כסף וצרכנות

הבנקים אישרו דחיית משכנתא לאחד מכל 10 משקי בית

מתחילת מרץ ועד לערב החג השני נדחו כ-100 אלף משכנתאות בהיקף כספי כולל של 1.33 מיליארד שקל. בנוסף דחו הבנקים כ-150 אלף החזרי הלוואות בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד שקל
מערכת אייס | 
משכנתא (צילום Alexander Stein from Pixabay)
הישראלים עטים על הצעת הבנקים לדחות את תשלום החזרי המשכנתאות – כך לפי נתונים שהתפרסמו היום (ה'). מאז תחילת מרץ ועד לערב החג השני נדחו כ-100 אלף משכנתאות – כ-11% מסך משקי הבית שנטלו משכנתא – בהיקף כספי כולל של 1.33 מיליארד שקל. בנוסף דחו הבנקים כ-150 אלף הלוואות צרכניות, הלוואות לעסקים קטנים ואשראי עסקי מסחרי, בהיקף כולל של למעלה מ-2 מיליארד שקל.
בפילוח לפי תחומים שבהם אושרו דחיות, מובילות המשכנתאות לצורכי דיור שנדחו בשלושה עד ארבעה חודשים; לצדן נדחו 86 אלף הלוואות צרכניות בהיקף כספי כולל של 386 מיליון שקל, גם כן לתקופה של שלושה עד ארבעה חודשים; 60 אלף הלוואות לעסקים קטנים בהיקף עספי של 1.25 מיליארד שקל נדחו לתקופה של חמישה-שישה חודשים; ו-3,700 הלוואות לעסקים גדולים בהיקף כספי מצטבר של כ-700 מיליון שקל, נדחו גם הם לתקופה דומה.
קראו עוד ב-ice
היקף המשכנתאות הכולל עמד, נכון לסוף 2019, על 364 מיליארד שקל, האשראי העסקי הסתכם ב־458 מיליארד שקל (עסקים גדולים וקטנים) והיקף האשראי הצרכני שהעניקה המערכת הבנקאית עמד על 156 מיליארד שקל. בניגוד לדחייה הגורפת המוענקת לנוטלי משכנתאות מאז פרוץ המשבר, דחייה של הלוואות צרכניות נעשית באופן סלקטיבי יותר, ותלויה ביכולת ההחזר העתידית של משקי הבית. לפי הערכות, שיעור משקי הבית שהבנקים דחו עבורם הלוואות צרכניות נמוך משמעותית לפיכך, ועומד על 4%-5%.
בשבועות האחרונים נמתחה ביקורת חריפה על המערכת הבנקאית, שייקרה משמעותית את ריביות האשראי והפקירה לכאורה עסקים קטנים שנמצאים במצוקה. המפקחת על הבנקים חדוה בר הפצירה בבנקים להעמיד אשראי ללקוחות שהיו מקבלים אשראי ערב המשבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה