קריירה ולימודים

מנכ"ל פייבר: אם אתה מונע מפחד אל תהיה יזם"

באירוע מיט-אפ שנערך לסטודנטים מהמגזר הבדואי ביוזמת אירגון סיראג' התארח מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן  וסיפר על הדרך שלו כיזם בתחום ההייטק. קאופמן טען כי כל אדם יכול להיות יזם הייטק, וזאת הדרך שהוא מציע 
שירה יום טוב | 
מיכה קאופמן (צילום עומר הכהן)
סיראג' לקידום הייטק בחברה הבדואית קיימה אירוע מיט-אפ לסטודנטים להנדסה ומפתחים בדואים. במסגרת המיט-אפ התארח גם גיורא ירון, מהאבות המייסדים של ענף ההייטק בישראל, ומיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל חברת Fiverr, זירת מסחר גלובלית מקוונת לפרילנאסרים שסיפר את דרכו לעולם יזמות ההייטק.
"לכם כצעירים ערבים יש יכולת להשתלב בהייטק באמצעות זירות כמו פייבר והמתחרות שלה, בקלות רבה יותר, כי לאף אחד לא אכפת מי אתם, נשים או גברים, ערבים או יהודים שחורים או לבנים." כך אמר קאופן לסטודנטים, "האירוע עם סיראז' התגבש כחלק מאג'נדה כוללת גיוון בפייבר בכל ההיבטים, בין של גיל, השתייכות אתנית או מין שהוא חשוב לנו מאוד כחברה".
"אני מודאג שאנחנו לא רואים מספיק מועמדים שמגיעים מהמגזר הערבי, ומהפריפריה, ומכך שאין מספיק נשים שהיו להן הזדמנויות לרכוש חינוך טכנולוגי מעמיק. השילוב הזה חשוב כי הוא  מייצר חשיבה אחרת ולא שגרתית ומכניס צבע לענף שלא קיים בו. חינוך טכנולוגי צריך להתחיל בגיל הגן ולאורך כל שנות הלימוד. אם יש חיבור לאינטרנט יש חיבור לידע".
כשנשאל איך מתמודדים עם הפחד לעזוב מקום עבודה בטוח לטובת יזמות השיב "אם אתה מונע מפחד אל תהיה יזם, הרעיון של לייצר חברה בין 8-12 מיליארד דולר מבנימינה, זה על גבול הפנטזייה, ודרושה אופטימיות כדי להקים את זה". פייבר זאת החברה ה-4 שלי. החברות הקודמות שלי הצליחו אבל לא הגיעו לשווי של מיליארדים, עשיתי כל כך הרבה טעויות לפני, כך שיכולתי ללמוד מהם, ולנסות להימנע מלחזור עליהן. הניסיון היזמי הראשון כמעט אף פעם לא מצליח, סיפורים כמו הסיפור של מארק צוקרברג הם היוצאים מן הכלל, לא כל מה שאתה עושה מיד מצליח".
ארגון סיראג' אשר כולל עמותה למען קידום ההייטק בחברה הבדואית וחברת הטכנולוגיה Siraj Technologies, פועלים כדי לשלב את הצעירים הבדואים בתעשיית ההייטק ולטפל בפערים החל מהתיכון, עידוד לבחירה בלימודי תוכנה או הנדסה ועד לשילוב בפועל בעבודה בתעשיית ההייטק כדי ששלב ההשמה בפועל שהוא הכי מאתגר לא יהווה מכשול בקצה הדרך המאתגרת של השתלבות בשוק העבודה. בין התורמים המשמעותיים של ארגון סיראז' אפשר למצוא את השגרירות האמריקאית.
Fiverr שמה לעצמה מטרה לשנות את הדרך בה העולם עובד יחד. מעל לעשור Fiverr עומדת בחזית עתיד עולם העבודה ומחברת בין עסקים בכל הגדלים לבין פרילנסרים מיומנים המציעים שירותים דיגיטליים ביותר מ-500 קטגוריות ותשעה ורטיקלים .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה