כסף וצרכנות

היקף הרכישות באשראי במרץ: ירידה של 31% בכלל ענפי המשק

בנק ישראל פרסם ניתוח נתוני הוצאות יומיות מתחילת השנה והשווה אותן להוצאות מתחילת משבר הקורונה. התוצאות: האטה של כ-70% בהוצאות על מסעדות, פנאי, חינוך ותיירות, מול עלייה של 25% ברשתות המזון
עינת שחק |  1
עסקאות באשראי (צילום freepik)
ירידה של 31% בכלל ענפי המשק חלה מתחילת משבר הקורונה בישראל, אשר בא לידי ביטוי בהשתת מגבלות על המשק, כך עולה מנתוני בנק ישראל שפורסמו היום (ד') ומתבססים על נתוני שב"א (שירותי בנק אוטומטיים).  ירידה זו מסכמת בהיקף של 347 מיליון שקל ליום. 
בהודעה ששחרר בנק ישראל, ובה ריכוז נתונים על היקף הפעילות באשראי מתחילת המשבר, מתקבלת תמונת מצב של עוצמת פגיעת המשבר בענפי משק שונים, ממנה צפוי לגזור הבנק צעדי מדיניות לצורך סיוע למשק. 
הנתונים מצביעים על כך שחלה ירידה של 73% בהוצאות באשראי על בסיס יומי בענף המסעדנות מתחילת הכרזות הממשלה על מגבלות על הציבור. ענף זה ספג את הירידה הגדולה ביותר מבין ענפי המשק, עם ירידה יומית בהכנסות המסתכמת ל-43 מיליון שקל. כמו כן חלה האטה של 69% בהוצאות היומיות על פנאי וחינוך  ו-68% בהוצאות על תיירות.  

מנתוני הבנק נראה כי הירידה המשמעותית בהיקפי העסקאות החלה אמנם בתאריך הכרזת ההגבלות על הפעילות במשק (16 במרץ) אך החריפה עם כל גל הגבלות נוסף. כך למשל בחודש אפריל, הרכישות ברמה היומית בכרטיסי חיוב בענפי מוצרי חשמל, ביגוד וריהוט הראו ירידה של כ-50% ביחס לתחילת השנה. בענף הדלק והתחבורה נראתה ירידה של כ-60%. לעומת זאת, החל מההכרזה הראשונה על המגבלות נרשמה עלייה של כ-25% ברכישות בכרטיסי חיוב  ברשתות המזון.
קראו עוד ב-ice
בהשוואה בין התקופה שמתחילת השנה, מול התקופה בה החלה ההכרזות הממשלתיות על ההגבלות, ניתן להבחין בירידה ממוצעת של כ-30% מהפעילות הכוללת בכרטיסי אשראי בתקופת ההסגר. מדובר על ירידה בהיקף עסקאות מכ-1.1 מיליארד שקל ליום ל-786 מיליון שקל בממוצע בתקופת ההסגר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הירידה ברכישות באשרי
    הפיל 05/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הירידה בשימוש האשראי טובה למשק ותקל על האזרחים
    סגור