כסף וצרכנות

זינוק של 33% במשיכת פדיונות הפנסיה מקרן מבטחים החדשה

יותר ויותר ישראלים מוותרים על חסכונותיהם העתידיים כדי לנסות להתמודד עם המציאות הכלכלית הקשה בהווה. על פי הערכות מדובר בהיקף של 300 מיליון שקל מכלל הקרנות מתחילת השנה
רועי בהריר-פרל | 
משיכה מוקדמת של כספי פנסיה (צילום freepik ,Pixabay)
המצוקה שבה שרוי המשק בישראל כתוצאה ממשבר הקורונה המתמשך באה לידי ביטוי כעת, למרבה הצער, גם בדו"חות הרבעוניים של קרנות הפנסייה הגדולות בארץ. על פי הדו"חות של קרן מבטחים החדשה, לדוגמה, ברבעון הראשון של 2020 – ובכלל זה החודשים מוכי נגיף הקורונה - נרשם זינוק של 33% בבקשות הפדיון מהקרן ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. סכום זה נאמד מכלל קרנות הפנסיה בכ-300 מיליון שקל בחודש.
המשמעות היא שלא מעט מבוטחים, ביניהם כאלה שעדיין רחוקים מגיל הפרישה, נאלצו לשבור את החיסכון הפנסיוני שלהם בטרם עת בעקבות הסגר שהוטל על המדינה וקיפאון הכלכלי שבצדו. בנוסף, חלה עלייה חדה במספר המבוטחים שביקשו מהקרן לשנות את מסלול ההשקעה שלהם כתוצאה מהתנודתיות במשק ומהקשיים כלכליים שנגרמו להם. 
ניתן בהחלט לראות במגמה המסתמנת בקרן מבטחים החדשה אינדיקציה לגבי שוק הפנסיה בכללותו, שכן מדובר באחת מקרנות הפנסיה הגדולות בישראל. כלומר, קרוב לוודאי ש-33 אחוזי הזינוק במשיכת כספי הפנסיה תקפים גם לגבי שאר הקרנות בארץ, לרבות הגדולות שבהן. 
התופעה מטרידה במיוחד נוכח העובדה שלהבדיל מקרנות השתלמות לטווח בינוני, כאן מדובר בכספים שמיועדים לחיסכון לגיל פרישה - מה שאומר שבבוא הזמן ייתכן מאוד שאותם מושכי פנסיות יצטרפו למעגל העוני בישראל, וזאת כמובן, כתלות בגיל מושכי הכספים ובמרחק שלהם מגיל הפרישה. 
יש לציין כי חלק מהכספים הללו הינם פיצויים ממקומות עבודה, וחלקם הם תמלוגים שנועדו חיסכון. כשמדובר במשיכה של כספים מהסוג השני - משיכה שבוצעה בידי מבוטחים רבים אף על פי שהיא כרוכה בקנס של 35% מהיקף הקרן - ההשלכות מן הסתם חמורות ומרחיקות לכת, ולא רק על המבוטחים עצמם. בשורה התחתונה, מדובר במכה ניצחת על הקונספט של פנסיה חובה לכלל הציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה