קריירה ולימודים

WE ARE FAMILY: אלו החברות שממשיכות להעניק תחושה משפחתית גם בקורונה

בזמן שרובנו עובדים מהבית בימים אלו, באופן קבוע או זמני, חברות וארגונים רבים החליטו לא לאפשר למשבר הקורונה ולמרחק לפסוח על יום המשפחה ומצאו דרכים איך לשמור על החגיגיות של היום הכי משפחתי בשנה
מערכת ice | 
מתנה ליום המשפחה (צילום באדיבות סייסנס)
היום (שישי) מצוין ברחבי ישראל את יום המשפחה, שבעברו נקרא "יום האם". היוזמה הראשונה לציין את החג בישראל הייתה בשנת 1947 על ידי אגודת "עזרה" שמטרתה הייתה סיוע ליולדות. בשנת 1951 הוחלט לציין את החג באופן קבוע בל' בשבט, יום מותה של הנרייטה סאלד, שאמנם הייתה חשוכת ילדים אך שימשה דמות אם לילדים רבים שעלו לארץ. בשנות ה-90 הוחלט להסב את שם החג מ"יום האם" ל"יום המשפחה".
השנה האחרונה הייתה שנה מאתגרת מאוד, משבר הקורונה אילץ את רובנו לעבור לעבודה מהבית באופן קבוע או זמני. הסגרים וההגבלות השונות הובילו לכך שאת זמננו בילינו עם המשפחה שלנו. תקופה זו גרמה לרבים להעירך את הפשטות וההנאה שברגע עם יקיריהם. חברות וארגונים רבים החליטו לא לתת למשבר הקורונה ולמרחק לפסוח על יום מיוחד זה והחליטו להעניק תחושת משפחתיות בדרכים מיוחדות:
חברת ריסקיפייד (Riskified) החליטה שרק בגלל שבתי הקולנוע סגורים זה לא אומר שאי אפשר ליהנות מחוויית צפייה בסרט עם כל המשפחה גם בבית. החברה, המונה כ-450 עובדים בארץ, שלחה לכלל העובדים מארז סרטים VIP מיוחד הכולל שתייה, פופקורן, ממתקים וערכה להכנת נאצ’וס בדיוק כמו בקולנוע. כמו כן, צורפו למארז כרטיסי קולנוע מדומים עם שמות של סרטים מומלצים לצפייה. יתרה מכך, החברה דאגה לשמור על תרבות החברה הייחודית שלה גם מרחוק במהלך השנה האחרונה עם פעילויות מיוחדות. מארזים מפנקים שנשלחו לעובדים לביתם בחגים ובימים מיוחדים, כגון מארז קיץ לים, בקבוק יין ודבש לראש השנה, סופגניות לחנוכה, קפוצ'ון לחורף, הרצאת מיינדפולנס, עציצים לט"ו בשבט וכן שובר לקניית ציוד משרדי ביתי וחופשה מרוכזת בסוף דצמבר.

מארז סרטים VIP של חברת ריסקיפייד. צילום: באידבות חברת ריסקיפייד
רותם אמתי, סמנ“כלית משאבי אנוש בחברה הסבירה: "בתקופה זו, בה העובדים שלנו, כמו רבים בחברות אחרות בארץ ובחו"ל, עובדים מהבית, חשוב לזכור גם חגים משפחתיים כמו יום המשפחה ולחגוג יום זה בפעילות משפחתית מגבשת. אנו מאמינים כי איזון נכון של בית ועבודה מוביל לשביעות רצון, יעילות ועבודה פוריה יותר".
חברת SafeBreach, מצאה את הדרך שלה לציין את היום מיוחד הזה. החברה ארגנה פעילות מיוחדת בזום בשיתוף עם כל העובדים ובני משפחותיהם, במסגרתה ישחקו משחק זיהוי שירים שנקרא "השיר הזה"- מנחה תשמיע כמה אקורדים של השיר והמשפחות יצטרכו לנחש. בנוסף, החברה תשלח לכל העובדים שוברים להזמנת פיצה לחגיגה טעימה.
רחלי ברוך-חייק סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה: "יום המשפחה הוא יום מאוד מיוחד בשבילנו מכיוון שסייפבריצ' היא חברה משפחתית. דווקא בשנה האחרונה פגשנו יותר מאי פעם בעבר את המשפחות של העובדים שלנו עוברים מאחוריהם בפיג'מה, יושבים על הברכיים שלהם באמצע פגישה, או צועקים ברקע מהחדר הסמוך. הרגשנו שהגיע הזמן להיפגש ולהכיר באמת, והכי חשוב, לומר להם תודה על השותפות והתמיכה. בתקופה שכזאת הם חלק בלתי נפרד מההצלחה והעשייה שלנו״.

אחת מהאופציות למתנות מחברת סייסנס. צילום: באדיבות סייסנס 
את חגיגות יום המשפחה, החליטו בחברת Sisense (סייסנס), העוסקת בעולמות של בינה עסקית, לציין בדרך פרסונלית, אשר תתאים לכל עובד. ההבנה היא שבשנת 2021, הגדרה של מהי משפחה היא הרבה יותר רחבה ויש מקום לפרשנות אישית.
לירון פריזנט, Director of People בחברה: "אנחנו יודעים שבתקופת קורונה, לאור אילוצי הסגרים השונים, יש חשיבות רבה לקהילה, לחברויות שנוצרות בקרבת המגורים, ולנו היה חשוב לתת לעובדים לבחור את ציון היום הזה בבחירת מתנה אשר מתאימה להם. יצרנו מעין אתר מתנות, לבחירה אישית, ובו מגוון של אפשרויות- משלוח פרחים לכל מי שהעובד בחר, ציור משפחתי על ידי אומנית מוכשרת, מארז של מתוקים ובירות ואף מארז לחיות המחמד בבית".
יום המשפחה מהווה עבור רשת מתחמי העבודה המשותפים Urban Place סיבה נוספת לחגיגה והמשך חיזוק תחושת הקהילתיות בקרב הממברים במתחמים השונים. ברשת חשבו כיצד ניתן להרים את המורל בתקופה מורכבת זו, בה הסגרים מגיעים בזה אחר זה. הם מצאו פתרון יצירתי, מהנה ומאחד כאחד. חגיגות יום המשפחה בסגנון צעד תימני. מאות הממברים חגגו בהתאם להנחיות באמצעות מאכלים תימנים, מוזיקה תימנית ובעיקר הרבה אווירה טובה משולבת עם תרבות.

חגיגות בסגנון מרוקאי של URBAN PLACE. צילום: באדיבות אורבן פלייס
רומן לוי, מנכ"ל ומייסד שותף ברשת מתחמי העבודה המשותפים Urban Place, מציין: "קהילתיות היא ערך עליון עבורינו ושימורה בייחוד ביום המשפחה מהווה צעד חשוב. כולנו למדנו בשנה האחרונה שההנאה מהרגעים הקטנים והפשוטים של החיים היא חלק חשוב בצמיחה האישית שלנו. הממברים אצלנו הם משפחה לכל דבר ונמשיך לדאוג להם בימים מורכבים אלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה