קריירה ולימודים

שירות התעסוקה נגד הממשלה: "רוב המובטלים לא ממהרים לחזור לעבודה"

בעקבות הסגר השלישי נרשמה עליה של 56.4 בדורשי העבודה, ו-127.7 אלף התווספו למעגל האבטלה כאשר ברובם עברו למתכונת החל"ת. בשירות התעסוקה מתריעים כי לקראת סוף תקופת הזכאות "יחלו לחצים שעלולים להוביל לכניסה למצבי תת תעסוקה"
יהודה לוינגר | 
לשכת התעסוקה (צילום Yossi Zamir/Flash90)
שירות התעסוקה פרסם היום (שלישי) נתונים מדאיגים לגבי מצב שוק העבודה בתקופת ינואר שברובו היה תחת הסגר השלישי, ומתריע כי המדיניות של הממשלה עלולה להוביל למשבר בתום תקופת החל"ת.
על פי הנתונים: בחודש ינואר נרשמה עליה של 56.4% בדורשי העבודה לעומת חודש דצמבר, כאשר 127.7 אלף דורש עבודה נרשמו במהלך החודש. מאידך, רק 18.2 אלף דיווחו על חזרה לעבודה - הכמות הנמוכה ביותר מתחילת משבר הקורונה. על פי הנתונים: בתחילת החודש היו רשומים 727.4 אלף דורשי עבודה, ובסיום החודש נרשמו 823.6 אלף דורשי עבודה.
בפילוח הנתונים עולה כי מבין אלו שנרשמו כדורשי עבודה, רובם נרשמו בעקבות יציאה לחל"ת. 75.4% מביו 127.7 דורשי העבודה עזבו את עבודתם בעקבות מגבלות הסגר לחל"ת. 16.4 אלף פוטרו וכ-5.2 אלף התפטרו.
ד”ר גל זהר, מנהל מחלקת המחקר והמדיניות בשירות התעסוקה מתריע על משבר אפשרי בעקבות התנהלות הממשלה: "צעדי המדיניות שננקטו בישראל בשנה האחרונה התמקדו בשימור מלאכותי של רמת החיים, באמצעות תשלום נוסף לאבטלה. זאת, לעומת צעדי המדיניות שננקטו במרבית מדינות ה-OECD, שהתמקדו בשימור מלאכותי אך זמני של המשרות הפנויות. תוצאת המסלולים שבהם נקטה ישראל היא שמרבית דורשי העבודה אינם מרגישים עדיין לחץ לחזור לעבודה".
לדבריו, "ככל שתתקרב לסיומה תקופת הזכאות לקצבאות יחלו הלחצים, שעלולים להוביל לכניסה מוגברת וכפויה יותר למצבי תת-תעסוקה (שנמנעו רק באופן זמני עד כה). בתרחיש כזה וללא צעדים יזומים, יתרונות פרדיגמת המדיניות הישראלית עלולים להישחק במהירות”.
גם מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, דורש פעילות אקטיבית מהמדינה: "כדי לקצר את תהליך החזרה לעבודה ולהאיץ את היציאה מהמשבר, אנו סבורים שנדרשת פעילות יזומה, אסרטיבית ורחבה לעידוד חזרה לעבודה ובמיוחד אלו הנמצאים בחל”ת. שינוי המדיניות המתחייב הוא עידוד יזום של חזרה לעבודה ויצירת ודאות גדולה יותר במשק, עבור העסקים ודורשי העבודה כאחד. כך גם יצירת או עידוד ותגמול המעסיקים ליצירת משרות הם צעד הכרחי. הכנו תכנית גדולה ומפורטת ואנו נוקטים בשורה של צעדים בהתאם כגון שיתוף פעולה עם התעשיינים בנוגע להכשרות מקצועיות, סיוע למעסיקים בהחזרת עובדים המסרבים לחזור מחל”ת, ואנו פותחים מחר את לשכות התעסוקה לקבלת קהל על מנת לסייע לדורשי העבודה לשוב במהרה למקומות העבודה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה