קריירה ולימודים

למי קראת נאצים? ענקית הטכנולוגיה שפיטרה עובד יהודי

עובד יהודי ב-Github פוטר בטעות לאחר שהזהיר מפני ה"נאצים" בבניין הקפיטול. מחאה של 200 קולגות גרמה להנהלה להבין את השגיאה, להתנצל בפני העובד באופן פומבי ולהציע לו לשוב לתפקידו. מנהלת כוח האדם התפטרה בעקבות המקרה
רועי בהריר-פרל | 
גל שני של מפוטרים (צילום unsplash, freepik)
ענקית הטכנולוגיה Github המספקת שירותי אכסון וניהול גרסאות הודתה השבוע כי עובד שלה ממוצא יהודי פוטר בטעות וכי היא מציעה לו את עבודתו בחזרה. על פי הודעת מנכ"ל החברה נאט פרידמן, שהופצה לעובדים בתום חקירה פנימית, מדובר "בטעויות משמעותיות שנעשו בקבלת ההחלטה, שאינן עולות בקנה אחד עם כושר השיפוט המצופה מהמנהלים שלנו". מנהלת אגף כוח האדם בחברה קארי אולסן התפטרה מתפקידה בעקבות הפרשה וגיטהאב התחייבה לפרסם פוסט התנצלות בבלוג שלה בפני העובד.
הפיטורים השנויים במחלוקת התרחשו יומיים לאחר שאותו עובד הזהיר קולגות שלו בוושינגטון מפני המהומות שבהן השתתפו תומכי נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ מהימין הקיצוני וקרא להם "הישמרו מפני הנאצים". העובד העלה את ההודעה למערכת התקשורת הפנימית של החברה בסלאק ב-6 בינואר - היום שבו התרחשו המהומות בגבעת הקפיטול. זמן קצר אחר כך, אחד העובדים שנתקל בהודעה הביע ביקורת על העובד וטען שהוא נפגע מהשימוש שלו במילה "נאצים" - מה שהוביל לגינוי דבריו של העובד על ידי צוות כוח האדם של החברה. יומיים לאחר מכן, כאמור, הוא פוטר.
בתגובה לפיטוריו, כ-200 מתוך 1,700 העובדים של גיטהאב חתמו על מכתב פתוח שבו הם מבקשים מההנהלה להבהיר מדוע בדיוק אותו עובד פוטר (שכן לפי דיווחים רבים אכן היו לא מעט ניאו-נאצים מוצהרים בין הפורעים בקפיטול). בנוסף, עובדים החלו לעשות, באופן הפגנתי, שימוש חוזר במילה "נאצי" בשיחות ביניהם בסלאק על ההתפרעויות בוושינגטון. "היו שם נאצים ב-100%", כתב אחד המהנדסים בחברה. "היו שם גם נאצים במיליון אחוז. נאצים הם אנשים מפחידים מאוד שלא שייכים לשום מקום. במיוחד לא לגיטהאב!".
במכתב שהעביר פרידמן לעובדיו במהלך סוף השבוע האחרון הוא הדגיש כי העובדים רשאים לשוחח ביניהם על פחדים מפני עליונות לבנה, ניאו נאצים, אנטישמים וכל צורה אחרת של ביטול האחר והסתה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה