות למועמד לחוות את התפקיד עוד לפני הגשת המועמדות. כך מתקבל תהליך מיון אובייקטיבי. שקוף ושיוויוני - מעסיקים ממיינים רק את העובדים הרלוונטים ומפחיתים את חוסר הוודאות לשני הצדדים.
המיזם, פיתח טכנולוגיה ייחודית מבוססת AI שלא רק מספקת התאמה בין מועמד לתפקיד ספציפי, אלא מספקת למועמדים התאמות לתפקידים אחרים על סמך היכולות שלהם. כך - היא מאפשרת למעסיקים להרחיב את היצע המועמדים שלהם ולשני הצדדים - כלי תומך החלטה חכם בעולם העבודה. היעילות של סקליסט, אומרים בחברה, מוזילה עלויות גיוס ב-30%, משפרת אחוזי התמדה בעבודה ב-20% ומקדמת העסקה מגוונת. בנוסף, מייצרת תהליך חוויתי ומדויק.
משבר הקורונה, הביא איתו משבר אבטלה גדול והפך את התחרות בשוק העבודה לקשה עוד יותר. זאת ועוד, רבים ממחפשי עבודה נדחקו לשינוי קריירה וקורות החיים שלהם אינם רלוונטיים להיצע בשוק. מדד סקילסט מאפשר למועמדים להביא את עצמם לידי ביטוי ולמעסיק לבחון את יכולות העבודה של המועמד מרחוק לפני ראיון העבודה הראשון.
הפיתוח של סקילסט נולד מעבודת שטח ומחקר של  מייסדות החברה, מיה הובר ומור פנפיל, אשר ניהלו יחדיו את הפרויקטים הגדולים בארץ בתחום הגיוס וההשמה עבור אוכלוסיות מגוונות.
מיה הובר, מנכ"ל ומייסדת החברה, Phd Candidate בריפוי בעיסוק ובעלת ניסיון של כ-15 שנים בפרקטיקה ומחקר בתחום השילוב של אוכלוסיות מודרות בשוק העבודה. מור פנפיל, סמנכ"ל תפעול ומייסדת החברה, בעלת MBA בלימודי עבודה ותואר ראשון בריפוי בעיסוק, בעלת ניסיון של 15 שנים בניהול פרויקטים חברתיים בתחום תעסוקת אנשים עם מוגבלות. המייסדות חברו לניר פמלייר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, בעל תואר ראשון במדעי המחשב ותואר שני במנהל עסקים בעל ניסיון כסמנכ"ל פיתוח ומנהל מחקר ופיתוח בחברות הייטק גלובליות. לניר ניסיון ייחודי בעבודה על מערכות ניתוחי וידאו ב- AI ובמערכות נגישות אוטומטיות.

המנכ"לית ומייסדת סקילסט מיה הובר וסמנכ"לית התפעול מור פנפיל, צילום: techstars TLV 
 

סקילסט השתתפה בתוכנית האצה של 8200IMPCAT וקיבלה עד כה מימון מבנק הפועלים, הרשות הישראלית לחדשנות ותכנית האקסלרטורים הבינלאומית Techstars TLV.
למרות ההתפתחויות הטכנולוגיות בעולם הגיוס, רוב תהליכי המיון מבוססי קורות חיים שמדירים משוק העבודה את כל מי שקורות החיים שלו לא משקפים את היכולות שלו. ביניהם: אנשים בעלי מוגבלות, צעירים בסיכון, מבוגרים (45+), מיעוטים מרקע אתני שונה ועוד, וזאת על אף התאמתם לתפקיד. סקילסט מייצרת תהליך מיון חלופי המבוסס על הערכת כישורים, ובכך יוצרת סטנדרט התאמה בשוק העבודה - מכליל, אובייקטיבי ושקוף למעסיק ולמחפש העבודה.
סקילסט פועלת כיום בשוק הישראלי והאמריקאי ומספקת מועמדים איכותיים למעסיקים בתחום שירות הלקוחות, הבנקאות והביטוח. הסטרטאפ מסיים בימים אלה את גיוס ה pre-seed לקראת הגדלת הפיתוח והמכירות בארץ ובארה"ב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי שצריך בכל זאת קורות חיים
    יונתן כהן 02/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כדאי שיכתוב אותם כמו שצריך. למדריך מלא https://www.misrot.com/cv-tutorial/
    סגור