קריירה ולימודים

בכירי ענף התחדשות: על היציאה מעבדות לחירות והתובנות החדשות

חג הפסח מביא איתו ריח של התחדשות. הפגשנו את המנכ"לים הבכירים בתעשיית התחדשות הבית אשר הציגו בפנינו תובנות ניהוליות חדשות שלמדו על עצמם בשנה האחרונה

מערכת ice | 
ארוחת חג הפסח (צילום Istock)
מנכ"לים בתעשיית ההתחדשות בפרויקט לקראת הפסח: מהן התובנות שלמדו משנת הקורונה, ועל היציאה מעבדות לחירות.
אריאל תובל 
בעלים ומנכ"ל רשת רהיטי הילדים הנוער והתינוקות עצמל'ה

 
הפסח הזה מקבל משמעות חדשה של יציאה מעבדות לחירות. ספר לנו על תובנות ניהולית שלך מהשנה האחרונה. כיצד הקורונה גרמה לך לשינוי בניהול-שינוי אחד?
"בשנה האחרונה ראינו אנשים בכל שכבות הגיל באוכלוסייה עוברים לבצע רכישות באונליין, וביניהם גם אנשים מבוגרים שלא הייתה להם נגישות לטכנולוגיה עד כה. מצב זה גרם לי להבין שאני חייב להפוך את עצמל'ה לכמה שיותר דיגיטלית ונגישה לצרכנים". 
 
הקורונה גם האיצה תהליכים - ספר לנו על פרויקט או יוזמה שבזכות הקורונה האצתם?
"הקורונה הביאה צרכנים רבים לשנות את הרגלי הצריכה שלהם ולפנות לערוץ רכישה באונליין שהיה נגיש יותר בתקופת הסגרים וסגירת הקניונים והחנויות. כתוצאה מכך זיהינו הזדמנות לייצר ערך ללקוחות באמצעות שילוב של מערכת CRM שתעזור לנו לתת שירות טוב יותר ללקוח".
 
הענפים שנהנו מהקורונה היו הענפים שעסקו בשיפוץ ושדרוג הבית האם אתה רואה את המגמה הזו ממשיכה גם לשנה הקרובה? 
"אני חושב שכל עוד אפשרויות החופשה בחו"ל נשארות במתכונת מצומצמת שכוללת- מספר מצומצם של יעדים הפתוחים לטיסה וכמות טיסות מצומצמות שיוצאות מישראל, זה יגרום לאנשים להישאר בבתים ולהשקיע את הכסף בתחומים אחרים שחשובים להם כמו שיפוץ ושדרוג הבית".

אריאל תובל. צילום: שחר.
עמרי לוטן
מנכ"ל נירלט

  
הפסח הזה מקבל משמעות חדשה של יציאה מעבדות לחירות. ספר לנו על תובנות ניהולית שלך מהשנה האחרונה. כיצד הקורונה גרמה לך לשינוי בניהול-שינוי אחד.  
"השינוי הגדול ביותר הוא ניהול חברה ובעיקר עובדים בתקופה משברית לאורך זמן. נדרשת גמישות ניהולית, אמפטיה ויצירתיות בלתי רגילה בכדי להתמודד עם התקופה. מעבר לעסקים ולתעשייה מדובר על תקופה בה עובדים חיים בתנאי אי וודאות, נכנסים ויוצאים מבידוד, חלקם חלו רובם חוסנו, הרבה נתקעו בבית עם ילדים ללא פתרון וכן הלאה. אם לא מבינים ומקבלים את הסיטואציה – הופכים את החברה לחלק משרשרת הלחצים על העובדים שבין כה לחוצים... כמובן שניתן היה, וכך עשינו – להעביר את עובדי המטה לעבודה מהבית. אך לחברה גם שני מפעלים – ואי אפשר להפעילם מהבית.. למרות שגם עובדי המפעל חוו אותם חוויות. עברנו לעבוד בקפסולות, וחווינו תהליכי עבודה רגילים כשבכל פעם יש מחסור בעובדים. הסיטואציה דרשה ממי שכן הגיע לעבוד קשה יותר, להיות ראש גדול ולכסות על החסרים. אין ספק, שחיבוק, אמפטיה, סימפטיה וסבלנות שלנו כלפי הסיטואציות השונות – שמרו על אווירה של אחידות ואנרגיה של עשייה והזדהות הדדית מוחלטת. שינוי נוסף ומשמעותי – היכולת לתקשר עם העובדים. מה שפעם עשינו בכנס, הפעם נאלצנו לעשות בזום.. מאוד מורכב. צריך ללמוד לעשות את זה באופן שמחבר את העובדים מחד ומאידך ברגעים קריטיים כמו השקת קו האקרילי החדש של נירלט – הנהלת החברה הדריכה את העובדים הרלוונטיים – בקפסולות קטנות של 5-6 עובדים כל אחת. היה משהו יפה ואינטימי בהדרכות הללו. לא בהכרח שהן היו פחות אפקטיביות מהדרכות ו/או הרצאות לפורום רחב יותר".
 
הקורונה גם האיצה תהליכים - ספר לנו על פרויקט או יוזמה שבזכות הקורונה האצתם?
"אנחנו ניהלנו את המשבר מחד והמשכנו לנהל את העתיד מאידך. בניהול המשבר בפן העסקי – השקנו מייד (כבר באפריל 2020) את "נירלט עד הבית", מנגנון מכירה ומשלוח של צבע עד הבית תוך 24 שעות מקבלת ההזמנה בשיתוף הסוחרים איתם אנחנו עובדים כל השנה – כאשר כל אחד באזורו דאג למשלוח הרלוונטי לאזור שלו. וכך, גם סיפקנו צבע לצרכנים וגם אפשרנו לשותפים שלנו הסוחרים – להמשיך לעבוד למרות התקופה המורכבת – ובקיץ השקנו את אתר ה"איקומרס" של נירלט. מה שהביא לנגישות של צרכנים למוצרים שלנו גם מבלי לצאת מהבית".
 
הענפים שנהנו מהקורונה היו הענפים שעסקו בשיפוץ ושדרוג הבית האם אתה רואה את המגמה הזו ממשיכה גם לשנה הקרובה? 
"הסיבה שענף השיפוצים ושדרוג הבית קיבלו דחיפה נובעת מכך שרובינו היינו בבית עם שתי משמעויות עיקריות: לא נסענו לחופשות (גם חסכנו) וגם ראינו וחיינו את הבית יותר מתמיד. וכך הרבה משפחות החלו לשפץ את דירותיהם. ברור שמרגע שכולם יחזרו לטוס לחו"ל ולצאת לחופשות גם ההכנסה הפנויה תופנה לחופשות הללו וגם יהיו פחות עסוקים עם הדירה ו/או קירותיה. מאידך, אנחנו מניחים שהעולם יכנס למיתון כלכלי מה שיכול להשפיע על ענף הבנייה. יש סיכוי שהתחלות בנייה (של דירות חדשות) יפגעו, פחות משפחות יעברו לדירות חדשות לאור הירידה בהיצע ו/או החשש להוציא כספים משמעותיים על שדרוג הדיור – זה כמובן יכול להוביל להמשך מגמת השיפוצים ושדרוג הנכסים הקיימים. בכל אופן מה שברור הוא שאין וודאות כרגע בשוק לא לגבי לאן השוק הולך, לא עסקית ולא כלכלית. אנחנו נמשיך להתאים את עצמנו למציאות מחד ולהמציא את עצמנו מחדש במידת הצורך".

עמרי לוטן. צילום: יחצ
עידן זו-ארץ
מנכ"ל חברת רב בריח
 
 
הפסח הזה מקבל משמעות חדשה של יציאה מעבדות לחירות. ספר לנו על תובנות ניהולית שלך מהשנה האחרונה. כיצד הקורונה גרמה לך לשינוי בניהול-שינוי אחד.  
"לא בכדי הקורונה הוגדה כ"ברבור שחור", התקופה הזו הפגישה אותנו עם מצבים ואתגרים שמעולם לא חווינו ולאף אחד לא היה ניסיון קודם בהתמודדות איתם, במצב כזה מתגלות העוצמות של הארגון, המחויבות של העובדים בכל הרמות והמנהיגות של המנהלים. ראיתי במשבר את הנחישות של עובדי רב-בריח, שבעזרתה לא רק שלא עצרנו את הפעילות אף לא לרגע אלא גם מינפנו את המשבר להאצה של שינויים ושיפורים שכן היה ברור לנו שרק מי שיצטיין ישרוד את התקופה ואף יצא ממנה מחוזק.
"בהיבט הניהולי הקורונה גרמה לי ולצוות המנהלים  לקבל החלטות מהירות ונחושות יותר, לייצר שינויים שמאפשרים להוביל את הארגון לפעול בהצלחה גם בתנאים של אי-ודאות ולקדם את התרבות של מצוינות ללא פשרות".
 
הקורונה גם האיצה תהליכים - ספר לנו על פרויקט או יוזמה שבזכות הקורונה האצתם?
"בשיא תקופת הסגרים שהקורונה הייתה בשיאה קבלנו בחברה מספר החלטות אמיצות בעלות משמעות אסטרטגית לחברה ולשוק, השקנו ארגון שירות והתקנות רוחבי שמשרת את כלל השווקים של החברה, ארגון שמטרתו מיקוד בלקוח ובחווית הלקוח, אופטימיזציה של מערכי השירות מה שאפשר לנו למראת כל הקשיים שהקורונה הביאה לשפר את השירות ואת המכוונות ללקוחות שלנו. מעבר לזה הקורונה האיצה את השימוש בפלטפורמות שיווק ומכירה מקוונות, שדרגנו את אתר הבית שלנו, חיזקנו את הפעילות הדיגיטלית ברשתות החברתיות מה שהביא למקסימום יעלות השיווק".
 
הענפים שנהנו מהקורונה היו הענפים שעסקו בשיפוץ ושדרוג הבית האם אתה רואה את המגמה הזו ממשיכה גם לשנה הקרובה? 
"ענף השיפוצים בישראל צמח בצורה חזקה מאוד בחודשים האחרונים, הסיבה לכך שלחלקים גדולים במשק שהמשיכו לעבוד ולהתפרנס בזמן הקורונה מצד אחד ומצד שני נמחקו להם ההוצאות של  בילויים ונופש מה שיצר צמיחה בהכנסה פנויה, שלב את זה במצב שאנשים שהו בבתים זמן ממושך – נוצרה סביבה של צמיחה בשיפוצים. הסביבה הזו תתקיים לדעתי גם לתוך המחצית השנייה של השנה ואף תתחזק אל תוך הקיץ. מגמה נוספת היא הצמא של השוק למוצרים מעוצבים ואיכותיים וזה בדיוק המקום שבו המוצרים של רב-בריח גם בדלתות כניסה וגם בדלתות פנים ממוקמים".

עידן זו-ארץ. צילום: איה בן עזרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה