כסף וצרכנות

שב"א: ירידה של 5.6% ברכישת מוצרי מזון באשראי לפני פסח

על פי נתוני חברת שירותי הבנק האוטומטיים, השנה רכשו הישראלים מוצרי מזון באשראי בהיקף קטן יותר מבשנה שעברה, בסך כולל של 791.5 מיליון שקל בלבד. מנגד, זינוק נרשם ברכישות המקוונות שהיוו 15% מכלל הקניות 
עינת שחק | 
רכישות מזון לפני פסח (צילום freepik, pixabay)
למרות התחזיות על עלייה בהיקף הרכישות לקראת חג הפסח, בין היתר מאחר שאזרחים רבים נשארו השנה בארץ ולא יצאו לחופשה בחו"ל, היקף ההוצאות באשראי דווקא ירד השנה בשבוע שלפני ליל הסדר, כך על פי נתוני חברת שב"א (שרותי בנק אוטומטיים).
על בסיס נתונים שנאספו מ-20 מרשתות המזון הגדולות בישראל, בשבוע שלפני ליל הסדר ובערב החג עצמו, מה-2 באפריל ועד ל-8 באפריל, רכש הציבור באשראי בהיקף של 791.56 מיליון שקל. מדובר בירידה לעומת השבוע המקביל אשתקד בו סכום הרכישות באשראי עמד על 838.9 מיליון שקל, המייצג קיטון של 5.6% בהוצאות. לעומת זאת מדובר בסכום גבוה יותר מהרכישות בשבוע המקביל בפסח 2018 בו הרכישות באשראי עמדו על סך של 777.6 מיליון שקל. 
קראו עוד ב-ice
יתכן כי הסיבה לירידה בהיקף הקניות נעוצה בהצטיידות במצרכי מזון בעלי חיי מדף ארוכים בשבועות שקדמו לפסח, וזאת בשל משבר הקורונה אשר הביא לעלייה במכירות ברשתות השיווק. סיבות נוספות לקיטון עשויות להיות הירידה ביכולת ההשתכרות של רבים ממשקי הבית כתוצאה מההאטה במשק, אשר הובילו לרכישת סלים צנועים יותר לקראת החג, בו ממילא תוכנן ליל סדר מצומצם בשל הגבלות העוצר. 
מנגד, היקף הרכישות אונליין בפסח השנה זינק ב-47%, והסתכם ב-124.6 מיליון שקל - 15.8% מסך הרכישות ברשתות המזון. ההסבר לכך נעוץ ככל הנראה בחשש לשהות במקומות אשר עשויה להיווצר בהם התקהלות, כמו גם המגבלות על מספר הלקוחות בסניפים בכל רגע נתון, אשר הטו את העדפת הצרכנית לרכישה מקוונת. 
לשם השוואה, בשבוע שלפני פסח אשתקד היקף הרכישות אונליין עמד על 84.7 מיליון שקל, והיווה רק כ-10% מסך הקניות שלפני החג. ב-2018 לפני ליל הסדר עמדו הרכישות המקוונות של מוצרי המזון על סכום של 59.7 מיליון שקל, רק 7.7% מסך הרכישות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה